Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיפור מערכת הסטריאו והשמע ברכב לרמה של SQ, מסקנות על בסיס ניסיון אישי.


Dani Cohen
שימו לב! השרשור הזה בן 1197 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בתאריך 29.12.2020 בשעה 11:11, Daniel car systems כתב:

בוקר טוב דני.

ראשית כל אתה צודק 3 חלקים זה מאסט למי שמחפש באמת SQ ותוצאה לא מהעולם הזה 

הבעיה שאנשים לא מבינים עד שלא שומעים לכן אצלי ברכב יהיו 2 כיוונים על אותו סט רמקולים אחד 2 וואי והשני 3 ואיי כדי שיוכלו להבין את ההבדל המשמעותי 

בלי מיד ריינג העומק של הזמר נעלם וגם המיד באס עובד קשה סתם! 

לגבי DSP אין בכלל מה לדבר בלי המכשיר הזה כל "הקסם" לא יקרה בכלל 

ניתן בהתקנה פאסיבית לעשות את זה אבל הרבה יותר מייגע וקשה וגם להוציא הרבה כסף כל פעם להביא חלקים לקרוסים ולשנות בהלחמות שם .

אני מקווה שיחזרו המפגשים לאחר הקורונה שאנשים יוכלו לבוא ולשמוע מערכות רבות מכל מיני סוגים כדי לדעת שאפשר לקבל תוצאות ולא לפחד להשים מעל 2000 שח על מערכת סאונד ולהיות עם מחשבה שמוכרים \ מתקינים יעבדו עליהם

זה לא כל כך נכון לגבי 3 WAY, ה3WAY נשמע לך יותר טוב בגלל שהמיד באס ב2 חלקים יושב בדלת בתנאים לא טובים וגם עם איטום זה לא יעזור,לא שתשמע אותו כמו שצריך, עדיין יש רזוננס (תנודות בתיבה "בדלת").

בגלל זה ב 3way המיד מחפר על המידבאס שבקושי עובד בדלת בגלל זה זה נשמע יותר טוב..

אני שמעתי מערכות 2 WAY שהמיד באס יושב בתיבה כמו שצריך, ולא שמעתי 3WAy מנגן ככה כי גם הרבה יותר קשה לכוון שלושה חלקים מ 2 גם מבחינת הטווח וגם מבחינת במה.

 

לגבי הDSP זה פתרון טוב להרבה תיקונים בספקטרום וכיווני במה, אבל מי שיודע לבנות בלי עדיף בלי DSP. ככל שאתה מכניס ממירים למערכת אתה משבש את האוט סינגל שיוצא מהמקור(מהרדיו/דאבל דין/ איפד וכו") שעובר דרך DSP שמוציא אוט סינגל משלו שעובר למגבר שגם יש לו את האופי שלו עד שמגיע לרמקולים אתה מקבל סלט (בקיצור סאונד פלסטיק).

ואנשים לא מבינים איך סט 3 חלקים או 2 שעולה 20 אלף נשמע כמו מערכת מקורית אולי קצת יותר ממקורי.

 

עוד דבר ברגע שאתה לא עושה התקנה טובה וקשיחה לא יעזור הרבה גם עם יש לך DSP טוב לתיקון RTA פיקים במה  ופאזות.

ברגע שאתה מתחיל לכוון דרך RTA גם עם מיקרופון אתה הורס את כל האופי סאונד של הסט, בגלל זה רק התקנה טובה תביא אותך למטרה שציפית.

כמובן שגם אקוסטיקה גם חשוב אבל ב90 אחוז מהרכבים אין את זה.

אני היה לי מרצדס A180 2015 שלוש שנים האקוסטיקה הייתה מטורפת שם הבאס והסאונד שקבלתי שם לא דיגדג לי לשם מערכת בכלל.

מרוב ששמוע שם טוב כל כך הייתי חייב לפתוח לראות מה שמו שם לא תאמין, רמקול של 5 שקל עם מגנת בגודל של חצי שקל וטוויטרים כמו של מזאדה שלוש המקורי קטנים כאלה, אבל איך ניגן בדלת של המרצדס מיליון דולר.

יותר טוב מהדלתות של הגולף MK2 של שנת 99 שהיו אהה דלתות  בזמנו.

 

 

מקווה גם לגבי מפגשי ה SQ שהרבה הזמן לא היו, או שהיו ואני הייתי רדום מאוד, יחזרו.

אני הראשון יהיה לפתוח מפגש , הרבה רוצים חברי מהצפון לעשות אפילו מפגש צפון מרכב או דרום מרכז אין בעיה נגיע.

עריכה אחרונה על ידי yonihawkss
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

HU:Grunding GX3800 ,Amp Speakers :Ausidon.Vrx 4.300 SUB:Hertz es 300 old MidBass:Carwales CL6.5 3L MidRange:Carwales CL 3  Tweeter:  Carwales CL1+RIbbon amt

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 44
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

 

היו מפגש אחד ענק ועוד כמה מפגשים קטנים של קבוצה מצומצמת.

 

כמה נקודות:

1. מערכת 3 וואי שכוונה כמו שצריך לא שתשווה למערכת 2 וואי בשור צורה תבנה תיבות תבנה מה שבא לך בדלת טוויטר דום לא יכול לעבוד על טווח תדרים כל כך רחב והלשמע טוב בו זמנית (3K-20K) כמו סט 3 וואי .

הבעיה ב3 וואי שזה לא פשוט כל כך לעשות את זה כמו שצריך, לכם לפעמים עדיף באמת 2 וואי.

אני שמעתי בארץ מערכות 3 וואי מכל הרכבים הכי טובים בארץ שפעילים כיום עוד בקהילה, ולא לא שמעתי 2 וואי/3 וואי בשום מרצדס או ברכב מקורי שהתקרב לזה. ושמעתי וולבויים שבאים עם DYNAUDIO.

לא בעוצמה, לא בניקיון, לא בפירוט לא בכלום.

יש אנשים שעושים את זה בכלום כסף כמו אדי מנהל הפורום ששמעתי מערכת שעולה כמו רבע המערכת שלי ובזמנו נשמע יותר טוב.

אני גם לא מוצא את עניין הכיוון של המערכת כעניין פשוט וזה תהליך, יש בחור שיודע לכוון בפעם אחת, אבל באמת לכוון למצב מהפנט.

 

2. נראה שאתה ותיק, פגשנו גם בחור ותיק בסצנה שהיה במפגים כ-20 שנה+ הוא בא לאחד המפגשים והוא היה בהלם תרבות, המון דברים השתנו.

המיקרופונים פעם לא היו מכוליים, הרבה ידע עבר לרשת, הרבה שיטות מדידה והרבה DSP חדשים וטובים.

 

3. המרות: הרבה מאיתנו כאן עובדים באותה שיטת המרה כמו שלך או כמו כל המערכות כמעט הפשוטות ביותר: המרה אחת בלבד מדיגיטלי לאנאלוגי.

ז"א מעבירים לDSP מידע באנאלוגי וככה חוסכים המרה כפולה ואז נותן רק המרה אחת בDSP מדיגיטלי לאנאלוגי למגברים.

אותה המרה שהיית מקבל אם לצורך העניין היית מחבר מגבר לדאבל/וואן דין פיונייר שלך.

 

לצורך העניין אני אעשה לך את חישוב ההמרות שהיה פעם:

1. HU TO DSP D/A

2. DSP A/D

3. DSP D/A OUT

 

והמצב כיום ברוב המערכות:

1. DSP D/A OUT

 

בנוסף עם כל הכבוד לדאבל דינים של פיונייר בDSP אתה משלם על DAC ו -ADC איכותיים יותר ככה שעל הדף זה עדיף.

  • אהבתי 1

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לך חבר יקר.

לא אמרתי ש2 חלקים יותר טוב מ 3 אמרתי שלרוב ה3 נשמע יותר טוב בגלל התקנה לקויה של ה 2 חלקים.

 

לגבי הטוויטרים אין שום קשר לדום טוויטר ב2 חלקים או בשלוש חלקים, אנחנו מדברים על וופר, הטוויטרים ב2 חלקים ובשלוש חלקים מנגנים אותו טווח מה שונה בשלוש חלקים שהמיד לוקח חצי טווח מהוופרים, לכן זה נשמע 99 אחוז יותר טוב כי המיד נותן את חלק התדרים מהוופר יותר טוב מאשר הוופר ינגן לבד את תחום המיד/באס.

בגלל התקנה לקויה של הוופר ב2WAY את אתה שומע הרבה צלילים חסרים כמו תחום המיד וגם הבאס ואז שומעים הרבה טוויטר ואין כמעט מיד כמו ב 3 חלקים שהמיד מותקן גבוה קרוב.

 

תעשה ניסיון תסגור את הסאב שלך תבין שאתה כמעט לא שומע את הוופר רק מיד טוויטר עם הוופר שלך מותקן כראוי לפי הספר אתה לא תצטרך כמעט סאב בכלל.

 

 

לגבי המרצדס שהיה לי זה היה חריג היה לי גם חבר שהיה לו מרצדס דגם  אחק ולא שמעו כמו שהיה אצלי הרכב הצפציפי שלי היה יחסית למקורי הרבה יותר טוב ממערכת SQ סטנדרטית, ושמעו אצלי הרבה טובים בתחום במרצדס בזמנו שמכרתי את הציוד כי לא חשבתי שהחזור לבלגן הזה של ההתקנה וכיוונים זוויות וכל שאר הירקות.

 

לגבי ה DSP זה נכון שאני רדום כמה שנים ויש הרבה תכנולוגיה חדשה, עדיין לא משנה שאתה שומע ממקור מסוים שעובר דרך DSP אתה משנה לו את האופי.

יצא לי לשמוע כמה פרוססורים כאלה כמו שאתה אומר זה נשמע כמו שאני חושב לא משנה אם זה הופך לדיגיטלי לאנלוגי לא משנה הסאונד נשמע יבש ולא כמו שהרמקול מסוגל לנגן.

 

מקווה שנפגש באחד המפגשים ותשמע פרוייקט זול ונחמד שעשיתי ותבין.

 

  • אהבתי 1

HU:Grunding GX3800 ,Amp Speakers :Ausidon.Vrx 4.300 SUB:Hertz es 300 old MidBass:Carwales CL6.5 3L MidRange:Carwales CL 3  Tweeter:  Carwales CL1+RIbbon amt

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת הרוב הולכים לכיוון הSUPER HI END אבל למדנו גם להעריך את הרכיבים הפשוטים והזולים, לדוגמא הטוויטר החדש שלי הD2004 לטעמי יותר מתאים /טוב לי למערכת מטוויטר בריליום של סקאןספיק שעולים כ-3 אלף לזוג והם מדהימים אבל לא תמיד הכסף משחק.

בנוסף טוויטרים AMT ובחירה חכמה של רכיבים זה אחלה דרך אם אתה מדבר על זה, אני אישית שמעתי את הDayton mini amt ולא עפתי, אבל לפי מה שאדי מספר זה משהו מיוחד.

 

יש לי מערכת מעניינת, מוזמן להכנס לאשכול ולראות, אני 4 וואי עם 2 סאבים של JL 8w3 אינץ מתחת לכיסאות, ז״א סאב ימין סאב שמאל.

 

בנוסף בהקשר של הסאב היה לי וופרים שיורדים ל-35 הרץ בדלת מדוד עם מיקרופון, הם היו פשוט סאבים חברה חדשה יחסית בשם RS AUDIO, אני יודע על מה אתה מדבר, וופרים שמותקנים כמו שצריך יכולים להפיק אחלה באס שבעולם אבל הכל שאלה של לאיזה עוצמה מכוונים ומה הדרישות(פאנץ מטורף לא יהיה מוופר 6.5).

הדלת אטומה ממש טוב, כ-6 שכבות יפות אבל בהמשך אפתח אותה כי יש שם מנגנונים שעדיין עושים לי רעש ואאטום הכל מחדש.

 

כרגע המפגשים הפ לא במסגרת הפורום הם במסגרת אחרת אני אזמין אותך שיהיה מפגש שוב פעם אבל כרגע סגר.

המפגש הקודם היה לפני כ-3/4 חודשים בגלל הסגרים התכנון היה לעשות כל חודש אבל קורונה.

  • אהבתי 2

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, yonihawkss כתב:

לגבי הDSP זה פתרון טוב להרבה תיקונים בספקטרום וכיווני במה, אבל מי שיודע לבנות בלי עדיף בלי DSP.

מצטרף 1+

אבל לדעתי רוב האנשים כיום יעדיפו dsp בגלל הקלות, הנוחות והמחירים הסבירים (לדוגמה dsp של דייטון או טאראמפס מאמזון) 

 

קשה לראות איך מוותרים על "כל הטוב הזה" גם אם זה בא עם חסרון משמעותי שהוא צליל לא טבעי, או כפי שקראת לזה: "צליל פלסטיק"

 

לפני 11 שעות, kalmangar כתב:

לצורך העניין אני אעשה לך את חישוב ההמרות שהיה פעם:

1. HU TO DSP D/A

2. DSP A/D

3. DSP D/A OUT

 

והמצב כיום ברוב המערכות:

1. DSP

 

זה שחוסכים המרות זה מצויין,

אבל זה לא משנה את העובדה שעיבוד הצליל הסופי בdsp הוא עדיין דיגיטלי 

ואם הבחירה במערכת sq היא בין קרוס דיגיטלי לקרוס אנלוגי (פאסיבי או אקטיבי), אז התשובה לדעתי היא ברורה והעדיפות תהא למערכת עם קרוס אנלוגי פשוט בתצורה של פאסיבי/אקטיבי,

ולא dsp

  • אהבתי 1

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה כיף ומשכיל לקרוא את כל התגובות שלכם חברים יקרים ! חבר נכבד YONIHAWASS לדעתי אתה טועה לגבי השווה בין 2 WAY לבין 3WAY.

ראשית קראתי ושמעתי המון חומר וסרטוני יו טיוב, לגבי שמיעה תדרים  בכלל, ובפרט תדרים ברמקולים. אכן בני אדם שומעים מ - 20 HZ עד

20KHZ, יחד עם זאת בני אדם שומעים יותר ברור את התדר המידרינג' ( האמצעים ) . לכן באקוליזרים מגבירים את התדרים משתי הקצוות.

זאת ועוד, החבר היקר KALMANGAR צודק לגבי חלוקת התדרים במערכת WAY 3 לדעתי כחובב מתחיל, איך שאני שומע עכשיו ברכב שלי .

דבר לא פחות חשוב שלא והכרחי בשמע ברכב הוא TC ( טיים קורקשין ) זה להביא את כל הרמקולים באותו הזמן לאוזן של הנהג, והבמה !!

כל זה עושה מכשיר DSP משוכלל כמו HELIX לדוגמה, בצורה מושלמת כאשר הוא מכוון על ידי מכוון מקצועי ( במקרה שלי רודי " הקוסם " ) .

בנוסף כפי שכתב החבר היקר BEEKER,  מכשיר DSP עושה את העבודה ביותר קלות ומהירות, מכל קרוס אקטיבי/פסיבי שיהיה.

לגבי כוון עם RTA, אכן הוא לא כל הסיפור, לאחר כוון עם RTA ויתר הדברים, הכוון הסופי הוא עם האוזן של הנהג. לכן אני מאוד נהנאה מכוון שיש לי במערכת שמע שלי בגלל הצליל החם והנעים של כל הרמקולים יחד, 10 רמקולים !

לגבי מפגש, אני בטוח שיהיה בקרוב מפגש לאחר ביטול הסגר וכל הבלגן עם וירוס הקורונה.

שמח מאוד על התגובות של החברים בפורום, מקווה שגם חברים נוספים יצטרפו לדיון המעניין !    

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לך חבר יקר.

שוב לא אמרתי שה2 חלקים יותר טוב מ3 חלקים הבחור הנחמד פשוט אמר שה3 חלקים תמיד נשמע יותר טוב והוא עדיף.

מה שלא נכון ואני יתן לך דוגמה כמו סטים קצה כמו מורל סופרימו שהוא סט הכי יקר וטוב של מורל הוא שני חלקים ואגב אותו שמעתי בהתקנה כמו בספר עם הגברה ראויה עם DAC נקי תיבות, אתה תבין על מה אני מדבר, הרוחב במה והעומק שאתה מקבל זה אחרת ממיד שמותקן על הקורה.

 

אני ב 2007 התקנתי בתיבות סט של FOCAL K2P שני חלקים אנשים לא האמינו שמדובר בסט הזה והטון שהם היו נותנים לא נתקלתי בדברים כאלה.

 זה היה קללה של רמקולים בגלל הטוויטר החזק ביחס למידבאס.

אבל  זה בגלל התקנה לקויה, אני חברתי גם בבית בזמנו את ה K2P בתיבות זה נשמע כמו רמקולים של B&W

אני יכול להגיע לך שזה אחד הסטים הטובים אבל אנשים בזמנו לא הצליחו לרסן אותם, בגלל זה כבר הם לא בגדר המלצה אפילו.

 

לגבי הDSP אני יגיד לך משהוא אתה לא צריך אותו בכלל אם אתה יודע לעבוד עם סאונד באמת ולעשות התקנה טובה.

הרוב משתמשים בDSP להגברה אקטיבית וכדי לכוון ולחפר על הגבלות ההתקנה ולהגיע לתוצאה טובה יותר בעזרת שליטה רחבה.

 

תשם לב המערכות SQ הטובות בעולם אין להם יותר מטרבל באס כי לא צריך יותר מיזה עם הגברה ראויה אקוסטיקה ותעודה טובה.

 

עריכה אחרונה על ידי yonihawkss

HU:Grunding GX3800 ,Amp Speakers :Ausidon.Vrx 4.300 SUB:Hertz es 300 old MidBass:Carwales CL6.5 3L MidRange:Carwales CL 3  Tweeter:  Carwales CL1+RIbbon amt

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ערב טוב, כל הזמן אתה כותב וחוזר על המשפט  " התקנה טובה " תיתן תוצאות טובות ועוד !! אנא ממך פרט בבקשה למה אתה מתכוון 

" התקנה טובה " מול  " התקנה לקויה "  , שבגללה צריך להוסיף מכשיר DSP ! 

אשמח מאוד לתשובה מפורטת ממך .  אני תוהה לגבי טענתך שמכשיר DSP מוסיפים רק בגלל התקנה לקויה, האם LANOSFORCE וחברים רבים אחרים שמשתמשים עם מכשיר DSP, אינם עושים התקנה טובה ? או הם עושים שגיאות רבות בהתקנות שלהם ? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, yonihawkss כתב:

אני יכול להגיע לך שזה אחד הסטים הטובים אבל אנשים בזמנו לא הצליחו לרסן אותם, בגלל זה כבר הם לא בגדר המלצה אפילו

מצטרף 1+

 

כשההתקנה לא טובה, הביצועים של המידבאס נפגעים,

לעומת זאת, הטויטר ממשיך לעבוד בהספק של 100 מ100.

ולבסוף,

התוצאה הסופית היא סט "לא מאוזן".

 

אלמנטים טובים ומדוייקים שנופלים בין הכסאות בגלל תנאי התקנה ומיקומים ברכב

  • אהבתי 1

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ערב טוב חבר יקר BEEKER, מה לדעתך המיקום האידאלי בכלל  ?  ומה הוא המרחק בין טויטרים לבין מידבאסים האידאלי ו/או הרצוי ברכב לדעתך ? 

זאת בהינתן שמהירות הקול קבוע, הרמקולים ליד הנהג הרבה יותר קרובים מהרמקולים בצד הנוסע והרמקולים האחוריים.

עריכה אחרונה על ידי Dani Cohen
שגיעות כתיב ותוספת משפט
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב הוא מקום בעייתי מבחינת מיקומים, אין הרבה מה לעשות כשיש שני רמקולים בדלתות במרחקים שונים מהמאזין,

אולם במיד ובטויטר כדאי לנסות ולחפש מיקומים שבהם המרחק פחות או יותר שווה לאוזני המאזין.

 

המרחקים הללו נמדדים בין מרכז הרמקול לאוזני המאזין

והם נקראים path lengths

ולכן לפעמים יש מכוניות בהן התוצאה הטובה ביותר תהיה דווקא כשמידים יותקנו נמוך ולא על הדשבורד, כך שבהחלט ניתן לבנות פודים למידים וטויטרים בקיק פאנלים (הדופן התחתונה מתחת לדשבורד).

 

זה סרטון של מארק מcaf

הסבר על התקנה של מערכת ללא DSP והבדל בין path lengths במיקומים שונים,

מתחיל בדקה 05:31 

 

 

 

 

אבל כמו כל דבר בחיים צריך להתפשר, מכיוון שמיקום "טוב" לרמקול, יכול להיות פחות טוב מבחינת אמינות של מערכת (קיקפנלים הם בעייתים במובן שאלמנטים עלולים להיפגע מנעליים וכו') כך שמיקום טוב לרמקול צריך להתחשב גם באופי השימוש של הרכב, ולא רק בסאונד

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Dani Cohen כתב:

ערב טוב, כל הזמן אתה כותב וחוזר על המשפט  " התקנה טובה " תיתן תוצאות טובות ועוד !! אנא ממך פרט בבקשה למה אתה מתכוון 

" התקנה טובה " מול  " התקנה לקויה "  , שבגללה צריך להוסיף מכשיר DSP ! 

אשמח מאוד לתשובה מפורטת ממך .  אני תוהה לגבי טענתך שמכשיר DSP מוסיפים רק בגלל התקנה לקויה, האם LANOSFORCE וחברים רבים אחרים שמשתמשים עם מכשיר DSP, אינם עושים התקנה טובה ? או הם עושים שגיאות רבות בהתקנות שלהם ? 

התקנה טובה זה לא התקנה אסתטית, ללכת למתקין שיעשה לי קורות יפות למידראנג ויתקין לי את המידבאס עם קצת יריות איטום יסגור ושהכל יראה יפה לעין ומקצועי.

התקנה טובה זה תורה שלמה והיא לא פרקטית לכל אחד, אני יתן לך תמצית מכל דבר.

 

קודם כל הכי חשוב במערכת זה מקור השמע מאיפה הוא יוצא ואיך הוא מגיע, זה השלב הראשון שצריך לחדד כדי להגיע למטרה.

 

דבר שני הכי חשוב זה הגברה הכל שההגברה יותר חזקה ואיכותית יותר טוב לרמקולים שלנו יותר שליטה פחות גיין ופחות עיוותים גם תלוי ברמקול ובנצילות.

 

דבר שלישי זה הרמקולים האלמטים, כשאתה קונה רמקול טוב לפי נתונים טובים, הנתונים האלה נמדדים בנפח ותעודה מסויימת שהוראות יצרן בודק אותו.

כדי להגיע לתוצאה טובה כמו שהיצרן מציב אתה צריך ללכת כמה שיותר קרוב לנתונים שזה נפח, הגברה, ומיקום.

כנ"ל גם למיד למדוד נפח ולבנות פחות או יותר להתקרב לפי נתוני היצרן כי מאוד קשה לבנות נפח בול , ואפשר גם לשחק עם צמר אקוסטי להדמיית נפח זה עוזר קצת לא תמיד.

 

לגבי הDSP, הDSP מחפר על הרבה דברים בהתקנה סטנדרטית כגון התקנה בדלת עם איטום או של מיד בנפח לא מחושב או סתם חור בקורה עם עיצוב חיצוני יפה לעין

או במיקומים של אלמנטים שלא נמדדו מראש.

אנשים משתמשים ב DSP בגלל השליטה הניפרדת על כל אלמנט זה אומר שגם עם תתקין את המידראנג על המגש האחורי ואת הטוויטר מקדימה בעזרת הDSP תוכל לשלב בינהם שזה ישמע אחיד.

וזאת סתם דוגמה להתקנה לקוי של מיקום שדרך הDSP עם השליטה על הווליום ועל TC בנפרד לכל אלמנט תוכל לעשות הדמיה שזה ישמע כביכול במקום הנכון(אבל זה לא)

 

 

לפני כשעה, Dani Cohen כתב:

ערב טוב חבר יקר BEEKER, מה לדעתך המיקום האידאלי בכלל  ?  ומה הוא המרחק בין טויטרים לבין מידבאסים האידאלי ו/או הרצוי ברכב לדעתך ? 

זאת בהינתן שמהירות הקול קבוע, הרמקולים ליד הנהג הרבה יותר קרובים מהרמקולים בצד הנוסע והרמקולים האחוריים.

לגבי מיקומים צריך לבדוק טוב לפני התקנה עוד פעם תורה שלמה וזה גם אוזן שצריך לדעת לעבוד, ולא העיקר ללכת לעשות בניות ישר שיראה יפה.

מה שאפשר לעשות בזמנו אנחנו היינו לוקחים גליל קרטון קשיח או לבנות פוד למשחק לפני שהיינו עושים בניות ומשחקים עם המיקומים של המיד והטוויטר, אין מיקום צפציפי למידראג ולטוויטר זה דורש משחק זויות ומיקום.

 

כל רכב זה משהו אחר לגמרי יש רכבים שהדלת יותר קטנה יש יותר גדולה ומיקומים של הוויפרים שונים מדלת לדלת.

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי yonihawkss
  • רעיון טוב! 1

HU:Grunding GX3800 ,Amp Speakers :Ausidon.Vrx 4.300 SUB:Hertz es 300 old MidBass:Carwales CL6.5 3L MidRange:Carwales CL 3  Tweeter:  Carwales CL1+RIbbon amt

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, yonihawkss כתב:

שלום לך חבר יקר.

שוב לא אמרתי שה2 חלקים יותר טוב מ3 חלקים הבחור הנחמד פשוט אמר שה3 חלקים תמיד נשמע יותר טוב והוא עדיף.

מה שלא נכון ואני יתן לך דוגמה כמו סטים קצה כמו מורל סופרימו שהוא סט הכי יקר וטוב של מורל הוא שני חלקים ואגב אותו שמעתי בהתקנה כמו בספר עם הגברה ראויה עם DAC נקי תיבות, אתה תבין על מה אני מדבר, הרוחב במה והעומק שאתה מקבל זה אחרת ממיד שמותקן על הקורה.

 

אני ב 2007 התקנתי בתיבות סט של FOCAL K2P שני חלקים אנשים לא האמינו שמדובר בסט הזה והטון שהם היו נותנים לא נתקלתי בדברים כאלה.

 זה היה קללה של רמקולים בגלל הטוויטר החזק ביחס למידבאס.

אבל  זה בגלל התקנה לקויה, אני חברתי גם בבית בזמנו את ה K2P בתיבות זה נשמע כמו רמקולים של B&W

אני יכול להגיע לך שזה אחד הסטים הטובים אבל אנשים בזמנו לא הצליחו לרסן אותם, בגלל זה כבר הם לא בגדר המלצה אפילו.

 

לגבי הDSP אני יגיד לך משהוא אתה לא צריך אותו בכלל אם אתה יודע לעבוד עם סאונד באמת ולעשות התקנה טובה.

הרוב משתמשים בDSP להגברה אקטיבית וכדי לכוון ולחפר על הגבלות ההתקנה ולהגיע לתוצאה טובה יותר בעזרת שליטה רחבה.

 

תשם לב המערכות SQ הטובות בעולם אין להם יותר מטרבל באס כי לא צריך יותר מיזה עם הגברה ראויה אקוסטיקה ותעודה טובה.

 

 

אם כבר מדברים על K2P לבחור דני יש כרגע שתי סטים במצב חדש נצנץ שירדו מהרכב,

הרבה סולדים מהמותג אבל גם אני שמעתי כמה סטים שלהם מכוונים טוב גם ברכב שנשמעו מעולה, גם הK2P.

וגם האוטופיה n.7 3 וואי.

גם דני לא אהב אותם.

 

בנוסף יש אלמנטים שבתיבות היו נשמעים הרבה יותר טוב מברכב מנסיוני האישי.

 

מעניין לבוא לשמוע/ ולהשמיע לך את הרכב , אחרי הסגר אולי אפילו יהיה מפגש נעדכן כבר.

 

עריכה אחרונה על ידי kalmangar
  • אהבתי 1

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 דקות, yonihawkss כתב:

מה שאפשר לעשות בזמנו אנחנו היינו לוקחים גליל קרטון קשיח או לבנות פוד למשחק לפני שהיינו עושים בניות ומשחקים עם המיקומים של המיד והטוויטר, אין מיקום צפציפי למידראג ולטוויטר זה דורש משחק זויות ומיקום.

זו שיטה נהדרת לעבוד עם חוטים ארוכים ולבדוק מיקום בזמן אמת ברכב, אבל זה כבר עניין של התקנה, תקציב וזמן

 

 

 

כמובן יש גם מתקינים שבוחרים למקם פודים בעזרת אלומת אור של פנס או לייזר

  • אהבתי 1

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 45 דקות, yonihawkss כתב:

דבר שלישי זה הרמקולים האלמטים, כשאתה קונה רמקול טוב לפי נתונים טובים, הנתונים האלה נמדדים בנפח ותעודה מסויימת שהוראות יצרן בודק אותו.

כדי להגיע לתוצאה טובה כמו שהיצרן מציב אתה צריך ללכת כמה שיותר קרוב לנתונים שזה נפח, הגברה, ומיקום.

כנ"ל גם למיד למדוד נפח ולבנות פחות או יותר להתקרב לפי נתוני היצרן כי מאוד קשה לבנות נפח בול , ואפשר גם לשחק עם צמר אקוסטי להדמיית נפח זה עוזר קצת לא תמיד.

 

 

שכחתי להוסיף זה שכדי לעשות בניה לפודים או תיבות כמה שיותר חזקהות כדי למנוע רזונס(תנודות)

אפשר לערבב את הפוליאטסר עם חול ים או אפקת אלומניום להקשחה אופטימית.

מתקינים לא היו משתמשים בזה בגלל זה היינו בונים לבד.

עריכה אחרונה על ידי yonihawkss
  • אהבתי 1

HU:Grunding GX3800 ,Amp Speakers :Ausidon.Vrx 4.300 SUB:Hertz es 300 old MidBass:Carwales CL6.5 3L MidRange:Carwales CL 3  Tweeter:  Carwales CL1+RIbbon amt

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1197 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...