Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7427 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מה שמענין אותי הם כמעט כול הפרמטרים.

דגשים רצויים: בטיחות פאסיבית ואמינות. בקיצור - רכב משפחתי במקום הקסארה סטיישן הנוכחית:

 

ברכב: 2 מבוגרים.

3 ילדים: 1 מקום לילד שכבר נחגר כמבוגר,1 פעוט על בוסטר, 1 מקום לכיסא תינוק.

במטען: הענינים הרגילים + עגלת תינוק.

דגש: אין ביכולתי לרכוש רכב גדול יותר מהנ"ל (מיניוואנים וכדומה) מבחינת סכום קניה וגם מבחינת סכומי אחזקה וביטוח. אם יש רעיונות לרכבים אחרים המתאימים לדרישות הנ"ל - אשמח לשמוע.

אה, וחשוב גם שיהיה מזגן סביר.

תודה רבה מראש.

פורסם

הייתה באחד המגזינים השוואה ישירה, והפיקאסו זכתה שם לשבחים, למרות שהיא מיושנת. במגזין אחר הופיעה השוואה מאוחר יותר, בה הסניק זכה לשבחים. בקיצור, זה עניין של טעם.



אני מסתדר מצוין עם סי5. תא מטען ענק ונגיש, עם דלת חמישית, ומדף ניתן לפירוק שמגדיל את נפח הטעינה עוד יותר. ספסל אחורי רחב שמאכלס שני כיסאות תינוק עם מבוגר באמצע.

העגלה הענקית שלנו נכנסת לתא המטען ללא פירוק כלשהו, ונשאר מקום לציוד לשני לילות בחוץ. בנוסף יש חללי אחסון מכובדים מתחת לכיסאות, תא כפפות גדול עם קירור (לחלב), כיסי אחסון בגב המושבים הקידמיים, ועוד.

בקיצור, לדעתי רכב מנהלים עם דלת חמישית הוא טוב לפחות כמו המיני-מיניוואנים האלו, ומציע לרוב התנהגות כביש ואבזור מליגה אחרת.

ולגבי הסי5 ספציפית - היצע רחב מהשנים בהן היורו היה סביר עד כדי נמוך, ומחיר שוק שערורייתי-נמוך, מבטיחים קנייה קלה למעוניינים. דרך אגב, גם יש מזדה 6 עם דלת חמישית, וגם המחירון שלה מקפח אותה.

פורסם

תא כפפות גדול עם קירור (לחלב),

 

 

 

 

 

 

לאימי הייתה את ה-C5 הקודמת ועכשיו יש לה את הנוכחית.

רציתי לציין שנכנס בתא כפפות בקבוק של ליטר וחצי (זה מתוכנן לזה) והמזגן שבתא הכפפות משאיר אותו קר מאוד-יעיל ביותר לנסיעות ארוכות.

ועדיין נשאר מקום לכל הדיסקים.

פורסם

זה תא מטען שימושי מאד. קודם כל, פתח טעינה ענק עם סף נמוך. חוצמזה, התא עצמו קרוב בצורתו למלבן, אין בו זרועות של פתח תא כמו בסובארו, הג'ק מוסלק היטב מתחת לרצפה, יש רשת מטען וגם גומיות בצדדים לבקבוקים ומתלה באמצע לדברים שבירים. פתח קטן באמצע המחיצה לתא הנוסעים מאפשר נשיאת חפצים ארוכים כמו מוט וילון או צינור בלי להשכיב מושב, או גישה לתא המטען תוך כדי נסיעה. תאורה חזקה משני צידי התא. בקיצור, השקעה יפה בהמון פרטים קטנים ושימושיים.



אה, ולגבי השאלה על המזגן - חזק מספיק. בקרת אקלים מפוצלת כך שניתן לקרר את הנהג ולחמם את אשתו, או להיפך. בעיני זה גימיק מיותר שמזמין תקלות, אבל שיהיה. מבחינת בקרת האקלים עצמה היא יעילה וטובה בהרבה ממה שיש במאזדה 3 וסובארו אימפרזה עליהן נהגתי עכשיו. ניכר שהטמפרטורה נשמרת היטב והפיזור נכון. הבקרה מחליטה גם היכן נכון להוציא את האוויר ובאיזו עוצמה, כך שחימום לדוגמה משולב באויר קר לכיוון הנהג, באופן שאינו מרדים או מייבש.

ואמינות - הרבה תקלות שקשורות בתחכום הרב. משהו שאפשר לספוג אם מוכנים לקראתו. לדוגמה, מנעולי הדלת שלי התקלקלו בשתי דלתות. פרקתי אחד והתפעלתי מהטריקים שהוא מציע. היצרן של המנעולים מייצר גם לתאגיד פולקסוואגן לדוגמה, כך שלא ניתן לטעון שגולף בהכרח אמינה בהיבט זה מסיטרואן. במקרה שמעתי שממש לא. בכל אופן, הנעילה הזו מתוחכמת וקשה לפריצה, וזה כנראה המחיר שצריך לשלם. באופן דומה התקלקל מנוע שאחראי לפיצול בקרת האקלים. זהו מנוע שנוטה להתפרק אצל כולם כמעט. עניין של מזל. ובקיצור, חלקים מתוחכמים נוטים להתקלקל יותר ולעלות יותר. אני מוכן לשלם את המחיר.

נקודת אור - ביטוח מקיף מאד-מאד זול. דגם 2003 ב- 2050 ש"ח בלי שמשות, כל נהג שאינו צעיר, כולל גרירה. מדהים, לא ? אולי קשור למנעול המתוחכם ולאופי הנהיגה הרגוע.

פורסם
אתם מתכוונים לסיטרואן C5? הרי לרכב זה יש 4 דלתות, או שאני טועה? הרי הסטיישן שלהם לא יובא ארצה.

לא יובאה באופן סדיר אך קיימים מס' אקזמפלרים בארץ.

Veni Vidi Vici

פורסם

יש לי סניק כבר שנתיים וחצי וכ-40000 ק"מ.

 

עד כה לא היו בעיות מיוחדות למעט אלקטרומכנט של הגיר שהוחלף באחריות.

 

המכונית מאוד נוחה ומרווחת, חסכונית יחסית ודי זולה לאחזקה.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

מצחיק כיצד מהרכבים שהעליתי הגענו בסוף ל- C5 :-) . לא חשבתי בכיוון, מה גם שלא הייתי מודע לענין הדלת החמישית.

נותרה בעיה/שאלה אחת: המחיר. אני מניח שהוא לטובת הדגמים שאני ציינתי (פיקאסו/סניק)? ומה בין אחזקת מערכת המיתלים של ה- C5 לאלה 'הסטנדרטיים' של הפיקאסו? לאיזו קבוצה שייכת ה- C5? ולאיזו הפיקאסו? האם הראשונה אכן נהנית ממרחב גדול יותר מהפיקאסו? מתא מטען גדול יותר? בקיצור - כעת אודה להשוואה בין השתיים... אני יודע, יודע; הן שתי גרסאות שונות של רכב אבל בכול זאת - לצרכים שלי שהזכרתי.

אגב, אם אלך לכיוון ה- C5, איזה שנתון נחשב מוצלח יותר?

פורסם

לא ציינת (אלא אם פספסתי) אם מדובר ברכב חדש או משומש - זה נתון חשוב לצורך המלצה.

אם במשומש עסקינן, יש עוד שתי אופציות שאינן מלהיבות לנהיגה, אבל שימושיות ואמינות: מאזדה פרמאסי (סניק יפאני וחיוור, אבל לא מתקלקל), וקאיה ג'ויס, שגם נותנת שני מושבים אקסטרה ואפשרות ליצור הפרדת כוחות בין הדרדסים מאחור. המגרעת העיקרית שלה היא צריכת דלק גבוהה יחסית (1 ל-8 ).

לגבי ה-307SW - היא שימושית ומעניינת, אבל מנסיון של מספר ציי רכב שאני מכיר, האמינות שלה לא בשמיים, בעיקר בכל הקשור למערכת החשמל והאלקטרוניקה.

MGC Roadster 1969

Jaguar 420 1967

פורסם
מצחיק כיצד מהרכבים שהעליתי הגענו בסוף ל- C5 :-) . לא חשבתי בכיוון, מה גם שלא הייתי מודע לענין הדלת החמישית.

נותרה בעיה/שאלה אחת: המחיר. אני מניח שהוא לטובת הדגמים שאני ציינתי (פיקאסו/סניק)? ומה בין אחזקת מערכת המיתלים של ה- C5 לאלה 'הסטנדרטיים' של הפיקאסו? לאיזו קבוצה שייכת ה- C5? ולאיזו הפיקאסו? האם הראשונה אכן נהנית ממרחב גדול יותר מהפיקאסו? מתא מטען גדול יותר? בקיצור - כעת אודה להשוואה בין השתיים... אני יודע, יודע; הן שתי גרסאות שונות של רכב אבל בכול זאת - לצרכים שלי שהזכרתי.

אגב, אם אלך לכיוון ה- C5, איזה שנתון נחשב מוצלח יותר?

אני אשם בהסטת הדיון. פשוט הייתי בדילמה דומה בעבר, חשבתי גם על סטיישן, ובסוף גיליתי שהפתרון הכי מוצלח הוא דווקא סי5, שלא מוכרת כפתרון לצרכים אלו. זהו סתם פספוס שנובע משיטת החלוקה לקטגוריות.



בנוגע לשנתון - ידוע שבשנה הראשונה, כלומר 2001, הרכב סחב בעיות במתלים ובניהול המנוע. תקלות בנעילה, חלונות וברדיו עשויות להיות לכל שנתון, והפתרונות לא יקרים או מסובכים. גם קרובי משפחה כמו 307 סובלים מבעיות דומות, עקב שימוש בחלקים דומים עד כדי זהים. האבסורד הוא ש- 307 הוא אחד המבוקשים בשוק, ואילו סי5 מושמץ וזול. השיא מופיע בעיתון צפוני בו סוחר רכב מוכר 307 מודל 2002 בעשרת אלפים יותר מסי5 מנוע 2000 מאותה השנה. מדהים.

את ה- 307 סטיישן הכרתי בטיול משותף לדרום. באופן מפתיע אצלי נכנס בתוך האוטו זוג אופניים שלא הצלחנו לדחוף אצלו, ואת העלייה המפותלת ממצדה לערד הוא עלה יותר לאט ממני כאשר הנוסע אצלו התלונן על זוית הגלגול בסיבובים. לא השוואה מקצועית, אבל גם משהו.

כיום, דרך אגב, אני לא מסוגל להיפרד מהרכב כי הוא הרכב הפרטי החדיש היחיד שמציע הגבהה בלחיצת כפתור לחציית שבילים עם קוליסים עמוקים, כמו שיש באיזור מגורי. מדדתי מרווח גחון של 24 סנטימטרים במצב הכי גבוה, עם מיגון גחון פלסטי יעיל. אחלה ג'יפ.

פורסם

ירחמיאל, אם עלויות אחזקה הן משהו שאתה שם עליו דגש - לך על הקסארה פיקאסו. מכונית מאוד נעימה לנהיגה (נהגתי על הדיזל וגם על הבנזין) והיא גומעת מרחקים עצומים עם מעט תקלות יחסית. יצא לי אישית לראות אחת שגמעה 340,000 ק"מ והיתה במצב מצויין.

כמו כן התחושה הפנימית והמרווח שיש בפיקאסו אינו בר השוואה מול ה C5 - והעדר מערכת מתלים הדראולית בפיאקסו יבוא לטובתך בכל מה שקשור לעלויות אחזקה (ובכל זאת, הפיקאסו מאוד נוח).

 

אם אתה לוקח C5 - צפה לעלויות אחזקה גבוהות מהממוצע. אני הייתי בוחר בפיקאסו.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

×
×
  • תוכן חדש...