Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עיזרו לי לדעת מה הסל"ד הנכון לעליה ארוכה וקשה בפיאט 500 ידנית


eladns

פוסטים מומלצים

לפני 9 שעות, רק ידני כתב:

אצתרף לדיון ואשאל: הרכב שלי הוא ספארק 1.2 82 כ"ס, שאני עולה עליה, בתחילתה אני על 120 (אם תנופה כמובן 😀) בהילוך חמישי לאט לאט יורדת המהירות (אפילו שאני לוחץ על דוושת הגז) עד שאני מגיע לקצה העליה, הרכב יורד ל-80 שאלתי היא. 1:האם להוריד להילוך רביעי כדי שהאוטו יסחוב יותר מהר ביותר סל"ד או להשאיר בהילוך חמישי (המטרה שלי היא לא לעבור את העליה כמה שיותר מהר, אלא כמה שיותר לשמור על המנוע ולחסוך בדלק) 2:האם כדאי לפני עליה לאמץ קצת יותר את הרכב ולהגיע בתנופה?

אם המהירות יודדת למרות שאתה נותן גז, אתה בהילוך גבוה מידי. 

 

בנקודה בה האוטו מתחיל לרדת במהירות, תוריד לרביעי. 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להוריד לרביעי.

1. מה שאמרו קודם- הילוך נמוך יותר מעביר יותר כח לגלגלים.

2. יש למנוע בנזין רצועת כח בתחום סל''ד מסוים. בעליה ובהאצה (שהם אותו דבר לפי אלברט איינשטיין) אתה זקוק לכח המנוע ואתה לוחץ חזק על דוושת הגז. לכן במקרים האלה אתה רוצה שהסל''ד של המנוע יהיה בתחום רצועת הכח.

אני לא מכיר את המפרט של הספארק אבל רוב הסיכויים שבהילוך חמישי מתחת 100 קמ''ש אתה כבר מתחת לרצועת הכח, ובנסיון להתגבר על כח המשיכה אתה מבזבז דלק.

 

 לקחת תנופה זה נכון.

מכיוון שעליה והאצה זה אותו דבר אז הכי קשה למנוע זה להאיץ בעליה. אם האצת לפני העליה זה כאילו התחלת את העליה קודם ופיזרת את המאמץ של המנוע על פני יותר זמן.

לכן להאיץ לפני העליה ולשמור על מהירות קבועה בעליה זה הניצול הכי יעיל של כח המנוע.

 

להשאר ברביעי

אז אם אתה צריך להאיץ ברצועת הכח ולעלות את העליה ברצועת הכח אולי אתה בכלל לא צריך לעלות לחמישי כל עוד דוושת הדלק לחוצה חזק. אם ב 120 אתה על 4000 סל''ד בהילוך רביעי, נניח, אתה בטווח היעיל ואין סיבה לעלות לחמישי כל עוד אתה לוחץ על הגז. אם אתה ב 4500 ומעלה אז כדאי להעלות הילוך, בעיקר אם המנוע משומש קשות, ולהוריד חזרה כשאתה מאבד מהירות, אבל זה כבר משיקולים של בלאי.

It's life, Jim, but not as we know it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי צריכת דלק - תזכור שכל עלייה היא ירידה מהצד השני, אז יוצא שכרך בהפסדך בקטע הזה... אף פעם לא יייחסתי לכך חשיבות.

לגבי סל"ד - 3000-4000 סל"ד, לא יעשה שום דבר לרכב עם מערכת קירור תקינה. אל תשכח שבסלד יותר גבוה, משאבת המים גם עובדת יותר מהר ולכן יש תנועה מהירה יותר של נוזל קירור במערכת. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 7.2.2024 בשעה 18:09, eladns כתב:

קצת ברח לי מהזיכרון טווח יעיל של יחס דלק\אי הרס של האוטו, מה הטווח הנכון לעלות עליה ארוכה {2-3 ק"מ} וקשה מאוד {ים המלח- ירושלים}

בתמונה הנ"ל הייתי על הילוך שלישי.

אולי נדמה לך שברח לך מהזכרון, אבל אתה בדיוק בסל"ד והמהירות הנכונים למצב שציינת. אני בטוח שאתה רק חושב ששכחת.תפרגן לעצמך שאתה בעצם יודע.

2.7-3K מתאימים לצריכה אופטימלית בנסיבות ובהילוך שלישי במהירות הזו, אתה לא מאוד מעמיס ומקשה על המנוע.

בעליה תלולה ומתמשכת, אין טעם סתם לנסות בכח לסחוט מהמנוע יותר ולהעלות הילוך, רק בשביל לגלות שתצטרך להוריד הילוך שוב בחזרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...