Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7385 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
סע בלי מזגן שנה שלמה

 

 

 

תודה לך :-P

 

כמו שכתבתי, כבר בעמוד הראשון של השרשור, ובתגובה הראשונה שלי, לי כבר יש תשובה, ואני חושב שניסחתי אותה בצורה מאוד מאוד בהירה וחד משמעית. שני העמודים המאוחרים יותר, היו מבחינתי סוג של פאן בהתכתבות, סטייל הסיגריה שאחרי... :wink:

  • תגובות 54
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
תשובה מדויקת.
אחלה ניסוח. בהיר וחד משמעי.

 

ואל תזלזל בכוחו של הדיון הפתוח, הרי למדת משהו על מערכות בקרת האקלים לא?

 

אפשר לסגור עניין?

פורסם

אופס. האמת שהתכוונתי לתגובה השניה שלי:

 

ארז, אני לא נכנס לדיון על זה מהסיבה הפשוטה שאתה יכול לשבת מול מכסה מנוע פתוח, עם סטופר, ולבדוק באיזה אחוז מהזמן המדחס מופעל, במצבים השונים. בדיוק כמו שאני עשיתי.

סגור, חופשי, כאילו שמישהו שואל אותי? :wink:

 

למרות שבינינו? דווקא את הדיונים המעניינים לסגור? ולהשאיר פתוחים דיונים על צביעת טסות ופנלים פנימיים? לא ברור לי, אבל... זה הפורום שלכם.

פורסם
עריכה: יתכן שאתה מדבר על הרעיון המוזר שבו, במשך חלק ניכר מהשנה רק המפוח עובד, ולא המדחס, ואז יוצא להם בסה"כ בשנה שצריכת המפוח מגיעה לאחוזים הגבוהים האלה?

 

כל הסיפורים של הגלגלות, והסל"דים וכו' מעניינים כשלעצמם, אבל בסוף בסוף, בשביל לארגן מאה וואט צריכת חשמל, אתה תצטרך לארגן קצת יותר משביעית כוח סוס מהמנוע (בגלל ההפסדים במעבר מהמרת אנרגיה אחת לשנייה) , זה הכול.

לדעתי ג'יפולוג פתר פה את התעלומה. לא יכול להיות שמפוח לוקח הספק שמתקרב בכלל לרמה של המדחס. בהחלט יתכן שהם עשו ממוצע שנתי (תוצאות הניסוי הן פר שנה שלמה) ואז יש זמנים רבים שרק המפוח דולק. כמו כן בזמן נסיעה מה אכפת לי ממגבר הטורים ?

דבר נוסף, בגרף ראו 2 כ"ס עבור 12,000 btu , כמה שזכור לי יש לי מזגן טורנדו בחדר שהוא גם 12,000 btu אבל הוא רק 1 כ"ס.

 

לגבי הגלגלות danniel בלבל פה בין כוח והספק. כוח יכול לגדול פי כמה כאשר מדובר על גלגלות בקוטר שונה, אבל ההספק תמיד נשאר קבוע. מנוע עם 100 כ"ס הספק, תמיד יתן 100 כ"ס בגלגל (מינוס קצת הפסדי נצילות). מצד שני הכוח בגלגל לא קבוע, וכמובן חזק יותר בהילוך ראשון מאשר בחמישי.

פורסם

כל עניין האחוזים הוא כמובן לא מדויק ומשתנה מרכב לרכב ומתנאי נהיגה שונים.

לדעתי המזגן צורך דלק פר זמן הפעולה שלו. השמש מטגנת רכב חונה באותה עוצמה כמו רכב שנוסע 100 קמ"ש , (למעט העובדה שעל רכב נוסע נושבת רוח שמפנה קצת חום מהרכב ולכן הוא מתחמם קצת פחות) . המזגן חייב לספק כמות דומה של טון-קירור בשני המקרים , ולכן יצרוך אותו הספק ולכן אותה כמות דלק שממנו עושים הספק.

מקרה א: זחלת בעיר 10 ק"מ בשעה שלמה, עם מזגן דולק - הלך 2 ליטר דלק לטובת עניין המיזוג.

מקרה ב: נסעת באותה שעה 100 ק"מ, עדיין הלך 2 ליטר לטובת המיזוג (אולי ליטר וחצי בגלל הרוח ש"נושבת"). בסך הכל במקרה א' המיזוג הוסיף ליטר לכל חמישה קילומטר.

במקרה ב' המיזוג הוסיף ליטר ל 66 ק"מ.

פורסם

לגבי הגלגלות danniel בלבל פה בין כוח והספק. כוח יכול לגדול פי כמה כאשר מדובר על גלגלות בקוטר שונה, אבל ההספק תמיד נשאר קבוע. מנוע עם 100 כ"ס הספק, תמיד יתן 100 כ"ס בגלגל (מינוס קצת הפסדי נצילות). מצד שני הכוח בגלגל לא קבוע, וכמובן חזק יותר בהילוך ראשון מאשר בחמישי.

לך תעשה שיעורי בית, ההספק שנמדד בגלגלים בכלל לא כמו ההספק שמנוע מספק. וזה בהחלט גם תלוי בהילוך בו אתה נמצא.

ואת הויכוח לעיניין זה תשאיר לשרשור אחר.

 

חנן, לא סגרתי את השרשור, הכוונה הייתה ביננו.

פורסם
לך תעשה שיעורי בית, ההספק שנמדד בגלגלים בכלל לא כמו ההספק שמנוע מספק. וזה בהחלט גם תלוי בהילוך בו אתה נמצא.

ואת הויכוח לעיניין זה תשאיר לשרשור אחר.

.

אני לא יכול להשאיר את הויכוח לשרשור אחר אחרי ששלחת אותי לעשות שיעורי בית...

כבר כתבתי שיש הפסדי נצילות. (נניח 10%), וההפסדים האלו יכולים להשתנות טיפה בגלל גלגל-שיניים זה או אחר (כלומר איזה הילוך משולב).

כמו כן במדידת הספק על דינמומטר רגיל המנוע מאיץ גם את המסה של עצמו ואת המסה של הגלגלים ולכן המדידה לא מדויקת ומושפעת הרבה מההילוך המשולב. מדידת הספק מדויקת מתבצעת במצב שבו כוח המנוע משתווה לכוח נגדי שמפעיל עליו הדינמומטר והסל"ד נשאר קבוע למרות שהדוושה לחוצה. (כמובן בודקים הספק בכמה "מדרגות" סל"ד).

בכל מקרה הגלגלות של המזגן מעבירות את ההספק פחות או יותר כמו שהוא

פורסם

שלום

השרשור נפתח בשאלה:

"הבנתי שמזגן מעלה את צריכת הדלק"

 

חשוב לציין מה האלטרנטיבה- בנסיעה מחוץ לעיר במהירות קבועה של 90 קמ"ש בחלונות פתוחים ובלי מזגן, צריכת הדלק גבוהה !!! יותר מאשר בנסיעה בחלונות סגורים ועם מזגן.

 

יהודה

פורסם

הנושא נבדק כבר, ועלה כי במהירות שמעל 80 קמ"ש, עדיף לסגור חלונות ולהדליק מזגן, ומתחת, יותר חסכוני בלי מזגן וחלונות פתוחים, כמובן שכל רכב וDRAG שלו, אבל זה בערך העניין...

פורסם
חשוב לציין מה האלטרנטיבה- בנסיעה מחוץ לעיר במהירות קבועה של 90 קמ"ש בחלונות פתוחים ובלי מזגן, צריכת הדלק גבוהה !!! יותר מאשר בנסיעה בחלונות סגורים ועם מזגן. יהודה
יכול להיות, אבל בתוך העיר המזגן יכרסם בצריכת הדלק, וככל שתעמוד יותר בפקקים (אותו דלק נשרף לטובת הקירור, אבל עבור אפס קילומטרים) הכרסום יהיה משמעותי יותר.

חוצמזה יתכן ואתה מדבר על פתיחה של ארבעת החלונות לרווחה. מה לגבי מקרה של חלון נהג שפתוח שליש, וכל השאר סגורים לגמרי?


×
×
  • תוכן חדש...