Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הצרפתיה הראשונה שלי - 5008 שנת 2021, שרשור מתגלגל


Olegis

פוסטים מומלצים

1200 שקלים - ניקוי חיצוני ופנימי עם פוליש ווקס, חידוש פלסטיקים, ג'אנטים וצמיגים. 

 היו כמה משטחים בתוך הרכב שהיו מכוסים בכתמי שמן שלא כ"כ הצלחתי לנגב וגם בתקרה הבהירה היו כמה כתמים ונקודות - ניקו הכל. ממש עברו בכל החריצים הקטנים, פתחי מזגן וכל מיני מקומות שהלכלוך אוהב להצטבר שם כי קשה להגיע אליהם - עכשיו הכל נקי. 

עברו גם על המושבים עם חומר ניקוי - נראה חדש! 

  • אהבתי 4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 11.4.2024 בשעה 09:10, Olegis כתב:

נתניה קצת רחוק לי - אני יותר בקטע של איזור גוש דן, מקסימום פתח תקווה :-)

 

המנוע הזה מזיז את 5008 הגדולה בצורה מצויינת, הרכב מרגיש מאוד קליל וזריז בצבירת מהירות - גם מהמקום וגם בתאוצות ביניים. אני מניח שגם הגיר תורם פה לא מעט - השילוב שלהם פשוט טוב.

אלוף הציפויים בפתח תקווה

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה, אבדוק איתם מה המחירים.

 

כמה עידכונים קטנים ותובנות - 

 

1. מתאם של אנדרואיד אוטו אלחוטי הגיע, אז כבר לא צריך לחבר כבלים, הכל פשוט עובד. איכות חיים :-)

2. למה רק USB אחד בכל האוטו הענק הזה?! לא יכלו לדחוף איזה שקע קטן, נניח בתא האמצעי (כמו שהיה לי בפוקוס)?!

3. אגב התא האמצעי מקורר - פיצ'ר ממש נחמד. בקבוק המים נשאר קריר ונעים כשמפעילים מזגן.

4. התפריטים של המסך עדיין מבלבלים אותי. את השליטה על המזגן והרדיו תפסתי די מהר (זה בסדר - הייתי מעדיף כפתורים פיזיים, אבל זה מה יש וכשמתרגלים, זה לא כזה נורא), אבל לוקח לי זמן וכמה לחיצות להיזכר איפה נמצאות כל מיני הגדרות כאלה ואחרות. מצד שני, כפתורי הפסנתר נוחים מאוד - המעבר בין waze לרדיו ובחזרה הוא בלחיצת כפתור אחת. 

5. חיישני חניה קדמיים לפעמים מתריעים סתם. יש מצבים שאני עוצר מאחורי איזה רכב ברמזור, האוטו עומד כבר 2-3 שניות ופתאום החיישן מתעורר לחיים ומתריע שאני קרוב מדי. לא ברור מה הסיפור שלו.

6. אין חיווי לכמות האויר בגלגלים. יש חיישני לחץ אויר, אבל המידע הזה לא מוצג בשום מקום - מה זה השטויות האלה? בפוקוס היה לי תפריט שלם מיוחד לזה שבו ראו כמה PSI יש בכל גלגל...

 

בסה"כ אני מרוצה מאוד מהרכב - הוא גדול, מרווח, חזק, שקט, נוח ומאובזר (כמעט) בכל מה שצריך. 

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, Olegis כתב:

תודה, אבדוק איתם מה המחירים.

 

כמה עידכונים קטנים ותובנות - 

 

1. מתאם של אנדרואיד אוטו אלחוטי הגיע, אז כבר לא צריך לחבר כבלים, הכל פשוט עובד. איכות חיים :-)

2. למה רק USB אחד בכל האוטו הענק הזה?! לא יכלו לדחוף איזה שקע קטן, נניח בתא האמצעי (כמו שהיה לי בפוקוס)?!

3. אגב התא האמצעי מקורר - פיצ'ר ממש נחמד. בקבוק המים נשאר קריר ונעים כשמפעילים מזגן.

4. התפריטים של המסך עדיין מבלבלים אותי. את השליטה על המזגן והרדיו תפסתי די מהר (זה בסדר - הייתי מעדיף כפתורים פיזיים, אבל זה מה יש וכשמתרגלים, זה לא כזה נורא), אבל לוקח לי זמן וכמה לחיצות להיזכר איפה נמצאות כל מיני הגדרות כאלה ואחרות. מצד שני, כפתורי הפסנתר נוחים מאוד - המעבר בין waze לרדיו ובחזרה הוא בלחיצת כפתור אחת. 

5. חיישני חניה קדמיים לפעמים מתריעים סתם. יש מצבים שאני עוצר מאחורי איזה רכב ברמזור, האוטו עומד כבר 2-3 שניות ופתאום החיישן מתעורר לחיים ומתריע שאני קרוב מדי. לא ברור מה הסיפור שלו.

6. אין חיווי לכמות האויר בגלגלים. יש חיישני לחץ אויר, אבל המידע הזה לא מוצג בשום מקום - מה זה השטויות האלה? בפוקוס היה לי תפריט שלם מיוחד לזה שבו ראו כמה PSI יש בכל גלגל...

 

בסה"כ אני מרוצה מאוד מהרכב - הוא גדול, מרווח, חזק, שקט, נוח ומאובזר (כמעט) בכל מה שצריך. 

לגבי הusb - לא חסר מפצלים טובים.

 

לגבי התראת שווא של חיישני חניה - אכן יש חיישנים שהם יותר רגישים, אני באופן קבוע שהייתי עומד צמוד לחלק האחורי של אוטובוס - היכן שהמנוע נמצא, תמיד החיישנים היו מצפצפים כאילו מרחק 0.

בשביל זה אמור להיות כפתור 'p שמכבה חיישנים.

 

לגבי לחץ אוויר - אכן יש 2 שיטות נפוצות להתראת חוסר אוויר.

1 - זה כפי שציינת בפוקוס יש חיישן לחץ בכל צמיג המשדר ברדיו למחשב הרכב שמציג את המידע.

זו השיטה המועדפת עליי. אם כי חיישן שמתקלקל או שהסוללה שלו נגמרת אז צריך פירוק והחלפה.

2 - השיטה הנוספת שגם נפוצה מאוד זה למעשה שימוש בחיישני abs או משהו בסגנון *מוזמנים לתקן אותי* שמודד סיבובים בגלגל. כאשר כמות האוויר משתנה בצמיג - זאת אומרת שצורת הצמיג משתנה ולכן כמות הסיבובים משתנה - בטח ביחס לשאר הצמיגים.

אז ההתראה נדלקת בלוח שעונים.

זאת אומרת שאין חיישן שיודע כמה אוויר יש,

אלא חיישן שיודע שהלחץ השתנה.

ולכן - אחרי שממלאים אוויר - חייבים לאפס את החיישנים לערכים החדשים.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 11.4.2024 בשעה 20:44, Olegis כתב:

1200 שקלים - ניקוי חיצוני ופנימי עם פוליש ווקס, חידוש פלסטיקים, ג'אנטים וצמיגים. 

 היו כמה משטחים בתוך הרכב שהיו מכוסים בכתמי שמן שלא כ"כ הצלחתי לנגב וגם בתקרה הבהירה היו כמה כתמים ונקודות - ניקו הכל. ממש עברו בכל החריצים הקטנים, פתחי מזגן וכל מיני מקומות שהלכלוך אוהב להצטבר שם כי קשה להגיע אליהם - עכשיו הכל נקי. 

עברו גם על המושבים עם חומר ניקוי - נראה חדש! 

אפשר כתובת בבקשה? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Moslif כתב:

אפשר כתובת בבקשה? 

היצירה 8 פ"ת.

תשלח הודעה לאמיר - 0507635042.

 

לפני 18 שעות, HighTem כתב:

לגבי הusb - לא חסר מפצלים טובים.

 

לגבי התראת שווא של חיישני חניה - אכן יש חיישנים שהם יותר רגישים, אני באופן קבוע שהייתי עומד צמוד לחלק האחורי של אוטובוס - היכן שהמנוע נמצא, תמיד החיישנים היו מצפצפים כאילו מרחק 0.

בשביל זה אמור להיות כפתור 'p שמכבה חיישנים.

 

לגבי לחץ אוויר - אכן יש 2 שיטות נפוצות להתראת חוסר אוויר.

1 - זה כפי שציינת בפוקוס יש חיישן לחץ בכל צמיג המשדר ברדיו למחשב הרכב שמציג את המידע.

זו השיטה המועדפת עליי. אם כי חיישן שמתקלקל או שהסוללה שלו נגמרת אז צריך פירוק והחלפה.

2 - השיטה הנוספת שגם נפוצה מאוד זה למעשה שימוש בחיישני abs או משהו בסגנון *מוזמנים לתקן אותי* שמודד סיבובים בגלגל. כאשר כמות האוויר משתנה בצמיג - זאת אומרת שצורת הצמיג משתנה ולכן כמות הסיבובים משתנה - בטח ביחס לשאר הצמיגים.

אז ההתראה נדלקת בלוח שעונים.

זאת אומרת שאין חיישן שיודע כמה אוויר יש,

אלא חיישן שיודע שהלחץ השתנה.

ולכן - אחרי שממלאים אוויר - חייבים לאפס את החיישנים לערכים החדשים.

 

אני מודע לזה שיש מפצלים, רק שהפתרון הזה הוא עקום ומוסיף כבלים מיותרים. לא מבין מה הבעיה להוסיף עוד 2-3 שקעי USB באוטו שעולה כמעט 200 אלף שקל...

 

חיישני חניה - אין לי כפתור יעודי, יש אופציה בתפריטים (זה למשל אחד הדברים שאני לא זוכר איך מגיעים אליו). בכלל, קשה לי לפעמים להבין את הראש של מי שתכנן את האוטו הזה - אין כפתורים פיזיים לדברים שימושיים (למשל - סטארט-סטופ או עוצמת מאוורר במצב מזגן אוטומטי או חיישני חניה), אבל מה - שמו כפתור ייעודי להדלקת פס תאורה קטן מסכן מתחת ללוח המחוונים. WTF? לפחות שמו כפתור ווליום פיזי ולא איזה טאצ' במקום סמוי בתפריטים...

 

לגבי חיווי של לחץ אוויר - כנראה שמשתמשים בשיטה השניה שרשמת. אכן יש אופציה בתפריטים לאיפוס החיישנים ורשום לעשות זאת אחרי כל פעם שממלאים אוויר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 31 דקות, Olegis כתב:

לגבי חיווי של לחץ אוויר - כנראה שמשתמשים בשיטה השניה שרשמת. אכן יש אופציה בתפריטים לאיפוס החיישנים ורשום לעשות זאת אחרי כל פעם שממלאים אוויר.

 

אכן, אין חיישנים. ולכן חשוב לבצע את האיפוס לאחר מילוי לחץ אוויר.

תהיה מודע לכך שאם יש ירידת אוויר דומה בכל הגלגלים אז לא תקבל שום התראה. המערכת יודעת רק לזהות מצב של הבדל, משמעותי מספיק, בין הגלגלים.

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מה שהבנתי ממה שקראתי פיג’ו לא שינו את המנועי בנזין טורבו שלהם במובן הזה שהטיימינג בתוך המנוע וממה שחוויתי ב308 שלי 2015 שהייתה נוחה ומפנקת מאד שלאחר כ130 אלף ק’’מ התחיל קושי בסחיבה שלאחר בדיקה התברר שזה לא מהטורבו אלא מהמנוע שהתחיל  לשרוף שמן בכמויות  ולאחר שדיברתי עם המוסך של היבואן המלצתם הייתה שהמנוע לא בר תיקון אלא החלפה ואמר לי העובד במוסך שהמון מכוניות מגיעות עם הבעיה הזאת ויש כאלה גם באיזו של ה80 אלף והעלות של מנוע חדש מהיצרן כולל הכל כ 20 אלף עשיתי זאת מאחר שאני ממש מחבב את היצרן ואת הנוחות אך בשטח של האמינות אין ויכוח שבעלי רכבים יפנים או קוריאנים לא נתקלים עם בעיות הללו אבל לא מקבלים את הנוחות והפונקציונליות של הפיג’ו

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 38 דקות, אבי 2024 כתב:

לפי מה שהבנתי ממה שקראתי פיג’ו לא שינו את המנועי בנזין טורבו שלהם במובן הזה שהטיימינג בתוך המנוע וממה שחוויתי ב308 שלי 2015 שהייתה נוחה ומפנקת מאד שלאחר כ130 אלף ק’’מ התחיל קושי בסחיבה שלאחר בדיקה התברר שזה לא מהטורבו אלא מהמנוע שהתחיל  לשרוף שמן בכמויות  ולאחר שדיברתי עם המוסך של היבואן המלצתם הייתה שהמנוע לא בר תיקון אלא החלפה ואמר לי העובד במוסך שהמון מכוניות מגיעות עם הבעיה הזאת ויש כאלה גם באיזו של ה80 אלף והעלות של מנוע חדש מהיצרן כולל הכל כ 20 אלף עשיתי זאת מאחר שאני ממש מחבב את היצרן ואת הנוחות אך בשטח של האמינות אין ויכוח שבעלי רכבים יפנים או קוריאנים לא נתקלים עם בעיות הללו אבל לא מקבלים את הנוחות והפונקציונליות של הפיג’ו

מה שאתה מדבר עליו זה מנוע puretech 1.2. 

הוא קנה מנוע אחר 1.6 שאין לו את אותם בעיות שציינת. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, HighTem כתב:

אין לך כפתור כזה?

Screenshot_20240415_175505_Chrome.jpg

 

אין לי כזה. יש אופציה בתפריטים לבטל "עזרי חניה" או איך שלא קוראים לזה...

 

 

לפני שעה, אליהו שבת כתב:

איזה מתאם אנדרואיד קנית שם עבד?

 

נתתי פה לינק למוצר בעליאקספרס, היום הזמנתי עוד אחד כזה לאוטו השני. זה עובד נהדר - מתחבר בלי בעיות איך שהרכב נדלק ועובד חלק. 

 

לפני שעתיים, אבי 2024 כתב:

לפי מה שהבנתי ממה שקראתי פיג’ו לא שינו את המנועי בנזין טורבו שלהם במובן הזה שהטיימינג בתוך המנוע וממה שחוויתי ב308 שלי 2015 שהייתה נוחה ומפנקת מאד שלאחר כ130 אלף ק’’מ התחיל קושי בסחיבה שלאחר בדיקה התברר שזה לא מהטורבו אלא מהמנוע שהתחיל  לשרוף שמן בכמויות  ולאחר שדיברתי עם המוסך של היבואן המלצתם הייתה שהמנוע לא בר תיקון אלא החלפה ואמר לי העובד במוסך שהמון מכוניות מגיעות עם הבעיה הזאת ויש כאלה גם באיזו של ה80 אלף והעלות של מנוע חדש מהיצרן כולל הכל כ 20 אלף עשיתי זאת מאחר שאני ממש מחבב את היצרן ואת הנוחות אך בשטח של האמינות אין ויכוח שבעלי רכבים יפנים או קוריאנים לא נתקלים עם בעיות הללו אבל לא מקבלים את הנוחות והפונקציונליות של הפיג’ו

 

כמו שרשמו פה - זה רכב אחר עם מנוע אחר.

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 14.4.2024 בשעה 11:22, Olegis כתב:

. חיישני חניה קדמיים לפעמים מתריעים סתם. יש מצבים שאני עוצר מאחורי איזה רכב ברמזור, האוטו עומד כבר 2-3 שניות ופתאום החיישן מתעורר לחיים ומתריע שאני קרוב מדי. לא ברור מה הסיפור שלו.

6. אין חיווי לכמות האויר בגלגלים. יש חיישני לחץ אויר, אבל המידע הזה לא מוצג בשום מקום - מה זה השטויות האלה? בפוקוס היה לי תפריט שלם מיוחד לזה שבו ראו כמה PSI יש בכל גלגל...

לגבי החיישני חניה הקדמיים זה קורה גם אצלי לפעמים לא ברור למה. זה התחיל לפני שנתיים בערך אחרי שיצאתי משטיפה עשו לי ניקוי מגעים במוסך זה עזר לתקופה קצרה וחזר אז כבר התרגלתי לזה.

לגבי לחץ אוויר אוויר אכן אין חיישן וזה לפי מחשב של ESP / ABS אבל בסהכ זה עובד בסדר כבר התריע לי נכון פעמיים על פנצרים לפני שהצמיג התרוקן לגמרי צריך פשוט להחזיק ברכב שעון לחץ אוויר ולבדוק מאיפה הבריחה עולה כ20 שקלים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, רועי5 כתב:

מתנצל על העיניים הזקנות, אבל לא רואה כאן לינק למתאם ויירלס באליאקספרס.

 

שמתי פה, בעמוד הראשון של השרשור :-)

 

לפני כשעה, TZR84 כתב:

לגבי החיישני חניה הקדמיים זה קורה גם אצלי לפעמים לא ברור למה. זה התחיל לפני שנתיים בערך אחרי שיצאתי משטיפה עשו לי ניקוי מגעים במוסך זה עזר לתקופה קצרה וחזר אז כבר התרגלתי לזה.

לגבי לחץ אוויר אוויר אכן אין חיישן וזה לפי מחשב של ESP / ABS אבל בסהכ זה עובד בסדר כבר התריע לי נכון פעמיים על פנצרים לפני שהצמיג התרוקן לגמרי צריך פשוט להחזיק ברכב שעון לחץ אוויר ולבדוק מאיפה הבריחה עולה כ20 שקלים.

 

לא חושב שאלך למוסך בגלל העניין הזה של חיישנים, בסה"כ זה די מינורי ולא ממש מציק.

לגבי לחץ אויר - יש לי קומפרסור קטן של שיומי (או של אחת מחברות הבת שלה), הוא תמיד זרוק בבגאז'. כשמחברים אותו לגלגל, הוא מראה את הלחץ שיש בו כרגע.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...