Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ידית ההילוכים החדשה שלי :P


David A
שימו לב! השרשור הזה בן 8005 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ולא על כל הרכב.

 

אני מבין שאתה חוזה עתידות מעולה, אתה כבר יודע איך האוטו שלי יתנהג רק עם קפיצים, כל הכבוד.

 

מדיונים עם אנשים באירופה, הנמכה של ה אוטו עם הבולמים המקוריים עובדת יופי, אבל מה הם מבינים, הם בסך הכל עשו את זה וניסו, אתה יש לך כדור בדולח, זה עדיף.

 

לפני שמוציאים כדורי בדולח מהבוידם :wink: בוא ננסה לנתח את זה ברצינות

בולם מתוכנן לעבוד עם קפיץ מסוים, תמיד.

 

ישנם שיקולים רבים בתכנון הבולם:

 

- נוחות

- התנהגות הרכב

- משקל הרכב - עמוס/לא עמוס

- המהירות שהרכב יכול לפתח

- יכולת בלמי הרכב

 

אילוצים:

 

- נוחות

- גובה הרכב - נגזרת של אורך הקפיצים/בולמים

- מחיר הבולמים/קפיצים

 

כשאתה בא ולוקח בולם מקורי של שתוכנן לעבוד עם קפיץ באורך מסוים, ומחליף לו את הקפיץ לקפיץ קצר יותר + קבוע קפיץ שונה ,אתה למעשה מכווץ את הבולם המקורי ולא מאפשר לו חופש פעולה מלא המשמעות היא - וויתור מוחלט על איזור הנוחות ושחיקה מוגברת מאד של הבולם.

 

כדאי תמיד לבחור בקיט ייעודי של בולם+קפיץ - במקרה של הנמכה הקיט מגיע עם בולמים קצרים שמתוכננים לעבוד עם הקפיצים הקצרים ואין שום בעיה שהבולם לא נע בחופשיות לאורך כל המהלך שלו.

החיסרון בקיט כזה הוא המחיר :( ויתור מסוים בנוחות הנסיעה וגחון נמוך.

 

שים לב שבולמי קוני גם מסידרת sport מתוכננים לעבודה עם הקפיץ המקורי של הרכב

ולא עם קפיצי הנמכה שונים, לא אמרתי שזה לא עובד, אבל זה בא על חשבון אורך חיי הבולם ורכב קשיח בטירוף.

 

לגבי בולמי OEM - אין מה להשוות את איכותם לאיכות בולמים לדוגמה קוני או בילשטיין

מספיק להתבונן בבולם מקורי ובולם של קוני, ההבדלים נראית היטב לעין, מבלי להיות מהנדס חומרים, שלא לדבר על יכולת הכוונון.

 

לגבי ניצול הרכב במצבו הסטנדרטי, זה נכון שהמגבלות שלו במקור גבוהות א-ב-ל

אם אפשר להרחיק מעט את המגבלות, מה רע ?

 

אגב אצלי בראלי מותקנים בולמי קוני ספורט מתכווננים ללא קיט הנמכה

התנהגות הרכב השתפרה פלאים - בתחומים: יציבות,בלימה,האצה.

ותתפלא גם בנוחות !!

הראלי פחות מקפצת ומתרסקת מבעבר - היא מרגישה אחודה והדוקה ומגהצת קמטי אספלט בהערצה, אתה מוזמן לנסיעת מבחן :wink:

http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 57
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

:mm_yeah:

 

לא יכולתי לנסח את זה (הרבה) יותר טוב.

 

[glow=blue:7fe6d4fecf]אם[/glow:7fe6d4fecf] כבר אתה משנה במתלים משהו - דווקא את הבולמים תחליף קודם.

 

אבל ככה אני חושב.

סליחה, אני וכדור הבדולח.

 

:idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההבדל בין תאוריה להלכה למעשה הוא הנסיון הטוב שיש למספר לא מבוטל של אנשים עם הנושא הזה.

בקשר לבולמים המקוריים מול משופרים, במקרה הזה מה שבוחן את איכותם זה התחת והגב ולא העיניים, הבולמים המקוריים עושים עבודה מצויינת ברכב, צריך לבדוק אחת שהחליפו לה בולמים בשביל להחליט אם זה שווה.

 

בוא אני אשאל אותך שאלה אחרת, ב 306 GTI, היית מחליף בולמים ?

הרי השילוב שם של נוחות והתנהגות הוא מדהים, היית מחליף ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההבדל בין תאוריה להלכה למעשה הוא הנסיון הטוב שיש למספר לא מבוטל של אנשים עם הנושא הזה.

בקשר לבולמים המקוריים מול משופרים, במקרה הזה מה שבוחן את איכותם זה התחת והגב ולא העיניים, הבולמים המקוריים עושים עבודה מצויינת ברכב, צריך לבדוק אחת שהחליפו לה בולמים בשביל להחליט אם זה שווה.

 

בוא אני אשאל אותך שאלה אחרת, ב 306 GTI, היית מחליף בולמים ?

הרי השילוב שם של נוחות והתנהגות הוא מדהים, היית מחליף ?

 

זו לגמרי לא השאלה.

 

אתה מתכוון להנמיך את האוטו, ללא החלפת בולמים.

 

זה לא משנה שהבולמים המקוריים שיש ב-206GTI מעולים.

כשתשים קפיצים קצרים יותר - האופי שלהם יישתנה.

 

ה-306GTI לא רלוונטית לדיון בכלל.

אני לא הייתי משנה במכלול המתלים, לפחות בשנה-שנה וחצי הראשונות שלי איתה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאן אני מסכים - א-ב-ל, יש לזכור שקיטים מסויימים מוצעים ע"י חטיבת הספורט של היצרן...

ובואו ננחש - גם הם בילו לא מעט זמן וצברו לא מעט נסיון כדי שאפשר יהיה להסתמך על הקיט שייתן את התוצאה המבוקשת...

יש לזכור שקיט כזה משנה את אופי הרכב לכיוון מבוקש מסויים (יותר אחיזה, יותר עצבנות, יותר ספורטיביות) על חשבון אלמנטים אחרים (נוחות... ,מרווח גחון)

 

בקיצר - הנושא מאוד מאוד מורכב (ורועי - גם ל 306 יש מה לשפר אם רוצים להפוך את הרכב ליותר מתנהג)

 

נמרוד

The higher you go, the harder the fall..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לזכור שקיטים מסויימים מוצעים ע"י חטיבת הספורט של היצרן...

 

נכון, והקיטים האלה כוללים גם בולמים וגם קפיצים מן הסתם.

 

יש לזכור שקיט כזה משנה את אופי הרכב לכיוון מבוקש מסויים (יותר אחיזה, יותר עצבנות, יותר ספורטיביות) על חשבון אלמנטים אחרים (נוחות... ,מרווח גחון)

 

זאת בדיוק הסיבה שהרבה אנשים "משפרים" את הרכב מבחינת שלדה.

יש הרבה אנשים שמעדיפים יותר ספורטיביות ו(הרבה?) פחות נוחות.

 

זה ממש לא אומר שהרכב יהפוך לקהה יותר בתחושותיו.

הכל תלוי במינון ובאיכות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גלשת לויכוח אחר..

 

אני חושב שלהחליף את הקפיצים המקוריים בסט קפיצי הנמכה הוא שגיאה.

במיוחד כשמדובר בבולמים שאינם חדשים, בארצנו זרועת הבורות הבולמים לא מאריכים ימים.

אני לא מדבר על נזילות (בולם גמור טרמינלית) אלא גם בשיכוך פגום.

 

וכן, בולם מקורי במיוחד כזה שמותקן ברכבים מסוג 106,206,306 נחות משמעותית

באיכותו מבולם מתכוונן כדודמת בילשטיין או קוני.

כשאני אומר נחות, אני מתכוון גם לאורך החיים של הבולם,

לראיה האחריות שנותנת קוני לבולמים מתוצרתה.

 

מדוע אין כאלו בולמים ב-106,206,306 - רק משיקולי עלויות. נקודה.

כן, גם ה-GTI-6 יכולה להתנהג טוב יותר, בדיוק כמו 106 ראלי.

 

תפסיקו להיות מקובעים, ליצרן הרכב יש המון שיקולים שלא תמיד מיטיבים עם הנהג הנמרץ.

 

לדוגמא - צינורות בילום מפלדה שזורה - גם זה פוגע ברכב ?

ומה הסיבה שב-GTI-6 או בראלי יש צינורות זולים מגומי ? רק מחיר.

בפורשה אגב לא יעיזו לשים צינורות בלממים מגומי..

כל מכונית ניתנת לשיפור - צריך רק common sense וידע לעשות את זה כמו שצריך.

http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה היא אם אתה זקוק לשיפור או לא.

משפרים כשצריך לא כשאפשר, כשלאוטו יש חסרונות מסוימים, צריך לשפר אותו שם (לדוגמה: זווית הגלגול הגבוהה של ה 206) ולא לדחוף כל קיט שיוצא לשוק.

אתה משפר כשאתה לא מרוצה ממשהו, זה המנטרה שלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההגדרה הנכונה אינה "שיפור" אלא "כיול ספורטיבי"

נכון - כל רכב ניתן לכיול ספורטיבי (ברמה כזאת או אחרת), והכדאיות תלויה בעלות לעומת התוצאה..

(לדוגמא - לכייל ספורטיבית אלמרה.... זו עלות גבוהה ותמורה נמוכה, אם בכלל :lol: )

 

יש לזכור שלא מדובר רק על עלויות יצרן - אלא גם על תפיסתו את הדגם הנידון (במקרה ה GTI - 6 , רכב בעל יכולת ספורטיבית גבוהה, עם יכולת ניצול בכביש הציבורי)

כאשר מכיילים ספורטיבית רכב, אתה יכול לאבד לחלוטין את המימד הזה של ניצול הרכב בתנאים יומיומיים (ראה מקרה תומר, או הרצון של מישהו בקלאץ' קרמי...) - ואז האוטו הופך ללא נוח למחייה ביום יום (וזה אלמנט מ-א-ו-ד חשוב)

 

ללא קשר - החלפת קפיצים בלבד היא עניין [glow=red:33b9b33eeb]רע[/glow:33b9b33eeb] כי היא עשיית חצי מלאכה, ולא בכיוון הטוב, מכל הסיבות שפורטו

 

נמרוד

The higher you go, the harder the fall..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ידעתם כי בכל מנועי TU מותקנת בדיוק אותה סעפת פליטה (manifold) ?

כן, ב-106 kid 1.1 אותה סעפת כמו ב-ראלי 1.6 ...

וזאת רק משיקולי חיסכון של היצרן.

 

הסעפת הסטנדרטית נראית פשוט בדיחה :mm_nah:

[/b]

http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההגדרה הנכונה אינה "שיפור" אלא "כיול ספורטיבי"

נכון - כל רכב ניתן לכיול ספורטיבי (ברמה כזאת או אחרת), והכדאיות תלויה בעלות לעומת התוצאה..

(לדוגמא - לכייל ספורטיבית אלמרה.... זו עלות גבוהה ותמורה נמוכה, אם בכלל :lol: )

 

יש לזכור שלא מדובר רק על עלויות יצרן - אלא גם על תפיסתו את הדגם הנידון (במקרה ה GTI - 6 , רכב בעל יכולת ספורטיבית גבוהה, עם יכולת ניצול בכביש הציבורי)

כאשר מכיילים ספורטיבית רכב, אתה יכול לאבד לחלוטין את המימד הזה של ניצול הרכב בתנאים יומיומיים (ראה מקרה תומר, או הרצון של מישהו בקלאץ' קרמי...) - ואז האוטו הופך ללא נוח למחייה ביום יום (וזה אלמנט מ-א-ו-ד חשוב)

 

ללא קשר - החלפת קפיצים בלבד היא עניין [glow=red:d0514d889f]רע[/glow:d0514d889f] כי היא עשיית חצי מלאכה, ולא בכיוון הטוב, מכל הסיבות שפורטו

 

נמרוד

 

נמרוד אני מסכים, אם תחפש תגובות קודמות שלי בנושא תראה שאני משתדל להשתמש במושג "שינוי" ולא "שיפור" הפעם פיספסתי.. :?

 

לגבי המקרה הפרטי שלי בנושא בולמים/קפיצים

בחרתי בראלי שלי להתקין קוני sport מתכווננים במידות של בולם מקורי שתוכננו לקפיצים המקוריים של הראלי ללא קיט הנמכה.

 

לא רק משיקולי נוחות, (הרכב לא משמש לתחבורה יום יומית) אלא גם משיקולי אחיזה ומרווח גחון.

 

אחיזה גבוהה משמעותה שמירה על קשר הדוק ורציף בין הכביש לצמיגים, מה יועילו סט קפיצי הנמכה ובולמים קשיחים אם הרכב מקפץ לו לצד באמצע פניה הדוקה ?

 

אין ספק שרכב מונמך (כמו שצריך )יאחוז טוב יותר בתנאי מסלול או בכבישים סלולים היטב.

וכמה כבישים כאלו אתם פוגשים ביום יום ?

http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה היא אם אתה זקוק לשיפור או לא.

משפרים כשצריך לא כשאפשר, כשלאוטו יש חסרונות מסוימים, צריך לשפר אותו שם (לדוגמה: זווית הגלגול הגבוהה של ה 206) ולא לדחוף כל קיט שיוצא לשוק.

אתה משפר כשאתה לא מרוצה ממשהו, זה המנטרה שלי.

 

כמו שאמרתי - מינון ואיכות.

רק הערה נוספת - אל תשכח שכל אחד מוצא ברכב מסויים חסרונות שונים.

לצערך או לשמחתך.

יש הבדל בין שיפורים אובססיביים ובין חידוד התחושות והאדרנלין שמקבלים מהרכב.

 

כאשר מכיילים ספורטיבית רכב, אתה יכול לאבד לחלוטין את המימד הזה של ניצול הרכב בתנאים יומיומיים (ראה מקרה תומר, או הרצון של מישהו בקלאץ' קרמי...) - ואז האוטו הופך ללא נוח למחייה ביום יום (וזה אלמנט מ-א-ו-ד חשוב)

 

שוב, זה סובייקטיבי. אי אפשר לבטל לחלוטין את הנושא רק בגלל שאתה, לכשעצמך, מחפש פשרה בין חדות ואחיזה לנוחות.

כל ברנש שמשפר לוקח בחשבון את האיזון בין הנושאים ומחליט לפי העדפותיו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה שלומי, כמו שכבר טחנו את הנושא, הרכב יוצר מהמפעל כשהוא מכוון לתת פתרון כמה שיותר רחב, במחיר כמה שיותר אטרקטיבי.

 

אם זה מספיק לך אז סבבה, זה לא שהאוטו שלך רע

 

אם אתה רוצה עוד בתחומים מסויימים אז כן אפשר וצריך לשפר, השמיים הם הגבול

 

אצלי הבסיס היה לא משהו, אחרי תקופת למידה של שנה וחצי הוחלט שזה לא זה

 

היום אין תלונות, טוב לא הרבה :mm_cool:

Cars roll off the assembly line with a body,It's our mission to give it a soul

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב, זה סובייקטיבי. אי אפשר לבטל לחלוטין את הנושא רק בגלל שאתה, לכשעצמך, מחפש פשרה בין חדות ואחיזה לנוחות.

כל ברנש שמשפר לוקח בחשבון את האיזון בין הנושאים ומחליט לפי העדפותיו.

 

סער - כאן אתה טועה, זה בכלל לא סובייקטיבי - זה נתון יבש מאוד עד כמה הרכב נותן לך שימושיות ביום יום כתוצאה מהכיול החדש, (את תומר הבאתי כדוגמא קיצונית לאי יכולת שימוש)

דרך אגב - את הנתון הזה משקלל היצרן בבואו לתכנן את הרכב, ובוא ננחש שיש לו את מאגר המידע הנרחב ביותר...

 

נמרוד

The higher you go, the harder the fall..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך זה סובייקטיבי אם כל אחד מפרש נוחות ושימושיות בצורה אחרת ?

 

אז נכון, יש מקרים קיצוניים שברור מאליו שהאוטו מכוון לדבר אחד בלבד והוא כיף.

 

אבל אם לא תיצמד למקרים ספציפיים, דוגמת תומר, תראה שאני צודק.

 

דרך אגב - את הנתון הזה משקלל היצרן בבואו לתכנן את הרכב, ובוא ננחש שיש לו את מאגר המידע הנרחב ביותר...

 

ליצרן יש כל כך הרבה פשרות להתחשב בהן - שזה קצת לא מדוייק להסתמך על התוצאות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 8005 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...