Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המלצה לבולמים


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7548 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אהלן מוטי,

 

 

ראשית,עברתי על המאמר שלך בנוגע לשיפורי אחיזה,והחכמתי,אז תודה על הידע והשיתוף.:wink:

 

שנית,כיוון שרכבי נמצא בתהליך ארוך של שיפור,אשמח אם תוכל לייעץ לי לגבי המשך השיפור.

 

רקע-הרכב שלי פז'ו 106XSI בציר 96.

 

מבחינת מנוע-כרגע סטנדרטי לחלוטין,כיוון שהחלטתי שלפני שאגע במנוע,קודם אבנה פלטפורמה מתאימה.

 

לאחרונה (חודשיים) החלפתי סט בולמ"ז לבילשטיין B6 (הדגם הרגיל,לא המונמך),כמו כן הוספתי סטראט קדמי תחתון.

 

הרכב יושב על צמיגי DUNLOP SP SPORT 01 במידה 185/60/14 במקום 175/60/14,כן ידוע לי שעלתי בחתך,זה כיוון שלפני חצי שנה כאשר רכשתי את הצמיגים לא מצאתי צמיג ספורטיבי טוב במידה 185/55/14 (זו המידה של ה-GTI,והיא המקבילה מבחינת קוטר למידה המקורית שלי),ולא הייתי מוכן להתפשר על המעבר ל-185.

 

את הרכב לא הנמכתי כיוון שלא ראיתי את זה כהכרחי,למרות שזה נראה טוב,מה גם שפחדתי שבמידת צמיגים שלי תיהיה נגיעה בבית הגלגל,מה גם שמפורומים בחו"ל והרצאות שונות פה בארץ,הבנתי שהבעייה העיקרית של ה-106 נעוצה בחלקה הקדמי של השלדה שנוטה "להתעוות ולהפתח" בעת תמרונים חריפים,ועל זה בעצם מפצה הסטראט התחתון.

כמו כן,הרעיון של הנמכת הרכב עם סטראט נראה לי מתכון בטוח לזה שתוך שבוע של נסיעה בכבישי מע"צ המהוללים אני אשאר בלי רכב....

 

מבחינת אחיזה,הרכב יושב דבוק לכביש בפניות,כמובן כל עוד אני לא מנסה לייצר פרובוקציות שונות ומשונות (כגון עזיבת גז במהלך פנייה,מה שכמובן מוציא את הזנב לטיול ונסיון עקיפה של הפרונט).

 

מה שכן,הייתי רוצה להפחית את זווית הגלגול,ולעשות ההיגוי חד יותר (הוא מתקשר מצויין,אבל בהפניית הגה חריפה אני מרגיש לעיתים שחסרה לו חדות בתגובה,אולי תוצר לוואי של העלייה בחתך הצמיג?)

 

האם החלפת אנטירולים לעבים יותר תפתור את בעיית זוית הגלגול ?

 

כמו כן,המוטות המייצבים שלי מקדימה דורשים החלפה (הגומיות בתפחוים העליונים קרועות ב-2 הצדדים),ייתכן והחלפתם תעזור בעניין זוויות הגלגול ?

 

ולסיום בעניין המוטות המייצבים,חלק אמרו לי שאין בעייה להשתמש בתחליפיים,ושהם אף חזקים יותר, ואני נורא מתלבט,גם לנוכח פערי המחיר (120 שקלים לזוג תחליפי,לעומת 560 שקלים לזוג מקורי).

 

אשמח לשמוע ממך (וסליחה על ההתעלקות,פשוט ככה זה כשאתה נכס...:wink: )

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

יצא לי לעקוב אחרי השירשור הזה. מוטי אתה צודק בכל אורך הדרך. הזמנתי קפיצים מונמכים של אייבך (כן הם מייצרים לאמרקאיות) שדיברתי עם הנציג שרות של סאמיט ושאלתי אותו אם נהוג לחתוך את הקפיצים .. והוא הסביר בצורה שיטחית את הסכנות שמוטי ציין.

עכשיו זה לא הספיק לי , הזמנתי את הקפצים המקצועיים אבל רצתי תשובה אמתית למה?! פניתי לחברת EATON במייל , (מהם קנתי את הקפיצים האחוריים) , מסתבר שיחס של ההתנגדות והכוח של הקפיץ שונה מגובה לגובה ומידה למידה וגם העובי בגלל העומסים שקפיץ נמוך יותר צריך לעמוד בהם, כלומר יש פחות מהלך של הקפיץ והבולם,אז לא רק שהחוזק שונה גם בחלק מהמקרים המתכת שונה אפילו.

אז אין מצב שלא נעשה נזק בעת חיתוך של שן מהקפיץ...

If you don't chew Big Red, then f-*bleep* you.

פורסם

מצטער על העיכוב, הייתי קצת עסוק בימים האחרונים :-).

 

Fiz, בקיצור ולעניין -

לאוטו אין מספיק קאמבר שלילי באף אחת מהפינות ונראה כאילו רק הקדמיים מתכווננים (אם קראתי נכון את הדגם שלך מכל הסלט המבלבל שמפורט בקישור).

מסקנה אישית - הייתי הולך על משהו כמו 1.5-2 מעלות קאמבר מקדימה או המקסימום האפשרי שניתן להשוות בין שני הצדדים במידה והוא פחות ממעלה וחצי אבל לא יותר משתי מעלות כדי לא לגרוע באופן דראסטי מיכולת המשיכה של הרכב.

מאחורה נראה כאילו אין אפשרות כיוונון בסט-אפ המקורי והאמת היא שאני לא מכיר את אופי המיתלה בפיז'ו הנ"ל ומה ניתן להשיג בשבילה כדי לשנות את המצב אבל יש הרבה מכוניות שלהן ניתן לרכוש שלל זרועות ומפרקים בעלי יכולת כיוונון שיחליפו את הזרועות המקוריות (משהו בסגנון של Camber Links או Camber plates) ואפשר יהיה לשחק איתם קצת יותר כדי להגיע לסט-אפ יעיל יותר.

 

אני מניח שמדובר במתלה אחורי בעל מוט פיתול ולא בעל קפיצים נפרדים וכפי שציינת - חלקי המיתלה הקדמי הוחלפו בקשיחים יותר.... האם הוחלף איזשהו חלק במתלה האחורי במקביל?

 

מוטי

פורסם
רקע-הרכב שלי פז'ו 106XSI בציר 96.

 

מבחינת מנוע-כרגע סטנדרטי לחלוטין,כיוון שהחלטתי שלפני שאגע במנוע,קודם אבנה פלטפורמה מתאימה.

קודם כל תודה על הביקורת החיובית וסחטיין על הגישה הבריאה לנושא השיפורים :-).

לאחרונה (חודשיים) החלפתי סט בולמ"ז לבילשטיין B6 (הדגם הרגיל,לא המונמך),כמו כן הוספתי סטראט קדמי תחתון.
אני מצטער אבל אני ממש חייב לתקן את המינוחים כי הם צורמים לי בעין -

סטראט (Strut) - תמוכה, מתייחס בהקשר שלנו לבולם זעזועים במתלה מקונפיגורציית "תמוכות מקפרסון".

סטראט-באר או סטראט-ברייס (Strut Bar or Strut Brace) - מוט גישור עליון שנמתח בין תושבות הבולמים העליונות מתחת למכסה המנוע ותפקידו להפחית / למנוע עיוותי שלדה בעת פעולת המתלה, נקרא גם Shock tower brace בהתייחסות למתלים שאינם בעלי תמוכות (כמו מתלה עצמות עצה כפולות).

מוט קישור תחתון (Tie bar) - מוט חיזוק לשלדה שמטרתו לקשור בין נקודות החיבור התחתונות של זרועות המתלה ולהפחית / למנוע את העיוות שלהן בשיעור שונה.

 

יוצא מכך שאין חיה כזו שקוראים לה סטראט תחתון.

הרכב יושב על צמיגי DUNLOP SP SPORT 01 במידה 185/60/14 במקום 175/60/14,כן ידוע לי שעלתי בחתך,זה כיוון שלפני חצי שנה כאשר רכשתי את הצמיגים לא מצאתי צמיג ספורטיבי טוב במידה 185/55/14 (זו המידה של ה-GTI,והיא המקבילה מבחינת קוטר למידה המקורית שלי),ולא הייתי מוכן להתפשר על המעבר ל-185.
הצמיג לא רע אבל סדר העדיפויות שלך שגוי (סתם כהערה להבא) - סוג הצמיג בהרבה פעמים יותר חשוב מהמידה שלו :idea:.

צמיג ספורטיבי מן השורה הראשונה ברוחב 185 ייספק אחיזה גבוהה יותר מזו של צמיג ירוק מאפן ברוחב 205 בהמון מקרים.

את הרכב לא הנמכתי כיוון שלא ראיתי את זה כהכרחי,למרות שזה נראה טוב,מה גם שפחדתי שבמידת צמיגים שלי תיהיה נגיעה בבית הגלגל,מה גם שמפורומים בחו"ל והרצאות שונות פה בארץ,הבנתי שהבעייה העיקרית של ה-106 נעוצה בחלקה הקדמי של השלדה שנוטה "להתעוות ולהפתח" בעת תמרונים חריפים,ועל זה בעצם מפצה הסטראט התחתון.

כמו כן,הרעיון של הנמכת הרכב עם סטראט נראה לי מתכון בטוח לזה שתוך שבוע של נסיעה בכבישי מע"צ המהוללים אני אשאר בלי רכב....

זה שלא הנמכת זה בסדר גמור למרות שאני בספק אם העליה המזערית שלך במידת הצמיגים היתה מהווה איזושהי בעיה מבחינת פגיעה בגוף הרכב.

מבחינת אחיזה,הרכב יושב דבוק לכביש בפניות,כמובן כל עוד אני לא מנסה לייצר פרובוקציות שונות ומשונות (כגון עזיבת גז במהלך פנייה,מה שכמובן מוציא את הזנב לטיול ונסיון עקיפה של הפרונט).

 

מה שכן,הייתי רוצה להפחית את זווית הגלגול,ולעשות ההיגוי חד יותר (הוא מתקשר מצויין,אבל בהפניית הגה חריפה אני מרגיש לעיתים שחסרה לו חדות בתגובה,אולי תוצר לוואי של העלייה בחתך הצמיג?)

זוית גלגול אינה בעיה, הבעיה היא ההתמודדות של הנהג עימה, שבהמון מיקרים זוית גלגול מהווה מחסום פסיכולוגי אצל נהגים מהמשך הלחיצה של האוטו אל המגבלות, אני בהחלט לא אומר שבהכרח לך יש בעיה בנושא אבל לאחוז גבוה מאוד מבין הנהגים יש.

 

הפחתה של זוית הגלגול אפשרית בהחלט אבל היא תמיד באה על חשבון דבר אחר... המשך לקרוא -

האם החלפת אנטירולים לעבים יותר תפתור את בעיית זוית הגלגול ?
כן!

אבל (והנה מגיע האבל, כמו תמיד :wink:) ברכב הנעה קדמית כמו שלך, החלפה של המוט המייצב במוט מייצב עבה יותר עלולה ליצור בעיית משיכה תחת עומס כמו בפניה בעיקר בהעדרו של דיפרנציאל מוגבל החלקה (מה שאני מאמין שאכן אין אצלך באוטו).

 

אז מה עושים?

אם קראת את המאמר שלי היטב אתה כבר יודע מה הייתה עושה האסכולה היפנית - מקשיחה את הקפיצים על חשבון המוט המייצב - לאו דווקא מבטלת אותו באופן מוחלט אבל בהחלט לא מעבה אותו.

מה שההקשחה של הקפיצים עושה היא הפעלה של לחץ על שני הגלגלים בנפרד (דגש על בנפרד) במטרה להצמיד אותם אל הקרקע ככל שניתן ובכך למעשה תשתפר יכולת המשיכה.

 

ו..?

מה עם האבל?

האבל הוא שמלבד העובדה הברורה שנוחות הנסיעה תפגם ותהפוך לקשה יותר (מה שאגב לא קורה בהחלפה של מוט מייצב לעבה יותר, לפחות לא בהכרח) אתה גם חייב לוודא שהבולמים אכן מסוגל לטפל בקפיצים קשיחים יותר, מה שבולמים מקוריים בד"כ לא מסוגלים ואתה נאלץ להחליף את הבולמים באותו הזמן, מכיוון שאצלך יש כבר בילשטיינים, אני בטוח שהם מסוגלים לטפל בקפיצים שקשיחים כבר בשיעור לא מבוטל לעבר לדירוג הקשיחות של הקפיצים המקוריים.

 

אני מודע לעובדה שהחלק הזה מבלבל לאללה ושהרבה פעמים הקוראים יוצאים ממנו מעט אבודים - אל תחשוש לבקש עוד הסברים אם צריך :-)!

כמו כן,המוטות המייצבים שלי מקדימה דורשים החלפה (הגומיות בתפחוים העליונים קרועות ב-2 הצדדים),ייתכן והחלפתם תעזור בעניין זוויות הגלגול ?
גומיות קרועות הן מתכון לאי דיוק בעבודת המתלה והחלט עלולות להוות גורם משפיע כשדנים בנושא של הפחתת זווית גלגול.

האם המוט כולו דורש החלפה ברכב שלך במידה והגומיות קרועות או שאני מפספס פה משהו?! :?

ולסיום בעניין המוטות המייצבים,חלק אמרו לי שאין בעייה להשתמש בתחליפיים,ושהם אף חזקים יותר, ואני נורא מתלבט,גם לנוכח פערי המחיר (120 שקלים לזוג תחליפי,לעומת 560 שקלים לזוג מקורי).

 

אשמח לשמוע ממך (וסליחה על ההתעלקות,פשוט ככה זה כשאתה נכס...:wink: )

איכות החלקים המדוברים אינה מוכרת לי, בעיקרון המקורי הוא תמיד בחירה טובה, השאלה מהם התחליפים בשוק... לא מעט פעמים יש חלקים שנחשבים ל"משופרים" שהם למעשה פחות טובים מהמקוריים.

 

מוטי

פורסם

מוטי,

תודה על הטיפים, אני אבדוק מה אפשר לעשות במכון.

הסט אפ שלי כולל כרגע בילשטיין B8 מלפנים ומאחור. קפיצי pro kit של אייבך והנמכה של שן אחת (30 מ"מ בקירוב). יש ברשותי כריות בולם ובוקסות משולשים group N אבל החשש שלי הוא שאם אני אתקין אותם אני אגדיל את הנטייה לתת היגוי שלי ואינני חפץ בזה.

מה תהיה ההשפעה על ההתנהגות אם אני אתקין strut brace? האפ הפרונט יהיה יותר מתקשר?

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם

הסטראט ברייס אכן ישפר את תקשורת ההגה.

האם החשדות שלי בנוגע למתלה האחורי נכונים?

 

נערך כדי להוסיף - האם יש לפיז'ו-ספורט קטלוג אונליין איפשהו שאפשר להציץ בו ולראות מה הם מציעים?

 

מוטי

פורסם

אכן יש מוטות פיתול (24ממ, שזה הכי עבה) במתלה האחורי.

השאלה היא האם בוקסות משולשים קשות יותר + כריות בולם קשות יותר באמת יגרמו ליותר תת היגוי?

פיז'ו ספורט:

http://www.boutiquepeugeotsport.com/bps/ai/asp_en/index.asp

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln


×
×
  • תוכן חדש...