Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דיון- רכב חזק בתור רכב ראשון מצריך קורס נהיגה מתקדמת?


itayvaizman
שימו לב! השרשור הזה בן 1358 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 17 דקות, יבגניפ כתב:

זה לא עניין של כביש או לא, אלא בחירה בקצב הנהיגה, לא?

 

 

כן. אבל הדיון הזה לא עוסק בקצב של נהיגה ספורטיבית או תחרותית: מדובר פה על נהג חדש והאם הוא צריך לקחת הדרכה בסיסית ומה התוכן של הדרכה כזו צריך להיות.

 

כשנוהגים רגיל כמעט ואין להעברות משקל רלוונטיות. עדיף להיכנס לפניות לאט, עם הפנית הגה הדרגתית ו"על הגז". במלים אחרות, מנסים לצמצם את העברות המשקל למינימום; אבל כשאתה נוהג כל כך רחוק מן המגבלות, גם זה סתם פדנטי.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 82
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

כן, אני כאמור לא חושב שיש פה מתכון מנצח למה שאפשר לכסות בקורס אחד כזה (מתחבר כנראה להתייחסות לדפנסיביות). 

קח דוגמא היפתוטית: נהג נוסע במהירות גבוהה, נניח 160 קמש, בעיקול בכביש כלשהו, עם הגה מופנה 60-70 מעלות ימינה. בזמן הזה, חותך אותו נהג אחר מהנתיב ליד. הנהג שלנו זורק את דוושת הגז ובועט בבלם. מה יקרה? 

עריכה אחרונה על ידי יבגניפ
  • אהבתי 1
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צודק שאי אפשר לכסות את כל הנושאים בקורס אחד, בוודאי לא אם יש אתה רוצה לפנות לציבור רחב של נהגים ולקוות שהם יצליחו להפיק משהו מן ההדרכה.

 

זו בדיוק הסיבה שאני חושב שצריך להתמקד בנהיגה מגננתית ולא בשליטה ברכב. בלימת חירום חייבים ללמוד, בין היתר כי זה נותן לך תחושה לגבי שמירת רווח והתאמת המהירות לתנאי הדרך. אבל שאר הדגש צריך להיות על נהיגה מגננתית, לא על איך לקחת פניות.

 

אבל אם כבר לומדים איך לקחת פניות, עדיף ללמוד לקחת אותן לאט ו"על הגז" שבוא נודה על האמת, מדע טילים זה לא.  כניסה לפניה בבלימה נגררת - שגם ככה נלמדת רק "על רגל אחת" (Pun intended) ברוב ההדרכות שראיתי - רלוונטית רק לפניות בירידה.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 39 דקות, יבגניפ כתב:

כן, אני כאמור לא חושב שיש פה מתכון מנצח למה שאפשר לכסות בקורס אחד כזה (מתחבר כנראה להתייחסות לדפנסיביות). 

קח דוגמא היפתוטית: נהג נוסע במהירות גבוהה, נניח 160 קמש, בעיקול בכביש כלשהו, עם הגה מופנה 60-70 מעלות ימינה. בזמן הזה, חותך אותו נהג אחר מהנתיב ליד. הנהג שלנו זורק את דוושת הגז ובועט בבלם. מה יקרה? 

 

אם יש לו ESP, יהיה בסדר גמור, כל זמן שהוא לא יעזוב את הבלם.

הדרך היחידה שאני הצלחתי להכות ESP זה ע"י בלימה, היגוי, עוזב בלם ומיישר הגה. אז האוטו מחליק על הצד.

אחרת... יהיה בסדר.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצד שני, נהג הדיוט לא בהכרח צריך להחליק כדי לרדת מהכביש. וכשהרכב לא מחליק, ה-ESP לא בכרח יודע שהוא צריך להתערב.

 

אבל שוב, אבדן שליטה מהסוג הזה מהווה רק אחוז מסוים מכמות ההתנגשויות. עדיפות הדרכות שנוגעות בנושאים שימושיים יותר.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אף פעם לא היה לי רכב חזק במיוחד, אבל עשיתי מלא שטויות כשהייתי נהג חדש. ככה למדתי משהו על מגבלות ושליטה ברכב ולפעמים למדתי בדרך הקשה. אם קורס נהיגה מתקדמת מאפשר לך לעשות את הטעויות האלה בצורה מבוקרת במקום ללמוד מה זה תת היגוי כשאתה נכנס באבן שפה ושובר מסרק הגה באוטו ליסינג של אבא, ברור שכדאי לעשות קורס.

לא חושב שזה צריך להיות חובה בחוק כי זה עניין של אחריות אישית. כמו שאתה לא יכול לחייב אנשים לקרוא את ספר הרכב שלהם ולהיבחן עליו כתנאי לקבלת רישיון.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל עניין של חינוך,

טכנית נהג חדש בן 17 יכול לנהוג על רכב גדול עם נגרר בזמן שלמד נהיגה על פולו. אין איזו הגבלה בחוק, אך הורה נורמלי ידאג ללמד אותו לנהוג עם נגרר. זה מקרה שאני מניח שמעטים מהנהגים החדשים נוהגים עם נגרר.

וזה נכון גם לרכבים חזקים במיוחד ואולי גם לרכבי אספנות בלי ABS והגה כח, ג'יפים בשטח ועוד דוגמאות שמצריכים להכיר את הרכב.

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1358 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...