Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מדריך: החלפת חיישן קראנק ביונדאי i30 עד 2012


fusion-x
שימו לב! השרשור הזה בן 362 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

פנה אליי קרוב משפחה עם יונדאי I30CW משנת 2012 והתלונן שהרכב נכבה ספונטנית, שלוש פעמים (בזמנים שונים) אך בכולן זה קרה כאשר הרכב עמד ברמזור. לא דווח על תקלות אחרות או תופעות אחרות מלבד זו.

 

משיטוט בפורום, מצאתי שמסתבר שזו מחלה ידועה בדגמים הללו והיא נובעת לרוב בגלל חיישן קראנק תקול.

שוחחתי עם אסף מהכנופיה שאמר שיש סיכוי גבוה שזה אכן החיישן וכך גם מסרו שלי וליאור מיונדאי שופ (שם נרכש החיישן).

 

הכלים הדרושים:

ג'ק (מומלץ ג'ק עגלה), שני בוקים, שפיץ פלייר (לא חובה), מברג שטוח, ראצ'ט 3/8 (מומלץ טלסקופי אם יש), בוקסות 8 ו-10 מ"מ

 

 

חיישן הקראנק ממוקם מתחת לרכב, בחלקו הקדמי ונמצא משמאל (בצד הנהג) לפילטר השמן.

אני מניח שהמיקום יהיה ככל הנראה זהה גם ב-I30 הרגילה מהשנתונים הרלוונטים.

מק"ט: 39180-2B000 כך נראה החיישן באריזה:

 

חיישן חדש.jpeg

 

 

השלבים הדרושים לפירוק החיישן הישן והתקנת החדש:

 

 

1. יש להרים את חלקו הקדמי של הרכב בעזרת ג'ק ולהניח בצורה מאובטחת ע"ג שני בוקים

 

2. נרים את מכסה המנוע, על מנת שתהיה גישה לקונקטור החשמלי של החיישן וגם כדי שייכנס אור

 

3. מתחת לרכב - נפרק דיפון פלסטיק שמחובר באמצעות 3 ברגי 8 מ״מ, על מנת שתהיה גישה נוחה לחיישן

 

דיפון.jpg

 

 

4. נשחרר את האום של החיישן (10 מ״מ ) ונמשוך את החיישן החוצה - מוקף בורוד

 

חיישן.jpg

 

 

5. נשחרר את הכבל של החיישן שמעוגן לרכב עם תופסן פלסטיק, בעזרת מברג שטוח או שפיץ פלייר (פחות נוח כי אין גישה) - מוקף בירוק בתמונה שבסעיף הקודם

 

6. נעקוב אחר הכבל וננתק את החיישן מחיבור החשמל שמגיע מהרכב (קונקטור עם שני חוטים) מתחת למכסה המנוע - בתמונה שבהמשך הקונקטור החשמלי שמגיע מהרכב שהיה מחובר לקונקטור של החיישן כבר בחוץ

 

קונקטור חשמלי.jpg

 

7. נמשוך את הקונקטור של החיישן עצמו (מוקף בסגול) שמעוגן לגוף הרכב ע״י משיכה כלפי מעלה לכיוון שלנו (יש להפעיל קצת כוח). בשלב הזה ניתן להוציא את כל החיישן מחוץ לרכב

 

 

8. אופן חיבור החיישן החדש:

 

a. נחבר את החיישן לגוף הרכב ונחזק את האום

b. נשחיל את הכבל למעלה ונחבר את תופסן הפלסטיק (שמוקף בירוק בסעיף 4) במקום הייעודי בגוף הרכב.

c. לסיום, מתחת למכסה המנוע, נחבר את הקונקטור החשמלי של החיישן לגוף הרכב (צריך להשחיל אותו על חיבור פס צר כזה) ונחבר את כבל החשמל שמגיע מהרכב (מסומן בסגול בסעיף 6)

 

 

9. נרכיב מחדש את דיפון הפלסטיק

 

10. נעשה סיבוב בשכונה כדי לראות שהכל תקין :)

עריכה אחרונה על ידי fusion-x
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 חודשים מאוחר יותר...

מקפיץ לטובת עדכון עבור חברי הפורום..

 

כ-3 שבועות לאחר החלפת החיישן שבוצעה בתחילת אפריל 2017, הרכב שוב נכבה בעמידה ברמזור.

בהמלצתו של אסף מהכנופיה ושל חבר משפחה נוסף, ניקיתי את המצערת ומאז כ-4 חודשים התקלה לא חזרה.

 

יתכן שבמקרה הנ"ל, היה מדובר במצערת מלוכלכת ואו בשילוב של מצערת מלוכלכת וחיישן קראנק בעייתי.

 

מקווה שעזרתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אישית בכל בעיות הטורים הנמוכים, המשחקים, הכיבויים למיניהם מתחיל מניקוי יסודי למצערת שזו הפעולה הפשוטה והזולה ביותר. מה גם במיקרה הזה הרכב בסהכ בן 5 כך שיש מצב שהחיישן היה תקין באמת. שמרת את הישן?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. זכור לי במעורפל שמחיר החיישן היה באיזור -+ 200 ש"ח ונרכש ביונדאי שופ כמובן - אבדוק את המחיר מול הבעלים של הרכב, הוא צריך לזכור.

2. לא שמרתי את החיישן הישן, קרוב לוודאי שהיה נדפק בהמשך.. :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על המדריך!

חיישן קרנק לא תקין רושם קוד תקלה. קוד מסוג שגם ELM 327 קורא.

היה צריך להתחיל בסריקת קודים.

אם אין קודים, בסבירות גבוהה זה לא החיישן.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים איתך בוקי.

 

התחלנו עם סריקת קודים, בעזרת ELM327 וטורק באנדרואיד, המשכנו ל- VCDS במצב גנרי (יודע לקרוא קודים כלליים) וגם עם תוכנה נוספת ולא הופיעה תקלה באף אחד מהם.

 

המורכבות במקרה הנ"ל הייתה בגלל שמדובר בתקלה ספונטנית שהתרחשה אחת לשבועיים-שלושה ולכן גם אם היה מופיע קוד תקלה, זה לא היה קל לתפוס אותו מכיוון שלנהג אין ידע כיצד לסרוק וכו'.

אז החלטנו לתקוף את הבעיה בעזרת החלפת החיישן, מכיוון שידוע שרכבי יונדאי מהסוג הזה, סובלים ממחלה של חיישני קראנק תקולים ומכיוון שהעלות שלו נמוכה ואת ההחלפה ביצעתי בחינם.

 

בדיעבד אני מסכים איתך שהיה צריך להתחיל מניקוי מצערת. כמו שאומרים אין חכם כבעל ניסיון.. אבל היי, לפחות זו הייתה שעה של הנאה צרופה עבורי :)

 

משהו קטן ששכחתי לציין,

 

ברכב הנ"ל יש מצערת חשמלית ולכן לאחר ניקוי המצערת, צריך לתת למחשב הרכב לכוון את זווית המצערת לבד.

פשוט להניע ולתת לרכב מספר דקות של עבודה במצב סרק, עד שהסל"ד מתייצב. אני חיכיתי כ-10 דקות.

עריכה אחרונה על ידי fusion-x
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

המורכבות במקרה הנ"ל הייתה בגלל שמדובר בתקלה ספונטנית שהתרחשה אחת לשבועיים-שלושה ולכן גם אם היה מופיע קוד תקלה, זה לא היה קל לתפוס אותו מכיוון שלנהג אין ידע כיצד לסרוק וכו'.

 

קוד של חיישן היה נשאר בזיכרון, סיכוי גבוה שגם נורת מנוע הייתה נדלקת.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...
  • 11 חודשים מאוחר יותר...
  • שנה מאוחר יותר...
בתאריך 10.8.2017 בשעה 23:32, Buki כתב:

תודה על המדריך!

חיישן קרנק לא תקין רושם קוד תקלה. קוד מסוג שגם ELM 327 קורא.

היה צריך להתחיל בסריקת קודים.

אם אין קודים, בסבירות גבוהה זה לא החיישן.

לא בהכרח.

לי סרקו את המחשב של הרכב במוסך מורשה ולא מצאו שום קוד תקלה (וגם לא גבו כסף על כך ..כי הם לא איתרו את הבעיה)

במילים אחרות חיישן כזה היה מראה על קוד תקלה רק אם היה נתק / קצר.

זה נאמר לי בשיחה עם מוסכניק מורשה בקיה (הוא לא מהמוסך שלא איתרו את התקלה)

 

במקרה שלי עשו ניקוי מצערת חלקי (כלומר לא פירקו את כולה אלא ניקוי צד אחד עם ספריי קרבורטורים) שגרם למדרגה של לכלוך בפרפר של המצערת...סידרו לי את זה אח"כ לא יודע איך...או שניקו שוב או שכיוונו את החוט, כבל כלשהו...(לא זוכר מה נאמר לי)

בסוף החליפו לי חיישן קראנק (בהמלצתו של המוסכניק המורשה בקיה) ואכן מאז...הכל שייך לעבר.

עריכה אחרונה על ידי ShlomiShabat
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, ShlomiShabat כתב:

לא בהכרח

אתה צודק. 

 

יש מכוניות שיתנו קוד תקלה גם אם הייתה תקלה רגעית בחיישן, המערכת מזהה שלא מגיע פולס תקין מהיישן לפני שהמנוע כבה ורושמת קוד.

 

ויש מכוניות שלא יודעות לעשות את זה ויתנו קוד רק עם החיישן מנותק או מקוצר לגמרי. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 362 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...