Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאמר: שברולט פרפורמנס K5 בלייזר E קונספט, מהעבר לעתיד, מבנזין לחשמל.


yoav911gt2
שימו לב! השרשור הזה בן 1273 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בעידן המודעות הגוברת לאיכות הסביבה, רכבים חשמליים הם העתיד. אין דרך להתחמק מזה, ככל שעובר הזמן צצות להן עוד מכוניות חשמליות, בעיצוב עתידני.

אבל מה עם המכוניות הקלאסיות? המכוניות הישנות עליהן גדלנו? המכוניות האייקוניות, האם מגמת החשמול היא הסוף של אותם רכבים גדולים, מיושנים, זללנים ומעשנים?

התשובה המפתיעה היא, לא בהכרח.

 

791820578_electric-chvey-k5-blazer(4).thumb.jpg.87308a4f7b09765955049a83797e2d5e.jpg

 

בתערוכת השיפורים השנתית SEMA, חשפה שברולט פרפורמנס אב טיפוס המבוסס על בלייזר K5 מ-1977 אשר הוסב להנעה חשמלית טהורה, בלייזר E.

הבלייזר E הוא הדגמה פונקציונלית ראשונה של ערכת הסבה לחשמל, ישירות מהמדף.

 

electric-chevy-k5-blazer-lead.thumb.jpg.f08319f44271b2f88dd016c1c1e9ecb9.jpg

 

כחלק מהליך ההסבה של רכב השטח הקשיש, פינו את מקומם ה-V8 המקורי בנפח 6.5 ליטר, תיבת ההילוכים האוטומטית, מערכת הדלק והאגזוז, לטובת

מנוע חשמלי חדשני... הזהה לזה שבשברולט בולט... כן, ככה נראית באסה. בלייזר קלאסי שעובר מודרניזציה באמצעות מנוע חשמלי של קופסת חסכון. המנוע החדש מספק 200 כ"ס ו-26 קג"מ ומשודך לתיבת הילוכים נשלטת אלקטרונית בעלת ארבעה יחסי העברה.

 

176130052_electric-chvey-k5-blazer(1).thumb.jpg.d4e4539cb90fb8b223644b5e6d0ffd4f.jpg

 

שאר רכיבי ההינע של הבלייזר נותרו כשהיו, ביניהם הסרנים, האחורי והקדמי, ציר ההינע ותיבת ההעברה. את המנוע החשמלי מזינה סוללה של 60 קילוואט שעה

המותקנת באזור תא המטען.

שימוש ביחידת סוללה קיימת, ממדף החלקים של היצרנית תאפשר לבלייזר לשמר תכונות מתקדמות המוצעות בבולט, תכונות כגון: חימום וקירור של הסוללה,

הגנה מטעינת יתר ואפילו בלימה רגנרטיבית.  בנוסף לכל אלה, צויד הבלייזר המשודרג בהגה כוח חשמלי, משאבה חשמלית המספקת ואקום למערכת הבלמים

ובקר שהופך את מד הדלק המקורי למד טעינת הסוללה.

 

1755004384_electric-chvey-k5-blazer(5).thumb.jpg.0171e00aec8ae733a8a01e4a717adad0.jpg

 

בעתיד, מתכננת שברולט פרפורמנס להשיק את תוכנית ה-eCrate  בתור ערכת הסבה שתימכר בנפרד, ותאפשר להסב רכבים קיימים מבנזין או דיזל להנעה חשמלית נקייה ומתקדמת.

עם תחילת השיווק, הצפוי לחציון השני של 2021, תוצע  ערכת המרה בסיסית. ערכה זו תכלול סוללת 60 קילוואט לשעה, מנוע חשמלי עם הספק של 200 כוחות סוס,

שנאי AC ל-DC , ממיר DC ל-DC לשימושי מתח נמוך, רתמות חיווט ומשאבות מים לקירור וחימום הסוללה.

שברולט פרפורמנס הודיעה כי היא  שוקלת להציע בהמשך חבילות המרה נוספות, עם ביצועים עדיפים וקונפיגורציות סוללות שונות,

כאשר בעתיד הרחוק יותר צפויה שברולט פרפורמנס לשלב בחבילה  את טכנולוגיות סוללות האולטיום המודלוריות שלה.

 

1418062720_electric-chvey-k5-blazer(3).thumb.jpg.9afc5a73f7c88577e12c4a0f110c994e.jpg

 

שאון מנועי הבנזין ככל הנראה צפוי להיות נפוץ פחות ופחות במחוזותינו, אולם ערכות המרה כדוגמת זו של שברולט פרפורמנס יכולות להציע פתרון נוח וזמין אשר יאפשר לכל אותם

חובבי רכבים קלאסיים ובעצם לכל חובבי הרכב באשר הם, לראות את אותן קלאסיקות מוטוריות ממשיכות לנוע על הכבישים גם בשנים הבאות, עמוק לתוך העידן החשמלי.

 

664148086_electric-chvey-k5-blazer(6).thumb.jpg.83b51a6d419f6cebcb410458c4245511.jpg 

 

 

 

electric-chvey-k5-blazer (2).jpg


לצפייה במאמר המלא

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 דקות, yoav911gt2 כתב:

ערכה זו תכלול סוללת 60 קילוואט לשעה, מנוע חשמלי עם הספק של 200 כוחות סוס,

אינוורטר AC ל DC , ממיר DC ל-DC לשימושי מתח נמוך, רתמות חיווט ומשאבות מים לקירור וחימום הסוללה.

מקווה שהמחיר לזה לא יהיה גבוה מדי.

כרגע זאת נראת כמו קומבינה שעשו כמה סטודנטים כפרוייקט גמר. 🙊

 

 

חוץ מזה, מדהים לראות כמה התרגלנו לג'אנטים וצמיגים ענקיים, והגלגלים של הבלייזר הזה נראים פיצפונים עליו.

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשיהיה כזה (ערכת חישמול) להונדה סיויק, אני קונה שתיים.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה שמישהו יעשה את זה אני לא מבין. כל הענין בקלאסיקות זו התחושה והנוסטלגיה שום מנוע חשמלי לא יספק חוויה של V8 

בראייתי קונים לא יהיו לשטות הזו.

 

לרכבים סטנדרטיים גם ככה זה לא ישתלם. פורייקט מוזר כמו ההאמר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה לא לעשות דבר כזה?

 

לקחת רכב קלאסי ולתת לו חיים חדשים עם טכנולוגיה מודרנית, שלא שורפת דינוזאורים מתים ולא מרעילה את הסביבה.

 

אני אישית מאוד אוהב לראות פרוייקטים בסגנון resto mod - כאשר לוקחים רכב קלאסי ומשלבים בו טכנולוגיה מודרנית כדי להתאים אותו לסטנדרטים עכשוויים.

 

רק לא ברור לי למה השאירו שם את תיבת ההילוכים.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחת הבעיות עם מעבר להנעה חשמלית היא שצליל המנוע די נעלם.

אם הוא נעלם - שומעים יותר דברים אחרים, בין אם זה רעשים מהגלגלים/רוח, לבין אם זה קירקושים וכול מיני צלילים אחרים.

מכיוון שהרכבים הישנים אינם הכי שקטים גם עם מנוע רגיל, הולך להיות רעש הרבה יותר מציק בתא נוסעים.

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז צריך להוסיף בידוד רעשים אם ככה.

 

רק לא להוסיף רעש מנוע מזוייף כמו שאוהבים לעשות, כי זה פשוט מטומטם.

 

יש את התופעה הזאת בהיברידיות, גם בגלל ששמים שם צמיגים חסכוניים, שבפועל קשים יותר ומרעישים יותר, וגם חוסכים בבידוד רעשים כדי לחסוך במשקל.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, yd b-4 כתב:

למה שמישהו יעשה את זה אני לא מבין. כל הענין בקלאסיקות זו התחושה והנוסטלגיה שום מנוע חשמלי לא יספק חוויה של V8 

בראייתי קונים לא יהיו לשטות הזו.

 

לרכבים סטנדרטיים גם ככה זה לא ישתלם. פורייקט מוזר כמו ההאמר.


יש לא מעט רכבי אספנות שהמנוע הוא לא הצד החזק שלהם.
כמובן שלחשמל מאסל קאר אמריקראי עם V8 זה קצת חוטא למטרה (אם כי יכול להשיג תוצאה מגניבה מאוד), אבל לחשמל חיפושית? לחשמל איזו סיטרואן ישנה וחדשנית לזמנה? 
בקיצור רכב אספנות הוא לא רק מנוע

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1273 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...