Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)
לפני 22 שעות, sperial כתב:

 

הטענה שלי היא ששירות ציבורי יהיה יותר זול מפרטי. זה הכל.

שירות ציבורי מסובסד יהיה יותר זול לצרכן אבל מצד שני אין לך מושג כמה מס היית משלם בכל חודש אם השירות הזה לא היה מסובסד. ויש גם את עניין טיב השירות. ברוב המקרים, שירות פרטי לא ישרוד אם הוא גרוע כי אנשים יעברו למתחרים. שירות ציבורי, מחורבן ככל שיהיה, ימשיך להתקיים בלי שום סיבה אמיתית להשתפר.

לדעתי השילוב הכי טוב לדברים כאלה זה שירות פרטי מסובסד. 

 

עריכה אחרונה על ידי SlowRide
  • רעיון טוב! 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני 26 דקות, SlowRide כתב:

 מצד שני אין לך מושג כמה מס היית משלם בכל חודש אם השירות הזה לא היה מסובסד.

 

 

 ברגע שהשירות הוא ציבורי הוא ממומן דרך המסים,  זה לא קשור למסובסד או לא. 
נכון, מטעמים היסטורים קבוע מס בריאות והוא כאילו לא קשור למס הכנסה, אבל מי שמרוויח 30,000 בחודש משלם הרבה יותר מס בריאות מאשר מי שמרוויח 9,000 בחודש. 

השאלה האם תקציב הבריאות מגיע כולו ממס הבריאות או שהמדינה משלימה , זה פחות חשוב לדעתי. 

גם ככה במדרגה שביטוח לאומי ומס הבריאות מתבטלים מס הכנסה קופץ בדיוק באותו שיעור כמו המיסים האלה. 

 

אותו דבר ביטוח לאומי, במשך שנים טענו שדמי הביטוח הלאומי גבוהים משמעותית מהיקף הקצבאות שהם שמשלמים,

ופתאום , משבר , חישובים אקטוארים חדשים ומגלים שביטוח לאומי הולך לפשוט את הרגל בעתיד. 

 

פורסם

מערכת הבריאות הציבורית הישראלית פועלת במודל ייחודי - מצד אחד ממלכתית  מצד שני 4 קופות שמתחרות זו בזו, לא על המחיר אבל כן על השירות.

 

מה שעוד ייחודי למערכת הישראלית הוא שלא מדובר במבטחים אלא בארגונים שמספקים את נשירות הרפואי (זה לא טהור, כי נרכשים שירותים מבתיה"ח הממשלתיים ומגופים חיצוניים, אבל עיקר השירותיל ניתנים על ידי הקופה עצמה). כאן בא לידי ביטוי יתרון הגודל: יש בעולם חברות ביטוח שצבטחות עשרות מיליונים, יש רשתות בתי חוליםמעם מאות בתי חולים, אבל גוף שמספק שירות למיליוני אנשים זה דבר חריג ונותן לקופות כוח מול הספקים.

 

עוד יתרון של המודל הישראלי בא לידי ביטוי במגיפה הנוכחית: ריכוז המידע הלאומי שאפשר את מבצע החיסונים ומקשה על זייפנים, או המחקרים שמבצעות הקופות כמעט בזמן אמת, למשל המחקר על השפעות הלואי של החיסון לקורונה שפורסם ביום ה'. יש מדינות מסודרות לכאורה, למשל ארה"ב, שלרשויות שלהן אין מושג ירוק מה מתרחש בהן, והכל אומדנים שמתעדכנים באיחור.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 8 שעות, korola כתב:

אופס,  מספר החולים קשה חזר לעלות.  אחרי שבוע של חגיגות הגענו לשיא, יש בלימה.

פתאום מתגלה התמונה הבאה:

בצבע התכלת , אלו החולים קשה מבין הלא מחוסנים , שכמובן ממשיכים לעלות כי החיסון לא מגן עליהם.

בירוק כהה, אלו החולים קשה מבין המחוסנים , שדווקא פה החיסון כן מגן ולכן יש תיקון משמעותי בגרף

אבל בגלל שהמחלה ממשיכה להתפשט, ומספר המאומתים ממשיך לעלות. 

אז בסופו של דבר למרות שאחוז החולים קשה מתוך המחוסנים יורד , הגידול של מספר החולים עולה. 

 

עכשיו שאלת מיליון הדולר?

האם החיסונים יצליחו להדביק את פתיחת שנת הלימודים?

האם הילדים שידבקו ידביקו את סבא וסבתא למרות החיסון השלישי ? 

 

 

image.png.47f1d89291a9f553c5e722ed66ab9108.png

 

image.png.58f07f3e1c6ac31ffbd113c422dff432.png

 

 

האמת , מרגיש לי שמישהו במשרד הבריאות משחק בנתונים על מנת להראות נתונים גרועים ולא לפתוח את הלימודים ב 1/9. 

אחוז החיוביים היום על 8.4% על כ-50 אלף בדיקות. 

ומספר החולים קשה היום עלה ב 50 , לעומת עלייה של 40 כל שבוע שעבר (שבת עד שבת). 

 

בדר"כ יום שני הוא היום עם הנתונים הכי גבוהים, לכן רק ביום שלישי נראה נתונים רלוונטים, בשבת וראשון עוד אפשר לשחק. 

 

image.png.bf4e876338bda2664ce83593730ae05f.png

 

image.png.418c40bf960deb6f4f45130137c71b2e.png

 

פורסם

לא נראה לי. מספרי השיא של המאומתים הגיעו לפני שבוע - שבועיים, כך שעכשיו הזמן לעלית מספר הקשים. 

 

מבחינת אימותים מצטיירת מידה של התייצבות, אם כי, כפי שציינת, צריך להמתין לסיכומים של מחר עם ה"טיוב", אלה שיתפרסמו מחרתיים לפנות ערב.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני שעתיים, לירון .ה. כתב:

הרוב כמו בשני, אבל קצת מופחת.

זה מה שהיה לי, יום וחצי של קצת רחמים עצמיים.

וכאב ביד

אצלי ביום הראשון רק כאב במקום הזריקה, יום אחרי זה בנוסף קיבלתי כאב ראש לחצי יום, היום הכל עבר.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם
לפני שעתיים, sperial כתב:

מערכת הבריאות הציבורית הישראלית פועלת במודל ייחודי - מצד אחד ממלכתית  מצד שני 4 קופות שמתחרות זו בזו, לא על המחיר אבל כן על השירות.

המערכת עובדת לפי שיטת השוברים, אז היא כן מתחרה על הכסף.

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם

קורולה. משחקים בגרפים. היום בבוקר היו 11,000 אלף.

בערב עלה מעל 12,000 אלף.

ונראה מה היום ייסגר.

נראה שדבקה רוצים לפתוח. את שנת הלימודים.

ואחרי זה לסגור. לעשות מין לופ.28.8.thumb.jpg.c6ea07c115990f69695084f4985b925d.jpg29.thumb.jpg.584169c67b2f0891ffb657ed7bb23e17.jpg

  • רעיון טוב! 1

אני אדם דסלקט ולכן יופיעו שגיאות כתיב וחסר סימני פיסוק    נקודות  מקווה שתקבלו זאת 

תודה🙂

פורסם

האמת, זה לא ממש בור מה הם רוצים, כנראה גם הם עצמם לא בדיוק מורכבים מ"הם". 

יש את שה שה שרוצה לפתוח לא משנה מה מו מי.. 

יש את אלו שרוצים להכיל את המתים ולהכריז שהם ניצחו את הקורונה בלי סגר  (ספר מספר 2 - איך מנצחים מגיפה שיש כבר חיסונים). 

ותמיד יש את אלו שחוששים  (הורביץ - שרון אלרועי ) , שמעדיפים ללכת על בטוח ולא להתקרב בכלל לקצה.

 

אני עוד זכור שלפני זמן קצר דיברו על 400 או 500 חולים קשה כסימן לתת למשק ברקס.

בנתיים עברנו את ה-700 , וחוץ מאייטם קטן בחדשות כל הופעה של עומר אדם במנורה מבטחים, אף אחד לא מדבר על כלום. 

 

בנוסף - כמו שאמרתי בתחילת הגל, מפקדת אלון מסוגלת לטפל ב 2,000 מאומתים , אז רק שבוע שעבר נזכרו לעשות כתבה על הקריסה של מפקדת אלון,   והם אמרו שכל יום הם מגיעים לתחקר רק 20% מהמאומתים. 

גם את זה - עשו כתבה קטנה ושקט .. מאז.  

 

ואם מישהו עוקב אחרי אנגליה - שבתחילת הגל הזה, הייתה מודל לחיקוי, אז הם פשוט מכילים את המתים.

יש להם כ-30,000 מאומתים ביום כבר יציב כמה שבועות , ומהם מתים כ 100 איש ביום. 

מכילים את המתים ומחכים לשלב שרוב האוכלוסייה תתחסן , טבעי או בפייזר. 

 

אני אחרי החיסון השלישי (פחות משבוע) , אבל אם היו מאפשרים לי אז הייתי בכיף הולך לקבל בוסטר של מודרנה.  

ואולי אפילו עושה קוקטיל עם החיסון של המכון הביולוגי של נס ציונה. 

לוירוס יש מעל 20 חלבונים שהגוף יכול לייצר להם נוגדנים, החיסון של פייזר מסנטז רק 2 מהם. 

בכיף הייתי מתחסן לעוד כמה מתוך ה 20 חלבונים האחרים. 

פורסם

ראיתי עכשיו חדשות של הערב ואני לא מבין את התקשורת הזאת

כשיש סגר באים בטענות למה יש סגר

כשמחסנים את כל האוכלוסיה באים בטענות למה זה מהר מדי

אין מילה אחרת חוץ מתקשורת עלובה

 

פורסם
לפני 7 שעות, DareDevil כתב:

המערכת עובדת לפי שיטת השוברים, אז היא כן מתחרה על הכסף.

כן כסף, אבל לא מחיר. תמורת כל "חבר" הקופה מקבלת סכום קבוע בהתאם לנתוניו האישיים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
בתאריך 28.8.2021 בשעה 20:27, sperial כתב:

הטענה שלי היא ששירות ציבורי יהיה יותר זול מפרטי. זה הכל.

 

מס הבריאות מחושב כאחוז מהשכר. ביטוח פרטי לא. זה הבדל של סדרי גודל. ובשני המקרים כמה אתה "מרוויח" או "מפסיד" כאדם בודד נגזר מהמצב הבריאותי שלך. כמובן גם צריך לזכור שהיום הקופות מציעות כיסוי נרחב יותר וגם זה עולה עוד כסף.

 

אני כמובן לא חושב שצריך להפריט את מערכת הבריאות. אבל מהכתיבה שלך נראה לפעמים שאתה בוחר לא להבין שהוצאת כסף מהכיס של האזרח דרך רשויות המס היא עדיין הוצאת כסף. זו לא איזו מתנה שנופלת עלינו מהשמיים והמדינה "סתם" לא רוצה לחלק אותה, כן? ואם כבר המדינה נכשלת במשהו לחלוטין, אז זה ביצירה של חברה בה כולם חולקים בנטל של מה שמגיע ממימון ציבורי. לא בזה שהיא לא לוקחת עוד כמה שקלים בחודש ממי שמשלם המון גם ככה.

  • אהבתי 1
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם (נערך)

אתה לגמרי לא מבין אותי. הטענה היא ששירות נתון יעלה לספק הציבורי הרבה פחות מאשר למבטח פרטי, כלומר השקל שאתה משלם כמס בריאות יקנה הרבה יותר מהשקל שתשלם למבטח פרטי שאינו ספק שירות רפואי  אלא חברה שעובדת עם הרבה "מוסכי הסדר" שכל אחד מהם מתנהל עצמאים, וכמובן כולם כגופים מסחריים שרוצים להרוויח.

 

גוף כמו כללית שמספק שרות ל-4.5 מיליון אנשים או מכבי שמטפלת בלמעלה מ-2 מיליון, ושמוגדרים כגופים ללא כוונת רווח, יש יכולת לנצל את יתרון הגודל, ואין להם מחוייבות לרצות העלי.מניות על ידי חלוקת דיווידנדים.

 

 

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

^

בעיקרון אתה צודק, הבעיה היא אחרת.

ידוע לך שחברות ציבוריות הם משמעותית פחות יעילות מחברות פרטיות, אני מניח שאין אפילו צורך להסביר למה.

את אותה בעיה יש בקופות חולים, בסופו של דבר אולי עדיף שהם יהיו חברות למטרת רווח ושיהיה בהם ניהול מסודר כלכלי ויעיל, ושנציג עושה מו''מ הוא יעבוד ב100% למען החברה. מאשר חברה "ללא מטרת רווח" אבל עם הרבה מטרות (או חוסר מטרות) אחרות..

 

מי שחי לפי הספר - סופו שימות מטעות דפוס (ר' משה שפירא)

×
×
  • תוכן חדש...