Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

זהירות --- מכונאי חובבן!


danniel
שימו לב! השרשור הזה בן 6829 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

 

 

במשך כל תקופת שהותי כתייר בפורום הטכני, אני נתקל כל הזמן בהאשמות חוזרות ונשנות על המקצועיות של המוסכים והמכונאים שמטפלים ברכביכם.

 

תלונות כמו לא יודעים לעבוד,חובבנים, לא מבינים כלום, לא יודעים לאתר תקלות, מחליפים חלקים סתם... ועוד מגוון רב של האשמות..(וכרגע אני שם בצד את נושא האמינות).

 

 

יש לי מה להגיד לכם, אז תקראו ותפנימו:

 

ובכן, מי שמכניס את רכבו למוסך, סביר להניח שהוא לא מכונאי מקצועי, אז איך הוא לעזאזל מבחין בין מכונאי טוב למכונאי פחות טוב??? לזהות מכונאי או דיאגנוזיסט מקצוען צריך מקצוען.

 

 

מזה שעומדים ליד המכונאי שעובד לכם על האוטו, ומסתכלים מה הוא עושה לא לומדים כלום, נקודה. ואחר כך נעשים פתאום "מומחים", מייעצים עצות אחיטופל ומנסים לעבוד לבד בבית....בהצלחה.

 

תבינו, המכונאים, הכי מצחיק אותם הלקוחות, שמז**ים את השכל עם כל מיני שאלות וטענות, שכאילו הם מבינים משהו.

 

מכונאי מומחה מיד מזהה עם הוא מדבר עם לקוח מבין עניין או לא, אז אם אתה חושב שאתה מבין, בדוק את עצמך עם מכונאי שמבין (על יבש) לפני שאתה 'מפציץ' את המכונאי שלך (על רטוב) בכל מיני קושיות.

 

יש בענף הרכב הרבה מכונאים ואנשי דיאגנוסטיקה ממש טובים, וסביר להניח שהם כבר עבדו על רכביכם, אבל אתם לא מקצועיים בתחום,ולכן לא בטוח שתזהו בעל מקצוע אמיתי. חשוב לזכור שגם המומחים הגדולים טועים ומפספסים, אבל מקצוענות אמיתית היא גם להודות בטעות ולקחת אחריות. ויש גם כאלה.

 

לצערי, קומץ זעיר של שרלטנים מאחזי עיניים, מוציא שם רע לעובדי הענף כולו. ולשמחתי קומץ אנשים אלו הולכים ונעלמים.

 

לסיכום, לפני שאתם מאשימים מוסך או מכונאי כזה או אחר רצוי שתדעו ותבינו על מה אתם מדברים, כי אחר כך מה שנכתב קשה לחזור בו.

 

אוסיף ואכתוב כי אין בפנייתי כוונה למשהו ספציפי בפורום הזה.

אני לא מצפה לתגובות, למרות שאני בטוח שיהיו כאלו שיקפצו בזעם...

פשוט, כאדם שעבד כמכונאי ואיש דיאגנוסטיקה, בסך הכל הייתי חייב להוציא קצת קיטור.

 

 

המשך נסיעה מהנה.....וללא תקלות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני מסכים עם כל מה שכתבת

 

מה שחשוב לדעתי בין הלקוח למכונאי זה אמון , כשיש אמון הכל נהיה הרבה יותר פשוט

A MACHINE , KEPT ALIVE BY HIS LOVE

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשמע דניאל,

 

לא חייבים להיות שף בשביל לדעת האם האוכל הוא טעים או לא ולא חייבים להיות קבלן בשביל לראות אחרי מספר שנים האם הבית בנוי טוב או עבדו עליך: בחומרים זולים ולא איכותיים, בחיבורים לא מדויקים, בחיסכון של חומרי בניה וכו.. הרשימה ארוכה.

 

אני מסכים איתך שבעל רכב ממוצע בד"כ לא מבין הרבה במכונאות אך כל אחד יוכל לראות את התוצאות של הטיפול\תיקון עם הזמן: פתאום התקלה חוזרת (במיקרה הטוב) או חוסר מקצועיות בתיקון דופק לך חלק אחר (ולא חסר כאלה) או פתאום אתה רואה שהכניסו לך חלקים "דראק" לומרות שהבטיחו מקורי...

 

ומי כמוך יודע שהרבה מהמוסכניקים לא רק שלא מבינים גדולים (תבדוק כמה אנשים שעובדים במוסך באמת למדו מכונאות כמקצוע באופן מסודר ולא למדו "תוך כדי העבודה" - בדיוק כמו שתיארת: מסתכלים על האחר ולומדים מניסיון) אלא שגם מנצלים לרעה את החוסר ידע של הלקוח.

 

אל תיקח את זה קשה אך יש הרבה מאוד חאפרים ועב"ע בתחום זה. לצערי.

 

בברכה,

איתן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל מילה בסלע,מי שלא מבין לא יכול לשפוט, אבל אם מישהו מפרק לך מיסב גלגל וכל הגולות נופלות אז רואים שגם להרכיב חזרה הוא לא יוכל,

מכונאי שמפרק לך מסרק הגה ושהוא מרכיב חדש שוכח לחבר את הצמה של החישן למדה ושוכח איזה צינור ואקום בחוץ,

או אחד שצריך 4-6 ידיים בשביל לדחוף את הציריה למקומה.

אילו חאפרים.

רוב המכונאים הם לא חאפרים.

התמונות של הסובארו שלי

http://yonatans-subaru.pic.co.il

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים עם כל מה שכתבת

 

מה שחשוב לדעתי בין הלקוח למכונאי זה אמון , כשיש אמון הכל נהיה הרבה יותר פשוט

אני כמובן מצטרף לזאק 2000, במשפט המצוטט למעלה,ומדגיש שאימון בין לקוח לבעל המוסך שלו הוא האלף בית של יחסים בין לקוח למוסך!

אישית אני חייב להודות שאני שם את האמון של לקוחתי בי במקום הראשון, ולמרות שאישית אני דואג שלקוחות שלי לא יהיו נוכחים בשעת העבודה על רכבם, אצלי במכון ושולח אותם לקניון הסמוך, אני סמוך ובטוח שלקוח של למרות שלא נכח פיזית בשעת העבודה, נותן בי אמון מקצועי, בכל מה שקשור לביצוע ברכבו,האמון שלו בי הוא נר לרגלי, וחשוב לי לא פחות מהשכר שאני מקבל ממנו, והוא חלק נכבד מהשכר.

האמון והספוק מהמקצועיות שלי!

ולאחר שהשתפכתי מבלי לשים לב אני מחזק את דברי דניאל, ומודה לו על שהוא העלה את הנושא בצורה כל כך ברורה ונכונה!

תודה לך דניאל!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי לא קל לרכוש אמון בבנאדם לא רק אצל מכונאי ומכונאי בפרט. אמון זה דבר בסיסי בכל התחככות עם בנאדם.

ובעל מקצוע עובד קשה בשביל האמון שלו והוא מקבל אותו שמגיע לו ולאחר עבודה קשה ואז השם שלו הולך לפניו, בדיוק כמו צביקה ואכןאני מסכים לחלוטין עם צביקה

ולבל נשכח-שם מאד קשה לבנות וקל להרוס

התמונות של הסובארו שלי

http://yonatans-subaru.pic.co.il

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבר'ה באו לא נשלה את עצמנו-

 

בענף הרכב יש הרבה, המון חובבנים ושרלטנים...

יש המון מקרים בהם המכונאים מנצלים את החוסר ידע של הלקוח - ומרמים אותם!

הסיפורים רבים ומגוונים.

לכן אני כלקוח בתור נקודת מוצא לא מאמין למכונאי שאינני מכיר ומנוסה איתו.

 

יש מקצוענים, לדעתי מעטים , מעטים מידי.

במקרים רבים לא קשה להבין שהמכונאי שלך רימה אותך...

 

אבל זכותו של הלקוח לעמוד, להציג, להביע דעה מטופשת- כי הוא הלקוח!

ואם למכונאי זה לא ניראה- זו בעיה שלו.... הוא נותן שירות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובכל זאת, כשאתה פתאום רואה שהמכונאי שלך, מרתך את הרגולאז' ברקס (!) בפיאסטה שלך אתה מבין שהוא לא כ"כ יודע מהחיים שלו ! (מתוך ניסיון אישי כואב, בסופו של דבר הוחלף כל מנגנון הברקס במוסך אחר...)

Ford Taunus GXL 2300 v6 ידנית 1972 - [][ ]O=o=O[ ][]

Ford Fiesta CL 1988

CJ8s 1987 O|||||||O

Ford Focus Estate 2.0 2010

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים עם מה שנאמר לפני אבל רק רוצה לחדד משהו אחד שמאוד חשוב לי.

 

לקוח,בעל רכב, שמחזיק באותו רכב כבר כמה שנים או אותו סוג רק מודלים מתחלפים.

כמוני.

 

יודע בד"כ את ה"מחלות" הצפויות אצלו ברכב,ויכול לזהו מתי עובדים עליו,ומתי לא.

יש דברים שהם בלאי קבוע,ועם הזמן לומדים לדעת מי עושה אותם בצורה נכונה ומי לא.

ויש עוד דבר שהוא חשוב ועקרוני,אם אתה נוסע על רכב "מיוחד" כלומר כזה שלא נמצא באופן שכיח על הכביש,יש סבירות מאוד גדולה שבעל המקצוע שאתה פונה אליו,לא בהכרח מכיר את אותו הרכב,ובעיותיו הוא,ולכן,אלו ש"קונים" את האמון שלי,הם אותם אנשי מקצוע שלא מבינים במשהו ספציפי,יודעים לא להתעסק עם זה ומפנים אותך למישהו שמבין בזה.

לרוב מדובר על מערכות שלמות כמו קרבורטורים ומערכות הזרקה,מיזוג אוויר וחשמל וכו',כבר קרו המון מקרים אצלי שבן אדם "זורק" לך ישר שיש בעיה בקרבורטור למרות שמדובר סה"כ בכבל פלג לא תקין או שטויות כאלו ואחרות.

"מכונאות כללית" היא דבר שגם הלקוח צריך להכיר ולא להגיע למקום כזה בבעיה עם קרבורטור,כאשר שכן שלו הוא מכון קרבורטורים והזרקות,המון מקרים של "ביקורת רעה" קורים מלקוח שלא יודע לאן להפנות את רכבו,ומפאת התחרות הקשה במשק , במיוחד בתחום זה הופכת כל אחד ל"מומחה קרבורטורים" וכל אחד בוחר להתעסק עם דברים שהוא לא הכי מבין בהם,רק כדי להביא פרנסה למשפחה.

אז כמו שלא הולכים לאורטופד כאשר אתה חולה בשפעת,ככה לא הולכים למכון קרבורטורים לתקן פנצ'ר.

אז עדיף לתת למישהו שמבין והוא מתמחה בסוג מסויים של מכונאות,מאשר לתת ביקורת גרועה אח"כ על מוסך כזה או אחר,שכתוצאה מעבודה לא מוכרת פגע ברכיב כזה או אחר.

 

וכמו שכבר נאמר,בכל תחום של שירות האמון הוא מהווה לפחות 70% מהעבודה.

under construction..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פעם ראית סרט נינג'ות יפני?

נכון תמיד יש אחד שעומד בצד, לבוש לבן, ומחכה, עם הפנים למטה?

ואיך שהרעים גמרו לחסל את האנשים שלו הוא מיתעורר ומישתגע עליהם וקורע להם את הצורה. למה הוא לא עשה את זה לפני זה? כי לפני זה לא היתה לו סיבה טובה...

 

ככה אני, עד שמישהו לא נותן לי סיבה טובה, אני לא מיתפוצץ עליו...

וכן, אני חושב שאני מבין משהו מהחיים שלי במכונאות (6 שנים בחי"ח, שנה עבודה במוסך ועוד), אבל יש דברים שאני מעדיף שמוסך יעשה... למה? כי לפעמים זה לא נוח, אין זמן ואין חשק.

אבל לפעמים אתה לומד שאי אפשר לסמוך גם על בעל המוסך שלך, וזה הזמן לעזוב אותו...

כמו שאמרו, יש דברים לא צריך להיות גאון גדול כדי להבין בהם, הכנסתי את האוטו שלי למוסך מורשה. מילאו לי יותר מידי שמן, ולא החליפו פלאגים... אבל כתבו שהחליפו וכתבו שמילאו יותר מידי שמן (4L בימקום 3.5), אחרי ברור עם מנהל המוסך הבנתי שמדובר באותו טיפוס שמוכר טייפים גנובים בפינת רחוב, שהתמזל מזלו והוא פתח מוסך מורשה...

 

לא חסרות דוגמאות, אבל לעבור בעלי מיקצוע ולהגיד זה לא טוב, וגם זה לא טוב, לבסוף אתה מתייאש ועושה הכול בעצמך...

ראיתי הרבה בעלי מיקצוע בחיים שלי, אני לא חושב שאני יודע יותר מהם, או שאני מוכשר יותר מהם, דבר אחד אני יודע, אני עובד מכל הלב... ולרוב זה מספיק כדי להפיק תוצאה טובה יותר מהחפפניות הישראלית המצויה.

 

גילי

מחפש בלוק מנוע V8 לתרומה וגם מחסן למכוניות שלי

האם זה נכון שחמישה מכל ארבעה אנשים מתקשים במתמטיקה ?

הציבור מטומטם, ולכן הציבור משלם...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פעם ראית סרט נינג'ות יפני?

נכון תמיד יש אחד שעומד בצד, לבוש לבן, ומחכה, עם הפנים למטה?

ואיך שהרעים גמרו לחסל את האנשים שלו הוא מיתעורר ומישתגע עליהם וקורע להם את הצורה. למה הוא לא עשה את זה לפני זה? כי לפני זה לא היתה לו סיבה טובה...

 

ככה אני, עד שמישהו לא נותן לי סיבה טובה, אני לא מיתפוצץ עליו...

וכן, אני חושב שאני מבין משהו מהחיים שלי במכונאות (6 שנים בחי"ח, שנה עבודה במוסך ועוד), אבל יש דברים שאני מעדיף שמוסך יעשה... למה? כי לפעמים זה לא נוח, אין זמן ואין חשק.

אבל לפעמים אתה לומד שאי אפשר לסמוך גם על בעל המוסך שלך, וזה הזמן לעזוב אותו...

כמו שאמרו, יש דברים לא צריך להיות גאון גדול כדי להבין בהם, הכנסתי את האוטו שלי למוסך מורשה. מילאו לי יותר מידי שמן, ולא החליפו פלאגים... אבל כתבו שהחליפו וכתבו שמילאו יותר מידי שמן (4L בימקום 3.5), אחרי ברור עם מנהל המוסך הבנתי שמדובר באותו טיפוס שמוכר טייפים גנובים בפינת רחוב, שהתמזל מזלו והוא פתח מוסך מורשה...

 

לא חסרות דוגמאות, אבל לעבור בעלי מיקצוע ולהגיד זה לא טוב, וגם זה לא טוב, לבסוף אתה מתייאש ועושה הכול בעצמך...

ראיתי הרבה בעלי מיקצוע בחיים שלי, אני לא חושב שאני יודע יותר מהם, או שאני מוכשר יותר מהם, דבר אחד אני יודע, אני עובד מכל הלב... ולרוב זה מספיק כדי להפיק תוצאה טובה יותר מהחפפניות הישראלית המצויה.

 

גילי

צודק ב 100%

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו חיים במדינת ישראל.

ומה לעשות, עם הסגולה הוא בעל הרבה דעות ובעל מנטליות קצת שונה מרוב מדינות העולם המערבי.

חונכנו (בבית, בבית ספר, בצבא) שבארץ הזאת הכל יקר, כולם גנבים, קומבינטורים ושקרנים.

אז נכון, בהחלט יש כאלה אבל גם יש בעלי מקצוע, חנויות, נותני שירות ואנשים אדיבים אמינים וישרים.

עוד בעייה במנטליות הישראלית זה "הדעה שלי". לא יעזור כלום. "איש באמנותו יחיה".

לכן ברגע שהמוסכניק קובע שיש בעייה בפלאגים ואתה היית משוכנע שיש בעיה בקרבורטור - המוסכניק רמאי ושקרן.

ולא. זה לא ככה.

אבל זה מה שקורה במדינה שלנו. אנחנו תמיד חושבים שאנחנו יודעים הכל ומי שלא מסכים איתנו - אידיוט.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעברי הייתי מכונאי ושיניתי את הכיוון לגמרי אך אני עדיין שומר על קשר עם "עברי" ומתעדכן.. לא חסרים מכונאים טובים,לא חסרים מכונאים גרועים,כך גם לגבי ישרים ונוכלים. דניאל צודק במאה אחוז,יש יותר מכונאים טובים וישרים (או למען הדיוק בעלי הגינות סבירה) מאשר גרועים ונוכלים. לא פעם הלקוח הוא האשם ב"ניפוח" תיקון היות ויש לא מעט לקוחות "מבינים" שדורשים תיקון מסויים או "מאבחנים" תקלה מסויימת למרות שבפועל הדרישה או האבחון אינם נכונים אך לך תסביר זאת ללקוח עקשן והרי הכי חשוב שהלקוח יהיה מרוצה...

 

לא מעט מכונאים מעולים טועים (גם רופאים טועים) והסיבה העקרית היא הקושי האמיתי באבחון התקלה והמקור לה. קשה לאבחן קל לתקן,זו הנוסחה. אני אומנם עסקתי במכונאות טרם מזוודות/מחשבי האבחון המתחברים למחשב הרכב (למעט "מזוודה" של הלנצ'יה תמא שכבר ב 1989 היתה חלק בלתי נפרד מהציוד במוסך שטיפל במכוניות אלה) ואז האבחון היה קשה עוד יותר,גם היום מכשירי הדיאגנוסטיקה הממוחשבים אינם מגלים הכל ובמיוחד לא את המקור לתקלה ויש צורך בניסיון אנושי רב כדי לאתר תקלות מסוימות. אחת הדרכים המקובלות ורבותי זה חלק מהחיים,היא דרך הניסיון.. מנסים לתקן או להחליף את החלק שהכי סביר שהתקלקל וממשיכים הלאה... זה לא הופך את המכונאי למכונאי גרוע או נוכל. להבדיל מאבחון מחלות אצל בני אדם,הרכב אינו מדבר,אינו בעל נוזלים,תאים ותרביות ביולוגיות הניתנות לבדיקה,גם רנטגן לא עוזר לאבחון "מחלותיו" של הרכב ולפעמים אין מנוס מדרך ארוכה ויקרה. מי שבד"כ משלם הוא הלקוח אבל זה נורמלי .

 

המקצוע הוא מקצוע יפה,מעניין ומי שמצליח להתקדם בו מתקדם בכל פרמטר,מכונאי של היום אינו רק "ברזלן",הוא צריך להיות גם חשמלאי,גם אלקטרונאי,גם איש מחשבים,גם פיזיקאי גם מכונאי וגם איש יחסי ציבור..

 

והכי חשוב,נוכח רמת התחכום הגבוהה במכוניות החדשות צריך לעודד אנשים טובים ומוכשרים להיכנס לתחום הרכב ולתת לנו שירות מקצועי כנגד תגמול נאות.

בעלים גאה :inlove: של פיאט 124 ספיידר 1800.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דניאל כתב: לזהות מכונאי או דיאגנוזיסט מקצוען צריך מקצוען.

 

וההפך גם נכון? כלומר לזהות נוכל או שרלטן או מטעה...גם צריך להיות אחד כזה?

 

מכונאי בפורום פרסם רכב למכירה(הרכב לא צעיר לשון המעטה) בין השאר בערך:

צמיגים חדשים אלטרנטור חדש מנוע חדש...

צמיגים חדשים? אתם מאמינים? אני כן

אלטרנטור חדש? אתם מאמינים? אני כן

מנוע חדש - אני לא מאמין...

:evil:וולו הנאה אחורית 6 צילינדר 164 960 .
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6829 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...