Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מנורת בטרייה דולקת אחרי החלפת אלטרנטור


kalmangar

פוסטים מומלצים

היי החלפתי אלטנטור מ-100 אמפר ל-140 אמפר
שקע תקע מקורי תושבות מקוריות הכל מקורי.
חדש מהקופסא.

לאחר ההחלפה שמתי לב שהאלנטור נדלק רק שאני נותן גז ומתח עולה מעל V12.5 ז"א הוא לא נדלק שאני מתניע את האוטו.
הקונקטור של האלטנטור בעל פין אחד - ז"א פין הדלקה לדעתי וזה הכל.
מה שאומר שהאלטנטור מווסט מתח לבד. אמור להיות לו בקר פנימי.
דגם רכב - סוזוקי גרנד ויטרה 2016

רעיונות מישהו?

image.jpeg.7a351a5cf8be4b1d502b497bd6084a18.jpeg

עריכה אחרונה על ידי kalmangar

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם קוטר הפולי (הגלגלת) בשניהם זהה ?

 

תוסיף קישור עם מידע נוסף על האלטרנטור שרכשת.

 

בהודעה שלך כתבת מספר דברים אשר אינם נכונים אבל נתקן את זה בהמשך.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין קישור, נקנה בארץ אבל כן אותו גודל פולי ואותו קונקטור חיצונית זהים.
רשום על הקופסא "PREMIUM QUALITY" כביכול זה שם החברה - בקיצור גנרי מיוצר בסין אין חברה מאחורה באמת.

שוב לא עובד בתחום אבל כל מה שכתבתי זה לפי מה שאני יודע.
מה שכן משמעותית כבד יותר וכרגע הוא כן פתר לי את הנפילות מתח אבל רק שהוא נדלק.
הדגם שלי המקורי שהוחלף הוא  DENSON 31400-61M0

עריכה אחרונה על ידי kalmangar

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האלטרנטור שרכשת אומנם מסוגל לספק זרם של 150 אמפר בסל"ד גבוה אבל ייתכן מאוד שהזרם שהוא מסוגל לספק בסל"ד סרק הוא נמוך מידי לכן המתח תחת עומס יורד ומסיבה הזו נדלקת מנורת המצבר המעידה על תקלה באלטרנטור.

 

כמה פינים (מגעים) יש בקונקטור של האלטרנטור חדש/ישן

 

 

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פין אחד כמו במקורי,
ואני אחדד הוא מספק 14.1V אחרי שהוא נדלק גם בסלד 700
אבל אם הוא לא נדלק כי לא נתתי גז בהתחלה ועברתיי את ה12.5V הוא פשוט נשאר ככה כל הנסיעה ואני צונח לאט לאט לאזור ה12V
(כביכול רק בהתחלה אחרי התנעה יש לי את ה"צאנס" לעלות מתח עם הגז ל12.5 ואז הוא נדלק, המנורה נשארת דולקת גם אחרי שהוא נדלק)

ברגע שהוא נדלק גם בסלד נמוך הוא מצויין.
לדעתי משהו בפיקוד

עריכה אחרונה על ידי kalmangar

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשביל לכתוב לך תשובה מדוייקת יותר צריך לראות סכימה חשמלית של מערכת הטעינה ברכבך.

 

לפי מיטב הבנתי הפין שאליו מחובר הקונקטור ומסומן באות L כנראה דרכו מתבצעת תקשורת עם מחשב הרכב או/גם מחשב הגוף BCM בפרוטוקול

טורי LIN.

ייתכן שקיימת בעית תקשורת בין מחשב הרכב לאלטרנטור בגלל חוסר התאמה.

 

במידה ואתה מחזיר את האלטרנטור המקורי בחזרה האם התקלה נעלמת ?

Untitled.jpg

Untitled-1.jpg

  • אהבתי 2
  • מעניין 1

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל תודה על המידע ועל המחקר שעשית מעריך

דבר שני ההחלפה מאוד מסובכת בדרכ אני מתקין אותם הייתי צריך ללכת למוסך אין גישה נוחה שם.

 

אז לא ניסיתי, כרגע מנסה לבדוק אם אפשר לעשות דיאגנוסטיקה בלי פירוק דרך המחשב אולי או שמישהו חווה תקלה דומה.

 

אם יהיה צורך לפרק אלך למוסך שוב אבל זה משאיר אותי עם הרכב מושבת לכמה ימים.

עריכה אחרונה על ידי kalmangar

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 58 דקות, om2 כתב:

אני לא חשמלאי. 

אבל להערכתי האלטרנטור החדש תוכנן לעבודה בסל"ד גבוה יותר

אני מעריך שניתן לתקן את זה עם החלפת פולי לקטן יותר.

 

אכן ניתן לבצע זאת אבל חייבים לבדוק תחילה מה המכסימום מהירות הסיבוב המותרת לאלטרנטור שהותקן בתלות סל"ד המנוע המקסימלי.

בדרך כלל ברכבים פרטים היחס הוא בתחום של 2:1 עד 3:1.

 

לפני כשעה, kalmangar כתב:

קודם כל תודה על המידע ועל המחקר שעשית מעריך

דבר שני ההחלפה מאוד מסובכת בדרכ אני מתקין אותם הייתי צריך ללכת למוסך אין גישה נוחה שם.

 

אז לא ניסיתי, כרגע מנסה לבדוק אם אפשר לעשות דיאגנוסטיקה בלי פירוק דרך המחשב אולי או שמישהו חווה תקלה דומה.

 

אם יהיה צורך לפרק אלך למוסך שוב אבל זה משאיר אותי עם הרכב מושבת לכמה ימים.

 

אתה יכול לנסות את הדבר הבא. כאשר המנוע כבוי לנתק את הקונקטור מהאלטרנטור ולאחר מכן להניע ולמדוד את המתח על קטבי המצבר בסל"ד סרק ובסל"ד של נניח 2000 סיבובים לדקה. לדעתי המנורה לא תדלוק בכלל וברוב המקרים ברירת המחדל כאשר לא מגיע אות ממחשב ניהול מנוע או מחשב

גוף מתח המוצא של האלטרנטור אמור להשאר קבוע סביב 14.-14.5 וולט.

 

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבר ניסיתי ניתקתי את הקונטור האלנטרנטור לא נדלק בכלל, ז״א נדלק רק שהקונקטור מחובר ואני נותן פול גז בהתנעה ועולה מעל 12.5V.

ד״א יש לי 2 מדי Volt ברכב ככה שאני מודע תמיד למתח הקיים, לא צריך לבדוק עם רב מודד.

 

הרעיון של הפולי אולי יכול לעבוד באמת אם אקטין אותו מעט יש סיכוי לא רע שזה יעבוד, השאלה המנורה, אפשר לבדוק את התקלה שעולה רק עם מחשב אני מניח ואז יהיה לי כיוון יותר טוב?

 

לא יודע מגשש באפלה יחד אתכם

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, kalmangar כתב:

הרעיון של הפולי אולי יכול לעבוד באמת אם אקטין אותו מעט יש סיכוי לא רע שזה יעבוד, השאלה המנורה, אפשר לבדוק את התקלה שעולה רק עם מחשב אני מניח ואז יהיה לי כיוון יותר טוב?

 

לא יודע מגשש באפלה יחד אתכם

 

לבצע סריקת תקלות ומשם להמשיך. בדרך כלל בשוק קיימים  פולים במספר מידות נפוצות ולא תוכנית כבקשתך <3

  • רעיון טוב! 1

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, kalmangar כתב:

כבר ניסיתי ניתקתי את הקונטור האלנטרנטור לא נדלק בכלל, ז״א נדלק רק שהקונקטור מחובר ואני נותן פול גז בהתנעה ועולה מעל 12.5V.

ד״א יש לי 2 מדי Volt ברכב ככה שאני מודע תמיד למתח הקיים, לא צריך לבדוק עם רב מודד.

 

אלטרנטור בעל ווסת מתח המקבל פיקוד ממחשב הרכב דרך תקשורת LIN אמור להמשיך לעבוד והמתח צריך להיות סביב 14 וולט כאשר

מתגלה בעיה בתקשורת או ניתוק של הקונקטור.

ייתכן שאם מגדילים את הספק האלטרנטור לאחד שאינו מקורי כנראה התקשורת בין מחשב ניהול מנוע לאלטרנטור נפגעת.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב תודה על העזרה של כולם ושלך מרק בפרט

חגים קצת לא היה לי זמן להתעסק בזה אני מאמין ששישי אקפוץ לדיאגנוסטיקה ונראה איך מתקדמים משם,
חייב למצוא לזה פיתרון כרגע אני מתניע ונותן פול גז שורף המון דלק וגז סתם.

מהבדיקה שלי יש איזשהי שיטה שמוסיפים לו מנורת ביקורת שפועלת כמו ריילי ומדליקה אותו בהתנעה אולי, זה גם אופציה.
כי הוא מנהל את המתחים בעצמו לא קריטי לי אם יש מנורה דולקת או אין קריטי לי שיעבוד כמו שצריך,
בכל מקרה זה היה אלתור שלקח לי חודשים למצוא אותו. ז״א זה מה יש ועם זה נתמודד כי אין הרבה אופציות.
 

עריכה אחרונה על ידי kalmangar

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...