Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב מעניין עד 52k


Michaelgir
שימו לב! השרשור הזה בן 807 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

כרגע בעלים של קליאו 4 2014 ידנית ועצלנית (1.2 75 כ"ס) שנהנתי ממנה מאוד אבל אצלי כבר מעל 4 שנים, בגלל שמתחילה להתיישן ובגלל הרצון ליותר כוח מחפש כרגע מחליפה.

התקציב הראשוני היה 40k, מהר מאוד הבנתי שבתקציב הזה אצטרך לרדת בשנתון כמה שנים טובות בשוק של היום, לכן התקציב נמתח ל52k לכל היותר עם שאיפה לפחות.

 

מחפש רכב קצת יותר מעניין ממקרר מצוי, עדיפות להאצ'בק (סופרמיני או משפחתית קומפקטית), גיר אוטומטי (כדי לאפשר גם לאחרים לנהוג) וכוח בעיקר ואם אפשר אז התנהגות מהנה, מוכן להתפשר על נוחות וצריכת דלק (בגבול הטעם הטוב).

תוואי הנסיעה הוא 70 אחוז בין עירוני.

80 אחוז מהזמן נוסע לבד, שאר הזמן בזוג, נדיר מאוד שלושה אנשים ומעלה.

 

האידיאל זה 208gti, בתקציב נכנסים אקזמפלרים רק לפני מתיחת הפנים אז לא בא בחשבון (אומנם ידנית אבל שווה את זה).

כרגע חושב בכיוון:

סיויק האצבק דור קודם אחרי מתיחת פנים - הרבה מהשכרה ועם קילומטראז גבוה.

איביזה/פאביה/פולו/גולף/לאון דור קודם 2015-2016 - קצת מפחיד הגיר בשנים האלה, ולא פשוט למצוא אחת שמורה בתקציב.

חשבתי גם על ג'ולייטה (שחלמתי עליה הרבה) אבל חושש מאחזקה לקויה של בעלים קודמים, מבעיות בטורבו והתנפחות הדשבורד.

 

אשמח להערות והארות על הדגמים שהצעתי ועל הצעות נוספות.

תודה מראש לכולם!

עריכה אחרונה על ידי Michaelgir
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תנסה לגרד סיוויק האצ'בק 2015 אחרי המתיחת פנים והשינויים הקוסמטים.. 

אני אומר לגרד כי 2014 מחירון סביב 52K ו2015 סביבות 61K.

אני מקווה שתצליח לגרד עוד כמה אלפים ומצד שני להוריד את המוכר..

 

זאת תהיה אחלה של בחירה!!

מעבר לכך הבנתי שההגה חשמלי, יש איזו מערכת בטיחות מובנת, בידוד רעשים טוב יותר (גם בשנתונים 2012-2013 הוא עדיף על מאזדה על 3 למשל)

ועוד כמה שטויות

 

ואם לא, אז תתפשר על 2014 זאת נראה לי בחירה בטוחה יותר מכל הרשימה שנתת.

סה"כ רכב מאוד אמין אם טופל כל 15, אין מחלות מיוחדות, גיר 5 הילוכים, צריכת דלק 1-11\12 משולב!!

אני מדגיש משולב!!

בעיר נטו זה יותר 1-10 כזה

עריכה אחרונה על ידי Matan1515
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התשובה, אתה יודע איך הסיוויק בהשוואה למאזדה 3 1.5 משנים 2014-2015? 

בנוסף, החששות שלי לגבי הואגיות והאלפא מוצדקות?

עריכה אחרונה על ידי Michaelgir
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, Michaelgir כתב:

תודה על התשובה, אתה יודע איך הסיוויק בהשוואה למאזדה 3 1.5 משנים 2014-2015? 

בנוסף, החששות שלי לגבי הואגיות והאלפא מוצדקות?

תשמע.. אני הייתי באותה דילמה לפני שנתיים וקניתי סיוויק האצבק 2013 בסוף.

מבחינת כוח היא יותר חזקה 143 כ"ס מול 125 לדעתי.

הישיבה הרבה יותר נמוכה מהמאזדה - את זה אישית אני פחות אוהב.

 

אבל המאזדה מבפנים יותר מודרנית עם המסך + גלגלת, ועוד שלל פינוקים.

אני חושב שלמצוא מאזדה כזאת עם יד וקמ נמוכים זה יהיה לא פשוט.

כמובן אל תקנה דגם אקטיב אלא קומפורט ומעלה. מהסיבה שהקומפורט לא נמכר כמעט בליסינג.

למצוא רכב בן 7-8 שמור מאוד עם עבר ליסינג תהיה משימה לא קלה!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיוויק היא מקרר (אומנם מעוצב, אבל עדיין מקרר), מנסיון של כמה פעמים כרכב חלופי... על הנייר יש 140 כ"ס, אך בפועל, תיבת ההילוכים מסרסת את הכוח. אם נוסיף לזה לוח שעונים שנראה כמו מחשב אטארי משנות השמונים, הגה פלסטיק לא נעים לאחיזה ומחיר מופרז - הדבר היחידי שחיובי בסיוויק הזו הוא העיצוב החיצוני המרהיב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, mottis כתב:

הסיוויק היא מקרר (אומנם מעוצב, אבל עדיין מקרר), מנסיון של כמה פעמים כרכב חלופי... על הנייר יש 140 כ"ס, אך בפועל, תיבת ההילוכים מסרסת את הכוח. אם נוסיף לזה לוח שעונים שנראה כמו מחשב אטארי משנות השמונים, הגה פלסטיק לא נעים לאחיזה ומחיר מופרז - הדבר היחידי שחיובי בסיוויק הזו הוא העיצוב החיצוני המרהיב.

אני מסכים איתך שהגיר מסרס את הכוח בפתיחה.

העיצוב לוח שעונים זה ככה בגל הסיוויק. ההגה דווקא חד ומדוייק יחסית - בשנתונים 2015,2016 ההגה חשמלי כך שהוא רך יותר ומדוייק יותר.

הבידוד רעשים שלו סביר - למשל במאזדה 3 שהייתה לי בעבר ב120 קמש לא הייתי שומע שום דבר ברכב, רק את המנוע.

האחיזה בכביש טובה.

 

הרכב הזה הוא מאוד אמין, אחזקה פשוטה שכל מוסך יודע לטפל. רק לשים שמן איכותי של קסטרול למשל.

ולדעתי זה דבר שהוא מפצה מאוד וחשוב מאוד.

 

שוב אנחנו מדברים כאן על רכב בן 7-8 שנכנס בתקציב, לכן אני מסכם שיש תמורה למחיר.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 27.1.2022 בשעה 20:53, Michaelgir כתב:

שלום לכולם,

כרגע בעלים של קליאו 4 2014 ידנית ועצלנית (1.2 75 כ"ס) שנהנתי ממנה מאוד אבל אצלי כבר מעל 4 שנים, בגלל שמתחילה להתיישן ובגלל הרצון ליותר כוח מחפש כרגע מחליפה.

התקציב הראשוני היה 40k, מהר מאוד הבנתי שבתקציב הזה אצטרך לרדת בשנתון כמה שנים טובות בשוק של היום, לכן התקציב נמתח ל52k לכל היותר עם שאיפה לפחות.

 

מחפש רכב קצת יותר מעניין ממקרר מצוי, עדיפות להאצ'בק (סופרמיני או משפחתית קומפקטית), גיר אוטומטי (כדי לאפשר גם לאחרים לנהוג) וכוח בעיקר ואם אפשר אז התנהגות מהנה, מוכן להתפשר על נוחות וצריכת דלק (בגבול הטעם הטוב).

תוואי הנסיעה הוא 70 אחוז בין עירוני.

80 אחוז מהזמן נוסע לבד, שאר הזמן בזוג, נדיר מאוד שלושה אנשים ומעלה.

 

האידיאל זה 208gti, בתקציב נכנסים אקזמפלרים רק לפני מתיחת הפנים אז לא בא בחשבון (אומנם ידנית אבל שווה את זה).

כרגע חושב בכיוון:

סיויק האצבק דור קודם אחרי מתיחת פנים - הרבה מהשכרה ועם קילומטראז גבוה.

איביזה/פאביה/פולו/גולף/לאון דור קודם 2015-2016 - קצת מפחיד הגיר בשנים האלה, ולא פשוט למצוא אחת שמורה בתקציב.

חשבתי גם על ג'ולייטה (שחלמתי עליה הרבה) אבל חושש מאחזקה לקויה של בעלים קודמים, מבעיות בטורבו והתנפחות הדשבורד.

 

אשמח להערות והארות על הדגמים שהצעתי ועל הצעות נוספות.

תודה מראש לכולם!

לפי הדיווחים ה208GTI שלפני המתיחת פנים לא באמת צרה צרורה- מדובר בשדרוג משמעותי מבחינת אמינות ביחס למנועי הTHP156, ובנוגע למנועי ה200 עד כה לא שמעתי בעיות.

כן נשמעו בעיות לגבי משאבת הדלק, אז זה משהו שכדאי לקחת בחשבון שיתכן וצריך יהיה להחליף- גם אם לוקחים זאת בחשבון בעיניי זו אופציה עדין הכי שווה ביחס למחיר בטווח של 40-50K

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחזיק 208GTI שנקנתה בדיוק בתקציב שציינת (לפני המתיחת פנים).

תכלס, ההוצאה במקרה הכי גרוע זו המשאבת לחץ גבוהה והפורק לחץ- פורק סביב ה400 שקל מאיביי והרכבה מאוד פשוטה לבד ובמקרה של המשאבה סביבות ה2-3K במוסך כידוע לי (בינתיים לא קרה וגם לא לבעלים הקודמים).

אם מוכן לספוג את שני הדברים האלה במקרה הצורך וגיר ידני, לטעמי הכי פאן לשקל בפער.

  • רעיון טוב! 1

2012 Alfa Romeo Mito Sprint TcT

Peugeot 208 GTI 2015

Suzuki Jimny 2015

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה זמן ה208 אצלך? שמעתי דווקא שזה לא מסתכם רק בזה, מעניין.

 

לגבי הוולוסטר, עד כמה גרוע הגיר הרובוטי מבחינת אמינות וזמינות כוח?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באופן כללי גיר רובוטי הוא הרפתקאה, גם אם יהיה לך מזל ולא יהיו הפתעות רעות- לכל הפחות יהיה לך אחת לכמה שנים קנס לא קטן של החלפת קלאצים.

ובניגוד לגיר ידני ששם יש לך השפעה משמעותית על הבלאי, להבנתי בגיר רובוטי ההשפעה שלך הרבה יותר נמוכה על אריכות ימי הקלאץ.

בעיניי אם האפשרות קיימת תמיד עדיף גיר ידני- כל זמן שעוד אפשר ליהנות מזה, כי זה הולך ונעלם מאוד מהר

עריכה אחרונה על ידי ik3

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי פורד פוקוס דור 3 סטיישן זה רכב מאוד מעניין.

 

יש 150 כ"ס, יש מולטילינק מאחורה, יש גם תקלות מעניינות. יצא לי לעשות לפני שנה נסיעת מבחן וזה מרגיש יותר "ספורטיבי" מהרכב הממוצע. הבעיה זה למצוא אחת לא קרועה.

 

לרכב הזה יש יתרון שאין לו שוק ולכן מחירים של רכבים טובים נמוך מאוד ביחס לתמורה. ובגירסת הסטיישן שרק טיפה יותר ארוכה מההאצ'בק (לא מרגישים את זה) יש גם תא מטען מכובד.

 

אפשר לקנות רכב בן 5 במצב מעולה באיזור ה30-40 ויישאר עודף לתחזוקה.

עריכה אחרונה על ידי edward

האתר שלי: long.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה היא מה עם בעיית הסדקים בבלוק המנוע של הפוקוס 1.5, האם יש פתרון שפותר את הבעיה הזאת? או שרוכשים רכב בידיעה שיהיה צורך להחליף מנוע?

גם הגיר... 6T40, זה אותו הגיר שיש באסטרה ובקרוז.

 

לדעתי עדיף כבר 1.2 פיורטק, אם רוכשים רכב שהחליף רצועה כבר מזמן ולא התחילה אכילת שמן, או כזה שהחליף מנוע למנוע עם רצועה דור שני הסיכון יותר קטן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 807 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...