Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פולקסווגן גולף GTI החדשה תעלה 300,000 ש"ח, ולאן פנינו מועדות?


ProMeR

פוסטים מומלצים

  • תגובות 83
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 21 שעות, איציק נ. כתב:

 

הרבה יבואנים אחרים ייבאו מכוניות מתחרות אבל לא המשיכו כי המכירות היו בקרשים והיבואן היה חרא.

במקרה של צ'מפיון עדיין השירות שלהם נחשב במשך שנים לחרא אבל הרכב נמכר גם בגלל תהילה בכל העולם - לא רק בגלל שצ'מפיון החליטו סתם ככה לייבוא אותו. זה מותג. מושא להערצה. הוא נמכר בלי יותר מידי עזרה של צ'מפיון - זאת הסיבה שהיבואן גם המשיך לייבא אותו ברצף...הוא רווחי.
בלי כל קשר ספציפי ל GTI, "גולף" תמיד היתה מעין חוד החנית וקבעה אבן דרך בהרבה מאוד מובנים בתעשיה של רכבים מהתצורה הזו.

דעתי האישית.

 

איציק

 

שרצו למכור רכבי נישה ולא לקשט אולם תצוגה אז זה עבד.

 

וצ'מפיון זה לא רק גולף GTI - זה היה גם גרסאות FR וקופרה של סיאט, זה פולו GTI שאף פעם לא היתה מסורבת עלייה, זה שירוקו שהיתה במחיר סביר לקטגוריה, זה אוקטביה RS שמיובאת סדיר כבר 10 שנים.

 

לא חסר ייבואנים שקברו את הדגמים שלהם - מספיק להשוות את ייבואן טויוטה לסובארו ביחס ל-BRZ/GT86.

 

מי שמתחר אטרקטיבי הצליח (אבארט 500, 208GTI), מי שהביא רכבים רק כדי לתקוע מחיר לא אטרקטיבי כדי להראות שאין ביקוש (פוקוס ST או i30N בסיבוב הראשון) מכר בהתאם.

 

קרסו התחילו למכור משמעותי יותר דגמי ספורט של רנו אחרי שהם מרחו כמה ש"אוטוטו דגמי הספורט של רנו פה" לפני שני עשורים והמשיכו לייבא את הדורות הבאים של הקליאו והמגאן, גם שבהתחלה הם דשדשו עם כמויות בודדות.

  • אהבתי 4
  • רעיון טוב! 1
קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 20.11.2024 בשעה 23:16, itsik170 כתב:

הנקודת אור היחידה היחידה היא שצ'מפיון ממשיכים להביא את הרכב גם עם תג מחיר שצמח.

מקווה שהתמחור הזה לא יגרום להפסקת הייבוא.

 

הגיעה גם ID7 במחיר מאוד גבוה ביחס למודל 3.

צ'מפיון מתחיל לייקר באופן ניכר את דגמי פולקסוואגן.

מעניין אם מדובר על ייבוש המכירות של רכבי פולקסוואגן. כלכלית זה נראה לי מוזר.

 

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פולקסוואגן ותוצרת אירופה פשוט לא מצליחים לתת פייט בגזרת המחיר לכל מה שמגיע מהמזרח (גם טסלה 3 מגיעה משם), עלויות הייצור הרבה יותר גבוהות + פחות השקעה במו"פ בתחום הוביל לזה שהם לא מייצרים לעצמם סוללות.

לא חושב שזה בגלל שהם לא רוצים - זה יותר כי הם פשוט לא יכולים. המותג הרוויח 10 מיליון אירו בשנה החולפת (או 12 חודשים אחרונים, לא זוכר מה מהם). זה בערך כמו שהבעלים של שופרסל ירוויחו בסוף שנה 300 ש"ח רווח נקי.

עריכה אחרונה על ידי GTאי
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גולף לייף (הגרסה הפשוטה) עולה באנגליה – החל מ-27,760 אלף פאונד.

ה-GTI החל מ- 40,025 פאונד.

הפער קצת מעל 44%.

 

גולף לייף עולה בארץ החל מ-170 אש"ח בערך.

נוסיף לזה 44% - נקבל 245 אלף בערך, נעגל למעלה אז -250.

 

לדעתי שיש כבר כאלה פערים בתוך אותו מותג לעומת חו"ל זה לא נובע מעלויות היקרות שמגולמות כבר בדגם הבסיס.

הייתי מצפה שהיחס בין המחירים יישאר דומה לזה שבעולם.

 

ואני בטוח שיש פה כמה מאותם אלו שהגנו על היבואנים באחד השרשורים המקבילים שהמסקנה שלהם היא בעצם: "נו, תראה איך הוזילו לך פה את הגולף הפשוטה. ואתה עוד מתלונן?"

 

עריכה אחרונה על ידי Nakamichi
  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, GTאי כתב:

המותג הרוויח 10 מיליון אירו בשנה החולפת (או 12 חודשים אחרונים, לא זוכר מה מהם). 

קראת את זה בויינט?

אף פעם אל תסמוך על הכתבים שם...

בכתבה בווינט הזכירו את החציון הראשון של 2024.

 

תסתכל באתר הרשמי של פולקסוואגן.

הרווח התפעולי היה 10.1 מיליארד יורו לחציון הראשון של השנה. לא 10 מיליון...

 

https://www.volkswagen-group.com/en/half-yearly-financial-report-2024-18537

עריכה אחרונה על ידי דור--
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, Nakamichi כתב:

גולף לייף (הגרסה הפשוטה) עולה באנגליה – החל מ-27,760 אלף פאונד.

ה-GTI החל מ- 40,025 פאונד.

הפער קצת מעל 44%.

 

תבדוק את המפרט של ה- GTI בארץ ואז תשווה ותגלה שהמחיר שלה זה המחיר שאמור להיות. עם כל התוספות המחיר קופץ ל-47,300 פאונד.

3232.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, דור-- כתב:

קראת את זה בויינט?

אף פעם אל תסמוך על הכתבים שם...

בכתבה בווינט הזכירו את החציון הראשון של 2024.

 

תסתכל באתר הרשמי של פולקסוואגן.

הרווח התפעולי היה 10.1 מיליארד יורו לחציון הראשון של השנה. לא 10 מיליון...

 

https://www.volkswagen-group.com/en/half-yearly-financial-report-2024-18537

לא רק, וכן זה אכן חצי שנה.

אני רשמתי על המותג (ID7 זה הרכב שהוזכר בהקשר של טסלה). אתה מדבר על הקבוצה (הם מפרסמים דוחות מאוחדים כולל אודי, פורשה ועוד), משם אתה צריך להתחיל לנקות מותג מותג.

המידע לא באמת זמין, ואני בטוח שהכתב של טמקא לא ישב וחישב אלא לקח את הנתונים מאתרים בחו"ל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ל-GTI יש מוניטין של 50 שנה, בגלל זה חלק מכם זוכרים לה חסד נעורים.

בפועל? לדעתי רוב מה שנשאר זה רק הסמל. שלא תטעו, אני האחרון שאפשר להגיד עליו שלא אוהב גולף, נהגתי עשרות אלפי ק"מ על גולף דור 2 ידנית וגם כ-100,000 ק"מ על GTI דור 5 מושקעת בלא מעט כסף. לפני חודשיים הלכנו עם חברים לאכול שווארמה, חנתה בחוץ גולף דור 8.5 שכנראה רק הגיעה לארץ, יצאתי במיוחד להציץ על האוטו כי יש לי נקודה חמה בלב לגולפים כפי שכבר הבנתם. חברים שלי יצאו אחרי ואמרו פה אחד "מה אתה מסתכל על האוטו המכוער הזה? כבר חשבנו יש משהו מעניין..." 

למה אני אומר שהרוב זה רק הסמל? כי בזמנו ה-GTI הייתה חזקה ומהירה משמעותית ממשפחתית אחרת, הייתה איכותית ומפוארת מבפנים ביחס למשפחתיות, עלתה קצת יותר ממשפחתית ובגבול ההיגיון.

היום? רוב החשמליות הסיניות ולא רק הן, חזקות ממנה משמעותית, יותר מפוארות ומאובזרות ועולות פחות. וגם הרבה יותר זולות לאחזקה (דלק, טיפולים, ביטוחים). אני כמובן מכליל כדי להבהיר מגמה מסויימת, אבל הערך המוסף שלה נשחק וכמעט נמחק נכון להיום. כמובן שיש את הקלאב ספורט שהיא הרבה יותר מעניינת וכייפית לנהיגה אבל גם המחיר עולה משמעותית.

 

 

לפני 5 שעות, green כתב:

מאסק הוא ליצן וחרטטן ואני מתפלא שהוא כל כך מצליח בעסקיו השונים, זה לא אדם שהייתי רוצה לעשות איתו עסקים ולא הייתי נותן לו לנהל חנות מכולת

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, GTאי כתב:

לא רק, וכן זה אכן חצי שנה.

אני רשמתי על המותג (ID7 זה הרכב שהוזכר בהקשר של טסלה). אתה מדבר על הקבוצה (הם מפרסמים דוחות מאוחדים כולל אודי, פורשה ועוד), משם אתה צריך להתחיל לנקות מותג מותג.

המידע לא באמת זמין, ואני בטוח שהכתב של טמקא לא ישב וחישב אלא לקח את הנתונים מאתרים בחו"ל.

אז לשם הספורט עברתי ברפרוף על הדו"ח הכספי של חציון ראשון 2024. לא מצאתי שם חלוקה למותגים.
עברתי על הדו"ח השנתי של 2023  ושם יש כן חלוקה למותגים (בד"כ דו"ח שנתי מפורט יותר).

1. לא ברור לי מאיפה הכתב של ווינט מצא חלוקה למותגים עבור חציון ראשון כשהיא לא מפרסמת.

2. מנתוני 2023 - מותג פולקסוואגן בלבד (וללא מסחריות ) הרוויח 3.5 מיליארד אירו (עמוד 19 בדוח)

3.  ב 2023, כלל הרווח לפני מס של הקבוצה היה 22 מיליארד. כלומר החלק של מותג פולקסוואגן מכלל הרווח היה 16%. אם נניח שאין הבדל משמעותי בהתפלגות המכירות בין 2023 לחציון הראשון של 2024, אז מתוך רווח של 10 מיליארד יורו של כלל הקבוצה - אפשר להניח שמותג פולקסוואגן אחראי ל 1.6 מיליארד יורו רווח לפני מיסים.

יכול להיות שאני מפספס ולא לגמרי מדייק, אבל זה מה שמצאתי ב 5 דקות קריאה קלה. אני מניח שהסתמכת על כתב וויינט וזה לגמרי הגיוני, רק שאני לצערי מצאתי לא פעם טעויות מהותיות בנתונים כלכליים בעיתונות הישראלית, ולכן אני תמיד בודק במקור.
מצרף את הדו"ח הכספי:
https://uploads.vw-mms.de/system/production/documents/cws/002/671/file_en/0638247dc949c755ddfa5ceba53df467a704db17/Y_2023_e.pdf?1710307376

עריכה אחרונה על ידי דור--
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, Shmelov כתב:

כמובן שיש את הקלאב ספורט שהיא הרבה יותר מעניינת וכייפית לנהיגה אבל גם המחיר עולה משמעותית.

יש את הקופרה שבדור הקודם הייתה יותר מעניינת וכיפית יותר לנהיגה אההה והיא גם זולה משמעותית.
סיכוי סביר מאוד שבדור החדש היא שוב, מעניינת וכיפית יותר לנהיגה. היא גם נראית הרבה יותר טוב.

חוץ מאנשים שמחליפים גולף בגולף אין לרכב הזה זכות קיום. אני מניח שהיבואן יודע את זה ואפילו לא משתדל, פשוט סומך על הכמה מכורים שיקנו וזהו.

  • רעיון טוב! 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Shmelov כתב:

ל-GTI יש מוניטין של 50 שנה, בגלל זה חלק מכם זוכרים לה חסד נעורים.

בפועל? לדעתי רוב מה שנשאר זה רק הסמל. שלא תטעו, אני האחרון שאפשר להגיד עליו שלא אוהב גולף, נהגתי עשרות אלפי ק"מ על גולף דור 2 ידנית וגם כ-100,000 ק"מ על GTI דור 5 מושקעת בלא מעט כסף. לפני חודשיים הלכנו עם חברים לאכול שווארמה, חנתה בחוץ גולף דור 8.5 שכנראה רק הגיעה לארץ, יצאתי במיוחד להציץ על האוטו כי יש לי נקודה חמה בלב לגולפים כפי שכבר הבנתם. חברים שלי יצאו אחרי ואמרו פה אחד "מה אתה מסתכל על האוטו המכוער הזה? כבר חשבנו יש משהו מעניין..." 

למה אני אומר שהרוב זה רק הסמל? כי בזמנו ה-GTI הייתה חזקה ומהירה משמעותית ממשפחתית אחרת, הייתה איכותית ומפוארת מבפנים ביחס למשפחתיות, עלתה קצת יותר ממשפחתית ובגבול ההיגיון.

היום? רוב החשמליות הסיניות ולא רק הן, חזקות ממנה משמעותית, יותר מפוארות ומאובזרות ועולות פחות. וגם הרבה יותר זולות לאחזקה (דלק, טיפולים, ביטוחים). אני כמובן מכליל כדי להבהיר מגמה מסויימת, אבל הערך המוסף שלה נשחק וכמעט נמחק נכון להיום. כמובן שיש את הקלאב ספורט שהיא הרבה יותר מעניינת וכייפית לנהיגה אבל גם המחיר עולה משמעותית.

 

 

מחיר רכב = ייצרן + יבואן + מיסים.
כל עוד יש פער כל כך גדול במיסוי בין חשמליות לבנזין ברור שהחשמליות יותר משתלמות אבל,
בהתחשב בזה שהכנסות המדינה נפגעות בכל פעם שנרכשת חשמלית במקום בנזין ובגלל הפופלריות העולה אני מצפה שהמיסוי עליהן יעלה וזאת באמת המגמה.

 

יופי הוא סובייקטיבי כמובן.

בעיניי הגולף היא מכונית נאה וכל היסניות החשמליות נמצאות על הציר בין מכוער לנסבל.

 

לגבי אבזור אני לא מכיר את הקטלוגים בעל פה, אשמח אם תספר בקצרה איזה אבזור יש בחשמליות סיניות שבגולף gti אין.

לגבי הפאר, אתה מתכוון שאיכות החומרים והגימור בהן טוב יותר?

 

ולגבי הערך המוסף: אני לא יודע מי מהן יותר מהנה לנהיגה, לא נהגתי באף אחת מהן
ראיתי את הסרטון של האגרטי ואני מבין שה3 פרפורמנס היא יותר מהנה מאשר הדור היוצא.

אם זאת, לגולף יש 3 יתרונות: מקשל נמוך יותר, מנוע בנזין ותיבת הילוכים.

יש כנראה סיבה שיונדאי מדמים את השניים אחרונים באיוניק N

 

הזכירו כאן מוזיקה, אנלוגיה טובה.

יש סיבה שאנשים עדיין הולכים בהמוניהם להופעות בהן על הבמה יש בס\גיטרה\תופים\קלידים למרות התקדמות טכנולוגית מרשימה.

כך גם במכוניות: מנוע בנזין (עדיפות לכזה שדורש סל"ד גבוהה בשביל הביצועים), גיר: או מהיר (כפול מצמדים כמו אצל פרארי) או ידני.

לו הייתי מליונר הייתי טס הרבה לאירופה ושוכר לעצמי פורשה\פרארי\מקלארן\למבורגיני בדרך להופעה של מטאליקה\ איירון מיידן\ ברוס ספרינגסטין\ אואזיס....

מכיוון שאני לא אסתפק ב brz יד 2 והופעה של היהודים (היה מצויין דרך אגב, נותנים בראש כמו לפני 2 עשורים).

 

 

 

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...