Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה שכל חברי הפורום יודעים - יבואני הרכב מנקנקים אותנו...


CX25GTI

פוסטים מומלצים

לפני 3 דקות, falou כתב:

 

לא נכון. זו לא הבעיה של הייבוא המקביל. הבעיה של הייבוא המקביל היא שהוא לא חוסך אפילו את זה.

מודה שלא עקבתי מקרוב אחרי השוק הזה אבל אני דיי בטוח שבזמנו היו פירסומים של טויוטות במחיר יותר נמוך מהיבוא הרשמי, בתור מישהו שמאורע בדברים, לא כך הדבר?

 

 

מה כשל השוק לדעתך? המדינה אפשרה למספר מועט של יבואנים להשתלט על שוק הרכב, היבואנים צברו כוח בלתי סביר להילחם בכל תחרות שבאה מבית ובכך מנציחים את המצב הזה.

למה אתה מזהה כשל שוק? מה הניתוח שלך של השוק? מודה שזה לא מעניין אותי עד כך שאבצע ניתוח מעמיק אבל שוב אומר שלדעתי זה דבר שמאוד קשה להתכחש שקיים, ברשותך אהפוך את השאלה, האם אתה חושב ששוק הרכב בישראל הוא שוק תחרותי? האם אין בו כשלי שוק?

 

איך אתה מציע לפתור אותו? לאפשר לכל מי שעולה על רוחו לפתח תחרות כנגד אותם יבואנים קיימים, בגלל אותו כשל שוק שאני חושב שקיים גם לתמוך באותם מתחרים חדשים כך שיצליחו להיכנס לשוק ביתר קלות בשלב הראשון. התמיכה תעשה ע"י רעיון שלדעתי אתה הצעת - להפריד בין מכירת הרכב לבין רשת המוסכים המורשים שכיום תחת קורת גג אחת.

מעבר לזה אפשר להגביל את רישיון היבוא של כל יבואן למספר מותגים.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 2.2 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 21 דקות, shmuel121 כתב:

העמדה שאני תומך בה היא שוק חופשי. בהמון תגובות פה ניתן לראות שחלק מאוד גדול תומך בעמדה הזו אבל מצד שני יש גם חלק יחסית קטן שחושב ששוק חופשי הוא רק עבור היבואן/ יצרן ולא עבור הצרכן, בתירוצים כאלה ואחרים על כמה מסכנים אותם יבואנים ואיך אף יצרן לא יסכים לעבוד עם מספר יבואנים מה שהוכחתי כלא נכון עבור החברה עם השווי שוק הגדול בעולם (בפער עצום מחברות הרכב)  ולא זכיתי לטיעון הולם נגד הטענה הזו.

אם הבנת שאני נגד אז אתה טועה בענק.

אני מאוד בעד שוק חופשי רק שהיצרנים לאנרוצים להתעסק עם כמה ועם קניבליזם.

לפני 21 דקות, shmuel121 כתב:

 

איזה חסמים יש ליבוא מקביל? לא ניכנס לכל הפרטים כי כנראה לא אני ולא אתה יודעים בדיוק מה ההבדלים ברשיונות יבוא של היבואן הרשמי ו/או המקביל, אבל נסתפק בזה שאותו לקוח של רכב פוטינציאלי יעדיף לשלם עוד כמה אלפי שקלים בודדים ולדעת שהוא הולך לישון בראש שקט לפחות ב3 שנים הקרובות בכך שיקנה מיבואן רשמי לעומת אותו אדם שיקנה מהיבואן המקביל, בטח ובטח שמכניסים את עניין "הרצון טוב" של היבואן הרשמי והנה נוסחא לקבור את היבוא המקביל. 

אתה רוצה שירות ולא רוצה לשלם עליו.

אתה רוצה שיבואן שלא קנית אצלו ייתן לך את השירות ברמה שלו במקום היבואן שכן קנית ממנו?

 

איזה תמריץ יש לו ללכת לקראתך כשאתה בכלל לא לקוח שלו?

לפני 21 דקות, shmuel121 כתב:

לדעתי, כרגע בשוק הרכב יש כשל שוק (מחירי החלפים מדברים בעד עצמם) ולכן נדרש התערבות של הרגולטור על מנת שנגיע למצב שהשוק הזה יהיה תחרותי מספיק כדי להגיע לשיווי משקל.

עזוב סיסמאות. מה כשל השוק ואיך לדעתך צריך לטפל בו?

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, shmuel121 כתב:

לאפשר לכל מי שעולה על רוחו לפתח תחרות כנגד אותם יבואנים קיימים

מה הבעיה לעשות את זה עכשיו?

הדבר היחיד זה שהם חייבים לטפל ברכב שלך, אבל אתה לא חייב לטפל אצלם.

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, Night Driver כתב:

אם הבנת שאני נגד אז אתה טועה בענק.

אני מאוד בעד שוק חופשי רק שהיצרנים לאנרוצים להתעסק עם כמה ועם קניבליזם.

אתה רוצה שירות ולא רוצה לשלם עליו.

אתה רוצה שיבואן שלא קנית אצלו ייתן לך את השירות ברמה שלו במקום היבואן שכן קנית ממנו?

זו בדיוק הנקודה, קניתי מוצר של היצרן, היבואן הוא מפיץ. אתן לך דוגמא שקרתה לי בשבועות האחרונים, לפני כשנה קניתי מחשב נייד מארה"ב של מותג מסוים, כשקניתי הוספתי ביטוח כנגד שברים, והארכת אחריות. ממש לפני שבועים נפל לי המחשב ונשבר המסך, כמו ישראלי ממוצע חשבתי שכאשר אתקשר לשירות בארץ (שניתן מן הסתם ע"י היבואן הרשמי) יתנערו ממני אבל לא זה מה שקרה, להפך שלחו טכנאי עד אלי הביתה על מנת להחליף את המסך ולא ביקשו אגורה שחוקה, כל מה שהסיפור הזה בה להגיד, לא היה לי שוב אינטרקציה עם היבואן, למה קיבלתי את השירות הזה? כנראה כי זה ההסכם של היצרן עם היבואן אז ככה גם ברכב אני מצפה שבשלב מסוים זה יקרה.

איזה תמריץ יש לו ללכת לקראתך כשאתה בכלל לא לקוח שלו? מבחינתי שלא יהיה לו שום תמריץ, כלקוח אני רוצה שהיבואן ילחם עלי ולא להפך ואם תהיה תחרות אני מניח שזה מה שיקרה. אם לא מתאים לו לתת לי 3 שנים אחריות אז אם תהיה תחרות אמיתית אוכל לבחור יבואן אחר שכן יסכים לתת לי את האחריות הזו, כרגע המצב שאני שבוי של היבואן.

עזוב סיסמאות. מה כשל השוק ואיך לדעתך צריך לטפל בו? עניתי בתגובה הקודמת

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמואל, רצון טוב כשמו הוא. רצון טוב כדי לשמור אותך לקוח שלי. למה שאשקיע בך אם לא קיבלתי וגם לא אקבל ממך אגורה?

 

יש תחומים שכנציג רשמי אני מקבל עמלה מכל פריט שנמכר כאן גם אם הוזמן מחו"ל. אם אין לי את זה אני לא אתמוך ביבואן אחר מכיסי.

 

היום יש יבוא מקביל ונלחמים עליך. אתה בא בטענות שהשירות כשקונים מיבואן אחר פחות טוב אז מה בדיוק אתה רוצה?

 

אתה לא יכול לקנות כרטיס לואו קוסט ולבוא בטענות שלא נותנים לך מחלקה ראשונה. 

 

היום גם אתה יכול להיות יבואן מקביל. איפה הריכוזיות ואיפה החסם?

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, Night Driver כתב:

שמואל, רצון טוב כשמו הוא. רצון טוב כדי לשמור אותך לקוח שלי. למה שאשקיע בך אם לא קיבלתי וגם לא אקבל ממך אגורה? כי יש תחרות אז אתה רוצה שאני אקנה אצלך ולא אצל השכן שלך, מסכים איתך שבמצב הנוכחי אין לך שום סיבה לאשקיע בי וזה בדיוק מה שאני מנסה להעביר לך.

 

יש תחומים שכנציג רשמי אני מקבל עמלה מכל פריט שנמכר כאן גם אם הוזמן מחו"ל. אם אין לי את זה אני לא אתמוך ביבואן אחר מכיסי. בלי טיפה של ציניות, אשמח להסבר על המשפט הזה, איזה יבואן בארץ יקבל כסף מהיצרן עבור זה שהחלטתי לקנות מוצר בארה"ב ולהביא אותו לארץ.

 

היום יש יבוא מקביל ונלחמים עליך. אתה בא בטענות שהשירות כשקונים מיבואן אחר פחות טוב אז מה בדיוק אתה רוצה? איפה ראית אותי מתלונן על זה?

 

אתה לא יכול לקנות כרטיס לואו קוסט ולבוא בטענות שלא נותנים לך מחלקה ראשונה. 

לא ביקשתי מחלקה ראשונה, גם לא לואו קוסט, ביקשתי שיתנו לי לבחור מה שאני רואה לנכון. והדוגמה הזאת היא הרמה להנחתה כי תראה מה קרה פה לפני מספר מועט של שנים בעולם התעופה ותראה מה קורה היום, אין לי צל של ספק שאם הייתי נכנס לפני עשור לפורום תעופה ישראלי כנראה אני הייתי רושם את מה שאני רושם רק שבמקום על היבואנים על חברות התעופה ומישהו כקונטרה היה רושם את הטיעון שלך על יבואני הרכב.

 

היום גם אתה יכול להיות יבואן מקביל. איפה הריכוזיות ואיפה החסם? מתחבאות מאחורי כל מיני סיסמאות של "רצון טוב" והתנערות מכל דבר אפשרי.

 

עריכה אחרונה על ידי shmuel121
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 39 דקות, shmuel121 כתב:

מודה שלא עקבתי מקרוב אחרי השוק הזה אבל אני דיי בטוח שבזמנו היו פירסומים של טויוטות במחיר יותר נמוך מהיבוא הרשמי, בתור מישהו שמאורע בדברים, לא כך הדבר?

 

לא יודע, תבדוק.

בכל מקרה,ליבואן טויוטה אין מוסך, אז התיאוריה שלך די נופלת.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@shmuel121 כל מה שאתה מתאר כבר קיים בשוק הרכב היום.

 

יבואן מקביל מקבל הקלות לעומת יבואן רשמי בכך שאינו חייב להחזיק רשת מוסכים ומלאי חלקים, בעוד היבואן הרשמי חייב וחייב גם לטפל ברכבי הייבוא המקביל. בנוסף, בעלי המוסכים. שערי הכניסה ליבוא המקביל נמוכים על כן משמעותית לעומת שערי הכניסה ליבוא הרשמי (שכבר מזמן אינו בלעדי), וזאת בדיוק אותה תמיכה בהם עליה אתה מדבר.

 

מה עוד לא טוב?

 

 

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, shmuel121 כתב:

בלי טיפה של ציניות, אשמח להסבר על המשפט הזה, איזה יבואן בארץ יקבל כסף מהיצרן עבור זה שהחלטתי לקנות מוצר בארה"ב ולהביא אותו לארץ.

קיחם בלא מעט תחומים בהם יש יבואן בלעדי.

 

אני נציג של חברה גרמנית ושל חברה אמריקאית ובשתיבן יש לי עמלה על כל מוצר שמגיע לארץ. אם אני הייתי חלק מייצור המכירה (מפרטים שהעברתי, הצעות מחיר שנתתי, אישור אצל התכנון וכו') אני מקבל 30% ואם לא הייתי בכלל מעורב 10%. האחוזים זהים אצל שניהם.

 

הדבר בא להגן על ההשקעה שלי בפרסום, מעבדת שירות, שיווק וכו'. אצל האמריקאים העמלה נגבית על ידם מהנציג שמכר מחוץ לטריטוריה שלו.

לפני 15 דקות, shmuel121 כתב:

לא ביקשתי מחלקה ראשונה, גם לא לואו קוסט, ביקשתי שיתנו לי לבחור מה שאני רואה לנכון.

אז אתה בוחר ביבוא המקביל. קיבלת את ההנחה של כמה אלפי שקלים ושילמת באחריות בדיוק לפי התעודה. על מה הטענה בדיוק?

לפני 15 דקות, shmuel121 כתב:

והדוגמה הזאת היא הרמה להנחתה כי תראה מה קרה פה לפני מספר מועט של שנים בעולם התעופה ותראה מה קורה היום, אין לי צל של ספק שאם הייתי נכנס לפני עשור לפורום תעופה ישראלי כנראה אני הייתי רושם את מה שאני רושם רק שבמקום על היבואנים על חברות התעופה ומישהו כקונטרה היה רושם את הטיעון שלך על יבואני הרכב.

 

ממש לא. 

תעופה היא שירות ולא מוצר וגם פה אם אתה רוצה את הסטנדרט של פעם אתה משלם מחירים של פעם.

 

 

לפני 15 דקות, shmuel121 כתב:

היום גם אתה יכול להיות יבואן מקביל. איפה הריכוזיות ואיפה החסם? מתחבאות מאחורי כל מיני סיסמאות של "רצון טוב" והתנערות מכל דבר אפשרי.

זה לא חסם. זה שירות.

 

אתה רוצה לקנות פוליסת ביטוח בלי רכב חלופי כי היא זולה יותר ורוצה את הרכב החלופי.

 

 

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, falou כתב:

 

לא יודע, תבדוק.

בכל מקרה,ליבואן טויוטה אין מוסך, אז התיאוריה שלך די נופלת.

למה נופלת?

האמת בשביל הדיון חיפשתי, התפלאתי לראות כמות די גדולה של יבואנים מקבילים (לפחות אתרים שמציגים אותם כיבואנים מקבילים) המחירים לא הופיעו באתר אז ההשוואה קצת קשה, לא ארים טלפון לסכנויות כדי לבדוק את המחירים אבל אני מניח שהזיכרון שלי לא מטעה אותי ויש הפרשים של כמה אלפי שקלים בין רשמי למקביל.

@RK במהלך החיפוש גם נכנסתי לאתר של היבואן הרשמי, מוזמן להיכנס ללינק הבא ולראות למה אנשים חוששים לקנות מיבואן מקביל

https://www.toyota.co.il/company/news/toyota-advantages

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומה לא נכון במה שהם כתבו?

 

ביבוא המקביל אתה עלול לקבל מפרו שונה (לטוב ולרע) וייתכן שבגלל זה חלק חילוף ספציפי יחסר במלאי ולא יהיה זמין גם אצל יבואני החלפים המקבילים.

 

להם יש את הגב של היצרן ויש לזה משמעות. גם התמיכה במה שנקנה דרכם חשובה להם בדיוק כמו שהתמיכה במה שנקנה ביבוא מקביל מעניינת להם את האשך השמאלי.

 

בזמנו עם המגאן 2 שהיתה לי בטיפול של שבועיים לפני תום האחריות וטיפול אחד מטיימינג (ב 2008 עלה 4000 שקל) הוחלף טיימינג מלא במסגרת האחריות כי לדעת המוסך הרצועה היתה יבשה וקיבלתי עליו גם אחריות לשנה נוספת כי מדובר בחלפים מקוריים. נראה לך שביבוא מקביל מישהו יתן לך דבר כזה?

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, shmuel121 כתב:

מניח שהזיכרון שלי לא מטעה אותי ויש הפרשים של כמה אלפי שקלים בין רשמי למקביל.

 

למה זיכרון ומידע  חלקי?!

הביאו פה את דוח המבקר, קרא אותו.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, Night Driver כתב:

קיחם בלא מעט תחומים בהם יש יבואן בלעדי.

 

אני נציג של חברה גרמנית ושל חברה אמריקאית ובשתיבן יש לי עמלה על כל מוצר שמגיע לארץ. אם אני הייתי חלק מייצור המכירה (מפרטים שהעברתי, הצעות מחיר שנתתי, אישור אצל התכנון וכו') אני מקבל 30% ואם לא הייתי בכלל מעורב 10%. האחוזים זהים אצל שניהם.

 

הדבר בא להגן על ההשקעה שלי בפרסום, מעבדת שירות, שיווק וכו'. אצל האמריקאים העמלה נגבית על ידם מהנציג שמכר מחוץ לטריטוריה שלו.

החכמתי.

 

לפני 10 דקות, Night Driver כתב:

אז אתה בוחר ביבוא המקביל. קיבלת את ההנחה של כמה אלפי שקלים ושילמת באחריות בדיוק לפי התעודה. על מה הטענה בדיוק?

אין טענה, פשוט אשמח שיהיו לי עוד הרבה חלופות ושתהיה לי את האופציה לבחור ביניהן על סמך הקריטריונים האישים שלי.

לפני 10 דקות, Night Driver כתב:

ממש לא. 

תעופה היא שירות ולא מוצר וגם פה אם אתה רוצה את הסטנדרט של פעם אתה משלם מחירים של פעם.

אוקי, אתגרת אותי, אז סלולרי זה מוצר? כדי להקל עליך מדבר על המכשיר עצמו שבעבר ברוב גדול של המקרים חברות הסלולר היו אלה שמוכרות את המכשירים וכמעט ולא הייתה תחרות.

לפני 10 דקות, Night Driver כתב:

 

 

זה לא חסם. זה שירות.

 

אתה רוצה לקנות פוליסת ביטוח בלי רכב חלופי כי היא זולה יותר ורוצה את הרכב החלופי.

ממש לא, מאיפה הבנת את זה? ולמה יבואן רשמי זה פוליסת ביטוח עם רכב חלופי ויבואן מקביל זה בלי רכב חלופי? מי קבע את הדבר הזה? נראה לי זמן טוב לשנות את התפיסה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, shmuel121 כתב:
לפני 19 דקות, Night Driver כתב:

 

אוקי, אתגרת אותי, אז סלולרי זה מוצר? כדי להקל עליך מדבר על המכשיר עצמו שבעבר ברוב גדול של המקרים חברות הסלולר היו אלה שמוכרות את המכשירים וכמעט ולא הייתה תחרות.

היתה תחרות תמיד רק שרוב האנשים העדיפו לקנות יותר יקר אבל עם ביטוח וב 36 תשלומים. גם היום חברות הסלולאר מוכרות לא מעט מכשירים ככה.

 

כשהמבחר היה מצומצם לא היתה הצדקה לחנויות סלולאר ורק כשסלקום נכנסה ואחר כך אורנג והסלולאר הפך למוצר צריכה בסיסי התחילו לצוץ חנויות והתחילה תחרות אמיתית.

לפני 7 דקות, shmuel121 כתב:

ממש לא, מאיפה הבנת את זה? ולמה יבואן רשמי זה פוליסת ביטוח עם רכב חלופי ויבואן מקביל זה בלי רכב חלופי? מי קבע את הדבר הזה? נראה לי זמן טוב לשנות את התפיסה.

 

כי אתה טוען נגד היבואן הרשמי שאם תקנה יבוא מקביל תאבד את האחריות של הרצון הטוב.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 15 שעות, falou כתב:

ככה שזו הבעיה שלך, פשטנות יתר.

 

והיא נובעת, לדעתי, מעצלנות אינטלקטואלית (כי ניכר שמזה לא חסר לך). הרבה יותר נוח לסמן חזירים מלרדת לרזולוציה בה אתה באמת מתחיל להבין משהו במשהו.

בגלל זה אמרתי, קרא את הדוחות.

 

קודם כל, אני מודה לך על המחמאה.

 

הבעיה שלי ושלך ביחד היא תיאום ציפיות.

אמר מישהו פעם שהבעיה מספר אחת בתקשורת היא האשליה שהיא התרחשה.

 

בניגוד אולי לרוב המגיבים בשרשור, אני לא מנסה לנתח את השוק המורכב של יבוא הרכב.

אני לא מנסה לשכנע או להשתכנע אם היבואנים חזירים או לא - זה לא משנה לי כשגם ככה המדינה היא זו שמנפחת את המחיר.

אין לי את הכלים לנתח את הדו"חות הכספיים ולא את העניין לעשות את זה - אם אתה תיתן ניתוח של הדו"חות הכספיים או של דו"ח זליכה, עם החורים בהצעה לצמצם כמות מותגים בידי יבואן, אני אקרא כי זה מסקרן אותי.

בכל זאת קראתי איזה ארבעים עמודי שרשור עד שהתעכבתי על נקודה אחת.

 

לפני 15 שעות, falou כתב:

אתה מצמצם את כל הדיון לנקודה. אחת.

העולם יותר מורכב מזה...

 

בדיוק.

מכיר בעובדה שהעולם מורכב וכלכלה מורכבת מהמון מושגים, שחקנים, חוקים ואינטרסים שלפחות חצי מהם הן ישויות חצי-ערטילאיות כמו ביקוש, תחרות או סנטימנט צרכני.

אבל לנהל דיון בלי שמסכימים על המושגים הבסיסיים - במקרה הזה, חזירות - זה לנהל דיון עקר ולכן, כל מה שמעניין אותי בשרשור הזה כרגע, זה אם נצליח להסכים על המושג הבסיסי היחיד הזה - באופן כללי, לא ספציפית לשוק הרכב.

 

בתאריך 18.9.2022 בשעה 16:41, falou כתב:

אני טוען שאין דבר כזה בדיון על כלכלה/חשבונאות, שזה דיון מקצועי. ״חזירות״ זה דיון פילוסופי. אתה לא יכול לחשב ״חזירות״, כי זה דיון יחסי. רווח זה מושג פחות יחסי ויותר מדיד.

 

בפקולטה למתמטיקה היה ספר שלם, איזה 500 עמודים, על המספר 'אחד' - אין דבר שהם לא יודעים לחשב, או להתפלסף עליו.

סבבה, אפשר גם להחליף חזירות ב'רווח עודף' - יותר מתאים לכלכלה ועם קצת פחות קונוטציות של דיקטטורה-של-פרולטריון.

 

השאלה היא אם אתה מסכים שיש דבר כזה רווח עודף, אפילו שבשוק קפיטליסטי, חופשי ותקין כל עסק צריך למקסם את הרווח שלו?

כי אם התשובה היא לא - מה הסיבה להגבלות על מונופולים, איסור על קרטלים, חוק הריכוזיות וכו'?

 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...