Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התלבטות לנהג המשפחתי הספורטיבי


Ziv
 שיתוף

פוסטים מומלצים

אחרי שלוש שנים עם הונדה ג'אז בתור רכב משפחתי, שביצעה עבודתה נאמנה, אני מרגיש שיכולות האיפוק שלי הגיעו לקיצן ובשלח התנאים להחלפה לרכב ספורטיבי מהנה.

 

רקע:

- זוג + 2 קטנטנים בני 2.5 ו-1, רכב עיקרי בבית.

הרכב משמש בעיקר אותי אך מידי פעם גם את אשתי, אין לה בעיה עם גיר ידני ואני גם חובב.

- בעבר היתה לי קליאו ספורט שמאוד אהבתי, אני מתחבר יותר למכוניות קטנות וזריזות מאשר גדולות וחזקות.

- מתכנן לעשות ימי מסלול מדי כמה שבועות.

- יהיה נחמד אם יהיו מערכות בטיחות.

- זה עדיין רכב משפחתי עיקרי, הוא צריך לגלות אמינות ועלויות אחזקה סבירות.

 

מתלבט בין שני דגמים:

פיג'ו 308 GTI - נהגתי, מאוד אהבתי. מתחבר מאוד לחוליגניזם של הרכב כי זה בדיוק אני, פחות חובב נהיגת קווים.

המידות שלה מתאימות בול, הגיר ידני, הדיפרנציאל מוגבל, אבל ההנעה קדמית.

עוקב כבר תקופה אחר פורום של בעלי הרכב, וחושש מאוד (מאוד!) מכל מיני תקלות קטנות ומציקות שכולם סובלים מהם. עלויות האחזקה די גבוהות - צלחות קדמיות עולות 6000 שח ואין חליפיות, צמיגים 19".

 

אלפא ג'וליה מונזה/LE - לא נהגתי, חבר סיפר שאפשר להעלות את ההספק של גרסת הבסיס מ-200 ל-310 כ"ס ללא מאמץ, חקרתי וביררתי וזה הכניס אותה לרשימה.

זה כבר רכב מנהלים גדול, גיר אוטומט (אבל מצויין), הנעה אחורית עם 310 כ"ס כבר אמרתי?

חושש גם כאן מעלויות אחזקה של אלפא, אם כי הבנתי שהן מגלות אמינות טובה.

 

אשמח לשמוע דעתכם, במיוחד עם מישהו נהג בשתיהן ויודע להדגיש את ההבדלים בהתנהגות.

 

Sent from my Mi 9 Lite using Tapatalk

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 48 דקות, Ziv כתב:

עוקב כבר תקופה אחר פורום של בעלי הרכב, וחושש מאוד (מאוד!) מכל מיני תקלות קטנות ומציקות שכולם סובלים מהם. עלויות האחזקה די גבוהות - צלחות קדמיות עולות 6000 שח ואין חליפיות, צמיגים 19".

אשמח לשמוע על אילו תקלות מדובר - אני חבר בקבוצה של 208/308 GTi והאמינות של המכוניות הללו טובה למדי - אין כשלים או בעיות אקוטיות. גם האחזקה מאד סבירה, כאשר ב-308  היא יקרה יותר כי נדרשת החלפת שמן גיר בתדירות גבוהה (כל 20K) לאור העובדה שהדיפרנציאל המכאני מוגבל ההחלקה משולב בגיר. מחיר הדיסקים + רפידות היה בעבר סביב ה-6k  אך מאז הוא ירד לאזור ה-3.5K.

 

ד"א המושב האחורי ב-208 דווקא מעט יותר מרווח בציר האורך, אך היא תהיה פחות נוחה להושבת פעוטות. 

 

  • מעניין 1

Peugeot 208 GTi | Citroen C4 SX Automatic | Tony Kart Racer 401S 125cc

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוכנות קאליפר מחלידות ונתפסות. קורה ב-100% מהרכבים. יש קיט אפטרמרקט שמחליפים לבוכנות נירוסטה של גוד-ספיד.
משאבת דלק מתפגרת וצריך להחליף את כל המיכל.
דרופ-לינקס מתחילים לדפוק בשלב מסוים.
רדיודיסק מתפגר בדיוק לקראת תום האחריות.
רמקולים שמפסיקים לעבוד.

בעיקר דברים קטנים ומציקים, לא בעיות שנתקעים בגללן בצד הדרך.

אנחנו רגילים למרחב של הג'אז ולכן הגודל של הפיג'ו מתאים לנו. הפנים השחור מעט קודר אבל זה נסבל.

Sent from my Mi 9 Lite using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מניסיון אישי אבל על פניו נראה שמבחינת כל מה שקשור לחווית נהיגה ספורטיבית זה לא בר השוואה והפיג'ו עדיפה משמעותית, זה שאתה מתכוון ללכת למסלול כל כמה שבועות לשחרר רסן עושה את הבחירה בה לדעתי למובנת מאליו. האלפא שאתה מתלבט איתה לא תתן לך את מה שאתה מחפש בקטע הזה, בטח לא ברמה של הפיג'ו. 

 

מבחינת תקלות נשמע שאתה מכיר יותר טוב ממני, מבחינתי כל עוד הן לא תקלות מהותיות ומשביתות אז זה לא דיל ברייקר ואם באמת מחיר הצלחות ירד חזק כמו שמניר מדווח אז בכלל אפשר לחגוג כי זה מבחינתי היווה מכשול משמעותי יותר לרכב. חוץ מזה שאתה לא יודע לאיזה תקלות אפשר לצפות עם האלפא, זה לא שאתה מתלבט פה בין 308GTI לסוזוקי בלאנו כן? 

 

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם בקבוצה של הפיגו GTI בארץ ובחו"ל ומעולם לא שמעתי על התקלות האלה,דרופ לינקס מתחילים לדפוק בכל רכב בשלב כלשהו,בכל מקרה שיהיה בהצלחה.

עריכה אחרונה על ידי ronrcz
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הג'וליה מעולה - שלדה מדהימה, ים אחיזה, ים רגשות והמנוע אכן מועלה לסביבות ה-300 כ"ס בלי מאמץ. מה שעוד תצטרך זה בורר DNA של תלתן שיתן לך אפשרות ניתוק בקרות, אחרת תישאר עם מוד D שהוא אמנם עדיף על כלום, אבל לא קרוב למה שנותן ניתוק מלא. עם זאת, עדיין יהיה חסר לך דיף מוגבל החלקה (לא זול ותצטרך לייבא) והמתלים המקוריים אמנם מעולים ליומיום וגם לטיולים, אבל פחות למסלול.

 

ה-308 כלי הרבה יותר ממוקד (ואפשר לנהוג בו גם קוים - הוא מאד מהיר), אבל הנעה קדמית. אמנם (בעיניי לפחות) מצמרת הקטגוריה, אבל עדיין קדמית.

 

בכל מקרה שתי מועמדות ראויות.

  • מעניין 1

Counting all the assholes in the room
Well I'm definitely not alone, well I'm not alone

 

Subaru BRZ | Suzuki Ignis Sport | PCR Jaguar 2000 100cc

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני שמח לדעת שהרכבים בארץ סובלים פחות מהבעיות האלו, כי בפורום של ה-GTI זה עולה בערך בכל הודעה שנייה.

ברכב שאני בדקתי הוחלפו שני הרמקולים הקדמיים כי הפסיקו לעבוד. גם דיסקים קדמיים הוחלפו כבר בטיפול הראשון, שזה סממן לבוכנות קאליפר תפוסות.
@RK
בעניין תקלות נפוצות, עלויות טיפולים - ידוע לך למה יש לצפות כאן?

Sent from my Mi 9 Lite using Tapatalk



שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מכיר עלויות טיפולים בעל פה, אבל לא אמור להיות משהו חריג לסגמנט. בהחלפות נוזל קירור צפה עלות אקסטרה, כי יש שני מעגלי קירור נפרדים (למנוע ולטורבו). לגבי תקלות, לא ידוע לי, הרכב נחשב לאמין.

  • מעניין 1

Counting all the assholes in the room
Well I'm definitely not alone, well I'm not alone

 

Subaru BRZ | Suzuki Ignis Sport | PCR Jaguar 2000 100cc

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...