Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אשמח להמלצה על מגביר טווח WIFI


פוסטים מומלצים

פורסם

יהיו לך 2 רשתות מקבילות. הישנה וזו של הmesh.

לצורך הנוחות ממליץ לך להעביר את כל המכשירים לרשת החדשה. טיפה טרטור פעם אחת וזהו. אבל אין מניעה להשתמש בישנה.

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם

רשת חדשה, יהיה לך 2.

אין שום סיבה להתחבר לרשת "המקורית" - כשאתה מחובר ל MESH המעבר חלק והוא אוטומטית מתחבר לממשיך שלו כשאתה עובר לחלק בבית שהקליטה בו פחות טובה.

VW Golf GTI 2006 Manual

פורסם
לפני 28 דקות, Jack457 כתב:

אוקי תודה לכולם. הזמנתי את מה שהומלץ כאן, יגיע אי"ה תוך יום יומיים ואדווח.

רק שאלה -- זה מתחבר לראוטר הראשי אם אני מבין -- אפשר להמשיך להתחבר לראוטר או שה MESH "גונב" את הרשת? האם למעשה נוצרות 2 רשתות שונות? כי בחלק של הבית שהראוטר עובד, הוא מצוין. 

אפשר אבל לא מומלץ

ההמלצה היא לכבות את הWiFi בראוטר של הספקית אחרת הם ״נלחמים״ על התדרים.

 

(המצב האידאלי אגב - mesh ולחבר ביניהם בכבל. ככה זה חוסך את הרוחב פס של השידור האלחוטי ביניהם)

 

אני גם עם eero כרגע - 3 יחידות בבית גדול (180 מ״ר פלוס עוד איזה 60 במרתף) ולפני כשנתיים הבאתי חשמלאי שיריץ לי כבלים לנקודות אסטרטגיות שהmesh יהיה מחובר ביניהם בכבל - והשיפור מדהים - מקבל 500-600 מגה פלוס מינוס מכל נקודה בבית , ולמחשב עבודה שמחובר בכבל - את מלא רוחב הפס של האינטרנט (גיגה סימטרי) 👍👍👍

 

במאמר מוסגר אם תכבה את הWiFi הישן ותגדיר את החדש עם אותו שם , שיטת הצפנה וסיסמא - רוב המכשירים פשוט יתחברו ולא יתלוננו.

(לא כולם , אבל מספיק כדי לצמצם את הטירטור החד פעמי. חלקם יותר חכמים ויזהו שזו רשת אחרת ואותם תצטרך לחבר או מכשירי upnp שחוברו בלחיצת כפתור ולא בהכנסת הגדרות)

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

לפני שרצים לחנות אפשר לנסות כמה שיפורים כמו להזיז קצת את הנתב או לסובב אותו או את האנטנות או את הלפטופ. להריץ ניתוח על צפיפות הרשת ולבחור בערוצים אחרים.

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

פורסם

מה שאני תיארתי בבית.שלי הוא בדיוק מה שסיפר @Liviur חוץ ממה שזה 1000/100 כמקובל בישראל, ואת התשתית הכנתי לפני שעברץי לדירה. בקווי או באלחוטי סמוך לנתב/נקודות הגישה הוא סביב 800/100 ומעלה, באלחוטי כמובן בתלות במרחק מהנקודה. אבל כם ה-mesh לא עובר טוב דרך רצפות.

 

בהמשך לדברי @borsood להשתמש באפליקציית wifi analyzer בטלפון (או משהו דומה, לא חסרות אפליקציות דומות) כדי לבדוק התנגשות ערוצים.

 

אם מתקינים רשת mesh לבחור ציוד שמאפשר הרחבה (הוספת נקודות גישה) מבחינה זו יתרון ל- asus שאצלה יש תאימות בין דגמים שונים של נתבים.

 

ואם אפשר - להשתמש באחד ממכשירי ה-mesh כמודם - נתב במקום הנתב הקיים.

 

 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

מתעלק על השרשור. 

יש לי נקודה שיש בה ראוטר שבעיקרון מספקת ווייפי לכל הבית בצורה טובה ומספקת, ללא ניתוקים או משהו כזה. 

אבל,

בערך 3 מטרים מהראוטר יש ממד, ובתוכו יהיה מחשב שישמש לגיימינג. אני רוצה חיבור קווי במחשב. הוא מסתדר סבבה גם עם ווייפיי אבל בא לי קווי.

אם אני שם MESH אחד ליד המחשב ומחבר את המחשב אליו בLAN, זה מספיק? אין לי בעיה ששאר הבית יהיה על הרשת הישנה ורק המחשב יחובר לרשת החדשה. 

או שעדיף יהיה לקנות 2 MESHים ולחבר אחד קווית לראוטר ואת השני למחשב? יהיה יתרון בשני MESHים מבחינתצ המחשב בממ"ד?

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

הרעיון של mesh הוא של  נתבים/נקודות גישה תואמים. לכן הציוד נמכר בזוגות עד רביעיות.

מציע לך לבדוק בממ"ד קליטה עם אפליקציה כגון wifi analyzer בטלפון או קליטה במחשב נייד, ואז לקבל החלטה על צורך השדרוג תשתיות וציוד.

 

אם המחשב נמצא קבוע בממ"ד ואתה סולל קו רשת אתה יכול לחבר את הכבל פיזית למחשב בלי עוד נתב, אלא אם אתה רוצה את הניידות שמאפשר האלחוט.

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 18 דקות, ניקו פ. כתב:

אם אני שם MESH אחד ליד המחשב ומחבר את המחשב אליו בLAN, זה מספיק? אין לי בעיה ששאר הבית יהיה על הרשת הישנה ורק המחשב יחובר לרשת החדשה. 

או שעדיף יהיה לקנות 2 MESHים ולחבר אחד קווית לראוטר ואת השני למחשב? יהיה יתרון בשני MESHים מבחינתצ המחשב בממ"ד?

אם זה עובד כרגע מה באמת המטרה ?

הדבר הכי טוב פשוט וזול יהיה למצא דרך להעביר כבל אחד מהראוטר למחשב הנ״ל כדי לצמצם פינג ושימוש ברשת האלחוטית אם זה רק למחשב הזה.

הבהרה קטנה - mesh אומר מראש יותר מיחידה אחת. קנית רק יחידה אחת ? אין לך mesh אלא סתם עוד ראוטר אלחוטי.

מה שmesh עושה זה בעצם מגדיר כמה נקודות של אותה רשת ומאפשר מעבר שקוף לגמרי בין הראוטרים שמשתתפים בmesh.

היתרון שלו על ריפיטרים טיפשים מתבטא בזה ש:

1. יש להם יותר כח עיבוד לרוב

2. הם טכנולוגיה משמעותית יותר אמינה מבחינת ניתוקים ומעברים בין נקודות

3. מש משתמשים בback haul כרשת נפרדת להעברה חכמה של התעבורה הנחוצה לכל ראוטר בנפרד ומנהלים את התעבורה המועברת בה בצורה חכמה משמעותית.

ביחד (אבל בעיקר בגלל האחרון) הם שומרים על מהירות בתכלס הרבה יותר גבוהה למכשירים שמחוברים לרשת לעומת ריפיטרים.

 

אז עכשיו שהבנו קצת איך כל הסיפור עובד - אם תקנה מש ותקים יחידה אחת בנקודת אינטרנט הראשית ושניה בממד - לא תקבל כנראה יותר מדי שיפור אם מה שיש לך היום עובד טוב.

השיפור יקרה בעצם רק אם תחבר בין שני הmesh עם כבל (מה שמעביר את הסנכרון במש לכבל) ואז המחשב יקבל רשת יותר מהירה , חוטית או אלחוטית.

למחשב אחד זה לא שווה. אין שום יתרון לmesh במיקום שבו כל הצרכנים מקבלים אינטרנט טוב מראוטר אחד קיים (שזו הנחה אופטימית אבל אתה ציינת שהיא קוראת)

 

זה כיף לקנות ציוד חדש ולהתעסק ללא ספק :) אבל שווה לתאם ציפיות ולקנות אותן לפי הצרכים והבעיות שהוא פותר.

אפ היתה לי קליטה מושלמת בכל הבית מראוטר אחד - לא הייתי מתקין מש

לפני 1 דקה, sperial כתב:

הרעיון של mesh הוא של  נתבים/נקודות גישה תואמים. לכן הציוד נמכר בזוגות עד רביעיות.

מציע לך לבדוק בממ"ד קליטה עם אפליקציה כגון wifi analyzer בטלפון או קליטה במחשב נייד, ואז לקבל החלטה על צורך השדרוג תשתיות וציוד.

 

אם המחשב נמצא קבוע בממ"ד ואתה סולל קו רשת אתה יכול לחבר את הכבל פיזית למחשב בלי עוד נתב, אלא אם אתה רוצה את הניידות שמאפשר האלחוט.

מצחיק שכתבנו את אותו הדבר תכלס באותו זמן :)

 

רק רוצה לציין הבהרה אחת - רוב מערכות הmesh בעצם יכולות לפעול ב3 דרכים:

1. יחידה אחת כראוטר יחיד

2. כמה יחידות עם חיבור אלחוטי ביניהן לback haul (התעבורה ביניהם)

3. חיבור חוטי עבור הback haul והרחבת הרוחב פס האלחוטי + שדרוג רציני ביציבות

יש כאלו שיאפשרו גם ערבוב של ה2 והרחבה בעתיד עם עוד יחידות

תלוי קצת במערכת וכמה מתקדמת היא (לרוב ידרוש עוד יחידות מאותו יצרן ויגביל את הפיצרים והמהירות לפי היחידה הכי ישנה שמחוברת בדרך לאינטרנט עצמן.)

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

אם מדובר בבית גדול אם פוטנציאל לצורך בהרחבה עתידית של הרשת רצוי לרכוש מלכתחילה ציוד תומך. לי היה צורך בנקודה נוספת, אבל הופסק ייצור דגם הנתבים שיש לי, אבל נתב מדגם חדש של אותו יצרן התחבר לרשת בלי קושי, חסך לי רכישת רביעיה שלמה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

תודה על ההסבר. 

רציתי חיבור lan לנייח שבתוך הממ"ד, תוך כדי שאני נמנע מלהעביר כבל בגלל הרגישות של אונליין גיימינג לאובדן פאקטים וכו'. 

עכשיו מבין שהמשים זה לא פתרון שייתן לי משהו. 

נלך על כבל בצנרת של הממ"ד. סתם זה פתרון מכוער/התעסקות וקיוויתי שאולי יש מענה אלגנטי, הגם שיקר יותר. 

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

להפך. כבל זה הכי אסתטי, בתנאי שאתה יכול להתקין בקצוות שקע מסודר ואז לחבר ממנו למחשב או לנתב/נקודת הגישה בכבל מגשר. כמובן שאפשר להשאיר קצה חוט מדלדל, זה לא יפה וגם נוטה להתנתקות. 

ללחוץ שקע רשת זה קל, ללחוץ תקע - יותר מורכב, אישית עדיין לא,השתלטתי על זה (לא שהתאמצתי יותר מידי). חשוב לשים לב לשימוש בסכימת צבעים אחידה, עד כמה שזכור לי מקובל T568B אבל מה שחשוב הוא האחידות בשני קצות הכבל. 

ומה שלמדתי כשהתחלתי לעסוק בחובבות רדיו - "יפה זה טוב".

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 5 שעות, ניקו פ. כתב:

נלך על כבל בצנרת של הממ"ד. סתם זה פתרון מכוער/התעסקות וקיוויתי שאולי יש מענה אלגנטי, הגם שיקר יותר. 

אין שום פתרון קסם. אם זה אלחוטי זה אלחוטי - לא משנה מה מעביר את הסיגנל.

הייתי שם בממ״ד switch 1 gb אגב אם כבר. ככה בעתיד אם תרצה להוסיף נקודת גישה או עוד מכשירים - תוציא כבל מהסוויץ׳ ולא תצטרך לחשוב על זה שוב.

 

זה בעצם מה שאני עשיתי בעיקרון בבית:

1. אינטרנט נכנס בגראג׳ ליחידה הראשונה של המש.

2. המש מחובר לסוויץ׳ שמחבר את כל הדברים הקווים שבסלון - וקו אחד לאיזור רשת במרתף)

3. המרתף כולל עוד סוויץ׳ שממנו רצות נקודות רשת לעוד 2 פינות בבית.

4. בכל פינה יש עוד יחידה של המש

באחת הפינות - מחובר המחשב עבודה.

 

התעסקות של פעם אחת + כמה מאות דולרים לחשמלאי - והכל עובד מדהים (וכבר סללתי תשתית שתתמוך עד 10 ג׳יגה בלי למצמץ. כרגע הציוד תומך עד 2.5)

  • אהבתי 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם (נערך)

אצלי התצורה היא שהסיב נכנס לסלון ומחובר ליחידה הראשונה של המש, שמשמשת מודם ונתב, נקודת גישה אלחוטית וגם מחוברת בכבל לטלויזיה.

משם כבל רשת לארון התקשורת, שם יש סויץ׳ 8 כניסות.

מהסויצ׳ יוצאים 5 כבלים לחדרים בבית לעמדות עבודה ונקודות טלוויזיה. ל-3 מהם מחוברים נתבים שכולם משמשים נקודות גישה אלחוטיות וחוץ מזה מחוברים אליהם בכבלים קצרים מחשב, מדפסת וטלויזיות. רוב הבית מחווט ב- cat 6 (שדרוג בעבודה עצמית), אם כי יש עוד כמה שלוחות cat 5e שהיו הציוד המקורי.

הצורך בריבוי נקודות גישה נובע ממבנה מאוד לא שגרתי של הדירה עם פינות  בעלות קליטה ירודה עם פחות נקודות גישה. בדירה הקודמת שלי, שהיתה מאוד סטנדרטית עם מבנה ריבועי, הסתפקתי בנתב אלחוטי יחיד, אם כי כיום כנראה הייתי מוסיף נקודת גישה בממ״ד (על חשבון קואקס של הטלויזיה). זה גם מה שעשו הבנים שלי בשיפוץ שלהם. בכל זאת, מספר הצרכנים וקצב התקשורת עלו מאוד

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 21 דקות, sperial כתב:

בכל זאת, מספר הצרכנים וקצב התקשורת עלו מאוד

בדיוק!

והדרישה לאמינות שלהם גדלה משמעותית (אצלי זה לדוגמא כולל מצלמות, חיישני CO2 / עשן , דלת גראג׳ וכניסה , מערכת השקיה ועוד כל מני חיישני אבטחה - עוד לפני שמדברים בכלל על הצרכנים הרגילים - טלפונים חכמים , סטרימרים , מחשבים , אייפדים)

 

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

דירה שכורה, פחות רציתי לחצוב בממד וכו'. 

נראה אם אפשר להשחיל דרך הצנרת המתאימה. 

  • אהבתי 1

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

×
×
  • תוכן חדש...