Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם יש בעיה להניח את היד על ידית ההילוכים אוטמטיים בזמן נסיעה?


Levii
 שיתוף
עוקבים 25

פוסטים מומלצים

נוהג בד״כ עם יד וחצי כזה על ההגה, אחת מובילה והשניה גיבוי, במיוחד בידני. וגם לעיתים, כן, רק עם יד אחת - בכביש מהיר עם תנועה דלילה למשל, נכון לא ממש לפי החוק.

 

יחד עם זאת, נהג מנוסה ידע מתי צריך ״שיפור עמדות״ והלהתאים את הנהיגה לתנאי הדרך.

אם אני נוהג בכביש שאני לא מכיר , או תחת גשם כבד/ערפל כשמסביב חלק נוהגים 60 ומסנוורים אותך עם אורות דרך ,חלק אחר ב 120 בלי אורות בכלל, אז כן, אני מתיישר ומזדקף ,הידיים אוטומטית עוברות ל 9-3 כי--אין מה לעשות, זאת עובדה--יש יותר שליטה ותחושת בטחון בתנאי כביש מאתגרים.

אז יש גם נהגים עם שתי ידיים על הגה שלא חסר להם בטחון או נסיון, תלוי בתנאי הכביש ושאר הנהגים.

I shall explain: dialog it is exactly like monolog, except in the case of monolog, it is one person talking to himself; in dialog - two persons talking to themselves

Shaike Ophir שייקה אופיר

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 91
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

אני בכלל שמתי לב לאורך השנים, שכל אלה (ברובם/ן) שתופסים את ההגה בשתי ידיים, הם לרוב נהגים גרועים, הססנים, מעקבים תנועה ורצוי ואף חובה לעקוף אותם במהירות כדי לא להתעצבן. 

אלה שמניחים את היד על הידית הילוכים באוטומט תמיד היו נראים לי כאילו הם מפצים על זה שהם לא נוהגים על ידני.😅

כי זה כבר לא שלי, זה שלו...  

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני כשעה, הדיין כתב:

איך אני יודע אם המכונית היא עם ידית מחוברת מכנית או לא? למשל מאזדה 3 רנו פלואנס 

ב-3 הידית מחוברת לקונסולה עם קליפסים חזקים.

מהתחית של היחידה יוצא כבל עבה לעמקי הדשבורד.

 

בלי קשר, הגיע הזמן להיפטר מידית ההילוכים ברכבים האוטומטיים.

צריך לעבור לפורמט מרצדס - ידית הילוכים מאחורי ההגה בצד ימין.

התפעול יהיה מהיר יותר למי שאוחז ב-3 ו-9, יהיה יותר שטח אכסון בגלל המקום שיתפנה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 10 שעות, הדיין כתב:

איך אני יודע אם המכונית היא עם ידית מחוברת מכנית או לא? למשל מאזדה 3 רנו פלואנס 

אין לי מושג ספציפית לגבי המכוניות האלה (אני מניח שגם די חשוב, לפחות לגבי ה-3, מאיזו שנה היא). אבל אני בטוח שחיפוש נחוש בגוגל ו/או בספר הרכב יתן תשובות.

 

לפני 18 שעות, m3x7r3m3 כתב:

i am speechless

ומונה ההודעות יודע שזה קשה להביא אותי לשם 🤣

אני צריך לבדוק אם ייתנו לי אישור לשים את זה בחתימה :lol:

לפני 9 שעות, Legend כתב:

בלי קשר, הגיע הזמן להיפטר מידית ההילוכים ברכבים האוטומטיים.

צריך לעבור לפורמט מרצדס - ידית הילוכים מאחורי ההגה בצד ימין.

הידית של מרצדס היא לא האופציה הכי נוחה. אי אפשר באמת לתפעל אותה בלי לעזוב את ההגה והיא קצת מבלבלת בהתחלה. פתרון טוב אני זוכר שראיתי באוטובוסים בשנות ה-90 כבר, פשוט ארבעה כפתורים על הדשבורד וזהו. יונדאי עכשיו מתחילים לעבור למתכון דומה בערך בדגמים החדשים וזה ממש אחלה.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 58 דקות, פבל כתב:

אני צריך לבדוק אם ייתנו לי אישור לשים את זה בחתימה :lol:

 

יש אישור ממני. חוץ מזה ממי עוד אתה צריך אישור? אתה הבוס

 

לפני 59 דקות, פבל כתב:

הידית של מרצדס היא לא האופציה הכי נוחה. אי אפשר באמת לתפעל אותה בלי לעזוב את ההגה והיא קצת מבלבלת בהתחלה. פתרון טוב אני זוכר שראיתי באוטובוסים בשנות ה-90 כבר, פשוט ארבעה כפתורים על הדשבורד וזהו. יונדאי עכשיו מתחילים לעבור למתכון דומה בערך בדגמים החדשים וזה ממש אחלה.

 

משהו בסגנון של ג'ויסטיק קטן או אפילו כפתור מסתובב כמו בפוקוס החדשה

ודבר כזה יכול לשבת בכל מקום, גם על הדשבורד, או ליד כפתור ההתנעה וכו'.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

לפני 4 שעות, יבגניפ כתב:

אפילו חברי הטוב מ3מ3מ3

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
ציטוט

בלי קשר, הגיע הזמן להיפטר מידית ההילוכים ברכבים האוטומטיים.

צריך לעבור לפורמט מרצדס - ידית הילוכים מאחורי ההגה בצד ימין.

אוי ואבוי. אתה רוצה להחזיר אותנו לשנות ה60? באותה תקופה כמכוניות שעברו לבורר הילוכים ברצפה נחשבו למתקדמות יותר.

BMW כבר ניסו את מה שאתה מציע בשנת 2002 עם הE65. אחרי זה הבינו את הטעות וויתרו על זה.

 

אישית אני מעביר הילוכים לעיתים קרובות גם בנהיגה ברכב אוטמטי, ואני מעדיף להשתמש בידית ולא בפלאפים על ההגה.

 

לפני 4 שעות, פבל כתב:

פתרון טוב אני זוכר שראיתי באוטובוסים בשנות ה-90 כבר, פשוט ארבעה כפתורים על הדשבורד וזהו.

אני זוכר את זה משנות ה80. אוטובוס מרצדס 0303. זה הדהים אותי באותו זמן. אולי לאוטובוס זה טוב, אבל ממש לא נראה לי לרכב פרטי.

Chevelle_Column_red_cast_1300x875.progressive.jpeg.jpg

maxresdefault.jpg

עריכה אחרונה על ידי amosbmw
ציטוט שלא נכנס

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא בעד לתקוע את זה על ידית מאחורי ההגה, אלא במקום אחר בדשבורד

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

לפני 4 שעות, יבגניפ כתב:

אפילו חברי הטוב מ3מ3מ3

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

למה לא להניח את היד על המשענת ליד, אם יש כזו? זו לא המטרה שלה?

 

אני לפעמים משתמש בה כך שהיא די קרובה להגה (כיוון הכי גבוה וקדימה שאפשר) כדי שגם יד ימין תאחוז בהגה, אולם לא בצורה אופטימלית אבל בתחתיו שלו, אבל זה מספיק כדי שיהיה אפשר להגיב מהר. עדיף על לשים על הידית הילוכים.

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 5 שעות, פבל כתב:

הידית של מרצדס היא לא האופציה הכי נוחה. אי אפשר באמת לתפעל אותה בלי לעזוב את ההגה והיא קצת מבלבלת בהתחלה.

זה לא כמו ברכבים אמריקאיים. הידית במרצדס נמצאת בדיוק באותו המקום בו נמצאת הידית הרגילה למגבים, כך שזה לא שונה מהתפעול של המגבים.

אגב זה עד כדי כך נוח ונכנס להרגל שאחרי כמה אלפי קמ עם מרצדס, שכשהשאלתי רכב מחבר (פוקוס 20') בכמה סיטואציות שנדרשה פעולה מהירה (לדוגמא פרסה ברחוב צר) הפעלתי מגבים במקום להכניס הילוך.. :lol:

 

maxresdefault.thumb.jpg.0114fcfde1df35576618194e9d008403.jpg

עריכה אחרונה על ידי f31
  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • חברי המעגל הראשון

כפתורים בדשבורד במקום ידית הילוכים זה לא דבר חדש, היה את זה כבר בשנות ה50.

רכבים עם "גיר ברצפה" נחשבו לספורטיביים ובגלל זה התצורה הזו היתה מועדפת. 

IMG_20210114_150459.jpg

.Volvo 740. It's hip to be square

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 30 דקות, f31 כתב:

זה לא כמו ברכבים אמריקאיים. הידית במרצדס נמצאת בדיוק באותו המקום בו נמצאת הידית הרגילה למגבים, כך שזה לא שונה מהתפעול של המגבים.

אגב זה עד כדי כך נוח ונכנס להרגל שאחרי כמה אלפי קמ עם מרצדס, שכשהשאלתי רכב מחבר (פוקוס 20') בכמה סיטואציות שנדרשה פעולה מהירה (לדוגמא פרסה ברחוב צר) הפעלתי מגבים במקום להכניס הילוך.. :lol:

 

maxresdefault.thumb.jpg.0114fcfde1df35576618194e9d008403.jpg

לגמרי אפשר להתבלבל אחרי שמתרגלים. אצלי במסגרת העבודה אני מתנייד במכוניות מרצדס לא מעט (s500 וgle) וכשאני נכנס לרכב שלי הרבה פעמים אני מפעיל את המגבים בזמן שרציתי לשלב להילוך (והפנדה שלי היא ידנית בכלל). 

ברכב אוטומטי זה מרגיש לי הרבה יותר נוח שההילוכים הם בתצורה של מנוף כמו של המגבים. 

עריכה אחרונה על ידי Gal Atun
  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

  

לפני 30 דקות, f31 כתב:

זה לא כמו ברכבים אמריקאיים. הידית במרצדס נמצאת בדיוק באותו המקום בו נמצאת הידית הרגילה למגבים, כך שזה לא שונה מהתפעול של המגבים.

אני יודע, הספקתי לצבור קמ"ז' על מכוניות של מרצדס במרוצת השנים. 

 

אבל אתה צודק, ניסוח יותר נכון היה:

ציטוט

הידית של מרצדס היא לא האופציה הכי נוחה לטעמי. אני לא באמת יכול לתפעל אותה בלי לעזוב את ההגה והיא קצת מבלבלת אותי בהתחלה.

 

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני שעתיים, amosbmw כתב:

אוי ואבוי. אתה רוצה להחזיר אותנו לשנות ה60? באותה תקופה כמכוניות שעברו לבורר הילוכים ברצפה נחשבו למתקדמות יותר.

BMW כבר ניסו את מה שאתה מציע בשנת 2002 עם הE65. אחרי זה הבינו את הטעות וויתרו על זה.

 

אישית אני מעביר הילוכים לעיתים קרובות גם בנהיגה ברכב אוטמטי, ואני מעדיף להשתמש בידית ולא בפלאפים על ההגה.

 

אני זוכר את זה משנות ה80. אוטובוס מרצדס 0303. זה הדהים אותי באותו זמן. אולי לאוטובוס זה טוב, אבל ממש לא נראה לי לרכב פרטי.

Chevelle_Column_red_cast_1300x875.progressive.jpeg.jpg

maxresdefault.jpg

לא.

אני רוצה לעבור לזה:

maxresdefault.jpg&f=1&nofb=1

  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 14.1.2021 בשעה 02:09, פבל כתב:

הידית של מרצדס היא לא האופציה הכי נוחה. אי אפשר באמת לתפעל אותה בלי לעזוב את ההגה והיא קצת מבלבלת בהתחלה. פתרון טוב אני זוכר שראיתי באוטובוסים בשנות ה-90 כבר, פשוט ארבעה כפתורים על הדשבורד וזהו. יונדאי עכשיו מתחילים לעבור למתכון דומה בערך בדגמים החדשים וזה ממש אחלה.

 

איך בדיוק ניתן ללחוץ על כפתור על הדשבורד בלי להוריד ידיים מההגה? לא יצא לי לנהוג במצדס עם ידית הילוכים על ההגה אבל טסלה אימצו את הפטנט הזה (בעבר היה להם שת"פ עם מרצדס וזה חלק ממנו). בטסלה הידית משמשת גם כדי להפעיל את בקרת השיוט ואין שום בעיה להשתמש בה בלי להוריד את הידיים מההגה. בתמרוני קדימה-אחורה זה הרבה יותר נוח מידית הילוכים ברצפה, במיוחד לאור העובדה שברכב חשמלי אין צורך להגיע לעצירה מוחלטת כדי להפוך כיוון.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ברכבי הקודם וגם ברכבי הנוכחי דוושת התאוצה וגם בורר ההילוכים הם Drive By Wire משמע אין חיבור פיזי בינהם למנוע ולגיר בהתאם, גם ברכבים רבים אחרים כיום וגם ברכבים שייצאו בזמן הקרוב זה יהיה כך.

 

לכן מיקום בורר ההילוכים מעל הגיר הוא יותר היסטורי.

 

במרצדס כשהרכב ידני, בורר ההילוכים נמצא במקומו הקלאסי בין המושבים וכאשר הרכב אוטומוטי במקום ידית המגבים.

 

בבמוו נמצא בורר ההילוכים במקומו הקלאסי גם אם הרכב אוטומטי למרות שזה Shift By Wire.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...