Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7628 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
הדרך היחידה להשיג דיוק מירבי בתערובת בסל"ד X והספק P היא כמו שכתב מוטי, למדוד את הרכב באמצעון חיישן חמצן טוב ככל האפשר, ולתכנת בהתאם את ה-ECU כך שייצר תערובת מדוייקת בנקודה הרצויה.

ולכן התשובה היא שלא משנה כמה פורטינג וקאמשאפט ואגזוזים ופילטרים עשו לאיזה משתיהן, השאלה את מי הביאו לדיוק טוב יותר בתערובת באותה נקודה שמעניינת אותך.

 

צא בהצלחה.

הבנת את התשובה שלי :-).

 

מוטי.

פורסם

תקראו שוב את התשובה של 20VT , היא שווה קריאה שנייה וגם שלישית.

 

ישנה אפשרות לקבל ברכב צריכת דלק טובה יותר אם משחקים במפת ההזרקה במחשב כך שבשיוט נעבוד בחוג פתוח (שכן בלופ סגור עם חיישן החמצן הסטנדרטי ניתן לעבוד רק ביחס סטוכיומטרי של 1:14.7, בתחומים אחרים החיישן הנפוץ מאוד לא מדויק ולא ניתן להסתמך עליו) עם יחס של 1:16 ועד 1:17 . הCATCH כאן הוא שמדובר במשחק באש, מכיוון שבצורה הזו אין משוב, אז יתכן שהמפה לא משקפת נכון את מצב המנוע הנוכחי ואז התערובת עלולה להיות ענייה אפילו יותר, והמנוע יינזק קשות.

 

זה נכון גם לרכב משופר וגם לרכב סטנדרטי, אבל ברגע שהתעסקנו עם תכנות המפה אז הרכב כבר יכול להיחשב כ"משופר" ,לא?

 

 

 

 

הנתונים הנ"ל נכונים למערכת TBI של GM, אני לא יודע עד כמה זה רלוונטי למערכות אחרות. אני מהמר על כך שזה מאוד רלוונטי.

פורסם

זה הרי ברור שרוב המשחק פה הוא על מחשב המנוע ומפות הזרקה אבל יש גם להתייחס לרכיבים המכאניים שמשתנים.

 

שהרי כן עם חלק מה"שיפורים" שמוצגים פה גורמים למהירות זרימת אויר משופרת שמצריכה שינוי בכמות הדלק המוזרק בלי שום קשר לשיפור המחשב.

וזה תקף לגבי כל עומס כי הרי המחשב מבחינתו צריך לעמוד ביחס קבוע בהתאם לעומס מנוע מוגדר שפה הוא בעצם נמוך, כלומר כיוון לתערובת תקנית תאורטית או קרוב לזה.

 

חנן אתה בעצם אומר שמערכת משופרת תהיה יותר חסכונית ואפקטיבית בגלל שהמערכות המקוריות לא מדייקות בתערובת?

 

למיטב דעתי 1/16 היא תערובת דלה אך בגבולות נורמליים( GM יודעים שהם חייבים לחסוך איכשהו עם המנועים שלהם ) אבל 1/17באמת מסוכן.

 

הדעה שלך מבוססת על המערכת כאשר היא מותקנת על אחת מהמסחריות של GM או מסיקסים שעברו הסבה?

 

אולי התקנה לא נכונה או שזה באמת לא תקין( סביר להניח שפשוט לא תקין )

 

האפשרות לעבוד בחוג פתוח היא בטח ובטח הכי טובה והכי חסכונית אך מעטים האנשים שיש להם האפשרות לעשות זאת.

חוץ מזה שהוא אמר ציפ קבוע ולא מערכת עם כיוון תוך כדי נסיעה למשל

פורסם
חנן אתה בעצם אומר שמערכת משופרת תהיה יותר חסכונית ואפקטיבית בגלל שהמערכות המקוריות לא מדייקות בתערובת?

 

לא, המערכות מדייקות, אבל הן מדייקות לתערובת 1:14.7 שהיא לא התערובת של החסכון המקסימלי.

 

הדעה שלך מבוססת על המערכת כאשר היא מותקנת על אחת מהמסחריות של GM או מסיקסים שעברו הסבה?

 

לא, זה מדבר על מערכות GM TBI באופן כללי, גם על המקור, ולא מדובר על מקרה פרטני של התקנה כזו או אחרת.

 

חוץ מזה שהוא אמר ציפ קבוע ולא מערכת עם כיוון תוך כדי נסיעה למשל

 

לאחר ביצוע הכוון שמותאם למנוע מדובר על צ'יפ קבוע ולא על שינוי תוך כדי תנועה.

 

 

לא מדובר בדיעה שלי, אלא בדעת מומחה. כדאי שאני אציין את המקור: מדובר בחוברת שמתארת איך לתאם, לחווט, לנטר, ולתכנת בעצמך מערכת TBI על כל רכב, חוברת שנכתבה ע"י בחור בשם ג'ון מCUSTOMEFIS - חברה מוכרת מאוד, אולי הכי מוכרת להסבות TBI .

פורסם
הבנת את התשובה שלי :smile:.

מוטי.

כן :smile:. רק שמקוצר הזמן או המקום היא הייתה תמציתית ומרוכזת מאוד, ולכן מצאתי צורך לפרשן אותה עבור אחרים (לא כולם יודעים מה זה WBO2*).

 

ישנה אפשרות לקבל ברכב צריכת דלק טובה יותר אם משחקים במפת ההזרקה במחשב כך שבשיוט נעבוד בחוג פתוח עם יחס של 1:16 ועד 1:17 . הCATCH כאן הוא שמדובר במשחק באש' date=' מכיוון שבצורה הזו אין משוב, אז יתכן שהמפה לא משקפת נכון את מצב המנוע הנוכחי ואז התערובת עלולה להיות ענייה אפילו יותר, והמנוע יינזק קשות. [/quote']והפתרון ל-catch הוא (כאמור)... WBO2.

__________

* Wide Band O2 = חיישן חמצן רחב פס

My responses are limited. You must ask the right questions

פורסם
רגע אבל אם אתה שם קמשאפט אתה מאבד כח בטורים נמוכים לא?? אם כן אז נגיד שתיהן יהיו ב 2500 סל"ד אז למושפרת יהיה פחות כח לא?

חברה הבוקסר פה צודק לדעתי

כל השיפורים מכוונים למנוע צמא לטורים גבוהים לכן בטורים נמוכים...מתבלבל לי העסק אבל בכל אופן לדעתי המשופרת תצרוך יותר יהיה לה קשה יותר ליסוע רגוע כי היא כבר לא מכוונת לכך ועם כל ההסברים הטכנים שאני לא מצליח להוריד לכתב כרגע you know what I mean

אופנוען

פורסם
חברה הבוקסר פה צודק לדעתי

כל השיפורים מכוונים למנוע צמא לטורים גבוהים לכן בטורים נמוכים...מתבלבל לי העסק אבל בכל אופן לדעתי המשופרת תצרוך יותר יהיה לה קשה יותר ליסוע רגוע כי היא כבר לא מכוונת לכך ועם כל ההסברים הטכנים שאני לא מצליח להוריד לכתב כרגע you know what I mean

טוב, אותי שכנעת, אבל אני לא בטוח לגבי האחרים ...

My responses are limited. You must ask the right questions

פורסם

א) שאלה: אם 14.7 זה לא היחס האופטימלי לצריכת דלק, אז למה הוא אופטימלי? (מינימום זיהום אוויר?)

 

ב) להוציא אותו הספק P באותו סל"ד X , זו באמת שאלה של יעילות. לדעתי אם הוחלף קאמשאפט לאחד "חם" שמספק כוח בסל"ד גבוה זה יפגע מעט ביעילות בסל"ד נמוך.

 

פורטינג אמור דווקא לחסוך דלק, וכנ"ל פילטר פתוח או אגזוז פתוח, אבל זה בתאוריה, מדובר פה על זרימת אוויר אז בהחלט יכול להיות כל מיני אפקטים שבסל"דים מסוימים זה דווקא מפריע.

פורסם

גל זיזים חם יעלה את הספק המנוע בכל מצב יותר מהגל זיזים שמגיע עם החברה!

הוא ישפר תאוצה בכל מצב מכל סל"ד.

אל תשכחו שהמשופר נושם יותר טוב פולט יותר בקלות ועובד עם פחות הפרעה!!!!

 

14.7 זה תערובת תקינה תאורטית

סתם לידע כללי זה מחושב לפי משקל החמצן לשריפה של כל מרכיבי הדלק לפי קילו למשל ואז חילוק בתפוסה שלהם בתערובת.

פורסם

במקום שרשור סטנדרתי של שאלה מקצועית, שלל רעיונות (רובם לא מנומקים) ולבסוף תשובה של אנשי מקצוע, הסדר התהפך....

קודם דיון של מהנדסים, ולאחריו שלל תגובות, חלקן לא קשורות, לא מנומקות וללא ביסוס מדעי כלשהו.

בברכה,

גלעד

×
×
  • תוכן חדש...