Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיפור מערכת הסטריאו והשמע ברכב לרמה של SQ, מסקנות על בסיס ניסיון אישי.


Dani Cohen
שימו לב! השרשור הזה בן 1169 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

 לאחר יותר משנה של ניסיון לשפר את הסאונד ברכב, כולל מערכות מולטימדיה שתשמש, כמקור לניגון מוזיקה, ניווט עם וויז ( WEZE ), דיבורית לטלפון ועוד, החלטתי, שהגעיה הזמן למסקנות אישיות שלי בלבד על הדרך שעשיתי ועברתי להגיעה לתוצאה די טובה ( לדעתי ולדעת מספר חברים בפורום ).

פגשתי המון מתקינים, מקצועיים וחרוצים בכל רחבי הארץ ( מנצרת עילית ועד אשדוד ). פגשתי יבואנים ציוד שמעה וסטריאו לרכב, הוגנים, ישרים,  שנתנו לי שירות מקצועי ותמיכה שזה דבר חשוב !! לצערי נפגשתי גם עם הצד הפחות נוצץ והוגן שביקשו לעשות רווח כספי מהיר, יש גם כאלה.

ראשית חשוב ביותר, לפני תחילת פרויקט בתחום שיפור שמע ברכב ואיכות שמע SQ, לפנות לחברי הפורום עם ניסיון ארוך שנים ועם ידע רב בתחום, שעושים את זה כתחביב ללא רווח כספי. לדוגמה: אדי- LANOSFORCE, חיים - BEEKER, עומרי - KALMANGAR איתם הייתי בקשר אישי ולמדתי מהם המון בתחום.

מסקנה ראשונה שלי היא : כל מי שרוצה לשמוע באיכות SQ חייב לעבוד/לפעול בשיטה של 3 וואי ( שלוש חלקים/אלמנטים )

1. רמקול מידבאס 6.5 אינץ', 

2. רמקול מידרינג' בין 3 עד 4 אינץ' ( קיימים גם גודל אחר ) כשמו מיועד לצלילי בינוניים ומשלימים את הצלילים הוקאלים.    3. רמקולים טוויטרים לצלילים הגבוהים/דקים.   

4. רמקול סאבוופר שייתן נפח/עומק לצלילים הנמוכים/בס, לא צריך להרעיד את דלת הבגז' של הרכב !!

דבר שני לא פחות חשוב, כל הרמקולים שיעבדו אקטיבי דרך מכשיר DSP, אשר יאפשר לכל רמקול לעבוד בתדרים מסוימים בלבד, ויחתוך/יבטל תדרים שהרמקול לא מיועד להם. רצוי וכדאי מאוד,  שאת הכוון של מכשיר DSP יעשה אדם שהוא מומחה/בעל ניסיון בתחום. אני פגשתי כמה מהם, רודי מחיפה שאני מכנה אותו בשם " הקוסם " אדם מקצועי ביותר בתחום, מכוון את כל סוגי DSP. דימה מאשקלון גם אדם מאוד מקצועי בתחום ( יש לו טרקים/שירים מגניבים ) שמעתי לא פגשתי אותו אישית אדם בשם סרי , גם עליו אומרים שהוא גם אוהב את התחום SQ ומקצוען בכווני DSP. לדעתי יש עוד מכוונים מקצועיים בארץ, אני לא פגשתי ולא שמעתי עליהם, אז אני מתנצל אם לא הזכרתי את שמם.

מאחר שברכבים אין בניה/הכנה לחבר/לעבוד עם רמקולים 3 וואי ( WAY 3 ), צריך לבנות קורות, ו/או בניה המיועדות לסט 3 רמקולים ! 

בנדודי וחיפושים ברכבי הארץ אני פגשתי מספר מתקינים אישית, אשר עושים/בונים קורות ו/או בניה לסט 3 רמקולים :

הידוע ביותר הוא יוסי אלפיין, מאור יהודה, ישראל ג'וניור מחולון, VOVA מאשדוד ( SPL ASHDOD ), והיה גם אדם בשם דנילו DRIVE CLUB מנצרת עלית, שבשלב זה פרש, מקווה שיחזור לתחום.  שוב אני מתנצל מראש אם לא הזכרתי שם של בונה קורות/בניה, פשוט לא מכיר ולא פגשתי.

בתחום בניית תשתית, כבלים, החלפת רמקולים, התקנת מגברים, איטום ועוד, שוב אותם אנשים שהזכרתי קודם, כולל דניאל המתקין גם מקצוען מעולה, 

ב.א.ס מערכות מבאר-יעקוב,  תוםקאר - מיהוד, טום קאר הוד השרון ( רמי קרדי ), ליאור מערכות מחיפה. 

אלה המתקינים שאני פגשתי, התרשמתי מעבודתם המקצועית באופן אישי בלבד. שוב מתנצל שלא הזכרתי אחרים, לאור העובדה שלא פגשתי אותם.

לסייום המסקנות האישיות שלי, יש לי מערכת SQ שאני נהנה ממנה, פגשתי אנשים מאוד מעניינים מאוד בתחום, לא מזמן פגשתי אדם בשם בועז, שדניאל המתקין עושה לו התקנה, אדם שהיה בתחום ופרש למספר שנים לטובת המשפחה ועכשיו הוא חוזר לתחום, ביקש לשמוע את המערכת ברכב שלי, התלהב מאוד, יחל לעצמו שיהיה לו תוצאה של % 50. אני רואה בזאת מחמאה גדולה והישג יפה, איני מעוניין ורוצה להתחרות באף אחד !

לכל המעוניינים לשפר את הסאונד, להגיע לרמה טובה בתחום SQ, מומלץ לקחת נשימה עמוקה וארוכה, המון סבלנות, להתייעץ במיוחד עם החברים שהזכרתי, יעזור להם המון בתחום, לאור הידע והניסיון הרב שלהם !

בהצלחה לכל המעוניינים בשיפור הסאונד/איכות המוזיקה והשמע !

 

 

 

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 44
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בוקר טוב דני.

ראשית כל אתה צודק 3 חלקים זה מאסט למי שמחפש באמת SQ ותוצאה לא מהעולם הזה 

הבעיה שאנשים לא מבינים עד שלא שומעים לכן אצלי ברכב יהיו 2 כיוונים על אותו סט רמקולים אחד 2 וואי והשני 3 ואיי כדי שיוכלו להבין את ההבדל המשמעותי 

בלי מיד ריינג העומק של הזמר נעלם וגם המיד באס עובד קשה סתם! 

לגבי DSP אין בכלל מה לדבר בלי המכשיר הזה כל "הקסם" לא יקרה בכלל 

ניתן בהתקנה פאסיבית לעשות את זה אבל הרבה יותר מייגע וקשה וגם להוציא הרבה כסף כל פעם להביא חלקים לקרוסים ולשנות בהלחמות שם .

אני מקווה שיחזרו המפגשים לאחר הקורונה שאנשים יוכלו לבוא ולשמוע מערכות רבות מכל מיני סוגים כדי לדעת שאפשר לקבל תוצאות ולא לפחד להשים מעל 2000 שח על מערכת סאונד ולהיות עם מחשבה שמוכרים \ מתקינים יעבדו עליהם

  • אהבתי 1

גילוי נאות אני עובד בתחום האודיו לרכב . 
בעל עסק להתקנה ומכירת ציוד אודיו לרכב סאונד קלאב 

https://www.facebook.com/Soundclubgarage

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדניאל המתקין מדניאל החובבן, אכן כתבתה דברים מאוד מחכימים ונכונים. אני יכול להבחין בשיפור היכולות שלך, בכך שאתה מקצוען מעולה עם המון ידע שרכשתה תוך כדי עשייה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


תכף אני מקבל דיסק בדיקה של iasca ו emma ואז אפשר לבדוק באמת כמה המערכת מכוונת טוב בנוסף זה גם עוזר לאתר בעיות מהר


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • אהבתי 1

גילוי נאות אני עובד בתחום האודיו לרכב . 
בעל עסק להתקנה ומכירת ציוד אודיו לרכב סאונד קלאב 

https://www.facebook.com/Soundclubgarage

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן דניס,

 

1. בניות זה תחום שלא כזה משתלם, על קורה לוקחים סכום וזה עבודה שלוקחת פשוט זמן ומלכלכת הרבה, רוב המתקינים מעדיפים להתקין דאבל דין לקחת ב-2/3 בתקנות פשוטות את אותו סכום במקום לשבור את הראש, לכן כרגע יש רק 3 מקומות שעושים בהם קורות : יוסי, ישראל ווובה.

 

2. יש כל כך הרבה מיתוסים בתחום כולם חושבים שהציוד הכי יקר הוא הכי טוב, ואני ואתה התבדנו לא פעם ולא פעמיים היו לנו אלמנטים באזור ה-3 אלף לחלק אחד, לא זול לכל הדעות והם לא היו הטעם שלנו,

למרות זאת אלמנטים יותר זולים כן נגעו בנו.

לכן אני חושב כרגע אחרי שהחלפתי רמקולים בעשרות אלפי שקלים, שישמע לפי שיקנה, האוזן יודעת מההיא אוהבת, אם חסר לכם באס שם יהיה חסר לכם באס גם אצלכם, אם הוופר התקפי מדי, אז הוא יהיה התקפי גם אצלכם.

בנוסף מנסיוני: סט 2 וואי ממליץ מורל הייבריד

סט 3 וואי קסלזוס עם וופר xxm650 (וופר ומיד טיל, ברמה הכי גבוהה שיש, מי שמחפש פירוט בטוויטר ויש לו כמה גרושים נוספים הייתי משדך שם טוויטר 20 ממ, אבל זה כבר חולי רציני, סט כזה לא הייתי מתנגד שיהיה ברכב שלי)

(תאמינו לי שהממלצות האלה יחסכו לכם הרבה כאב והרבה כסף, כמובן תלוי בתקציב שלכם זה סטים שנחרטו בזכרוני מכל מה ששמעתי עם יחס מחיר ביצועים יוצא דופן, כמובן תלוי בקציבכם)

 

חשוב לציין שהקפיצה ממערכת 2 וואי טובה ל-3 מקפיצה את העלות בכיף מ-10 אלף ל-20 אלף(כולל ציוד התקנה כיוונים וכו׳)

אז לקחת בחשבון אבל בעקרון כל סט 2 וואי זה התפשרות של יצרנים כי הטוויטר מתאמץ לרדת נמוך ו״לשיר״ והמידבאס מתאמץ לתת מידבאס, ברגע שדוחפים אלמנט בים שניהם, כל אחד מהם נהפך להיות יותר מפורט ומדויק, המידבאס יתן באס ההרבה הרבה יותר עשיר(כי הוא לא עולה כל כך גבוהה) והטוויטר יתן יותר פירוט בקצה עליון.

 

3. מעטים האנשים שמשקעים במערכות 3 וואי בכל מקרה לשמוע מערכת 3 וואי מכוונת כמו שצריך זה סוג של נס, הנס צריך להתחיל ברמקולים שמתאימים לטעמכם האישי למה אלף כיוונים לא יכולים לתקן אופי של אלמנט, אם האלמנט אקטיבי בלי כיוונים בלי כלום לא נשמע טוב אני סקפטי אם אחרי כיוון או ישמע טוב, למעט טוויטרים מיוחדים דוגמת פוקל invented dome/Berryllium שאחרי כיוון יכולים להשמע מעולה.

לפחות זה מהנסיון שלי, עד שלא מצאתי אלמנטים שנותנים לי את כל מה שאני רוצה בלי כיוון הפסקתי להחליף(הרץ אודיסון מורל HAT RS AUDIO EXCELSUS וכו וכו׳)

 

 

4. דניאל תתחיל לעשות בניות למה אני אדווח עלייך

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


בקרוב יהיו בניות[emoji6][emoji23][emoji23][emoji23]


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • אהבתי 1

גילוי נאות אני עובד בתחום האודיו לרכב . 
בעל עסק להתקנה ומכירת ציוד אודיו לרכב סאונד קלאב 

https://www.facebook.com/Soundclubgarage

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Daniel car systems כתב:

ניתן בהתקנה פאסיבית לעשות את זה אבל הרבה יותר מייגע וקשה וגם להוציא הרבה כסף כל פעם להביא חלקים לקרוסים ולשנות בהלחמות שם .

 

מצטרף 1+

זו עבודה סיזיפית וקשה למצוא את נקודות החיתוך הנכונות,

אך ניתן להגיע לתוצאות מדהימות גם עם רכיבים פשוטים יחסית, גם ללא dsp.

היתרון הגדול של dsp הוא בגמישות (ניתן לשנות נקודות חיתוך וסלופים) ובמהירות של השינוי, האופציה שלו להיות מנחת, או כניסה דיגיטלית וbt.

 

יחד עם זאת, גם אם יש dsp וגם אם יתווסף בהמשך,

מומלץ להשקיע בבדיקות מקדימות לפני התקנה, גרפים של אלמנטים (תגובה באון ואוף אקסיס) ומיקומים של רמקולים, מכיוון שהתקנה טובה תחסוך את הצורך בתיקוני צליל "אגרסיביים" בהמשך.

 

 

  • אהבתי 2

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל מי שרצה הוכחה שצדקתי בטענותי לגבי החבר BEEKER והחבר KALMANGAR, קיבל תשובה !!

אני לא מכיר ולא ידוע לי נכון לשנת 2020 עוד אדם/חבר פורום שהשקיע כל כך הרבה כסף, וזמן, יש לו ניסיון עם כל כך הרבה רמקולים כפי שיש

ל - KALMANGAR כל מילה שהוא כותב, עברה בדיקה אצלו באופן אישי !

BEEKER הינו מקצוען עם ידע שמספיק לתואר פרופסור בנושא מערכת שמע, רמקולים, מכשירי DSP ומגברים, ועוד ! אין נושא בתחום שאיין לו ידע לגביו ל : BEEKER פשוט מדהים !

באמת אני שוב פונה לכל חובב שרוצה לשפר את מערכת השמע ברכב, תפנו לחברי האלה, תפנו לחבר LANOSFORCE, תפנו למתקינים שציינתי, תבקשו יעוץ מהם יש להם ידע עצום ונרחב ! זה יחסוך לכם כסף, זמן ויביא לתוצאות טובות בתחום השמע ברכב !

גילוי נאות : אין לי כל עניין במוצר כל שהוא, לא מוכר,  לא מתווך/מקדם במכירה של מוצר כל שהוא בתחום השמע לרכב !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקר זה אולד סקול ואני ניו סקול ודני זה מיקס,

אולד סקול שהפך לניו סקול.

 

 

  • מצחיק 2

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקרוב KALMANGAR מסיים עם הקורות שלו ברכב, קצת כיוונים DSP ותן לו בבלגן !!

דניאל המתקין, אתה חייב לעלות תמונות מההתקנה שעשית לבועז במזדה ! נשמע שעשיתה שם פרויקט יפה !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב לאחר נובי גוד עם הרבה אלכוהל, הגיעה למחרת דניאל מקאר סיסטמס, מקצוען אמיתי, מסודר בעבודה, עובד מיסודיות רבה, ששיפר את כל האיטום בדלתות, כך שיפסיקו להרעיש ולרעוד בגלל הבסים, מרמקולים מידבאס. אחלה שיפור באיטום, ועבודה מקצועית ביותר !

איך הפתגם אומר " זה לא נגמר עד שהגברת השמנה לא מפסיקה לשיר " . אז היום באמת נעלמו כל רעשי הדלתות. מאושר מאוד.

אין כמו הסיפוק לקבל עבודה מעלה שמשיגה תוצאות !! 

עריכה אחרונה על ידי Dani Cohen
שגיעת כתיב
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמח שאתה מרוצה דני.

עצם השיפור האחרון שחווית במערכת,

הוא נטו תוצאה של תשומת לב, עבודת מתקין וכמובן הוספה של חומרי איטום במקומות ספציפיים 

 

זו בדיוק הנקודה שבה ההתקנה וחומרי האיטום נותנים יחד תמורה יותר גדולה מסך חלקיהם.

 

מכיוון שאפילו החלפה של dsp למכשיר הייאנד, לא היתה עוזרת לדלת מזמזת.

 

תתחדש!

  • אהבתי 1

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 1.1.2021 בשעה 15:08, BEEKER כתב:

שמח שאתה מרוצה דני.

עצם השיפור האחרון שחווית במערכת,

הוא נטו תוצאה של תשומת לב, עבודת מתקין וכמובן הוספה של חומרי איטום במקומות ספציפיים 

 

זו בדיוק הנקודה שבה ההתקנה וחומרי האיטום נותנים יחד תמורה יותר גדולה מסך חלקיהם.

 

מכיוון שאפילו החלפה של dsp למכשיר הייאנד, לא היתה עוזרת לדלת מזמזת.

 

תתחדש!

תודה חבר יקר BEEKER, אכן תחום SQ והכנת תשתית למערכת טובה, זה דורש תמיד עוד  " קצת " תיקונים. מה אני אגיד שאין לי ניסיון רב בכלל וחובבן גמור, צריך עוד ללמוד הרבה בנושא. אני שומע ורואה איך LANOSFORCE, שהוא מנוסה וותיק בתחום, גם מתמודד עם הכנת הרכב שלו ועם הרכבת מערכת ברכב שלו, ומתקן ומשנה כל הזמן, את הרכיבים ברכב שלו !! כן זה לא קל בכלל, אתה צודק שהתוצאה אינה תלויה רק, באיכות הרכיבים של המערכת, אלא גם בהכנת תשתית טובה, בדיקות חוזרות על האיטום, כבלי RCA, ועוד.   

 

עריכה אחרונה על ידי Dani Cohen
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשלב זה עדיין עובדים על הדברים הקטנים כפי שנאמר " אלוהים נמצא בפרטים הקטנים " ! דניאל מקאר סיסטאם עובד מעולה, מקפיד על כל פרט, בצורה יסודית ביותר, כולל בדיקת קרקושים ורעשים קטנים ובידודם !

חשוב מאוד, למנוע רעשים קטנים ומציקים מחלקי פלסטיק !IMG_20210104_111224.thumb.jpg.5d09164df0e4d7c451009565187d081c.jpgIMG_20210104_111224.thumb.jpg.5d09164df0e4d7c451009565187d081c.jpg

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1169 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...