Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שוב אני: החלפה לארונה שנוסעת המון, בדגש על חסכון בעלויות


SuperBamba
שימו לב! השרשור הזה בן 670 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

באמת רציתי לשאול מה דעתכם לגבי היברידית ״רגילה״ (לא פלאג אין)?

לפי נתוני צריכת דלק באתר של היצרנים (שמשמש עבורי כנקודת ייחוס ולאו דווקא כנתון מוגמר מן הסתם) ההיברידיות של טויוטה צורכות פחות מהדיזלים של פיג׳ו למשל.

 

לגבי קורולה gr. לא נתקלתי בכזה באתר היבואן.

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קורולה 1 ל 30 ? למיטב זכרוני GR זה ההוט האצ'.

לא מכיר מספר כזה בפועל בצריכת דלק משום רכב עממי. איך זה שלא כל עם ישראל מחזיק אחת כזו?

בלי שום קשר, קורולה היא מכונית סבירה ביום הכי טוב שלה. אמינות מופתית אפשר למדוד ביחס להזדקנות מנטלית וקמילה של המוח מכל דבר שהוא כיפי ומהנה.

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתת פה לינק לטויוטה קורולה האצ׳בק. דגם שהיה ונעלם (התעניינתי לפני יותר מחצי שנה, כשעוד שיווקו. כמובן המלאי היה על הפנים)

העובדה שהוא לא כתוב באתר היבואן מחשידה ובוודאי אומרת שאין מלאי לכזה דבר.

 

 

באשר לפז׳ו 3008. הייתי היום באולם. עשיתי נסיעת מבחן. האמת? השיטה שלהם לנסיעת מבחן קצת מעליבה: אני מברר על רמת גימיור פרימיום ומקבל 3008 דיזל לפני מתיחת הפנים ברמת גימור אקטיב. האקזמפלר הספציפי הזה הרגיש כאילו כל יום לפני כן היה יום יותר טוב בחייו. לא משנה. המנוע נותן מומנט אבל לא הרגשתי איזה הבדל כוח משמעותי ביחס לארונה. כנראה כי מדובר ברכב גדול יותר. על בחינת האבזור הבטיחותי אין מה לדבר, לא היה ניתן בכלל להתרשם (כי הדגם שקיבלתי שונה מאוד) כך גם מהנוחות בנסיעה ואולי הפרשים בגימור שאחרי מתיחת הפנים (בידוד רעשים אם שופר? שיכוך מהמורות? שהיה אגב מצוין בכל מקרה)

 

בסוף התהליך קיבלתי את ההצעה הבאה שזו עיקרה:

מקדמה של כ5000 שקלים.

תשלום חודשי 2300 ש״ח.

מסלול הלוואה ל5 שנים, 3.5% ריבית.

אגרת הרישוי 2450

סה״כ מחיר הרכב על הכביש 193 אלף.

 

על הארונה הנוכחית אני משלם 2000 שח בחודש (עגול). יש לה בערך 50 אק״מ על השעון והיא משנת 2019. כלומר על הנייר בשוק של היום היא נחשבת ״נסע מעט״

אלא שאני קניתי אותה בת שנה עם 8500 ק״מ ובשנה הראשונה לא נסעתי מעט. הנסיעות הארוכות התחילו לאחרונה ולכן אם אמכור היום עדיין אהנה מנתונים אטרקטיביים.

 

מבחינת אבזור ה3008 כמובן מתעלה על הארונה אבל עדיין הרגשתי שאין איזה אפקט וואו בדברים מסוימים (תחושה של זמינות הכוח, מסך מולטימדיה שמגיב לאט ויכל גם לגדול במימדים).

מצד שני בגזרת המחיר + מימון + מה אני מקבל זה הרכב הכי רלוונטי שנתקלתי בו.

ענייני המלאי נראים טוב גם הם (אם לא אמשוך זמן)

 

מתלבט אם זה הדבר הנכון לעשות, גם כלכלית.

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל מקרה, בשביל להוציא מהקורולה 1-30 צריך להתאמץ מאוד, להגיד שזו הצריכה הממוצעת זו הגזמה.

לנהג ההממוצע יצא בערך בין 1-17 ל1 20. מניסיון.

 

עריכה אחרונה על ידי yoav911gt2
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם קורולה בנזין אני מגיע בנהיגה מתונה ומתחשבת 1 ל 18 ובקלות, אני מניח שעם זאת אני יעשה 1 ל 30 בקלות.

בכל אופן זה לא בסגמנט שאתה מחפש אז זה לא רלוונטי.

אתה מזכיר "כלכלית" אם הגעת כבר ל 200 אלף למה לא רכב חשמלי, מה ההגיון לרכוש היום רכב בנזין ב 200 אלף ?!

עריכה אחרונה על ידי m&t
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא חשמלי בגלל בעיות אספקה:

היחידות הרלוונטיות הן אניאק או איוניק 5. בשתיהן האספקה היא רק מתישהו ב2023

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 47 דקות, m&t כתב:

עם קורולה בנזין אני מגיע בנהיגה מתונה ומתחשבת 1 ל 18 ובקלות, אני מניח שעם זאת אני יעשה 1 ל 30 בקלות.

שני המספרים לא ריאליים. נחמד לחלום אבל לא, זה לא קיים.

  • אהבתי 2

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, SuperBamba כתב:

בסוף התהליך קיבלתי את ההצעה הבאה שזו עיקרה:

מקדמה של כ5000 שקלים.

תשלום חודשי 2300 ש״ח.

מסלול הלוואה ל5 שנים, 3.5% ריבית.

אגרת הרישוי 2450

סה״כ מחיר הרכב על הכביש 193 אלף.

 

לא מבין איך על 3008 אתה תשלם ב-300 שקל יותר כול חודש מאשר על ארונה בת שנה. אני מניח שיחכה לך חתיכת בלון בסיום תקופה על ה-3008. בעוד שבארונה לא תשתלם כלום(ככול הניראה), לכן ההשוואה היא לא נכונה. 

 

בלי קשר, אני יכול להבין אותך, תעמולת השיווק הבילתי פוסקת של היצרנים דוחפת להראות לך כאילו יש הבדל גדול בין רכב X לעומת Y אבל בפועל, הוא לא ממש גדול. בטח שלא ברמה ששווה את הכסף. 

 

נהגתי על ה-3008 דיזל וגם נהגתי על הארונה. ההתרשמות שלי זהה לשלך. ה-3008 יותר טובה אבל לא באמת ברמה שתגיד עליה "וואו" לעומת הארונה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 31 דקות, davemustaine87 כתב:

 

לא מבין איך על 3008 אתה תשלם ב-300 שקל יותר כול חודש מאשר על ארונה בת שנה. אני מניח שיחכה לך חתיכת בלון בסיום תקופה על ה-3008. בעוד שבארונה לא תשתלם כלום(ככול הניראה), לכן ההשוואה היא לא נכונה. 

 

בלי קשר, אני יכול להבין אותך, תעמולת השיווק הבילתי פוסקת של היצרנים דוחפת להראות לך כאילו יש הבדל גדול בין רכב X לעומת Y אבל בפועל, הוא לא ממש גדול. בטח שלא ברמה ששווה את הכסף. 

 

נהגתי על ה-3008 דיזל וגם נהגתי על הארונה. ההתרשמות שלי זהה לשלך. ה-3008 יותר טובה אבל לא באמת ברמה שתגיד עליה "וואו" לעומת הארונה

2300 ב60 חודשים הם 138 אלף. בתוספת 5000 מקדמה ו2000 שקל הזמנה יש לנו פה 145 אלף ששולמו מתוך 191 אלף. בלון של 46 אלף. הצפי הוא שהרכב הזה יימכר או יוחלף הרבה לפני שנגיע לבלון

הארונה נקנתה ״במזומן״ כך שאת ה2000 לחודש אני למעשה משלם לעצמי (סוג של הלוואה לעצמי, לא משנה פרטים)

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, m&t כתב:

עם קורולה בנזין אני מגיע בנהיגה מתונה ומתחשבת 1 ל 18 ובקלות, אני מניח שעם זאת אני יעשה 1 ל 30 בקלות.

היצרן לא מצהיר על 1:30 כמה שאני זוכר.

ואיך בדיוק 1:18 עם קורולה רגילה? תיכנס לפקקים למשל ונדבר. אולי בבינעירוני אתה מקבל את זה.

@SuperBamba לשאלתך:

מניסיון עם קורולה היברידית צריכת הדלק המשולבת (כוללת פקקים במרכז, נסיעות בכביש 6, נסיעות בכבישי המרכז ונסיעות בעיר במרכז) אני מקבל בסביבות 1:20.

מחוץ לעיר תמיד עם בקרת שיוט אדפטיבית, יש מצב שזה טיפה הורס את צריכת הדלק אבל לא ברמה שאכפת לי.

  • אהבתי 1

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@dorsht במערכת ההברידית של הקורולה הצריכה הטובה יותר היא בתנועה עירונית דווקא.

1/20 היא צריכה ריאלית לנהג ממוצע. @discoTD5 הצליח להוציא גם 1:40 אבל זה לא בנהיגה יומיומית נורמלית.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת שזה נורא תלוי, לפחות לפי המחשב.

מחוץ לעיר בכביש 6 אני מקבל בסביבות 1:18-1:22.

בכבישים בינעירוניים במרכז (4, 1 ו-40 בעיקר) אני רואה מספרים דומים לעיתים אבל לפעמים מגיע ליותר, 1:23-1:24.

בפקקים מאסיביים מאוד (נסיעה של 9 ק"מ שאורכת 40-50 דקות) אני עדיין מקבל 1:16-1:17.

בעיר אני גם מקבל בסביבות 1:20.

  • אהבתי 1

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 670 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...