Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יונדאי P0335 C1208 - i25 מנוע מדומם בהדלקת מזגן


carlight
 שיתוף
עוקבים 8

פוסטים מומלצים

אהלן,

כשאני מדליק מזגן (אפילו על 1) ברכב (i25 2015) הסלד קופץ בין 500-1000 עד שהמנוע נכבה בדר"כ, בוצע ניקוי בית מצערת כולל פירוק ללא הצלחה לפתור את הבעיה, הרכב עבר טיפול לפני 1000 ק"מ כולל פלאגים ואין נורה כלשהי בלוח שעונים.

נאמר לי שיכול להיות שהבעיה היא חיישן קראנק, הגיוני שהחיישן נדפק? בלי מזגן ועם צרכני חשמל (אורות, מולטימדיה ו4 צרכני חשמל נוספים מהמצת) הסלד יציב על 650-700 ואין שום בעיה לכן מוזר לי שהבעיה יכולה להיות החיישן.

למישהו יש רעיון לפתרון התקלה או אמונה שהחיישן באמת נדפק? (מה שמוזר כי תמיד הסלד יציב מלבד כשהמזגן דלוק).

מצורף סרטון מלפני 10 חודשים שהסלד היה זז קצת עם מזגן דלוק אבל נאמר לי שזה תקין.

תודה רבה!

 

עריכה: *אולי זה רלוונטי ואולי לא אבל בצד שמאל עמוק במקום של הרגליים של הנוסע הקדמי יש מפצל מצת שמוציא חשמל ל4 צרכנים - יכול להיות שהוא איכשהו גורם לשיבוש או משהו? (הותקן כמה חודשים אחרי צילום הסרטון אבל בערך בתחילת בעיית כיבוי המנוע).

עריכה אחרונה על ידי carlight
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 54
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

רעיון. קורוזיה או לכלוך כלשהו במגעים של 1/2, שלא קיים ב-3/4, שגורם צריכת זרם גבוהה או משהו אחר שמשבש את עבודת הרכב. ניקוי המגעים 1/2 או החלפת הבורר יגרמו אולי לעבודה תקינה. או שאולי נגדים/הלחמות פגומו

ללא מדחס אין בעיה ולכן הוא גם הטריגר ויותר סביר שמדחס ידומם מנוע בסרק מאשר מתג מהירויות. הבדיקה שהצעתי היא פשוטה למוסך שנותן שירות למיזוג אויר.   

תמונות שפורסמו בשרשור

היי.. זה נורמלי שהסל"ד יורד בעת הפעלת המדחס כי יש עומס על המערכת . יש חיישן שמזהה את זה ויש מעלה את הסל"ד של הרכב כדי לעמוד בעומס.

לפעמים החיישן הזה מלוכלך / נדפק ועוד . אם ביצעת ניקיון של המצערת תנקה גם את הMAF שהוא גם אחראי לזה עם ספריי יעודיי.

מעבר לזה תחליף תחנת דלק .

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

איפה בערך נמצא החיישן? ומה הכוונה בספריי ייעודי?

אני מתדלק בשתי תחנות לסירוגין.

אין מצב לדעתך שזה באמת החיישן קראנק?

תודה!

עריכה אחרונה על ידי carlight
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יתכן מאוד שמדובר בחיישן קראנק עייף, החיישן הזה נוטה להוציא אות חלש מידי בסל"ד נמוך, עד אשר המחשב לא מצליח לזהות את האות.

כיוון שמדובר במחלת דגם מוכרת, והסימפטומים מתאימים, הייתי הולך על החלפה יזומה.

יום טוב גם לך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק, מעבר לכך החלק עולה קצת יותר מ100 ש"ח

חיישן MAF יושב על צינור האוויר אחרי הפילטר אוויר לפני המנוע, שים לב שמנקים אותו עם ספריי יעודי.

KIA Magentis '10 CRDI 2.0L 150HP 6SPD |Ford Fiesta '14 5SPD|Peugeot 204 '72 1L 2Slow 4SPD

Past: Hyundai - Getz '05, Lantra '99, Accent '96

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 26 דקות, Igalz כתב:

יתכן מאוד שמדובר בחיישן קראנק עייף, החיישן הזה נוטה להוציא אות חלש מידי בסל"ד נמוך, עד אשר המחשב לא מצליח לזהות את האות.

כיוון שמדובר במחלת דגם מוכרת, והסימפטומים מתאימים, הייתי הולך על החלפה יזומה.

שואל כדי לוודא - זה יכול להיות סימן להתעייפות למרות שזה קורה רק עם מזגן? כשיש צרכני חשמל נוספים (אורות, מולטימדיה ו4 צרכנים נוספים) הכל תקין ויציב.

לפני 24 דקות, EliC25 כתב:

בדיוק, מעבר לכך החלק עולה קצת יותר מ100 ש"ח

חיישן MAF יושב על צינור האוויר אחרי הפילטר אוויר לפני המנוע, שים לב שמנקים אותו עם ספריי יעודי.

מחיר של 280 שקל בערך מחיר סביר לחלק+עבודה? החלק עולה בערך 200 שקל לפי מה שבדקתי.

לגבי החיישן MAF - זה דבר שניתן לנקות לבד או שאפשר לגרום נזק?

האם החיישן MAF נמצא באחת התמונות?

במידה וכן אשמח אם תסמנו, תודה!

20210315_121001.jpg

20210315_121038.jpg

20210315_121053.jpg

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נראה שבתמונה השניה, הוא מסתתר.. תצלם קצת יותר ברור ונדע להגיד לך.

מה זה 'לנקות לבד'? לאצ ריך מכשור מיוחד אם זו השאלה שלך, רק ספריי של ליקווי מולי שעולה 40 שקל בחנות חלפים שמחזיקה כזה.

לגבי החיישן - גם כאן, תצטייד בבוקסה המתאימה ותפרק, הוא לא בעייתי להחלפה.

https://carsforum.co.il/topic/613031-מדריך-החלפת-חיישן-קראנק-ביונדאי-i30-עד-2012/

 

זה מדריך לI30, באקסנט כזכור לי אפילו לא צריך להרים את הרכב, רק להגיע לבורג ולשלוף את החיישן 

 

עריכה אחרונה על ידי EliC25

KIA Magentis '10 CRDI 2.0L 150HP 6SPD |Ford Fiesta '14 5SPD|Peugeot 204 '72 1L 2Slow 4SPD

Past: Hyundai - Getz '05, Lantra '99, Accent '96

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ספריי מיוחד לחיישן maf או שאפשר ספריי קרבורטורים?

הוספתי תמונה מקרוב יותר, זה הmaf? ומה אמורים לנקות בו?

תודה.

20210315_134422.jpg

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תקח קצת זום אאוט ותצלם את החיישן שנכנס לתוך הצינור השחור (כך נראה, התמונה לא ברורה)

זה שיש לו קונקטור עם מספר חוטים צבועניים (צהוב ורוד ירוק חום לבן...)

כפי שהדגשתי, מנקים רק עם ספריי MAF

 

KIA Magentis '10 CRDI 2.0L 150HP 6SPD |Ford Fiesta '14 5SPD|Peugeot 204 '72 1L 2Slow 4SPD

Past: Hyundai - Getz '05, Lantra '99, Accent '96

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה מתכוון לצינור שמוקף בלבן - יוצא מהמצבר ומגיע למנוע בלי חיבור כלשהו בדרך.

אם אתה מתכוון לצינור שמוקף בכחול - הוא נעלם בהמשך ולא הצלחתי לאתר אותו.

20210315_164543.jpg

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בד"כ חיישן קראנק נותן קוד תקלה .תנסה עכשיו לתדלק בתחנה אחרת - לא שאתה רגיל בכלל. (אם אתה יכול פול טנק יותר טוב) ותראה אם התופעה עדיין נמצאת.

אם לא עובד , נסה לנקות את הMAF (יש אין סוף סרטונים ביוטוב) ותבדוק את המצב הכווילים.

 

לפני 2 דקות, carlight כתב:

אם אתה מתכוון לצינור שמוקף בלבן - יוצא מהמצבר ומגיע למנוע בלי חיבור כלשהו בדרך.

אם אתה מתכוון לצינור שמוקף בכחול - הוא נעלם בהמשך ולא הצלחתי לאתר אותו.

20210315_164543.jpg

תצלם את הצינור שמחובר למצערת!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני אנסה לתדלק במקום אחר כרגע המיכל מלא..

אני כרגע לא ליד הרכב אבל מצאתי כמה תמונות בגלריה אולי אחת מהם זה מה שביקשתם..

20210314_102718(0).jpg

20210314_112746.jpg

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

משהו מהנתונים פה יכול לרמוז על הבעיה במקרה?

מחר ככל הנראה אחליף חיישן קראנק למרות שאני לא בטוח לגביו, הגיוני שהחיישן בסוף חייו כי הבעיה מופיעה ברוב הפעמים שהמזגן דלוק?

 

עריכה: התמונה צולמה היום מאפליקציה לבדיקת רכב (עם elm327) כשהמזגן דלק על עוצמה 1 או 2 ועבד כמו שצריך.

20210316_121433.jpg

עריכה אחרונה על ידי carlight
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הכל ניראה תקין חוץ מזה שהסלד נמוך מהצפוי, לזכרוני סלד סרק אמור להיות באיזור 700-750 ואף לעלות כאשר מדליקים מזגן

יום טוב גם לך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הסלד בדרכ בטווח 650-700 כשהרכב בטמפ' עבודה בלי קשר למזגן, אם אני שם מזגן על 3-4 (בהנחה שהוא עובד) הוא נמצא באזור 750-800.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...