Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עיזרו לי לדעת מה הסל"ד הנכון לעליה ארוכה וקשה בפיאט 500 ידנית


eladns

פוסטים מומלצים

היי כולם

קצת ברח לי מהזיכרון טווח יעיל של יחס דלק\אי הרס של האוטו, מה הטווח הנכון לעלות עליה ארוכה {2-3 ק"מ} וקשה מאוד {ים המלח- ירושלים}

בתמונה הנ"ל הייתי על הילוך שלישי.

אשמח לתובנות.

המנוע 1242 סמ"ק על 69 כוחות סוס

image.thumb.jpeg.f476246832659279cf6cd5fc0775cc9f.jpegimage.thumb.jpeg.7bb7c386306fc2fc88d9be62e7bf67a0.jpeg

שימו לב לטמפ' ואנחנו בחורף שבירושלים 8 מעלות....

 

BMW E36 M40 year of 1992

Autobianchi A112 year of 1979

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי הנתונים - שיא מומנט ב-3K, אתה בערך על הנקודה הזו, שאמורה להיות אופטימלית מבחינת עומס על המנוע.

מצד שני - לא נראה לי שכמה דקות של נסיעה על 5.5K סל"ד (שיא ההספק) יזיקו במשהו למנוע, סביר שההיפך.

לגבי חיסכון בדלק, קטע קצר כזה גם עם דוושה בריצפה לא ישנה הרבה לממוצע אם בכלל.

לפני 27 דקות, eladns כתב:

שימו לב לטמפ' ואנחנו בחורף שבירושלים 8 מעלות....

ישר תפס לי את העין הנתון הזה.

לפני כמה שנים בתקופה הזו עשינו את אותה הדרך עם חלונות קצת פתוחים (היה חמים),

כשהגענו למעלה לא הבנתי איך המזגן עובד פתאום על המקסימום, והוא בכלל כבוי...

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב נעשה ניסוי מחר.

לגבי צריכת דלק בטעות רשמתי. האוטו הזה ממש חסכוני.

על אותם 50 ק"מ הוא צורך חצי מהוולוו S60 שלי.

אבל הוולוו עולה את העליה הזאת על 200 אם רוצים. חיה רעה.

זאת חתולה עייפה וחמודה

  • אהבתי 1

BMW E36 M40 year of 1992

Autobianchi A112 year of 1979

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שלא מומלץ לעשות זה לעלות בהילוך גבוה עם דוושת גז מאוד לחוצה. זה גם פחות חסכוני בדלק וגם לא בריא למנוע. 

מה שמומלץ זה לנסוע בהילוך יותר נמוך ובאזור שאתה מתקרב לשיא המומנט של המנוע שלך. אני לא בקיא במספרים ברכב שלך, אבל זה המצב שבו אתה לוחץ יחסית מעט על הגז והרכב מצליח להאיץ. 

נשמע ש3K סל"ד ומעלה זה בסדר ברכב שלך. 

אין שום נזק למכלולים גם בנסיעה ב-4000 סל"ד במשך כמה דקות. זה עדיך מ-2500 עם דוושה לחוצה הרבה. 

מעבר לכך, לא מומלץ לנסוע 60 קמ"ש בכביש בין עירוני שמא חלילה סוס עם כרכרה לא יתנגשו בך מאחורה. 

עריכה אחרונה על ידי ניקו פ.
  • אהבתי 3

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניקו זה כביש עזוב. בקושי יש עליו רכבים

המון משאיות עם מספרים פלסטנים מובילות שם שקי מלט וקמח והם עולים את העליה על 20.

אני יכול להגיד לך שלאורך נסיעה של 25 דקות הביתה עוקפים אותי אולי 4 רכבים. השאר נוסעים לאט ממש

ואם כבר פתחנו את זה לדיון, כל רכב חשמלי שראיתי נוסע לאט ממני!

אנשים עם חרדת טווח.

עד שיש לך טסלה שעולה את העליה של ים המלח ב200 אתה נוסע 50?!

תן בגז!!!

 

  • רעיון טוב! 2

BMW E36 M40 year of 1992

Autobianchi A112 year of 1979

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה שאתה נוהג בסדר לכביש הזה.  3000-4000 סל"ד בשלישי.

 

 

עריכה אחרונה על ידי Coro
  • רעיון טוב! 1

 

לפני 8 שעות, זבובון כתב:

 המוסכניק שלי באמת נראה שעובד בניסוי והטעיה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 7.2.2024 בשעה 19:39, eladns כתב:

ניקו זה כביש עזוב. בקושי יש עליו רכבים

המון משאיות עם מספרים פלסטנים מובילות שם שקי מלט וקמח והם עולים את העליה על 20.

אני יכול להגיד לך שלאורך נסיעה של 25 דקות הביתה עוקפים אותי אולי 4 רכבים. השאר נוסעים לאט ממש

ואם כבר פתחנו את זה לדיון, כל רכב חשמלי שראיתי נוסע לאט ממני!

אנשים עם חרדת טווח.

עד שיש לך טסלה שעולה את העליה של ים המלח ב200 אתה נוסע 50?!

תן בגז!!!

 

כבעלים של טסלה, אין לי רצון לנסוע כמו מטורף בכביש עם מטומטמים שנוסעים בקושי 20 קמ"ש(לא קשור ישירות למהירות) ועוד מטומטמים עם שקודות מצופרות שיוצאים לעקיפה רק כדי לעקוף ולהיות ראשונים.

לשאילתך, תשאיר את האוטו בטווח סל"ד גמיש שיתן לך אפשרות גם לעלות להילוך גבוה יותר והמנוע לא לא "יחנק" וגם סל"ד נמוך שיהיה מספיק בריא לעליה, 3000 RPM+ .

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 7.2.2024 בשעה 18:09, eladns כתב:

 

image.thumb.jpeg.f476246832659279cf6cd5fc0775cc9f.jpegimage.thumb.jpeg.7bb7c386306fc2fc88d9be62e7bf67a0.jpeg

 

3 אלף נראה בסדר.
אם תיסע על סלד נמוך יותר כנראה שתצטרך ללחוץ יותר גז, הכל תלוי גם באיזה מהירות אתה רוצה לנסוע.
בעיקרון הכי חסכוני יהיה לנסוע על ההילך הכי גבוה בסלד המיטבי, כלומר אותו כמות דלק על הילוך הכי גבוה שאפשר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מניסיון עם 500 - מנוע מאוד עצל, בעליות כאלה פחות מ 4k סלד אתה מאבד מהירות. אני שומר על 4k ואם רואה שהסלד מתחיל לעלות מעביר להילוך הבא, אם יורד אז אפילו מוריד הילוך.

Miata NC

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא ב4 אלף אני מרגיש שהוא ממש צועק ואני צריך את הרכב הזה שכל יום יעשה את הנסיעות האלו. לא בא לי לאמץ מנוע\ראדיאטור ככה על 4 אלף סלד

BMW E36 M40 year of 1992

Autobianchi A112 year of 1979

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב 2800 אתה בתחתית של הטווח היעיל. לדעתי עדיף למשוך קצת לכוון 3500 . זה ישאיר לך גם מרווח לא להוריד הילוך למקרה שהיית צריך להוריד לרגע את הרגל מהגז. 

  • אהבתי 1

It's life, Jim, but not as we know it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצתרף לדיון ואשאל: הרכב שלי הוא ספארק 1.2 82 כ"ס, שאני עולה עליה, בתחילתה אני על 120 (אם תנופה כמובן 😀) בהילוך חמישי לאט לאט יורדת המהירות (אפילו שאני לוחץ על דוושת הגז) עד שאני מגיע לקצה העליה, הרכב יורד ל-80 שאלתי היא. 1:האם להוריד להילוך רביעי כדי שהאוטו יסחוב יותר מהר ביותר סל"ד או להשאיר בהילוך חמישי (המטרה שלי היא לא לעבור את העליה כמה שיותר מהר, אלא כמה שיותר לשמור על המנוע ולחסוך בדלק) 2:האם כדאי לפני עליה לאמץ קצת יותר את הרכב ולהגיע בתנופה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, רק ידני כתב:

1:האם להוריד להילוך רביעי כדי שהאוטו יסחוב יותר מהר ביותר סל"ד או להשאיר בהילוך חמישי (המטרה שלי היא לא לעבור את העליה כמה שיותר מהר, אלא כמה שיותר לשמור על המנוע ולחסוך בדלק

תוריד הילוך.

יש בקרב הציבור קשר ישיר בין סל''ד לבין צריכת דלק ומאמץ יתר של המנוע - דבר שלא בהכרח נכון.

 

הכל קשור בעומס על המנוע.

הילוך גבוה יותר = יותר מאמץ באופן יחסי.

לראיה, ניוטרל + מעט גז מקפיץ את הסל''ד, אין עומס, צריכת הדלק אפסית וככה גם המעמס על שאר מכלולי המנוע.

הילוך חמישי כשאתה בעליה בה איבדת 40 קמ''ש כמו שאתה מתאר זה לגמרי נשמע מאמץ יתר ובזבוז דלק לעומת האלטרנטיבה של להוריד הילוך גם אם "במחיר" של עליה בסל''ד.

 

אני אוהב את האנלוגיה לאופניים:

תחשוב שאתה רוכב אופניים בעליה,

הילוך גבוה יותר - יותר קשה לפדל

גם אם הסיבובים לדקה בציר הפדלים נמוך יותר מאשר רכיבה בהילוך נמוך (יותר סיבובים אבל הרבה יותר קלים ומצריכים פחות אנרגיה... ונגזר מזה, פחות מאמץ, פחות חום, פחות בלאי).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...