Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה לגבי חיישני לחץ אוויר


bjlb
שימו לב! השרשור הזה בן 1336 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי,

חשבתי על זה היום. אם אני מחליף גלגלים, סרן קידמי באחורי, מה שאני עושה בד"כ בטיפול שנתי, אני אראה דיווח מוטעה בצג?

כלומר מה שיראה קדימה יהיה אחורה והפוך?

פעם ראשונה שאני חושב לעשות החלפה ברכב עם חיישני לחץ אוויר.

ליאור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם יש לך חיישנים שמראים את הלחץ המדויק בצמיגים אז לא תקבל דיווח מוטעה.

אם יש לך חיישנים שלא מראים לחץ מדוייק, אלא כאלה שצריך "לכייל", ואז כשיוצא מאיזון הוא מתריע, אז אחרי שתחליף, תתקן את לחץ האוויר בצמיגים ותכייל. אין שום בעיה.

לפני כשעה, SlowRide כתב:

לא אכפת לי שמעלים כל הזמן את מחיר הדלק כי אני תמיד מתדלק ב100 שקל 🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוזר מה שאתה אומר, זה מה שראיתי באחד האתרים:
לעתים נדרש כיול מחדש של מערכת ה- TMPS באמצעות מכשור אלקטרוני, בעיקר בעת שינוי מיקום של הצמיגים (למשל העברת זוג צמיגים קדמיים אחורה ולהיפך). אם לא יבוצע כיול מחדש, האינדיקציה שתופיע על לוח המכוונים לא תשקף את מיקומם האמיתי של הצמיגים, ועלולה לבלבל את הנהג

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

או שזה ומערכת מבוססת חיישני מהירות גלגל בלי חיישנים בכלל, אז מיקום הגלגלים לא משפיע על שום דבר.

 

אם היצרן מגדיר לחץ ניפוח שונה בין הצמיגים הקטדמיין לאחוריים, לאחר הצלבת צמיגים והוספת/הורדת אוויר מומלץ לבצע איתחול למערכת (הכוונה למערכת בלי חיישנים).

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המערכת יודעת מיקום מדויק של כל גלגל.
לפני כמה ימים ראיתי שיש לי בורג בצמיג, וירד אוויר, אבל היה מספיק לנסוע לפנצריה.
דקה אחרי שהתחלתי בנסיעה, קפצה לי התראה על לחץ נמוך בגלגל הספציפי.
שהפנצר תוקן גם ראיתי את החיישן על הונטיל.
הרכב אגב הוא ניסן מקסימה 2016.
אז אם אני מחליף, המערכת תדע לבד או שצריך לכייל אותה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, bjlb כתב:

המערכת יודעת מיקום מדויק של כל גלגל.
לפני כמה ימים ראיתי שיש לי בורג בצמיג, וירד אוויר, אבל היה מספיק לנסוע לפנצריה.
דקה אחרי שהתחלתי בנסיעה, קפצה לי התראה על לחץ נמוך בגלגל הספציפי.
שהפנצר תוקן גם ראיתי את החיישן על הונטיל.
הרכב אגב הוא ניסן מקסימה 2016.
אז אם אני מחליף, המערכת תדע לבד או שצריך לכייל אותה?

 

המערכת ברכבך יודעת לזהות באופן אוטומטי את מיקום הגלגל (חיישן) גם אם תשנה את מיקום הרכבת הגלגל. המערכת מבוססת על 3 אנטנות חיצוניות המקבלות מידע מהחיישנים ומעבירות אותו למחשב הגוף (BCM).

 

שאלה: מתי צריך לעשות כיול בעזרת ציוד מתאים ?

 

תשובת המומחה: במידה והחלפת  את אחד החיישנים או החלפת מחשב גוף (BCM).

 

עריכה אחרונה על ידי מרק10
  • אהבתי 1

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תלוי מאוד בסוג הרכב, לי ברכב יש חיישן התראה בכל גלגל, כשהחלפתי צמיגים החזירו לי את הגלגלים בסדר שונה ממה שהוציאו, והבטיחו שמערכת תזהה לבד את המיקום החדש של כל גלגל מה שלא קרה בסופו של דבר ונאלצתי להרים את האוטו ולהחזיר כל ג'אנט למקום שלו.

יכול להיות שאיזה תפריט בתוך תפריט בתוך תפריט בתוך תפריט בתוך תפריט יאפשר למערכת לכייל את עצמה מחדש או לבצע איפוס כזה או אחר אבל לא מופיע שום דבר בספר רכב וגם אחרי כמה אלפי קילומטרים שום דבר לא השתנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, bjlb כתב:

איזה הצהרות בדיוק?

'המערכת יודעת מיקום של כל גלגל.'

זה נכון רק עבור דגמים מסויימים, יש כאלו שזה לא כך.

גם במערכת שלא מסוגלת להבחין איפה כל גלגל באופן עצמאי,  אם כל חיישן הוגדר נכון, המערכת תדע איזה גלגל איבד אוויר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני זה שפתחתי את הדיון בשאלה אם זה יודע לבד או לא.
התכוונתי שהמערכת אצלי עכשיו מראה במדויק איפה כל גלגל נמצא, לפני ההחלפה, לא הבנת אותי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתמול החלפתי את הגלגלים הקדמיים באחוריים.

נסעתי לתחנת דלק וניפחתי 36 מקדימה ו 35 מאחורה. (דרך אגב, אני מוצא שהמדים שלהם מכויילים מעולה, אף פעם לא יצא לי סטייה כמו שבד"כ הדעה הרווחת פה בפורום)

אחרי 2 דקות נסיעה, הצג הראה לי בדיוק הפוך. שני האחוריים 36 ושני הקידמיים 35 :-( (בתצוגה אצלי רואים לחץ בכל גלגל)

מסקנות:

1. גם המד בתחנה מדוייק, וגם המד בחיישני רכב אצלי לפחות מדוייק.

2. אצלי מיקום לא מתעדכן אוטומטי, צריך איכשהו לאפס ולכייל את המחשב מחדש. (אשמח לשמוע אם מישהו יכול לתת מידע איך)

תכלס לא כזה נורא, גם ככה אצלי כל הלחצים שווים בתכלס וצריכים להיות על 33. העיקר שיש התראה במידת הצורך, אני כבר אמצא איפה הבעיה.

ליאור.

עריכה אחרונה על ידי bjlb
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1336 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...