Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שוב אני: החלפה לארונה שנוסעת המון, בדגש על חסכון בעלויות


SuperBamba
שימו לב! השרשור הזה בן 670 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 38 דקות, davemustaine87 כתב:

 לא הגיוני. 

או שאתה נוהג הרבה הרבה יותר מ-30 אלף או שאתה ממש יושב על הגז ברקס. 

אני נוהג על סי 3 שהיא צורכת דלק בערך כמו הארונה, נוהג 35 אלף בשנה (600 ק"מ בשבוע ) ומתדלק 250-270 בשבוע(כתלות במחיר הדלק) ונוסע 90 אחוז בינעירוני עם פקקים. 

אז כנראה שאני נוסע יותר. בערך 760 ק״מ בשבוע. בבוקר פקוק כמובן רוב הדרך, בלילה פנוי.

וזה רק חישובי הנסיעה לעבודה. אם אני מוסיף ביקור אצל ההורים יש עוד 240 ק״מ שמתווספים באותו השבוע. ויש כמובן את הנסיעות בסביבה פה (סופר, לקחת את הילדה לגן וכד׳) שלא בחישוב

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה לא לבחון רכישה של רכב דיזל?

זה נכון שמחיר הדיזל הלא מפוקח גרם לעליה יחסית חדה בחודשים האחרונים, אך עדיין ניתן למצור דיזל בהנחה במחירים דומים לבנזין. השבוע ראיתי בת״א שתי תחנות שמוכרות ב7.30 לליטר. 

 

במידה ותהיה פתוח לדיזל תוכל לרכוש את הסיטרואן c4 דיזל לדוגמה, שאני מאמין שעושה קרוב ל1/20 בנסיעה בינעירונית ועולה כ-150k

 

או את הפיג׳ו 2008 גם במחיר דומה. 

 

אם אין באפשרותך לסדר עמדת טעינה נורמאלית בבית נשמע באמת שרכב חשמלי עשוי להיות כאב ראש לא קטן. 

מצד שני, אולי זה שווה בדיקה נוספת בעיקר לאור החיסכון הגדול (מאוד) שרכב כזה יכול לספק. 

 

Audi A1 1.4 TFSI Manual | Citroen C4 eHDI | Land Rover Discovery TD5
VW Golf MK4 1.6 Manual
 
 
 
 
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחיטוטיי ברשת מצאתי את היונדאי סונטה. יש אבזור ונראה שמדובר במנועים היברידיים לא פלאג אין שחוסכים יפה בצריכה. מה אני מפספס?

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם הייתי ממליץ על דיזל. הקטנות כמו ה 2008 עושות בקלות ממוצע של 1 ל 20 אם הרוב בינעירוני. 

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי, אז אחרי קריאת התגובות פה החלטתי למקד את החיפוש בדיזלים.

יש לי חשש מהמחיר הלא מפוקח של ליטר סולר אבל אבדוק בכמה נמכר בתחנות הקבועות שלי ואולי זה בסדר.

 

בהנחה ואני רוצה להגדיל את הרכב מעט (וכן את כמות הפינוקים והאבזור שיש בו). איזה אופציות יש לי?

אני מודע כרגע רק לדיזלים של פיגו וסיטרואן (c5 ופיג׳ו 2008/3008). סקודה סופרב מחוץ לתקציב. יש עוד משהו שלא חשבתי עליו?

 

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש גם רנו מגאן גרנד קופה, קיה ספורטאז' דיזל, ואולי תצליח לשכנע מישהו בצ'מפיון למכור לך סקודה סקאלה או אוקטביה דיזל שנמכרות למוניות. סקאלה מגיעה ברמת אבזור בסיסית אבל אוקטביה מוצעת בכל רמות הגימור שקיימות בבנזין וחוץ מהמולטימדיה שקצת מעצבנת זה אוטו פשוט מעולה.

יש גם טוסון ביבוא מקביל דיזל מיקרו הייבריד אבל המחירונים מוגזמים ממש, שווה לבדוק מה המחיר בפועל.

לאחרונה מגיעות המון מוניות ביבוא מקביל, יצא לי לראות פיג'ו 508 וגם 3008 קצת שונה ממה שמגיע ביבוא רשמי, ויש גם דגמים מאובזרים של קיה ספורטאז' אבל רוב הפרסומים הם עבור מוניות בלבד. מעניין אם אפשר לנסות ולרכוש רכב כזה כפרטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הספורטאז׳ החדש מגיע ברמת אבזור הבסיסית בלבד בגרסאת הדיזל לכן לא נקלח בחשבון. שאר הדברים שבדר״כ מוכרים למוניות: קצת פחות בא לי להתעסק עם זה. אני יכול לברר אבל אני כרגע מתמקד במה שמוכרים לשוק הפרטי

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אילון מוכרים את הטוסון ההברידי (1.6 טורבו + מנוע חשמלי סה"כ 230 כ"ס) ב-215-230 תלוי ברמת הגימור.  צריכת הדלק 15-16 ק"מ לליטר.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם 15-16 ק״מ לליטר אני לא אראה שינוי מהותי ביחס לארונה. הדרישה החשובה ביותר תהיה שינוי משמעותי בצריכת הדלק.

 

בענייני הדיזלים, נקבעה נסיעת מבחן על ה3008 דיזל. יש לו 130 סוסים בארווה ואני רוצה להרגיש איך זה על רכב כזה גדול (ביחס לארונה שיש לה 15 סוסים פחות אבל היא קטנה יותר)

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צריך לשים לב לנתון המומנט.   ל3008 יש כ30 קג"מ בסל"ד של 1750.  

המשמעות היא תאוצה ללא מאמץ ובסל"ד נמוך לאורך כל ההילוכים. 

בנוסף ההשפעה על התאוצה כאשר הרכב עמוס וכבד יותר תהיה פחותה.

 

ביואיק  SUV

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, עניין המומנט ברכבי דיזל ידוע לי. מעבר לזה יש גם את עניין תנוחת הנהיגה המוזרה של פג׳ו עם ההגה הקטן. יש אנשים שמתמכרים לזה ויש כאלה שלא מסוגלים

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנסיון אישי לא מדובר על עניין מהותי. 

אחרי שהתרגלתי מאוד אהבתי את ההגה הקטן.

גם מד הסל"ד ומד המהירות הפוכים אחד לשני מבחינת כיוון התנועה.

זה חלק מה DNA שלהם להיות שונים.

בגדול, אחלה רכב. מאוד נהנתי.

ביואיק  SUV

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי בודק סקודה כלשהי שהיא Mild Hybrid, הניתוק של המנוע בשיוט משפר את צריכת הדלק.

באיביזה 1.0 הייתי מוציא 15 ק''מ לליטר, באוקטביה 1.5 אני מוציא 16-16.5.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רואה פה משהו עם חסכון ותמורה לשקל יותר מה 3008, במיוחד נוחות בנסיעות ארוכות. אולי ה C5 קצת יותר נוח.

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 670 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...