Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בחירה בין רכב היברידי לרגיל, מספר שימושים - אשמח לעזרה


ליאור קינן
שימו לב! השרשור הזה בן 953 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן, אני קונה רכב משומש זו הפעם הראשונה וזקוק להכוונה ומיקוד ממי שמבין בזה. מיפיתי את הצרכים שלי וחקרתי קצת ברשת אבל זה עדיין רחוק מלהיות 100%. מבחינת אפיון צרכים:

נוסע הרבה - גר באצבע הגליל, מתוכננות נסיעות יומיות לעבודה/לימודים, 3-2 נסיעות לחיפה ו-1 לת"א מדי חודש, טיולים באזור הצפון בסופ"שים ולכל הארץ מספר פעמים בשנה.

צריכת דלק - מחפש לחסוך ככל האפשר.

זיהום - חשוב לי מאוד לנסות ולמצוא דגם עם דרגת זיהום נמוכה ככל האפשר.

בטיחות - חשוב מאוד שיהיה יציב, איתן, שלא יתקפל מכל מכה או חס וחלילה מכל תאונה הכי קלה בכביש.

תא מטען - מרווח; די חשוב. נפח 400-350 ליטר ומעלה.

הילוכים - גיר אוטומטי.

 

אני מתעניין ברכב היברידי בעיקר מטעמים של חיסכון בדלק והפחתת הפגיעה בסביבה. לא התנסיתי בנהיגה על רכבים כאלה בעבר. כיוון שהתקציב שלי מוגבל - גג שבגג 60,000 ש"ח - אני אשמח לדעת גם על רכבים רגילים שעשויים לענות על הצרכים שציינתי פה. מתעניין גם במשמעויות של מספר ידיים, רכישה מפרטי לעומת סוכנות, קילומטרז', יכולת למכור בעתיד וכו', אבל הן פחות קריטיות כרגע - מעדיף לזהות כמה דגמים שעונים על הצרכים שלי, לראות מה זמין, ואז להתייעץ לגבי העניינים האלו.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינת פגישה בסביבה עדיין קשה לדעת,

ברכב היברידי יש מנוע בערה וגם סוללה שייצורה גורם לזיהום אוויר מיותר, ולא מעט.

 

כמובן בנסיעה כזו עדיף היברידי על רכב בנזין מבחינת חיסכון בדלק,

אך צריך לקחת בחשבון שברכב היברידי יש עלות נוספת לחידוש אחריות על סוללה אחרי תום אחריות היצרן, שהיא גם כרוכה בבדיקה וגם עולה כסף ומוגבלת לשנה ועד 15K ק"מ, ובשנה אני מאמין שתכפיל את כמות הנסיעות הזו, ובמידה ותסורב, בחלר מהרכבים עלות החלפת הסוללה עלולה להיות יקרה עד כדי השבתת הרכב.

אני אישית הייתי הולך על רכב דיזל חסכוני, כמו רנו גראנד קופה למשל, זה מנוע חסכוני ומחזיק מעמד לתקופה ארוכה, לא דורש שום אחריות נוספת או דאגה, בנסיעות הבינעירוניות שלך אפילו המצמדים של הגיר הרובוטי יחזיקו הרבה מאוד זמן.

  • רעיון גרוע 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה Wildlands2019, אברר על הרנו גראנד קופה. קצת התבלבלתי לגבי העלויות של חידוש האחריות על הסוללה; מה בדיוק מוגבל ל-15,000 ק"מ בשנה - השימוש בסוללה? אם כן למה? והאם יש עוד דברים שכדאי לדעת לגבי סוללה היברידית מבחינת הגבלת שימוש?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכיף, לא השימוש, האחריות,

אחרי שעוברת שנה או 15 אלף קילומטר צריך לחדש אותה בכמה מאות שקלים,

צריך לבדוק גם כמה הרכב נסע, קילומטראג' גבוהה מדי כבר לא מאפשר גם הרחבת אחריות.

  • רעיון גרוע 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, wildlands2019 כתב:

בכיף, לא השימוש, האחריות,

אחרי שעוברת שנה או 15 אלף קילומטר צריך לחדש אותה בכמה מאות שקלים,

צריך לבדוק גם כמה הרכב נסע, קילומטראג' גבוהה מדי כבר לא מאפשר גם הרחבת אחריות.

אוקיי תודה, אז נניח שהנסועה השנתית גבוהה מכדי לאפשר הרחבת אחריות - זה אומר שאף אחד לא יתן לי אחריות על הסוללה? או שפשוט אצטרך לרכוש עליה ביטוח מיוחד כל 15 אלף ק"מ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב, תלוי איזה רכב,

למשל קיה או יונדאי היברידיות,

אני יודע שכך הנירו למשל, זה אחריות יצרן של 5 שנים או עד 100k קילומטר,

אפשר להרחיב לעד 10 שנים או 200k ק"מ בבדיקת הסוללה, הכוונה הם בודקים אותה לפני אישור,

אם יש אישור מתחילים אחריות של שנה או עד 15k, אם אין אתה מחליף בעצמך ברגע שתקלקל, וסוללות כאלה ברכבים האלה כמו נירו ואיוניק עולות סביב ה20 אלף שקלים, כמובן סוללה חדשה מהיבואן, אולי יש משומש/תחליפי/שיפוץ, לא יודע, השאלה אם אתה מוכן לקחת את הסיכון, אני לא.

וצריך לבדוק אם זה כולל עבודה, כי אני יודע שעבודה גם לא זולה בכלל.

  • רעיון גרוע 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרצון שלך לחסוך בדלק ולשמור על הסביבה אכן מצדיק היברידי, היברידי נטען או חשמלי (אם יש לך אפשרות לטעון), אבל התקציב שלך לא מתאים למכוניות כאלה חדשות...
דיזל הוא חסכוני בדלק בנסיעות בין עירוניות, אבל לא שומר על הסביבה.
בתקציב הזה אתה למצוא טויוטה אוריס בסביבות 2015 עם למעלה מ- 100000 ק"מ. היא עונה על רוב הדרישות שלך ובגרסת הסטיישן גם על גודל תא המטען.
בעיקרון זה רכב אמין אבל הדילמה היא האם לקנות רכב לא היברידי חדש יותר באותו כסף.

אני הייתי באותה דילמה לפני 3.5 שנים וקניתי אוריס. אני לא בטוח אם חסכתי כסף אבל בסך הכל אני מרוצה.

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טויוטה אוריס הייבריד, אפילו בגירסא סטיישין נשמעת כמו בחירה הכי מתאימה לדרישות: היברידית, חסכונית, תא מטען גדול, אמינות גבוהה אם הרכב שמור כראוי.

יש אפשרות להאריך ביטוח לסוללה אצל היבואן עד גיל 12 שנים וקילומטרז', תקנון: https://www.toyota.co.il/service-and-accessories/service-and-maintenance/hybrid-service .

אם תמצא אחת שמורה, הרווחת.

 

לגבי סוכנויות, ממליץ להתרחק מכל סוכנויות פרטיות, אם כבר לבדוק, אז רק ברשתות גדולות וטרייד אין של היבואנים (למשל לטויוטה יש סלקט). לסוכנויות פרטיות לרוב הולכים רכבים שברשתות לא מוכנים לקחת.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בטויוטה יש יתרון גדול שזה 12 שנה במקום 10, ולא מוגבל קילומטרים,

השאלה רק אם אחרי קילומטראג' גבוהה בבדיקה יסרבו להמשיך,

כמובן זו ספיקולציה, יכול להיות שהם כן מאפשרים המשך אחריות, שווה לבדוק את הנושא עם בעל טויוטה כזו עם קילומטראג' גבוהה.

 

בהצלחה.

  • רעיון גרוע 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לעניות דעתי, מי שאופי הנסועה שלו בשוטף כמו של פות"ש צריך לשים את נוחות הנסיעה (שיכוך, בידוד רעשים, נוחות מושבים) במקום גבוה מאוד בסדר העדיפויות. אוריס לטעמי היא אחד הרכבים הכי לא מתאימים למטרה זו, סוג של קרש גיהוץ על גלגלים. 

בהנתן התקציב ומה שנכנס בתוכו, אני הייתי ממליץ גם כן להתכנס לכיוון דיזלית צרפתיה, כבונוס יותר נעים להתגלגל עם דיזל בנסיעות ארוכות בתוואי הררי, יש לך כוח זמין יותר בסל"ד נמוך, להבדיל ממנוע בנזין אטמוספרי חלש שמנסר לך באוזן כל הנסיעה.

  • רעיון טוב! 1

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@קורן בן אשר בהייבריד יש לך מנוע חשמלי בנוסף למנוע בנזין חלש, כל עוד יש מספיק סוללה הוא לא יותר מידי "מנסר" בעליות, במיוחד לא בעליות שהן קשות במיוחד (במיוחד יש לזכור שעבור כל עלייה יש ירידה בה הייבריד מטעין את הסוללה, שלא לדבר על בלימה רגנרטיבית מועילה מאוד בירידה ורפידות שמחזיקות בהייבריד 120,000ק"מ+). הדיזל לפי דעתך לא "מנסר" כל הנסיעה? (התרשמות שלי שונה כי מנוע דיזל רועש יותר מבנזין בכל הרכבים שהיו לי עד היום יחסית לרכב בנזין מקביל ובעמידה הוא מחזיר עם ריבית על כל "ניסור" של בנזין בעלייה).
כל עוד אפשר לחדש ביטוח על סוללה אצל טויוטה, היא עדיפה בהרבה מבחינת עלויות אחזקה על דיזל. וגם עיניין של פליטת מזהמים למי שזה חשוב.

 

אוריס קרש גיהוץ? התרשמות שלי שונה ואני נותן ציון השיכוך שלה סביר+.

 

פות"ש כמובן אין תחליף לנסיעת מבחן.

  • רעיון טוב! 1

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זאת לא ממש התעסקות - הכלל הפשוט לדעתי הוא לא לקנות רכב היברידי שהסוללה שלו לא באחריות...

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, tzvipper כתב:

@קורן בן אשר בהייבריד יש לך מנוע חשמלי בנוסף למנוע בנזין חלש, כל עוד יש מספיק סוללה הוא לא יותר מידי "מנסר" בעליות, במיוחד לא בעליות שהן קשות במיוחד (במיוחד יש לזכור שעבור כל עלייה יש ירידה בה הייבריד מטעין את הסוללה, שלא לדבר על בלימה רגנרטיבית מועילה מאוד בירידה ורפידות שמחזיקות בהייבריד 120,000ק"מ+). הדיזל לפי דעתך לא "מנסר" כל הנסיעה? (התרשמות שלי שונה כי מנוע דיזל רועש יותר מבנזין בכל הרכבים שהיו לי עד היום יחסית לרכב בנזין מקביל ובעמידה הוא מחזיר עם ריבית על כל "ניסור" של בנזין בעלייה).
כל עוד אפשר לחדש ביטוח על סוללה אצל טויוטה, היא עדיפה בהרבה מבחינת עלויות אחזקה על דיזל. וגם עיניין של פליטת מזהמים למי שזה חשוב.

 

מילות המפתח הן "כל עוד יש מספיק סוללה", שבתנאי נסיעות ארוכות בתוואי הררי מתרוקנת די מהר, ואז אתה נשאר עם מנוע אנמי שנאלץ "לנסר". אגב, אם תעשה חשבון, כמות האנרגיה שהבלימה הרגנרטיבית מסוגלת לאחזר חסומה מלמעלה ע"י... נצילות מנוע הבנזין, כלומר סביבות 40% במקרה הטוב מהאנרגיה שבוזבזה כדי לטפס בעליה ניתנת לאגירה בירידה חזרה מטה. היברידיות כבודן במקומן מונח ויש להן את היתרונות היחסיים שלהן, לטעמי יותר נוח להעביר נסיעות בתוואי בין עירוני הררי ב(נניח)גרנד קופה דיזל (שמצויידת בבידוד רעש טוב מאוד) מאשר בקורולה/אוריס/פריוס. הדיזל אכן רועש יותר בתנאי נסיעה עירונית, בנסיעה בין עירונית רעש המנוע נבלע ברעשי הכביש והרוח שישנם, המנוע כמעט כל הזמן עובד בטווח 2000-2500 סל"ד (כולל עליות ארוכות וקשות) והגרגור המונוטוני שלו פחות מטריד אותי, אבל זה כבר עניין אינדיבידואלי. אגב, אולי אם היינו מדברים על קאמרי או על סונטה הייתי חושב אחרת, אבל בכל מקרה הן out of scope במסגרת מגבלות התקציב שהוגדרו לעיל.

 

לפני שעתיים, tzvipper כתב:

אוריס קרש גיהוץ? התרשמות שלי שונה ואני נותן ציון השיכוך שלה סביר+.


אני מתייחס לדגמי טויוטה בני 4-5 שנים שזה להבנתי מה שרלוונטי לפות"ש במסגרת התקציב, הרושם האינדיבידואלי שלי מהאוריס גרוע מאוד בכל ההיבטים של נוחות הנסיעה: בידוד רעשים, נוחות מושבים ושיכוך. בדור החדש של הקורולה, בפרט בסדאן, יש קפיצה משמעותית מאוד ברמה בכל ההיבטים לעיל, אבל זה לא רלוונטי לפות"ש כאמור.
 

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי אוריס 2015 ומבחינתי היא נוחה יחסית. לא פחות מרוב המכוניות שהיו לי קודם לכן (ישנות יותר כמובן אבל יצרנים ודגמים שונים).
יצא לי לנהוג בקורולה היברידית והיא אכן הייתה נוחה יותר משמעותית.

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 953 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...