Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פולקסווגן גולף GTI החדשה תעלה 300,000 ש"ח, ולאן פנינו מועדות?


ProMeR

פוסטים מומלצים

מרצדס A45S עולה 677,000₪. 

בשנים הראשונות כשהגיעה לכאן מחירה היה כמספר הסוסים שלה, 420,000₪. באותה תקופה RS3 הייתה עולה עד כמה שזוכר פחות מ- 400,000₪. 

היום RS3 חדשה עולה 505,000₪ וכמובן שבמחיר הזה קל להעדיף אותה על המקבילה ממרצדס. 

עריכה אחרונה על ידי BRAVO30
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 83
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 16 שעות, ch28566 כתב:

יחסית לתוספת האבזור, המחיר הגיוני ביחס לדגם היוצא. אין מה לעשות אבל המיסוי על רכב חשמלי מעניק להם "תחרות לא הוגנת" בשוק, בלי ההטבות כל חשמלית בגזרת ה-200,000 שקל הייתה עולה מעל ל-300,000 שקל לכן נוצר הרושם שמישהו "השתגע" עם מחיר רכבי הבנזין. מחיר הבסיס באירופה לגולף GTI הוא כ-185 אלף שקל ועם תוספת האבזור כ-210 אלף שקל, כך ש-300 אלף שקל לגרסה קצת מאובזרת יותר זה המחיר הראלי, פחות או יותר, של הדגם. מבלי לחזור לדיוני יבואנים ומחירים, זה המסוי במדינה שיוצר את המצב בו כל רכב קצת מעניין הופך לחלום יקר. כל מי שעוסק קצת בשיפורים לרכב, יודע שזה תחביב מאוד יקר בישראל, כל דבר שעולה לנהג אירופאי/אמריקאי $1000 הופך בערך ל-$2000 עד שהוא מגיע לפתח ביתך. 

 

 

https://www.vw.com/en/models/golf-gti.html

image.thumb.png.1e88f4bf15676bce06c12343e124d408.png

לא ברור לי איך הגעת ל185 אלף

  • אהבתי 1

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07', 2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15' , 2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17', 2024-today: Citroen C1 1.0 manual 16'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנקודת אור היחידה היחידה היא שצ'מפיון ממשיכים להביא את הרכב גם עם תג מחיר שצמח.

מקווה שהתמחור הזה לא יגרום להפסקת הייבוא.

 

הגיעה גם ID7 במחיר מאוד גבוה ביחס למודל 3.

צ'מפיון מתחיל לייקר באופן ניכר את דגמי פולקסוואגן.

  • מבאס 1
קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 20.11.2024 בשעה 07:31, TZR84 כתב:

אני פה להזכיר שסיויק טייפ אר עולה על הכביש בלי תוספות 351,203 שקל. (בארהב 46690$ שזה פחות מ180,000 שקל, כן חצי מחיר)

זהו אין פואנטה חוץ מזה שיקר פה, מאוד :) 

 

לפני 17 שעות, razi_pazi כתב:

גם הרכבים הללו נעלמים מייצור. מגאן ספורט כבר אין. רק דוגמא

 

לפני 16 שעות, BRAVO30 כתב:

מרצדס A45S עולה 677,000₪. 

בשנים הראשונות כשהגיעה לכאן מחירה היה כמספר הסוסים שלה, 420,000₪. באותה תקופה RS3 הייתה עולה עד כמה שזוכר פחות מ- 400,000₪. 

היום RS3 חדשה עולה 505,000₪ וכמובן שבמחיר הזה קל להעדיף אותה על המקבילה ממרצדס. 

 

בסה"כ ה GTI מתיישבת יפה במשבצת.

זה שאנחנו חיים בעולם משוגע לא חדש לאף אחד. זה נכון גם בחיים המוטוריים פה.

רוצים לדבר על מחירי הדיור או של ארוחות הצהריים ("עסקית")?

 

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, mcshmupi כתב:

הטסלה מודל 3 פרפורמנס עולה 273 אלף שזה לא הרבה פחות ואם אני מבין נכון היא מהירה (בטרוף) אבל לא ספורטיבית. 

עצם העובדה שהמודל s plaid קיימת ואנשים ממשיכים לרכוש למבורגיני, פרארי, פורשה ומקלארן בהרבה יותר כסף אומרת שמהירות זה לא הדבר הכי חשוב במכוניות האלה. 

ספציפית לגבי ה gti קיים פער איך שהיא נתפסת בארץ (כסתם משפחתית מהירה) לבין איך שתופסים אותה באנגליה וארצות הברית (כמכונית ספורטיבת שמהווה פשרה מצויינת בין שימושיות וכיף). 

 

לגבי המחיר, בדור האחרון המחיר הכי נגיש היה לאוקטיה, מעניין אם תחזור וכמה תעלה. 


יש הבדל מאוד משמעותי בין למבורגיני פרארי ומקלארן לטסלה,
כל השלושה האלו גם שומרות על הערך באופן אחר (יש שוק בארה"ב למכוניות כאלו סוג שאין להם מחירון).
וגם משדרות הצלחה ומעמד באופן אחר לחלוטין מהטסלה, מי שקונה אותם לרוב לא מחפש ימי מסלול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 20.11.2024 בשעה 10:41, Shmelov כתב:

 

נהגתי על ה-GTI דור 8.5 ביום ראשון הזה! הרכב היה עם משהו כמו 400 ק"מ בלבד.

במהלך הנסיעה זה בדיוק מה שהרגיש לי שהמחיר צריך להיות בין 210-220 אלף.

דבר ראשון כשנכנסתי לסוכנות החמאתי למנהל אולם שפעם ראשונה בחיים הם הביאו את האוטו עם הג'אנט דיאבלו 19" היפה ולא זבל שהיו מביאים כל השנים ברמות הכניסה של ה-GTI. ואז הוא אומר לי שהאוטו מגיע עם 18" וה-19" בסוכנות זה בתוספת תשלום על ה-300 אלף! 🤣 טוב נו.. עולם כמנהגו נוהג... ראיתי אחרי זה את רכב נסיעות המבחן שהגיע עם ה-18" והם פשוט הורסים את כל המראה של הרכב לדעתי.

האוטו מרגיש משפחתית קומפקטית זריזה, לא רכב ספורט, וזה כנראה גם היעוד שלו.

הייתה לנו GTI דור 5 ממש כשהיא רק יצאה לפני 15 שנה. הרגיש לי קצת נוסטלגי לנהוג על החדשה.

אבל היום, לא כמו אז, כשיש טסלה מודל 3 פרפורמנס חדשה בהרבה פחות כסף, ה-GTI מרגישה מיותרת.

גם היה בתוך רכב המבחן המון רעש במהירות שיוט, שאלתי על זה את הסוכן שנסע איתי והוא אמר לי שגם הם שמו לב לזה וכנראה הרכב הספציפי הזה עבר תאונה שלא סידרו טוב.

בטח אם היו מביאים את הקלאב ספורט המחיר בכלל היה מרקיע שחקים ואני לא מדבר על הגולף R.

הנה, השבוע הגיעה הבמוו M135 החדשה, שחלשה ואיטית מהקודמת, ודורשים עליה 440,000 ש"ח לפני תוספות מיוחדות.

 

 

זה התחיל כמו הסבר מלומד ומנומק אבל איבדת אותי ברגע שזרקת את הטסלה כנקודת השוואה, אמנם לא התחברתי הרבה זמן אבל זה אמור להיות פורום חובבי רכב, לא פורום מחסני חשמל.

 

לדעתי המחיר שערוריה, תמיד היה לי סוג של חלום פעם אחת להוציא GTI מהסוכנות, חשבתי שאולי אם ה MK8.5 שמתקנת כל מיני פאולים של ה MK8 - תתומחר בעולמות הסביר אולי אצליח לקנות כזו ולהיות בה יד ראשונה ואחרונה . לא רואה איך זה קורה.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הזלזול בטסלה מעט מוגזם. לא מדובר במכונית ספורט אמנם, אבל גם ה GTI אינה כזו. בשני המקרים יש לנו עניין במכוניות משפחתיות מהירות עם התנהגות תואמת פחות או יותר לביצועיהן, מבחינה זו לפחות הן די דומות. איפה שהן מתחילות להיפרד, אבל באגרסיביות, זה בתג המחיר שלהן. בעוד זו " ממחסני חשמל ", כדבריך, מגרדת בגירסתה הבסיסית את ה 200K מלמטה, על הוואגית מבקשים עוד מאיה. והגם שלא ערכתי השוואה בכל הנוגע לאיבזור, נדמה לי שהטסלה דנן לא נופלת מהוואגית גם בתחום הזה, אם לא להיפך, שלא להזכיר את יתרונותיה המסיבייים בכל הנוגע לעלויות אחזקה שוטפת ותקופתית. ולמען הסר ספק, אין לי, גם לא תהיה לי טסלה, או חשמלית אחרת, כל עוד אני לא הופך את הגינה הקדמית המטופחת למגרש חניה.

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסופו של יום הכל מתחיל ונגמר בסמל על הגריל.


בעוד שהגולף GTI היא אחת המכוניות הכי מדוברות בפורום (EVER) והיא מושא להשוואה כמעט בכל השוואה של מכונית "חמה" אחרת, לעיתים בהקשרים של אהבה למותג\דגם ומה שהיא מציע - ולעיתים בהקשרים של שנאה (תמורה למחיר וכו')  - עצם השיח עליה הוא זה שנותן לה ערך מוסף שלא תמיד אפשר לתאר במילים.

בקטגוריית החשמליות זו אכן הסטלה - אוהבים לשנוא אותה כשצריך ואוהבים לאהוב אותה כשרוצים. לא סתם גם היא מושא להשוואה והערצה (בהתאם למצב השיח: אהבה\שנאה) בכל דיון או כתבה שמדברים על דגם חדש ויחס של תמורה למחיר.

אז בלי קשר למספרים; 0-100, כ"ס, אורך שלדה, משקל הפנס איתות - בסופו של יום אתה קונה ערך מוסף, ובעיני כל אחד הערך הזה שונה (עבור אחד הוא ממש מועט, עבור אחר הוא עצום). אתה קונה גם סמל סטטוס (כן, גם טסלה היא סמל סטטוס).


לדעתי ההשוואה בין הגולף לטסלה היא הכי קרובה שיכולה להיות בין 2 קטגוריות שהן לכאורה שונות - בעיקר בגלל שמאפיין ההנעה שלהם שונה לחלוטין.

שתיהן מובילות דרך בקטגוריה שלהם, שתיהן הפכו לסמל סטטוס (מי יותר מי פחות), שתיהן גם מתחרות על לב הנהג (גם במבחן של יואב @discoTD5, על המודל 3LR 2024, נכתב ולא בכדי שהיא "ספורט סדאן משובחת" - ויואב, שלא חוטא ב"אהבה" למותג הזה, הצליח להוציא לא מעט תשבוחות עליה - ראה מבחן כאן). הפער במחיר בין השתיים רק הופך את ההשוואה ליותר מעניינת...יש מי שמתרפק על זכרונות ה GTI אי שם בשנות ה 80\90 ובשבילו GTI חדשה זה להחזיר עטרה ליושנה \ הגשמת חלום, ויש מי שמעדיף את החלוצה החדשה יותר והצעירה יותר שנותנת בראש להרבה וותיקות.

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברגע שמתחילים להשוות את הגולף לטסלה זה הופך לדיון עקר במידה מסוימת מסיבה פרוזאית לגמרי.

ככל שמיתרבות הטסלות, ונינהגות על ידי הדור ״שלא ידע GTI מהו,  זה הופך למשהו שאינו אובייקטיבי לגמרי. מי שלא גדל עם דורות של הוט האץ׳ ולא נהג בכאלה לא יכול להשוות את הטסלה לחווית ההוט האץ׳.

מי שכן עשה זאת יכול להעיד, אבל זה כבר דומה לדיונים על vinil לעומת מקורות דיגיטליים לחלוטין. זה ככל הנראה הולך לשם. 

 

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואיך גולף GTI מגיע למצב שהיא מדוברת ככה?

בגלל העובדה שצ'מפיון מייבאים אותה באופן סדיר כבר מעל 20 שנה.

בניגוד לייבואנים אחרים שלא מביאים כלל או מביאים בצורה לא סדירה.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, zaf כתב:

ברגע שמתחילים להשוות את הגולף לטסלה זה הופך לדיון עקר במידה מסוימת מסיבה פרוזאית לגמרי.

ככל שמיתרבות הטסלות, ונינהגות על ידי הדור ״שלא ידע GTI מהו,  זה הופך למשהו שאינו אובייקטיבי לגמרי. מי שלא גדל עם דורות של הוט האץ׳ ולא נהג בכאלה לא יכול להשוות את הטסלה לחווית ההוט האץ׳.

מי שכן עשה זאת יכול להעיד, אבל זה כבר דומה לדיונים על vinil לעומת מקורות דיגיטליים לחלוטין. זה ככל הנראה הולך לשם. 

 

הטסלה של היום - היא ה GTI הנוסטלגית של הדור הזה, הצעיר, שלא יודע ולא יידע ולא ידע (בלשון עבר) מהי גולף GTI משנות השמונים\תשעים.
הדיון לא ממש עקר כי נכון להיום שתיהן נמכרות, שתיהן חלוצות במה שהן מציעות לאותה תקופה (ה GTI נשענת יותר על העבר - אבל זה לא שבחדשות אין עניין בכלל) והן מציעות דברים כאלה ואחרים שחלקם קוסמים לדור "הישן" וחלקם לדור "החדש" - ולא חייב שבשני המקרים הדור החדש וגם הישן יחפשו את אותם הדברים או הערך המוסף - ההעדפות וגם הטעם משתנים עם הזמן ועם הדור.
 

לפני 24 דקות, itsik170 כתב:

ואיך גולף GTI מגיע למצב שהיא מדוברת ככה?

בגלל העובדה שצ'מפיון מייבאים אותה באופן סדיר כבר מעל 20 שנה.

בניגוד לייבואנים אחרים שלא מביאים כלל או מביאים בצורה לא סדירה.

הרבה יבואנים אחרים ייבאו מכוניות מתחרות אבל לא המשיכו כי המכירות היו בקרשים והיבואן היה חרא.

במקרה של צ'מפיון עדיין השירות שלהם נחשב במשך שנים לחרא אבל הרכב נמכר גם בגלל תהילה בכל העולם - לא רק בגלל שצ'מפיון החליטו סתם ככה לייבוא אותו. זה מותג. מושא להערצה. הוא נמכר בלי יותר מידי עזרה של צ'מפיון - זאת הסיבה שהיבואן גם המשיך לייבא אותו ברצף...הוא רווחי.
בלי כל קשר ספציפי ל GTI, "גולף" תמיד היתה מעין חוד החנית וקבעה אבן דרך בהרבה מאוד מובנים בתעשיה של רכבים מהתצורה הזו.

דעתי האישית.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, איציק נ. כתב:

במקרה של צ'מפיון עדיין השירות שלהם נחשב במשך שנים לחרא אבל הרכב נמכר גם בגלל תהילה בכל העולם - לא רק בגלל שצ'מפיון החליטו סתם ככה לייבוא אותו. זה מותג. מושא להערצה. הוא נמכר בלי יותר מידי עזרה של צ'מפיון - זאת הסיבה שהיבואן גם המשיך לייבא אותו ברצף...הוא רווחי.
בלי כל קשר ספציפי ל GTI, "גולף" תמיד היתה מעין חוד החנית וקבעה אבן דרך בהרבה מאוד מובנים בתעשיה של רכבים מהתצורה הזו.

אתה צודק ב 100%, אבל תהילה יש לעוד כלי רכב (ולהיפך) והשוק הישראלי בדרך כלל לא מאמץ אותה או מתנהג כמו השווקים באירופה.

כנראה שבצ'מפיון עשו משהו טוב עם השנים.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, אייל כתב:

זה התחיל כמו הסבר מלומד ומנומק אבל איבדת אותי ברגע שזרקת את הטסלה כנקודת השוואה, אמנם לא התחברתי הרבה זמן אבל זה אמור להיות פורום חובבי רכב, לא פורום מחסני חשמל

בדיוק מדובר בפורום חובבי רכב, לא פורום חובבי סטיגמות.
רכבים חשמליים הם חלק מהמיינסטרים. הם רכבים לא טוסטרים וכן גם יכולים להיות מהנים מאוד (אולי טסלה 3P לא כולם יסכימו אבל יש כמה שכן). אם מישהו פה חושב שגולף GTI יותר "ספורטיבית" מ-3 פרפורמנס אז הוא גרופי.

בקשר לתג המחיר החדש, לדעתי אם מישהו ממש רוצה הוט האצ' מבית VAG וגם שתהיה "ספורטיבית פלייסטיישן" במחיר "סביר" יש קופרה ב250K. לא מבין למה לשלם פרמיה על המוביל זקנות המשעמם הזה.

 

  

לפני 40 דקות, GTאי כתב:

כנראה שבצ'מפיון עשו משהו טוב עם השנים.

מה שעומד לזכותם זה שהם תמיד שיווקו פה את הדגמים הספורטיביים, אבל בנוסף הם נהנו מהתכנון של אותם דגמים. הדגמים הספורטיביים של VAG תמיד פנו למיינסטרים וקידשו את הנוחות היומיומית והפרקטיות אולי אפילו יותר מהספורטיביות.
השילוב של השניים הביא אותם לאן שהגיעו.
גם קרסו תמיד שיווקו את הספורטיביות של רנו, אבל מדובר ברכבים ספורטיביים באמת שתוכננו קודם כל כדי להיות כאלה ולא להיות גם מאוד פרקטיים ונוחים יחסית בדרך לסופר.

עריכה אחרונה על ידי farkash7
  • רעיון טוב! 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הGTI השתלטה יפה על המשבצת של מהירות ללא מאמץ וללא הקרבה, כמובן עם חבילה מאוד מוקפדת. החשמליות המודרניות כובשות את הטריטוריה. עדיין חסרה להן המורשת וההילה.

מכוניות כמו הרנו וההונדה שלא לדבר על מיאטה וBRZ תמיד דרשו הקרבה אבל עדיין מספקות משהו שהחשמליות לא ממש מגרדות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...