Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יונדאי P0335 C1208 - i25 מנוע מדומם בהדלקת מזגן


carlight
שימו לב! השרשור הזה בן 1105 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן,

כשאני מדליק מזגן (אפילו על 1) ברכב (i25 2015) הסלד קופץ בין 500-1000 עד שהמנוע נכבה בדר"כ, בוצע ניקוי בית מצערת כולל פירוק ללא הצלחה לפתור את הבעיה, הרכב עבר טיפול לפני 1000 ק"מ כולל פלאגים ואין נורה כלשהי בלוח שעונים.

נאמר לי שיכול להיות שהבעיה היא חיישן קראנק, הגיוני שהחיישן נדפק? בלי מזגן ועם צרכני חשמל (אורות, מולטימדיה ו4 צרכני חשמל נוספים מהמצת) הסלד יציב על 650-700 ואין שום בעיה לכן מוזר לי שהבעיה יכולה להיות החיישן.

למישהו יש רעיון לפתרון התקלה או אמונה שהחיישן באמת נדפק? (מה שמוזר כי תמיד הסלד יציב מלבד כשהמזגן דלוק).

מצורף סרטון מלפני 10 חודשים שהסלד היה זז קצת עם מזגן דלוק אבל נאמר לי שזה תקין.

תודה רבה!

 

עריכה: *אולי זה רלוונטי ואולי לא אבל בצד שמאל עמוק במקום של הרגליים של הנוסע הקדמי יש מפצל מצת שמוציא חשמל ל4 צרכנים - יכול להיות שהוא איכשהו גורם לשיבוש או משהו? (הותקן כמה חודשים אחרי צילום הסרטון אבל בערך בתחילת בעיית כיבוי המנוע).

עריכה אחרונה על ידי carlight
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי.. זה נורמלי שהסל"ד יורד בעת הפעלת המדחס כי יש עומס על המערכת . יש חיישן שמזהה את זה ויש מעלה את הסל"ד של הרכב כדי לעמוד בעומס.

לפעמים החיישן הזה מלוכלך / נדפק ועוד . אם ביצעת ניקיון של המצערת תנקה גם את הMAF שהוא גם אחראי לזה עם ספריי יעודיי.

מעבר לזה תחליף תחנת דלק .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איפה בערך נמצא החיישן? ומה הכוונה בספריי ייעודי?

אני מתדלק בשתי תחנות לסירוגין.

אין מצב לדעתך שזה באמת החיישן קראנק?

תודה!

עריכה אחרונה על ידי carlight
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יתכן מאוד שמדובר בחיישן קראנק עייף, החיישן הזה נוטה להוציא אות חלש מידי בסל"ד נמוך, עד אשר המחשב לא מצליח לזהות את האות.

כיוון שמדובר במחלת דגם מוכרת, והסימפטומים מתאימים, הייתי הולך על החלפה יזומה.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק, מעבר לכך החלק עולה קצת יותר מ100 ש"ח

חיישן MAF יושב על צינור האוויר אחרי הפילטר אוויר לפני המנוע, שים לב שמנקים אותו עם ספריי יעודי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 26 דקות, Igalz כתב:

יתכן מאוד שמדובר בחיישן קראנק עייף, החיישן הזה נוטה להוציא אות חלש מידי בסל"ד נמוך, עד אשר המחשב לא מצליח לזהות את האות.

כיוון שמדובר במחלת דגם מוכרת, והסימפטומים מתאימים, הייתי הולך על החלפה יזומה.

שואל כדי לוודא - זה יכול להיות סימן להתעייפות למרות שזה קורה רק עם מזגן? כשיש צרכני חשמל נוספים (אורות, מולטימדיה ו4 צרכנים נוספים) הכל תקין ויציב.

לפני 24 דקות, EliC25 כתב:

בדיוק, מעבר לכך החלק עולה קצת יותר מ100 ש"ח

חיישן MAF יושב על צינור האוויר אחרי הפילטר אוויר לפני המנוע, שים לב שמנקים אותו עם ספריי יעודי.

מחיר של 280 שקל בערך מחיר סביר לחלק+עבודה? החלק עולה בערך 200 שקל לפי מה שבדקתי.

לגבי החיישן MAF - זה דבר שניתן לנקות לבד או שאפשר לגרום נזק?

האם החיישן MAF נמצא באחת התמונות?

במידה וכן אשמח אם תסמנו, תודה!

20210315_121001.jpg

20210315_121038.jpg

20210315_121053.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה שבתמונה השניה, הוא מסתתר.. תצלם קצת יותר ברור ונדע להגיד לך.

מה זה 'לנקות לבד'? לאצ ריך מכשור מיוחד אם זו השאלה שלך, רק ספריי של ליקווי מולי שעולה 40 שקל בחנות חלפים שמחזיקה כזה.

לגבי החיישן - גם כאן, תצטייד בבוקסה המתאימה ותפרק, הוא לא בעייתי להחלפה.

https://carsforum.co.il/topic/613031-מדריך-החלפת-חיישן-קראנק-ביונדאי-i30-עד-2012/

 

זה מדריך לI30, באקסנט כזכור לי אפילו לא צריך להרים את הרכב, רק להגיע לבורג ולשלוף את החיישן 

 

עריכה אחרונה על ידי EliC25
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תקח קצת זום אאוט ותצלם את החיישן שנכנס לתוך הצינור השחור (כך נראה, התמונה לא ברורה)

זה שיש לו קונקטור עם מספר חוטים צבועניים (צהוב ורוד ירוק חום לבן...)

כפי שהדגשתי, מנקים רק עם ספריי MAF

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה מתכוון לצינור שמוקף בלבן - יוצא מהמצבר ומגיע למנוע בלי חיבור כלשהו בדרך.

אם אתה מתכוון לצינור שמוקף בכחול - הוא נעלם בהמשך ולא הצלחתי לאתר אותו.

20210315_164543.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בד"כ חיישן קראנק נותן קוד תקלה .תנסה עכשיו לתדלק בתחנה אחרת - לא שאתה רגיל בכלל. (אם אתה יכול פול טנק יותר טוב) ותראה אם התופעה עדיין נמצאת.

אם לא עובד , נסה לנקות את הMAF (יש אין סוף סרטונים ביוטוב) ותבדוק את המצב הכווילים.

 

לפני 2 דקות, carlight כתב:

אם אתה מתכוון לצינור שמוקף בלבן - יוצא מהמצבר ומגיע למנוע בלי חיבור כלשהו בדרך.

אם אתה מתכוון לצינור שמוקף בכחול - הוא נעלם בהמשך ולא הצלחתי לאתר אותו.

20210315_164543.jpg

תצלם את הצינור שמחובר למצערת!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משהו מהנתונים פה יכול לרמוז על הבעיה במקרה?

מחר ככל הנראה אחליף חיישן קראנק למרות שאני לא בטוח לגביו, הגיוני שהחיישן בסוף חייו כי הבעיה מופיעה ברוב הפעמים שהמזגן דלוק?

 

עריכה: התמונה צולמה היום מאפליקציה לבדיקת רכב (עם elm327) כשהמזגן דלק על עוצמה 1 או 2 ועבד כמו שצריך.

20210316_121433.jpg

עריכה אחרונה על ידי carlight
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל ניראה תקין חוץ מזה שהסלד נמוך מהצפוי, לזכרוני סלד סרק אמור להיות באיזור 700-750 ואף לעלות כאשר מדליקים מזגן

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1105 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...