Jump to content

N_I_V

  • פרסום הודעות

    130
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

3 נייטרלי

אודות N_I_V

  • דירוג
    נהג חדש (> 40 הודעות)

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

  1. תודה חבר. ש"ש. אם מישהו קורא את השרשור הזה ויודע איפה אפשר להשיג או שיש ברשותו ספר רכב כזה - בבקשה צרו איתי קשר.
  2. איפה אפשר לוודא את זה? חיפשתי ולא מצאתי פירוט לגבי הדגמים שהספר רלבנטי כלפיהם.
  3. נראה לי שבתקופה הנוכחית צפוי שתהיה הצטרפות מסיבית יותר למועדון הזה. מניסיון אישי שלי ומניסיון של קרוביי שהיו בעלים של רכבים יפניים ורכבים אירופאיים, שמתי לב שהרכבים היפניים היו משמעותית פחות במוסך, נטו להתקלקל פחות וגם נמכרו בקלות ובמחיר קרוב יותר למחירון (ולפעמים אפילו מעל מחירון - תלוי בדגם). על כל פנים אני חייב לעשות הבדלה - "רכבים יפנים" זו הגדרה כוללנית מידיי לטעמי. לדעתי רכב יפני הוא לא רק רכב שמיוצר ע"י חברה יפנית. יש רכבים שמוגדרים יפנים אבל לא כל החלקים שלהם מיוצרים ביפן, או שהם לא הורכבו ביפן וכיו"ב ולכן לא נהנים ממוניטין האמינות שיש לרכבים יפניים "אמיתיים" (ראו למשל ניסאן או סובארו (לא מהישנות והמוצלחות אני מתכוון לרכבים משנתונים אחרונים). לעומת זאת, יש דגמי רכבים מסוימים שמיוצרים ע"י טויוטה, הונדה ומאזדה והם להגדרתי (ואני עושה פה הכללה ולא מתייחס לדגם או לשנתונים מסוימים) רכבים יפניים "אמיתיים" כי עד היום יש להם דגמים שמיוצרים באותה טכנולוגיה (כמעט) ולכן סביר להניח שיוכיחו אמינות די דומה (למשל: קורולה בנזין, סיוויק בנזין אטמוספרי, מאזדה MX5 בנזין אטמוספרי ועוד רבות וטובות). אבל, וזה אבל חשוב - גם פה צריך לעשות הבדלה לגבי שנתונים ודגמים. גם ברכבים יפניים אמיתיים התגלו ב-5 השנים האחרונות (בדגמים מסוימים - בעיקר היברידים ומוגדשים) חלקי רכב שנטו להישחק ולהתקלקל יחסית מהר והיו יקרים מאוד להחלפה, או שנקראו לריקולים כאלו ואחרים (רכבים ששווקו גם בחו"ל ולא רק בישראל). לכן, לשאלת פותח השרשור: לדעתי צריך לבדוק את מוניטין האמינות של הרכב הספציפי, ורק לאחר בחירת הדגם לחפש אקסמפלר שנראה טוב. למרות שגם זה לא מבטיח שום דבר כי יש גם אלמנט של מזל (אבל אנחנו הולכים על סטטיסטיקה פה). נ"ב מתוך רצון לא לחפור לכם יותר מידי, לא צירפתי דוגמאות לטענות לגבי חלקים שהתבלו או ריקולים של רכבים יפנים מהשנים האחרונות, אבל מי שיחקור יגיע לאותה מסקנה.
  4. תודה רבה חבר יקר. שמתי לב שהאתר אמריקאי ובארה"ב דגמי האקורד שונים. לדעתך הספר רלבנטי גם לדגם שנמכר פה בארץ?
  5. שבת שלום חברים, התיישנתי ברכב שבכותרת, ואני מחפש ספר רכב (Owners Repair Manual) לדגם. האם למישהו את ספר הרכב הזה (פיזית) או שיודע איפה אפשר למצוא גירסא אלקטרונית שלו? לאחר שיטוטים רבים ברשת התייאשתי. תודה רבה מראש לעוזרים
  6. חייבים להיות במידה 175/65R15. העדפה לחישוקים מקוריים. כסף ביד. שבת שלום.
  7. תודה רבה על הסקירה, עוזר מאוד.
  8. עדכונים מהיום בבוקר: הרכב הונע הבוקר כשהיה קר ולא כבה, גם כשנתתי לו ״להתגלגל״ בלי גז. מקווה שאני לא מדמיין, אבל עושה רושם שגם הגמגומים נעלמו. אכן מרגישים שמדובר במנוע דיזל שלא התחמם, אבל לא הרגשתי את אותם הגמגומים. לגבי צריכת הדלק נראה בהמשך.
  9. הייתי במוסך היום והוחלף חיישן טמפ׳ סולר. חוק מרפי הוא שהיום כשחיברנו את הרכב למחשב סטאר התקלה שהראתה שהטמפ׳ של הסולר היא מינוס 44 מעלות - נעלמה. לאור המלצה של המוסך שמקורה בהיכרות עם הבעיה הנ״ל הוחלף החיישן בכל זאת. ההחלפה של החיישן אמורה לפתור בעיה של גמגומים בבוקר לאחר הנעה כשהמנוע קר והתכבויות של הרכב מידי פעם לאחר אותה הנעה, עוד לפני יציאה מהחנייה. ייתכן שההחלפה תשפר גם את צריכה הדלק - אבל אני סקפטי מחר בבוקר אדע אם הנושא נפתר.
  10. שארקול אתה צודק.. העבודה לא בעייתית אמרו לי גם במוסך. לגבי העלות של החיישן זה מבאס. דיברתי עם רועי בדרך חזרה מהמוסך, אמר שינסה לאתר לי אחד. תודה רבה לכולם על התמיכה... ורועי אין עלייך! שיהיה סוף שבוע מעולה.
  11. עדכונים מהמוסך: 1. לגבי התקלת ESP הדבר נפתר ברגע שכיביתי והנעתי. במוסך המחשב סטאר הראה חוסר תקשורת רגעי ולא בעיה נראית לעין. 2. לגבי הצריכת דלק המוגברת: כנראה שמדובר בחיישן טמפרטורת סולר תקול. יתרה מכך זה התסדר עם יתר הסימפטומים (גמגומים בהנעה בבקרים קרים, הרכב התכבה פעמיים כשהיה קר בבוקר וצריכת הדלק). מחיר החיישן בערך כאלפייה. זה לפני עבודה ומע״מ.
  12. טוב אז אם הייתה לי התלבטות אם לקפוץ למוסך מחר או לא, עכשיו זה בטוח. בדרך חזרה מהלימודים נדלקה לי נורת ה-"Engine Diagnostic Warning Lamp" זו שנראית כמו מנוע ודולקת בצהוב. במחשב הדרך רשום -"ESP Inoperable". בנוסף נדלקה הנורה המשולשת עם הסימן קריאה מצד שמאל למעלה. הרכב כאילו נתקע על סל"ד נמוך ולא מוריד הילוכים (אפשר להוריד הילוכים ידנית). בספר של הרכב לא מצאתי בינתיים משהו מעניין. נקווה שהכל יהיה בסדר..
  13. לי שמו 228.51 דל אפר שמתאים לDPF.. יחד עם הדגשה שלא מומלץ לטפל במוסכים שלא מכירים את הרכב בגלל שלרוב אינם יודעים איזה שמן לשים.
×
×
  • Create New...