Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דיון- רכב חזק בתור רכב ראשון מצריך קורס נהיגה מתקדמת?


itayvaizman
שימו לב! השרשור הזה בן 1358 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 2 שעות, _DownLoaD_ כתב:

אני לא מסכים איתך. אני נוסע על רכב שבדיינו הוציא 300 בגלגל בהנעה קדמית (דהיינו בלחיצה = אין הגיוי). 

אני לא חושב שחייב קורס כי הכביש הציבורי הוא לא מסלול, ויש לנהוג בצורה בטיחותית. דהיינו - הרכב שלי מתנהג כמו מאזדה 3 רגילה

 


שוב, אני זה שחושב שצריך קורס לנהיגה מגננתית, לא לשליטה ברכב. כמה הרכב חזק או איך הוא מתנהג זה לא רלוונטי לתכנים של קורס כזה.

 

אגב, ניואנסים של התנהגות כביש קיימים גם כשנוהגים רחוק מהמגבלות, אבל הם שונים כי הצמיגים מתנהגים אחרת בנהיגה כזו. רוב הקורסים שעוסקים בשליטה ברכב לא מתייחסים לנקודה זו, שזה עוד גורם בגנותן של הדרכות מסוג זה.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 82
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 3 שעות, _DownLoaD_ כתב:

אני לא מסכים איתך. אני נוסע על רכב שבדיינו הוציא 300 בגלגל בהנעה קדמית (דהיינו בלחיצה = אין הגיוי). 

אני לא חושב שחייב קורס כי הכביש הציבורי הוא לא מסלול, ויש לנהוג בצורה בטיחותית. דהיינו - הרכב שלי מתנהג כמו מאזדה 3 רגילה

 

 

אז כל הסוסים יוצאים רק כשאתה במסלול?

 

בימים שלפני מערכות הבטיחות האוטונומיות של היום, קורס נהיגה היה הדרך היחידה לשפר את השרידות. היום מערכות ה-ESP ושות' יצילו כל נהג שהוא לא דיביל מושלם, כל זמן שיכוון את ההגה לכיוון הנכון. וכן, לכוון את ההגה לכיוון הנכון בזמן לחץ, זה לא טריוויאלי. אבל כל עניין איבודי השליטה בסיבוב, הוא כבר כמעט דבר שלא קורה במכונית מודרנית (שוב, כל זמן שהנהג לא דיביל מושלם).

 

אז קורס נהיגה מתקדמת זה תמיד מומלץ, כי כדאי להוציא ממערכות הבטיחות את המקסימום, אבל פחות נחוץ מפעם. נהג כיום כבר לא צריך להיות מיומן במודלציה של הבלימה ובאיזון הרכב בסיבוב.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, falou כתב:

 

לכוון את ההגה לכיוון הנכון בזמן לחץ, זה לא טריוויאלי.

לדעתי כיוון ההגה לכיוון הנכון בזמן לחץ (או שלא בזמן לחץ) הוא סוג של אינסטינקט. לא שעצם הפעולה בהכרח תציל את המצב, כן?

עריכה אחרונה על ידי Daniel009
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במכונית עם בקרות, עצם הפעולה, פלוס לחיצה בריאה על הבלם, יכולה להציל את המצב. הבעיה היא שבאופן אינסטנקטיבי אנשים לא מפנים את ההגה למקום הנכון, אלא נועצים עינים ומכוונים למקום ממנו הם חוששים להפגע. דבר שני שמתרגלים בקורס נהיגה זה להסתכל לאן שאתה רוצה להגיע. זה נשמע טריוויאלי, אבל זה לא.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ציטוט

אלא נועצים עינים ומכוונים למקום ממנו הם חוששים להפגע

 

זה לא נשמע הגיוני.

 

מה שאתה אומר אולי הגיוני לנהגים מהסוג הזה:

שבעבורם הדבר הנכון ביותר יהיה להניח את רישיון הנהיגה על הדלפק במשרד הרישוי.

עריכה אחרונה על ידי Daniel009
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, falou כתב:

הבעיה היא שבאופן אינסטנקטיבי אנשים לא מפנים את ההגה למקום הנכון,

זה לא רק זה. 

 

כשהבקרות מתערבות נהגים לא מיומנים ושלא מודעים לאיך ההתערבות מרגישה נבהלים ונלחמים בהן (אם אתה זוכר את הדורות הראשונים של ה abs למשל אז נהגים היו נבהלים מהרטט בבלם ועוזבים אותו במקום ללחוץ בכל הכוח).

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב חזק + רכב ראשון + נהג צעיר = ברוב המקרים רעיון רע מאד

בדיוק כמו שלפני שלומדים לרוץ לומדים לזחול, כך גם עם רכב. חייבים להבין את הבסיס: העברות משקל, הגה וכו...

 

Ford Mondeo 2.0T + Bluefin Remap - נמכרה

Infiniti G37 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Daniel009 כתב:
ציטוט

אלא נועצים עינים ומכוונים למקום ממנו הם חוששים להפגע. 

זה לא נשמע הגיוני.

 

זה לא בדיוק ככה. נכון יותר לומר שנהגים מכוונים את הרכב הרחק מן המקום שהם לא רוצים להגיע אליו, במקום אל עבר המקום שהם כן רוצים להגיע אליו. כלומר, הם עדיין מפנים את ההגה לכיוון הנכון, אבל בגלל הפניקה שנגרמת עקב הבהיה במכשול, המינון והתזמון של הפעולה נדפקים ולעתים מחמירים את המצב. ברגע שלומדים להסתכל לכיוון הנכון, הרבה מהבעיות הללו נפתרות מעצמן.

 

לפני 1 שעה, ArikM כתב:

חייבים להבין את הבסיס: העברות משקל

 

העברות משקל כמעט ולא רלוונטיות להתנהגות הרכב בנהיגת כביש. התנהגות הרכב נקבעת בעיקר על פי מהירות הכניסה לסיבוב, קצב סיבוב ההגה ושימוש בכוח המנוע.

 

הנה עוד דוגמה כיצד הדרכה שמיישמת טכניקות מעולם הנהיגה באזור המגבלות פחות רלוונטית לנהגי כביש. עדיף להתמקד בתכנים של נהיגה מגננתית.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין איך אתה קובע כל פעם "עובדות" ללא כל סימוכין.

אתמול, איך מתנהג רכב עם הנעה אחורית.

והיום, "העברות משקל לא רלוונטיות" לנהיגת כביש. סליחה?

אולי חצי מהנהגים בכביש לא יודעים מה זה העברת משקל, אבל לא החצי הטוב.

זה בסיסי לדעת שכשאתה בולם המתלה הקדמי שלך מכווץ, ולכן יכולת התמרון והספיגה שלו מוגבלות, למשל.

וזאת דוגמה הכי פשוטה.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 דקות, amosbmw כתב:

זה בסיסי לדעת שכשאתה בולם המתלה הקדמי שלך מכווץ, ולכן יכולת התמרון והספיגה שלו מוגבלות, למשל.

 

בדרך כלל מסבירים את זה ההיפך. אתה בולם = יותר משקל בסרן הקדמי = יותר יכולת תמרון. זה הסבר מאוד נחמד ואינטואיטיבי. הבעיה היחידה היא שהוא לא נכון; דווקא מה שאתה כתבת קרוב יותר לאמת, אבל עדיין רחוק מלהיות האמת המלאה, במיוחד בנהיגת כביש היכן שהתנהגות הצמיג שונה מאשר באזור המגבלות.

 

אם תעשה את החשבון, תגלה שבנהיגת כביש אתה מעביר מעט מאוד משקל, במיוחד על ציר האורך של הרכב. לכן כגורם שמשפיע על התנהגות הרכב זה יחסית זניח בכביש. מהירות הכניסה לסיבוב וקצב סיבוב ההגה הרבה יותר משמעותיים.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, Daniel009 כתב:

 

זה לא נשמע הגיוני.

 

מה שאתה אומר אולי הגיוני לנהגים מהסוג הזה:

שבעבורם הדבר הנכון ביותר יהיה להניח את רישיון הנהיגה על הדלפק במשרד הרישוי.

בכמה קורסים של נהיגה מתקדמת השתתפת, שאתה יודע מה 'הגיוני'? 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 34 דקות, חן ג. כתב:

אם תעשה את החשבון, תגלה שבנהיגת כביש אתה מעביר מעט מאוד משקל, במיוחד על ציר האורך של הרכב. לכן כגורם שמשפיע על התנהגות הרכב זה יחסית זניח בכביש. מהירות הכניסה לסיבוב וקצב סיבוב ההגה הרבה יותר משמעותיים.

סליחה אבל זה בולשיט מזוקק.

 

לפי מה שאתה אומר שני נהגים שנכנסים באותה המהירות (הגבוהה מידי לנהג ממוצע) יסיימו אותו בדיוק אותו הדבר. אין חשיבות לבלימה והאצה?

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בטח שיש חשיבות:

  1. כשאתה בולם, אתה מאבד מהירות.
  2. כשאתה בולם או מאיץ, חלק מאחיזת הצמיגים מנוצלת להאטה או האצה, במקום לפניה.
  3. אם נכנסת לפניה מספיק לאט, כוח המנוע יכול לייצר עוד כוח פניה ולכן לסייע לייצב את הרכב.

 

עד כאן אין שום קשר להעברת המשקל. העברת המשקל רלוונטית רק ל:

  1. כאשר הגורם המגביל את ההצלחה של התמרון הוא חוסר היכולת של הרכב להסתובב פיזית בזמן, שזה יחסית נדיר.
  2. ההאצה החוצה מהפניה, שעוזרת "ליישר" את הרכב בנוסף לפתיחת ההגה.
  3. שימוש בהאצה במהלך הפניה במקום בתיקוני הגה, כי העברת משקל אורכית מערערת את יציבות הרכב פחות מהעברת משקל צדית.

 

ושוב, יש גם חשיבות עצומה לקצב סיבוב ההגה. נהג ש"שובר" את ההגה יצלח את הסיבוב פחות טוב מנהג שמתחיל לסובב את ההגה מוקדם ובהדרגה. זה הכי חשוב.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, חן ג. כתב:

בנהיגת כביש רגילה, כשאתה נכנס לסיבוב במהירות שבה אתה רחוק מן המגבלות, הצמיג מתנהג אחרת. מאחר ואתה לא בולם/מאיץ חזק בנהיגה שכזו, העברות המשקל יחסית קטנות. בנהיגה כזו, אם האטת מספיק, עדיף לקחת פניות "על הגז."

 

ושוב, יש גם חשיבות עצומה לקצב סיבוב ההגה. נהג ש"שובר" את ההגה יצלח את הסיבוב פחות טוב מנהג שמתחיל לסובב את ההגה מוקדם ובהדרגה. זה הכי חשוב.

ואת כל זה צריך ללמוד ולא מסירטונים ביוטיוב.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, חן ג. כתב:

אם תעשה את החשבון, תגלה שבנהיגת כביש אתה מעביר מעט מאוד משקל, במיוחד על ציר האורך של הרכב. לכן כגורם שמשפיע על התנהגות הרכב זה יחסית זניח בכביש. מהירות הכניסה לסיבוב וקצב סיבוב ההגה הרבה יותר משמעותיים.

זה לא עניין של כביש או לא, אלא בחירה בקצב הנהיגה, לא?

מי שינסה לנהוג בנס הרים כמו שהוא נוהג במוטורסיטי יחווה את אותה החוויה. ואני חושב שזה הפער העיקרי.

  • אהבתי 1
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1358 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...