Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1247 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

במצבים כאלה מומלץ לנטרל את הESP שכן היא גורמת ל״איבוד״ כח שתיארת.

 

כמעט שכנים,אנחנו בוויניפג 😉

פורסם
לפני 3 שעות, Dan Chekanov כתב:

זה בדיוק מה שאני עושה אני מנסה להבין איך המערכת עובדת כדי לדעת האם הכל תקין או שאולי משהו לא קשורה וכמובן להבין איך נוהגים בתנאי שלג.

 

לגבי הדרייב מוד יש מצב של ECO ו SPORT .
 

הכפתור של ה LOCK היה דלוק בזמן שניסיתי לצאת מהשלג , רק הגלגל האחורי הסתובב עם הכפתור דלוק ועם הכפתור כבוי - לכן אני קצת מבולבל לגבי איך המערכת עובדת . 

טוסון כמו כל דבר קורסאוברים הוא רכב הנעה קידמית בדיפולט. לכן אין דבר כזה גלגלים קידמיים לא מסתובבים. לפחות אחד מהם חייב להסתובב.

הגלגלים האחוריים מתחברים באמצעות מצדמד ויסקוזי,מבוקר מחשב שקובע את רמת ההצמדה - כמה מומנט יעבור לאחור. במצב LOCK המצמד מוצמד לגמרי זאת אומרת 50% עובר לאחור. 

 

תראה פה החל מדקה 10:54, אחד המצבים זה מה שהיה לך.

https://fb.watch/ijRPdPSXo5/?mibextid=NnVzG8

  • רעיון טוב! 1

 

 

פורסם
לפני 11 שעות, Buki כתב:

טוסון כמו כל דבר קורסאוברים הוא רכב הנעה קידמית בדיפולט. לכן אין דבר כזה גלגלים קידמיים לא מסתובבים. לפחות אחד מהם חייב להסתובב.

הגלגלים האחוריים מתחברים באמצעות מצדמד ויסקוזי,מבוקר מחשב שקובע את רמת ההצמדה - כמה מומנט יעבור לאחור. במצב LOCK המצמד מוצמד לגמרי זאת אומרת 50% עובר לאחור. 

 

תראה פה החל מדקה 10:54, אחד המצבים זה מה שהיה לך.

https://fb.watch/ijRPdPSXo5/?mibextid=NnVzG8

אני חושב שהמערכת awd של סובארו היא כל הזמן מחלקת את הכוח לכל הגלגלים. לכן הרכב תמיד בהנעה כפולה. בגלל זה סובארו מאוד פופולרית בסקנדינביה. הרכב פשוט טוב בנהיגה בתנאי אחיזה מוגבלים. כמו כן לדגמים הידניים יש הילוך low בנוסף. 

אני אישית מעדיף דיפ'  מרכזי שאפשר לנעול מכנית. אבל זה עניין של יותר ניסיון.

 

פורד פומה 2021, כריזמה אייר 2002 

יאריס 2005

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

פורסם

לסובארו יש 3 סוגים של מערכת הנעה כפולה.

 

הראשונה והכי אמיתית זו המערכת שמגיעה עם גיר ידני, שם יד 3 דיפרנציאלים כולל מרכזי ננעל ובחלק מהגרסאות הילוך Low בטרנספר, חלוקת המומנט קדימה-אחרה היא 50/50 כל הזמן. 

 

באוטומטיות יש את המערכת הפשוטה והנפוצה כאשר רוב המומנט מגיע לגלגלים הקידמיים והגלגים האחוריים  מתחברים באמצעות יחידת הצמדה הידרוולית עם שליטה ממוחשבת. אין דיפרנציאלי מרכזי. בתנאים רגילים היחידה מוצמדת חלקית, חלק קטן מהמומנט עובר לגלגלים האחוריים.

בהאצה ככל שהלחיצה על הגז גדולה יותר המערכת מצמידה את היחידה יותר וכך עד 30-40% מומנט עובר לגלגלים האחוריים, בפול גז עד 50% (הצמדה מקסימלית). בפועל זה קצת פחות מ 50% כי היחידה  אף פעם לא ננעלת לגמרי, תמיד מאפשרת החלקה מסויימת. אז נגיד 45%.

כנ"ל בשילוב להילוך ראשון ידנית, המערכת חושבת שהרכב בתנאי שטח ומצמידה את הגלגלים האחוריים למקסימום.

 

בפניות רמת ההצמדה מופחתת בשביל לאפשר הפרשים במהירות סיבוב הגלגלים.

 

זו המערכת שקיימת ברוב הסובארו האוטומטיות.

 

בדגמים האוטומטיים החזקים (אימפרזה טורבו וכו')  יש מערכת יותר מתקדמת  עם דיפרנציאל מרכזי ננעל אלקטרונית בשליטת מושב. שם באמת יש 4X4 קבוע על כל הזמן עם חלוקה 45/55 ויכולות ניהול מתקדמות. המחשב יכול לבלום כל גלגל בנפרד ולדמות נעילות ועוד'.

 

 

  • רעיון טוב! 1

 

 

פורסם

צודק, אכן רוב הסובארו שהיו שם, היו הידניות עם low, ונעילה.

חיפשתי באלבום שלי מצאתי 2 כאלו שהיו לי שם.

הראשונה זה אימפרזה 1.6, ידנית עם low, השניה זה B4, מנוע 2000,ידנית עם low גם. זאתי ספציפית הגיע עם 2 כיסאות בלבד מקדימה ישירות מהמפעל, והולבשה בצמיגים עם נעצי מתכת.

עד שהיה לי את הסינכרו שהיה חיה אחרת לגמרי.

 

20230128_095843.jpg

20230128_095819.jpg

22472286_20230128_0957132.jpg

  • מעניין 1

פורד פומה 2021, כריזמה אייר 2002 

יאריס 2005

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

×
×
  • תוכן חדש...