Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה אתם חושבים? אמינות יפנית שווה התפשרות בשנתון?


GR8Day
שימו לב! השרשור הזה בן 815 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שבוע טוב חברים.

אחד הלבטים המרכזיים שמלווים לא פעם את הנהג התפרן לפני קניית רכב, היא זו:

יש לו סכום כסף מסוים, לא גבוה (הוא תפרן, כן?!) לצורך העניין 15-20K והוא מחפש רכבים ביד 2. בגדול, הוא רואה יפניות מזדקנות לעומת אירופאיות צעירות יותר. יש גם הרבה אמצע, נכון, אבל אלו הסגמנטים הבולטים. מצד אחד 'אחי, קח רק יפנית. אין על האמינות שלהן!', מצד שני, תוספת של עוד כמה שנים וקילומטרים לא באמת עשו טוב לרכב.

מה אתם חושבים?

מה הנסיון שלכם, או של חברים ומשפחה, הראה?

Today is a great day!

Just like every day...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זאת שאלה שאני כל הזמן שואל את עצמי מחדש אז תשובה החלטית לא תקבל ממני. אבל הנסיון אכן תומך ביפניות במגבלות ההיגיון כלומר ככלל יפני ותיק אך די שמור במחיר סביר (ולא, המחירים של טויטה ביד שניה לא סבירים בעליל! ) יתן יותר שקט מאירפאי או קוראני במחיר דומה.

אך זהו כלל עם הרבה יוצאים מן הכלל. אני וחבריי משתמשים ברכבים בני 10-15 ואפשר לראות שפוקוס אוטו' ויונדאי i20-30 מציגות אמינות לא רעה אם כי עדיין ביונדאי לדוגמה אני רואה יותר התפרקויות של ידיות פלסטיקה וכדו'

אצלנו במשפחה אחרי כמה עשורים של אמריקאיות ואירופאיות נקנתה לפני 17 שנה לנסר בת עשר וההבדל באמינות היה כל כך חד שמאז הוחלפה לנסר בלנסר יותר חדשה כבר 3 פעמים! לא היה עניין מיוחד בלנסר אלא במשפחתומטית יפנית במחיר טוב ובמשבצת הזאת יש בגדול רק את הלנסר והאימפרזה.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפנית פשוטה גם אמינה יותר וגם טכנולוגית בדרך כלל פשוטה הרבה יותר אז טכנית יש הרבה פחות מערכות שיכולות להתקלקל. דבר נוסף הוא מחיר החלפים שפוי הרבה יותר ובארצנו משופעת היפניות המבחר גם משומש רב יותר. לחסרי תקציב ברף התחתון ממש אני ממליץ על סובארו B3 נכון היא עגלה שתיינית וצפופה למדיי אבץל האמינות טובה וסחירות נומוכה מובילה לכך שאפשר ב10K לקנות אחלה רכב עם נוחות נסיעה נוחה למדיי.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריך תקציב מדוייק. 15 או 20 ? איזה רכב? משפחתי או מיני? כמה ק"מ בשנה? לכמה שנים להחזיק את הרכב?

אין דבר כזה שאלה כללית כי אין חיה כזו. יש צרכים ספציפיים ואת הרכב שישתדל לענות על מרבית  הצרכים בתקציב המיועד. 

מונדאו 2.3 שנת 2011 תהיה רכישה נהדרת למי שנוסע הרבה בבין עירוני ורוצה משפחתית גדולה ומפנקת. פוקוס 2011 צורה ישנה תהיה רכישה יותר חכמה למי שצריך פחות גודל ולא נוסע מהר. ממולן יש מאזדה 6 ו 3 עם הרבה מכלולים משותפים בשנים האלו, ככה ששאלת ה-יפנית/אירופאית לא ממש רלוונטית. 

 

  • רעיון טוב! 1

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

נראה לי שבתקופה הנוכחית צפוי שתהיה הצטרפות מסיבית יותר למועדון הזה.

 

מניסיון אישי שלי ומניסיון של קרוביי שהיו בעלים של רכבים יפניים ורכבים אירופאיים, שמתי לב שהרכבים היפניים היו משמעותית פחות במוסך, נטו להתקלקל פחות וגם נמכרו בקלות ובמחיר קרוב יותר למחירון (ולפעמים אפילו מעל מחירון - תלוי בדגם).

 

על כל פנים אני חייב לעשות הבדלה - "רכבים יפנים" זו הגדרה כוללנית מידיי לטעמי. לדעתי רכב יפני הוא לא רק רכב שמיוצר ע"י חברה יפנית.

יש רכבים שמוגדרים יפנים אבל לא כל החלקים שלהם מיוצרים ביפן, או שהם לא הורכבו ביפן וכיו"ב ולכן לא נהנים ממוניטין האמינות שיש לרכבים יפניים "אמיתיים" (ראו למשל ניסאן או סובארו (לא מהישנות והמוצלחות אני מתכוון לרכבים משנתונים אחרונים). לעומת זאת, יש דגמי רכבים מסוימים שמיוצרים ע"י טויוטה, הונדה ומאזדה והם להגדרתי (ואני עושה פה הכללה ולא מתייחס לדגם או לשנתונים מסוימים) רכבים יפניים "אמיתיים" כי עד היום יש להם דגמים שמיוצרים באותה טכנולוגיה (כמעט) ולכן סביר להניח שיוכיחו אמינות די דומה (למשל: קורולה בנזין, סיוויק בנזין אטמוספרי, מאזדה MX5 בנזין אטמוספרי ועוד רבות וטובות).

 

אבל, וזה אבל חשוב - גם פה צריך לעשות הבדלה לגבי שנתונים ודגמים. גם ברכבים יפניים אמיתיים התגלו ב-5 השנים האחרונות (בדגמים מסוימים - בעיקר היברידים ומוגדשים) חלקי רכב שנטו להישחק ולהתקלקל יחסית מהר והיו יקרים מאוד להחלפה, או שנקראו לריקולים כאלו ואחרים (רכבים ששווקו גם בחו"ל ולא רק בישראל).

 

לכן, לשאלת פותח השרשור: לדעתי צריך לבדוק את מוניטין האמינות של הרכב הספציפי, ורק לאחר בחירת הדגם לחפש אקסמפלר שנראה טוב. למרות שגם זה לא מבטיח שום דבר כי יש גם אלמנט של מזל (אבל אנחנו הולכים על סטטיסטיקה פה).

 

נ"ב

מתוך רצון לא לחפור לכם יותר מידי, לא צירפתי דוגמאות לטענות לגבי חלקים שהתבלו או ריקולים של רכבים יפנים מהשנים האחרונות, אבל מי שיחקור יגיע לאותה מסקנה.

 

 

  • אהבתי 3

 Big Fan of Heavy Cars with High Torque

(My 1st Owned - Mercedes C200 2009 (CDI

 (My 2nd Owned - Suzuki Swift 2013 (Manual

(My 3rd Owned - Honda Accord 2003 (2.0L I-Vtec

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

אני גם כן בדילמה כזאת 

 

יש לי פיאט פנדה 2013 שרק עשתה 103000 אלף קילומטר ואני חושב להחליף אותה בטיוטה אבנסיס 2009-2010 או קולרה באותו שנים  

למרות שאבנסיס יותר זולה מקרולה של אותם שנים אבל זה בגלל שאנשים כנראה מפחדים מהמנוע 2.0 שיש לאבנסיס 

 

אבל כן  אני אחרי קרוב ל10 שנים עם רכבים של פיאט החלטי לעבור לטיוטה 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 10.8.2020 בשעה 10:39, Aviad82 כתב:

אחרי קרוב ל10 שנים עם רכבים של פיאט החלטי לעבור לטיוטה 

 

למה?

ספציפית, פנדה נמצאת בקטגוריה שונה מקורולה, קל וחומר לאוונסיס.

אך חוץ משינוי הגודל, נראה שאתה באופן עקרוני לא ממש מרוצה מפיאט למינהו.

מה הסיבה?

Today is a great day!

Just like every day...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נכון אני דווקא מאוד מרוצה מפיאט. 

הפנדה היא כבר השלישית שלי מיצרן פיאט האמת שאני די מרוצה מהם הרכבים זולים והחלקים זולים במידה וזה לא מהמוסך המורשה. 

היה לי פיאט פונטו ספייס 2003 - שהיה רכב מעולה האמת שלא הייתה צריך למכור אותו בכלל ולהישאר איתו עד היום. 

אחריו היה לי פיאט פונטו 2001 HGT - שלצערי קניתי אותו בגלל שהלב אמר ולא הקשבתי לראש טעות שלי - קניתי ללא בדיקה ואכלתי אותה בגדול בגלל שקניתי מנוכל , לצערי אין מה לעשות לפעמים הלב עושה טעיות אבל לאחר כל התיקונים שעשיתי לרכב הוא נסע מעולה אבל כבר היה לי טעם מר ולכן מכרתי אותו.

ואז הגיע הפנדה ב 2014 עד היום - חוץ מכמה תיקון קטנים שנאלצתי לעשות כמו החלפת מחזיק ציר דלת קדמי בשתי הצדדים והחלפת סליל הצתה ועכשיו מערכת BLUE&ME שהפסיקה לעובד הרכב לא עשה לי בעיות ועשה אחלה צריכת דלק 17.7 

 

והסיבה אני כבר אם רכבים קטנים למדי קרוב לאיזה 13 שנה הגיע הזמן להשתדרג לרכב טיפה גדול יותר עקב שגם יש רצון לגדול במשפחה ורוצה להתכונן מעכשיו ולא לחכות לדקה ה90

ורגל  של הקל אץ כבר עייפה ורוצה מנוחה ;) 

 

 

עריכה אחרונה על ידי Aviad82
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...
בתאריך 31.5.2020 בשעה 00:32, GR8Day כתב:

מה אתם חושבים?

מה הנסיון שלכם, או של חברים ומשפחה, הראה?

 

אענה לך כבעל ניסיון מאוד מוגבל :-)

 

"אמינות" הוא מושג עמום ומבלבל. מבחינתי, על רכב בן 6-7 ואילך צריך להסתכל כעל מנוי למוסך.

המידע שמעניין אותי הוא: כפונקציה של שנת הדגם וגיל הרכב,

  • מהי תוחלת ההוצאה השנתית על טיפולים/תיקונים, כפונקציה של שנת הדגם וגיל הרכב?
  • מהי תוחלת מספר הביקורים במוסך בשנה, כפונקציה של שנת הדגם וגיל הרכב?

אף פעם לא חזיתי בנתונים כאלו לגבי "רכבים יפניים" בכלל או רכב מסוים, וכנ"ל לגבי אירופאיים. הכל נשמע לי כמו אנקדוטות ותחושת-בטן ושמועות. האם השמועות נכונות? באמת שאינני יודע. בנוסף לכך, גם בהינתן המספרים הללו, לא לגמרי ברור (לי) איך נכון להוון אותם כדי להשוות נגד מחיר התחלתי זול יותר.

 

אני קניתי את הפיאט פנדה 2007 שלי לפי המלצות כאן בפורום - כאשר המוצא היפני היה שיקול משני לעומת שיקולים אחרים כגון אורך ורוחב. היו שנים בהם הוצאתי פחות מ-1,000 ש"ח על טיפול(ים) תקופתי(ים); ובשנים אחרות היו הוצאות גדולות יותר, של כמה אלפים. הייתי מעריך שהממוצע שלי הוא 2,500 או 3,000 לשנה, נגיד - בין גיל 6 לגיל 14 של הרכב.

 

 

 

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...