Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ווקסהול קאבליר דור ראשון, והמהפך של ווקסהול בבריטניה


yohai71
שימו לב! השרשור הזה בן 1463 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

פעם הבאה תכתוב על אופל אומגה גרסת לוטוס ואופל קליברה.

שיהיה קצת אקשן.

למכור באירופה דגמים אמריקאים וההפך אף פעם לא עובד.

בשנים האחרונות מכרו את אופל כביואיק.

בסין זה עבד טוב, בארה'ב לא תפס.

עכשיו אופל \ ווקסהול כבר לא של GM אז התחיל עידן חדש

 

  • אהבתי 1

אייל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, LotusElise כתב:

פעם הבאה תכתוב על אופל אומגה גרסת לוטוס ואופל קליברה.

שיהיה קצת אקשן.

פחות מעניינות אותי, מה גם שלא מדובר במהפכות כלשהן.

 

אמנם אני כותב סקירות על רכבים ספציפיים, אבל דרכן אני משתדל להוסיף משהו על היצרנים שברקע, והאם לרכב שבסקירה הייתה תרומה להתפתחות היצרן.

 

למשל, במקרה של ווקסהול, כל מי שגדל בשנות השמונים והלאה יודע שמדובר ביצרן שמייצר העתקים של אופל. בסקירה רציתי להראות איך ולמה זה קרה.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה המעניינת והמושקעת.

איכשהו אני זוכר מילדותי בשנות ה-70 את ה-viva ואת ה-chevett (אבל אולי אני מבלבל עם השברולט)
אני מניח שהווקסהול אופל לא ממש נמכרו בישראל.

  • אהבתי 1

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוטי, לדעתי אינך טועה, אכן השבט הבריטית.

 

יוחאי, אם עדיין לא כתבת, יש באמתחתך משהו על הילמן? אני עוד זוכר העמסה של imp  על האניה שעליה הפלגתי לליברפול ב-1966.

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 שעה, motior כתב:

...

איכשהו אני זוכר מילדותי בשנות ה-70 את ה-viva ואת ה-chevett (אבל אולי אני מבלבל עם השברולט)

...

 

לפני 45 דקות, sperial כתב:

מוטי, לדעתי אינך טועה, אכן השבט הבריטית.

...

זה מקרה נדיר שבו שניים צודקים. 🙂

 

השבט המוזכרת בפוסט היא אכן בריטית (כלומר, גרמנו-בריטית כפי שציינתי). אבל לישראל אכן הגיעה השברולט שבט, שהייתה אחת מהגרסאות האמריקאיות לפלטפורמת T של GM, והייתה מבוססת על השברולט ווגה. היא למעשה הרבה יותר ידועה מהשבט של ווקסהול, ולא לטובה- GM היו ידועים בראייה מתקדמת, אבל הביצוע היה נחות ביותר, והשבט האמריקאית- כמו הווגה- נפלה קורבן לזה. גם היא תקבל סקירה ראוייה בהמשך, בלי נדר.

 

לפני 45 דקות, sperial כתב:

...

יוחאי, אם עדיין לא כתבת, יש באמתחתך משהו על הילמן? אני עוד זוכר העמסה של imp  על האניה שעליה הפלגתי לליברפול ב-1966.

 

יש. אני חושב שדווקא מכל המותגים הבריטיים, דווקא להם הכי "מגיע" בעקבות העלמותם לחלוטין, גם מזכרון מי שפעם זכר...

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני זוכר את המכוניות מילדותי המוקדמת מאד (גרנו שנתיים באנגליה לצורך לימודים של אבי, ובזכות איזה קטלוג בגיל 4 ידעתי להבחין בין דגמי 1958 לדגמי 1959, זה היה בערך הספר היחיד שהיה לי בזמן מסויים), וגם כיוון שאבי היה רב חובל ואני נהגתי לשבת על גשר הפיקוד ולצפות בפריקת וטעינת המטענים. לא נותר לי הרבה מהידע של אותם ימים.

 

חוץ מזה, משך עשורים אמי תפרה במכונה שהונעה על ידי מנוע שנשא תווית הילמן. איני יודע אם יש קשר למכוניות.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • מעניין 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתבה נהדרת ומעניינת מאוד,  תודה רבה !

 
קריאתה הביאה אותי לעלעל בספרוני OBSERVER'S בריטיים ישנים מאותה תקופה שברשותי. 
שמתי לב שישנם עוד מספר דגמים מעניינים של ווקסהול בטווח השנים 1973-1975 שלא הוזכרו. 
במאמר המקיף של יוחאי הוזכר שהיה טווח דגמים מצומצם שכללו את דגמי ה - וויוה, ויקטור והקרסטה שדעכה ב- 72' ללא מחליפה שתתחרה בגרנדה של פורד. 
הוזכר גם שלווקסהול לא הייתה שום מתחרה לקפרי של פורד. 
 
להלן דגמים נוספים של ווקסהול שמצאתי בקטלוגים מאותה עת:
 
דגם שנקרא VX4/90 - רכב סלון בינוני  עם מנוע 2300 סמ"ק :
 
IMG_20200422_141711.thumb.jpg.41d334f4f24773ca44de3765ad834809.jpg
 
דגם שנקרא מגנום  - רכב סלון קומפקטי  עם מנוע 2300 סמ"ק :  
 
IMG_20200422_141850.thumb.jpg.12658b46ed63745f791a29995be00ae0.jpg
 
 
 
דגם שנקרא וונטורה  - רכב סלון /סטיישן גדול  עם מנוע 3300 סמ"ק :  
 
IMG_20200422_141946.thumb.jpg.3955c8a31c309e9ba21b71544a30a299.jpg
 
שני דגמי קופה שיכולים תאורטית להתחרות בפורד קפרי:
 
מגנום 2300 קופה  עם מנוע 2300 סמ"ק :
 
IMG_20200422_141639.thumb.jpg.e52c2242e50b13008a1562ff2d3da33e.jpg
 
פירנצה קופה  עם מנוע 2300 וחזית מודרנית וספורטיבית מאוד:
 
IMG_20200422_141740.thumb.jpg.3cd3593fb604042b183ca681208ed3ac.jpg
עריכה אחרונה על ידי orankohn
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה. לא רציתי להעמיס על הקוראים, לכן לא ציינתי את הווקסהולים האחרים שהעלית. בגדול:

 

ויקטור = VX 4/90 ו-ונטורה

 

ויווה = מאגנום. אכן הוצג לויווה דגם שתי דלתות בסגנון קפרי שנקרא מאגנום, שלאחריו ווקסהול פשוט נפטרו מהשם "ויווה" וקראו לכל הגרסאות מאגנום. בהמשך, הלבישו חרטום נאה על המאגנום שתי דלתות וקראו לו "פירנזה".

 

כלומר, אלו אותן מכוניות בשמות משתנים. כמו שאתה רואה, גם ווקסהול עשו נסיונות נואשים להציל משהו במכירות בשוק, עד ש-GM החליטו לעשות סדר.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1463 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...