Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רעש של קליק מהרכב


עדי.ש
שימו לב! השרשור הזה בן 1274 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שאלה : שמתי לב שכאשר אני לוחצת על הברקס יש רעש מתכתי קליק  מוזר לא הרעש הרגיל ...זה קורה רק כשהמזגן דלוק ובנסיעה במהירות נמוכה שומעים את זה בעיקר בזמן שאני חונה.
מישהוא יודע למה הבעיה קשורה? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה קורה בכל לחיצה על הבלמים כשהמזגן דלוק או באופן אקראי?

כי אם זה באופן אקראי יש לי תחושה שאת מדברת על הפעולה של המדחס, שהוא נכנס לפעולה ומפסיק מדי דקה / חצי דקה (תלוי טמפרטורה שהמזגן מכוון אליה) ואולי את מקשרת בין השניים

Opel Adam S 2017

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תחני את האוטו במקום שקט, גיר ב P, שימי בלם יד ותשאירי את המנוע פועל. תעמדי מחוץ לאוטו. האם את שומעת את הקלקים האלו כל כמה שניות או כל כמה עשרות שניות? אם כן, זה רעש תקין של שילוב וניתוק מדחס מזגן. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה "קליק" שאת שומעת, בלחיצה על הבלמים, הוא ניתוק מדחס המזגן, והפעלתו מחדש לאחר שניות מספר.

את "הרעש" הזה, את תשמעי גם כאשר הרכב עומד במקום, עם מזגן דלוק,  כל כמה שניות,  ללא לחיצה על הבלמים.

מערכת המזגן אצלך,{ובהרבה רכבים אחרים}, מחוברת למערכת וואקום, שמשותפת גם למערכת הבלמים.[למגבר הבלם.]

ניתוק המדחס מתרחש בלחיצה על הבלמים,  במהירויות נמוכות מאוד, {מהירויות חנייה, קדימה ואחורה}. 

זו לא תקלה

עריכה אחרונה על ידי yossiaviel
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המון תודה לכולם!!!

באמת בדקתי את הרכב במקום שקט עם מכסה מנוע פתוח ....וגם ניסיתי את מה ש Buki הציע וזה היה ממש ממש מדוייק !

כיף שיש אנשים שעוזרים כך מתוך טוב לב ...תודה. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, yossiaviel כתב:

מערכת המזגן אצלך,{ובהרבה רכבים אחרים}, מחוברת למערכת וואקום, שמשותפת גם למערכת הבלמים.[למגבר הבלם.]

ניתוק המדחס מתרחש בלחיצה על הבלמים,  במהירויות נמוכות מאוד, {מהירויות חנייה, קדימה ואחורה}. 

יוסי תוכל להסביר את זה? מדוע מתרחש ניתוק המדחס בלחיצה על הבלם? 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי הסבר מדוייק לזה.

לאשתי עם הספייס 2020, אותו דבר. בזחילה איטית מאוד, או פקק, או כניסה לחנייה, עם מזגן פועל, כמעט בכל לחיצה על הבלם, יש ניתוק מדחס ואז הפעלה מחדש. ונתקלתי בזה בעוד כמה מכוניות. תשים לב, שגם שאתה יושב ברכב וסתם "מפמפם"על הדוושת הבלם, הטורים יורדים, ויש רכבים שגם עולים. ואחר כך מתייצבים בחזרה. תופעה נורמלית כמובן. כשהיית מנתק את אחד הצינורות וואקום ברכב, הטורים היו עולים. נכון? הבוסטר בלם ברכב עובד אוטו דבר. אבל בשני הכיוונים. עלייה בטורים וגם ירידה בטורים.

אני רק יודע שמערכת הוואקום של הבלמים היא משותפת לזו של המזגן. במצב N או P, המזגן עובד תמיד. עד שהלחץ במערכת עולה, ואז המדחס מתנתק. הוא מתנתק מעוד סיבות. למשל כשהוא מגיע לטמפרטורה הרצוייה ברכב.

 אבל במצב D, כאשר הטורים יורדים טיפה, כמעט כל לחיצה על הבלם מפסיקה את המדחס.

ויש גם מצב הפוך. הרכב בניוטראל. המזגן פועל. סתם לחיצה חזקה על הגז, מפסיקה את המדחס לשנייה, ומייד זה חוזר לפעול.

כל המצבים הללו מתרחשים, כאשר ברכב המזגן עובד בשיטת ה-ON/OFF.

קיימים רכבים, [לרוב גרמניים], שהמזגן עובד בשיטה אחרת. כלומר המדחס עובד בספיקה משתנה. מה שקורה שם, זה שאתה לא שומע "קליקים" בכלל, אלה פשוט המזגן מוציא פחות קור, או יותר קור, כתלות בטמפרטורה החיצונית, וגם בזו שאתה קובע בבקרת האקלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 55 דקות, yossiaviel כתב:

אני רק יודע שמערכת הוואקום של הבלמים היא משותפת לזו של המזגן

למזגן אין שום מערכת ואקום.

לא ראיתי עדיין בשום רכב איזשהו קשר חשמלי או מכאני בין מערכת הבלמים ולמערכת המיזוג.

לדעתי כל המסקנות שלך נובעות ממקריות טהורה ונסיבתית, שכן המדחס נכנס ויוצא לא מעט במהירויות חניה, ומרגישים זאת היטב ברכבים הקטנים

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדבר המשותף, והכוונה שלי, הייתה שמערכת הוואקום של הרכב, מעלה או מורידה טורים, ובהתאם לזה, תוך כדי הפעולות הללו קיים ניתוק מדחס רגעי, כשהטורים נמוכים מאוד.

לא כתבתי בשום מקום שצינור וואקום כזה או אחר, מחובר ישירות למזגן. ה"חיבור" היחידי שהתכוונתי אליו, או במילים אחרות "הקשר", הוא ירידה פתאומית בסל"ד, בעקבות פעולת לחיצת הדוושה.

לגבי מקריות, תנהג בסוויפט, ספייס סטאר, באלנו מהחדשים,  או איגניס, במהירויות זחילה איטית, ובכל לחיצה על הבלם אתה תשמע את נקישת הניתוק.

הדבר די מפריע, כשבחוץ חם מאוד, ואתה עומד בפקק או בזחילה איטית מאוד. כי אז, בכל לחיצה על הבלם אתה כבר מרגיש שהאוויר שיוצא מהמזגן, כבר לא קר, ודי דומה לאוורור רגיל. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1274 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...