Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם יש בעיה להניח את היד על ידית ההילוכים אוטמטיים בזמן נסיעה?


Levii
 שיתוף
עוקבים 25

פוסטים מומלצים

לפני 5 דקות, חן ג. כתב:

 

ההגה עגול. למה להניח על הידיים על אורך של מיתר ולא על האורך של הקוטר?

התכוונת לחישור וחישוק. את התשובה אתה יודע: פתיחה של כרית האויר כאשר היד עלמהחשור, או מוצלבת, עלולה לשבור אותה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 91
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

אני בכלל שמתי לב לאורך השנים, שכל אלה (ברובם/ן) שתופסים את ההגה בשתי ידיים, הם לרוב נהגים גרועים, הססנים, מעקבים תנועה ורצוי ואף חובה לעקוף אותם במהירות כדי לא להתעצבן. 

אלה שמניחים את היד על הידית הילוכים באוטומט תמיד היו נראים לי כאילו הם מפצים על זה שהם לא נוהגים על ידני.😅

כי זה כבר לא שלי, זה שלו...  

תמונות שפורסמו בשרשור

לא הבנת.

 

הנחת ידיים בשעות 10 ו-2 פירושה שבין הידיים יש מיתר באורך כלשהו.

 

הנחת הידיים בשעות 9 ו-3 פירושה שבין הידיים נמצא הקוטר המלא של ההגה, ולכן מדובר במנח יציב יותר; זה גם מנח פחות פגיע בתרחיש של פתיחה של כרית האוויר.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
  • אהבתי 1
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 6 שעות, Roycohen1979 כתב:

אם זה עושה נזק התשובה היא לא, אם זה המקום של היד התשובה היא גם לא.

תשובה פלצנית תהיה שאתה צריך לשים 2 ידיים על ההגה במיקום הנכון (10-2) וכו וכו וכו...

בגלל שנתעלם מכך שאתה לא תמיד במרוץ מכוניות ושבעולם האמיתי כנראה שגם לואיס המילטון לא נוסע במכונית שלו ככה כשהוא הולך להוציא את הילדים מהגן אז נראה שהתשובה היא שעדיף לשים את היד על הידית בין המושבים או בכל מקום אחר שנוח לך (שהוא לא אצבע בתוך הנחיר).

נזק אין, תועלת אין.

בגדול זה 3 ו9... 

  • רעיון טוב! 1

peugeot 208

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

, OK, לא הבנתי אותך קודם.

 

זה בין 10-2 ל-9-3 בהתאם למבנה ההגה, עם עדיפות ל-9-3 או קרוב אליו.

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ב3 ו 9 יש לך קודם כל יותר שליטה על ההגה, תוכל לעשות סיבוב גדול יותר של ההגה בלי שתצטרך גם לעזוב את אחת הידים(הצלבה)

ובנוסף יש לך יותר שליטה על כל המכשור של הרכב-וישרים, אורות שניה, ידית הילוכים- התנועה לתפעל כל אחד מהם דורשת פחות תנועה של היד או במקרה של אורות לפניה אתה לא צריך להזיז את היד- רק את האצבע

  • אהבתי 1

peugeot 208

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 1 דקה, sperial כתב:

בהתאם למבנה ההגה

 

למיטב ידיעתי, זו הסיבה שאחיזת ההגה בחלקו העליון (אזור 10 ו-2) היתה מקובלת מלכתחילה: בתקופות שבהן קוטרו של גלגל ההגה היה כה גדול (רחב יותר ממוטת הכתפיים של רוב ציבור הנוהגים) שלאחוז בו לרוחב הקוטר שלו היה מגביל את חופש התנועה של הידיים ואת היכולת להפעיל כוח על ההגה.

 

היום הבעיה הזו כמעט ולא קיימת בכלל, ולכן אין שום סיבה לאחוז בהגה מעל או מתחת ל-9 ו-3. ברוב ההגאים, באחיזה בהגה בצורה זו ניתן גם להפעיל עליו מנוף על ידי כריכת האצבעות סביב החישורים - שזה אופן עדיף לאחוז ולתפעל בו את גלגל ההגה לעומת הסתמכות על חיכוך גרידא.

 

 

 

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 7 שעות, yogev20 כתב:

אני בכלל שמתי לב לאורך השנים, שכל אלה (ברובם/ן) שתופסים את ההגה בשתי ידיים, הם לרוב נהגים גרועים, הססנים, מעקבים תנועה

ורצוי ואף חובה לעקוף אותם במהירות כדי לא להתעצבן. 

אלה שמחזיקים כמו בשיעורי נהיגה (10 ו-2) כן, יכול להבין. אבל אלה שמחזיקים ב-3 ו-9, יש יותר סיכוי שהם נהגים. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כוונתי לא הובנה אולי באשמתי שלא הסברתי בדיוק למה אני מתכוון.

נהגים שתופסים את ההגה בחוזקה, (2/10 בדיוק הם) קרובים להגה כמעט פנים על השמשה

מרוכזים (כביכול) רק בכביש בלי להביט לצדדים, אלו נהגים שאני אתפוס מהם מרחק. מקווה שהנקודה ברורה. 

 

אישית נוהג עם שתי ידיים על ההגה, אבל היד השמאלית מונחת גם על המשענת יד. (כלומר היד כן אוחזת בהגה)

כמו שציינתי לאורך הנהיגה מילא היד (שמאל) מושטת לתפעול שונה של מתגים, מזגן, רדיו (למרות שיש שליטה על ההגה) 

בנוסף חייבים להחזיק את ההגה בשתי ידיים כי היד הימנית עסוקה בידית האיתות. (מי שמקפיד (כמוני) לאותת בכל פנייה)

או מעבר בין נתיבים, אפילו השתלבות לכביש מהיר (מה שלא מקפידים בדרך כלל) אני טורח לאותת שמאלה שאני משתלב.

 

כלומר, שתי הידיים לא יכולות לאחוז את ההגה לאורך נסיעה מוגדרת, כל הזמן. מי שנוהג על גיר ידני רוב הזמן יד שמאל לא אוחזת בהגה.

מבחינת בטיחות זה לדעת לצפות מקרים לפני שהם קורים. אין יודעים, משער שזה עניין של ניסיון וראיה מראש מי נהג מסוכן על הכביש. (קל לזהות את זה)

 

 

 

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לעתים החישור מפריע לאחיזה 9-3, כיוון שמפריע למיקום האצבעות, וצריך להזיז את היד סנטימטר או שניים.

 

@yogev20אני חולק עליך, יש אנשים שמורגלים באחיזת 10-2 מימים ימימה, ועדיין יושבים זקופים אבל לא צמודים להגה. זו התנוחה החביבה עלי, אני נשען על המשענת כאשר היא יחסית זקופה, אבל המושב מורחק מההגה כך שהמרפקים בזוית שאני מעריך 30-45 מעלות, ובכל מקרה, רחוקים מנעילה. ברכב שלי האחיזה טיפה מעל 9-3. את מנוף האיתות אני מפעיל באצבעות (ימינה הזרת, שמאלה האצבע או האמה), בלי להסיר את היד מההגה, את המגבים בהסטה עם אצבע אחת או סיבוב עם כל כף היד, בהתאם לפעולה הנדרשת.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לעניין עצמו אני יודע שלהישען על הידית זה לא טוב לאורך זמן זה יגרום בלאי לא לגיר אלא לבורר ידית הילוכים אמנם ענין לא יקר מאוד אבל גם יכול לתקוע וגם עולה כמה מאות שקלים 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ברכבים מסויימים מבנה ההגה גורם לנהג באופן טבעי לאחוז בו בצורה מסויימת בגלל הבליטות, לדוגמא:

682968349_.png.ab9af735de66e7b6fc295ad1970bd5e9.png

 

לפי הבנתי, האחיזה פה היא 3-9. יכול להיות שאפשר אחרת, אבל לי אישית זה מרגיש מאוד טבעי. לאחוז מעל הבליטות נראה מוגזם מבחינת הקרבה בין 2 הידיים.

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אז הבנת לא נכון.

שמים את האגודלים מתחת לבליטות, ואוחזים ב3 ו9.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 9 שעות, yogev20 כתב:

אני בכלל שמתי לב לאורך השנים, שכל אלה (ברובם/ן) שתופסים את ההגה בשתי ידיים, הם לרוב נהגים גרועים, הססנים, מעקבים תנועה

ורצוי ואף חובה לעקוף אותם במהירות כדי לא להתעצבן. 

איזה שטויות. ולא, אני לרוב לא שם שני ידיים על ההגה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...