Jump to content
  • שברולט פרפורמנס K5 בלייזר E קונספט, מהעבר לעתיד, מבנזין לחשמל.


    yoav911gt2
     שיתוף
    עוקבים 0

    בעידן המודעות הגוברת לאיכות הסביבה, רכבים חשמליים הם העתיד. אין דרך להתחמק מזה, ככל שעובר הזמן צצות להן עוד מכוניות חשמליות, בעיצוב עתידני.

    אבל מה עם המכוניות הקלאסיות? המכוניות הישנות עליהן גדלנו? המכוניות האייקוניות, האם מגמת החשמול היא הסוף של אותם רכבים גדולים, מיושנים, זללנים ומעשנים?

    התשובה המפתיעה היא, לא בהכרח.

     

    791820578_electric-chvey-k5-blazer(4).thumb.jpg.87308a4f7b09765955049a83797e2d5e.jpg

     

    בתערוכת השיפורים השנתית SEMA, חשפה שברולט פרפורמנס אב טיפוס המבוסס על בלייזר K5 מ-1977 אשר הוסב להנעה חשמלית טהורה, בלייזר E.

    הבלייזר E הוא הדגמה פונקציונלית ראשונה של ערכת הסבה לחשמל, ישירות מהמדף.

     

    electric-chevy-k5-blazer-lead.thumb.jpg.f08319f44271b2f88dd016c1c1e9ecb9.jpg

     

    כחלק מהליך ההסבה של רכב השטח הקשיש, פינו את מקומם ה-V8 המקורי בנפח 6.5 ליטר, תיבת ההילוכים האוטומטית, מערכת הדלק והאגזוז, לטובת

    מנוע חשמלי חדשני... הזהה לזה שבשברולט בולט... כן, ככה נראית באסה. בלייזר קלאסי שעובר מודרניזציה באמצעות מנוע חשמלי של קופסת חסכון. המנוע החדש מספק 200 כ"ס ו-26 קג"מ ומשודך לתיבת הילוכים נשלטת אלקטרונית בעלת ארבעה יחסי העברה.

     

    176130052_electric-chvey-k5-blazer(1).thumb.jpg.d4e4539cb90fb8b223644b5e6d0ffd4f.jpg

     

    שאר רכיבי ההינע של הבלייזר נותרו כשהיו, ביניהם הסרנים, האחורי והקדמי, ציר ההינע ותיבת ההעברה. את המנוע החשמלי מזינה סוללה של 60 קילוואט שעה

    המותקנת באזור תא המטען.

    שימוש ביחידת סוללה קיימת, ממדף החלקים של היצרנית תאפשר לבלייזר לשמר תכונות מתקדמות המוצעות בבולט, תכונות כגון: חימום וקירור של הסוללה,

    הגנה מטעינת יתר ואפילו בלימה רגנרטיבית.  בנוסף לכל אלה, צויד הבלייזר המשודרג בהגה כוח חשמלי, משאבה חשמלית המספקת ואקום למערכת הבלמים

    ובקר שהופך את מד הדלק המקורי למד טעינת הסוללה.

     

    1755004384_electric-chvey-k5-blazer(5).thumb.jpg.0171e00aec8ae733a8a01e4a717adad0.jpg

     

    בעתיד, מתכננת שברולט פרפורמנס להשיק את תוכנית ה-eCrate  בתור ערכת הסבה שתימכר בנפרד, ותאפשר להסב רכבים קיימים מבנזין או דיזל להנעה חשמלית נקייה ומתקדמת.

    עם תחילת השיווק, הצפוי לחציון השני של 2021, תוצע  ערכת המרה בסיסית. ערכה זו תכלול סוללת 60 קילוואט לשעה, מנוע חשמלי עם הספק של 200 כוחות סוס,

    שנאי AC ל-DC , ממיר DC ל-DC לשימושי מתח נמוך, רתמות חיווט ומשאבות מים לקירור וחימום הסוללה.

    שברולט פרפורמנס הודיעה כי היא  שוקלת להציע בהמשך חבילות המרה נוספות, עם ביצועים עדיפים וקונפיגורציות סוללות שונות,

    כאשר בעתיד הרחוק יותר צפויה שברולט פרפורמנס לשלב בחבילה  את טכנולוגיות סוללות האולטיום המודלוריות שלה.

     

    1418062720_electric-chvey-k5-blazer(3).thumb.jpg.9afc5a73f7c88577e12c4a0f110c994e.jpg

     

    שאון מנועי הבנזין ככל הנראה צפוי להיות נפוץ פחות ופחות במחוזותינו, אולם ערכות המרה כדוגמת זו של שברולט פרפורמנס יכולות להציע פתרון נוח וזמין אשר יאפשר לכל אותם

    חובבי רכבים קלאסיים ובעצם לכל חובבי הרכב באשר הם, לראות את אותן קלאסיקות מוטוריות ממשיכות לנוע על הכבישים גם בשנים הבאות, עמוק לתוך העידן החשמלי.

     

    664148086_electric-chvey-k5-blazer(6).thumb.jpg.83b51a6d419f6cebcb410458c4245511.jpg 

     

     

     

    electric-chvey-k5-blazer (2).jpg

    • אהבתי 1
     שיתוף

    User Feedback

    Recommended Comments

    לפני 23 דקות, yoav911gt2 כתב:

    ערכה זו תכלול סוללת 60 קילוואט לשעה, מנוע חשמלי עם הספק של 200 כוחות סוס,

    אינוורטר AC ל DC , ממיר DC ל-DC לשימושי מתח נמוך, רתמות חיווט ומשאבות מים לקירור וחימום הסוללה.

    מקווה שהמחיר לזה לא יהיה גבוה מדי.

    כרגע זאת נראת כמו קומבינה שעשו כמה סטודנטים כפרוייקט גמר. 🙊

     

     

    חוץ מזה, מדהים לראות כמה התרגלנו לג'אנטים וצמיגים ענקיים, והגלגלים של הבלייזר הזה נראים פיצפונים עליו.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    למה שמישהו יעשה את זה אני לא מבין. כל הענין בקלאסיקות זו התחושה והנוסטלגיה שום מנוע חשמלי לא יספק חוויה של V8 

    בראייתי קונים לא יהיו לשטות הזו.

     

    לרכבים סטנדרטיים גם ככה זה לא ישתלם. פורייקט מוזר כמו ההאמר.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    למה לא לעשות דבר כזה?

     

    לקחת רכב קלאסי ולתת לו חיים חדשים עם טכנולוגיה מודרנית, שלא שורפת דינוזאורים מתים ולא מרעילה את הסביבה.

     

    אני אישית מאוד אוהב לראות פרוייקטים בסגנון resto mod - כאשר לוקחים רכב קלאסי ומשלבים בו טכנולוגיה מודרנית כדי להתאים אותו לסטנדרטים עכשוויים.

     

    רק לא ברור לי למה השאירו שם את תיבת ההילוכים.

    עריכה אחרונה על ידי vadim6385
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אחת הבעיות עם מעבר להנעה חשמלית היא שצליל המנוע די נעלם.

    אם הוא נעלם - שומעים יותר דברים אחרים, בין אם זה רעשים מהגלגלים/רוח, לבין אם זה קירקושים וכול מיני צלילים אחרים.

    מכיוון שהרכבים הישנים אינם הכי שקטים גם עם מנוע רגיל, הולך להיות רעש הרבה יותר מציק בתא נוסעים.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אז צריך להוסיף בידוד רעשים אם ככה.

     

    רק לא להוסיף רעש מנוע מזוייף כמו שאוהבים לעשות, כי זה פשוט מטומטם.

     

    יש את התופעה הזאת בהיברידיות, גם בגלל ששמים שם צמיגים חסכוניים, שבפועל קשים יותר ומרעישים יותר, וגם חוסכים בבידוד רעשים כדי לחסוך במשקל.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים
    לפני שעה, yd b-4 כתב:

    למה שמישהו יעשה את זה אני לא מבין. כל הענין בקלאסיקות זו התחושה והנוסטלגיה שום מנוע חשמלי לא יספק חוויה של V8 

    בראייתי קונים לא יהיו לשטות הזו.

     

    לרכבים סטנדרטיים גם ככה זה לא ישתלם. פורייקט מוזר כמו ההאמר.


    יש לא מעט רכבי אספנות שהמנוע הוא לא הצד החזק שלהם.
    כמובן שלחשמל מאסל קאר אמריקראי עם V8 זה קצת חוטא למטרה (אם כי יכול להשיג תוצאה מגניבה מאוד), אבל לחשמל חיפושית? לחשמל איזו סיטרואן ישנה וחדשנית לזמנה? 
    בקיצור רכב אספנות הוא לא רק מנוע

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים


    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...