Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2241 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 1 דקה, m3x7r3m3 כתב:

רטט זה לא כמו הלימה.

כיווני תנועות שונים, הלימה נותנת מכה מכיוון הפטישון לכיוון קצה המקדח, רטט נותן מכות קטנות מכיוון הפטישון לצדדים, יענו מאונך למקדח

אתה טועה, שניהם בכיוון צירי.

  • תגובות 113
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

זה ממש לא מרגיש ככה אפילו כשמשתמשים בידית אחיזה האופציונלית.

 

אולי זה תוספת לוואי של הרטט, אבל יש שם בהחלט תנועה מאונכת.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

לא

Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם (נערך)

מנגנון ההלימה שונה ובפטישון מורגשת התנועה הרצויה (צירית) באופן משמעותי יותר (בצד המקדח בעיקר) , מצד שני, יש לפטישון טוב גם יש גם שיכוך רעידות טוב יותר (מנגנון אקטיבי, בנוסף להפרדה של האוויר בבוכנה), כך שרעידות שעוברות למפעיל מונחתות. בכל מקרה ההלימה בכיוון הרצוי היא צירית, רעידות בכיוון רדיאלי לא.

עריכה אחרונה על ידי innvision
פורסם
לפני 2 שעות, m3x7r3m3 כתב:

רטט זה לא כמו הלימה.

כיווני תנועות שונים, הלימה נותנת מכה מכיוון הפטישון לכיוון קצה המקדח, רטט נותן מכות קטנות מכיוון הפטישון לצדדים, יענו מאונך למקדח

 

תשמ'ע, יש לי מקדחה של בוש כבר יותר מ-20 שנים עם מצב רטט קרי בכיוון צירי. אם המקדחה הייתה נותנת מכות לצד הקדח היה יוצא מעוות וגדול מהמידה המתוכננת.

תחשוב על זה.

איזה כייף לי :)

פורסם

הוא אוליי התכוון לאימפקט ששם הרטט הוא צידי (בערך הכוונה דפיקה סיבובית ולא ישירה) לכן קדיחה עם אימפקט אף פעם לא תהיה מדוייקת וגם לא יעילה כי היא בנויה להברגה מאסיבית ולא לחדירה. 

 

בכל מקרה סיכומון מקדחה רוטטת נטענת/חשמלית זה פטישון חלש, גם בפטישונים יש עוצמת הלימה שנמדדת ב J. בכלים נטענים יש הרבה יותר סוגים כי שם למשקל הכלי+סוללה+צריכת חשמל יש משמעות גדולה. ולכן יש פשטישונים- "גירסת התקנות" שהם בין מקדחה לפטישון. בד"כ הם מאופיינים בזה שאין להם מצב הלימה בלבד (יענו קונגו :) )מה שיש בפטישון רגיל.

פורסם

בפטישון ניטען הכי פשוט של בוש/מקיטה יש מצב חציבה

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

תנסו מקדחה רוטטת ותבדקו, יש בהחלט רטט לא בכיוון רצוי.

זה מורגש יותר בלי ידית אחיזה, אבל עדיין מורגש עם ידית אחיזה.

 

וזה אכן יכול לגרום לחורים מעוותים וגדולים מהרצוי.

למעשה כשאני קודח עם ה-B&D אני תמיד לוקח מקדח קטן במידה אחת מהדיבל המתוכנן.

אחרי שיש חור אם הדיבל עדיין לא נכנס אני מרחיב את החור עם המקדח במידה המתאימה, כשהמקדח כבר לא יכול לברוח הצידה כי הוא גדול רק במ"מ (לכל היותר) בודד מהחור הקיים.

  • רעיון טוב! 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
לפני 4 שעות, gsi16v כתב:

בפטישון ניטען הכי פשוט של בוש/מקיטה יש מצב חציבה

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 

יכול להיות בהחלט שאתה צודק והסתמכתי מדאי על מלווקי  אבל כך היה זכור לי 

פורסם (נערך)
בתאריך 1.4.2020 בשעה 11:01, m3x7r3m3 כתב:

תנסו מקדחה רוטטת ותבדקו, יש בהחלט רטט לא בכיוון רצוי.

זה מורגש יותר בלי ידית אחיזה, אבל עדיין מורגש עם ידית אחיזה.

 

וזה אכן יכול לגרום לחורים מעוותים וגדולים מהרצוי.

למעשה כשאני קודח עם ה-B&D אני תמיד לוקח מקדח קטן במידה אחת מהדיבל המתוכנן.

אחרי שיש חור אם הדיבל עדיין לא נכנס אני מרחיב את החור עם המקדח במידה המתאימה, כשהמקדח כבר לא יכול לברוח הצידה כי הוא גדול רק במ"מ (לכל היותר) בודד מהחור הקיים.

 

 

יש הבדל גדול בין תנועה בכיוון לא רצוי, לבין אחת שנובעת מתכנון של המנגנון. הטענה שמנגנון רטט נותן מכות לצדדים בניגוד למנגנון הלימה בפטישון פשוט חוטאת למציאות.

 

 

כמו שרשמתי בפטישון (לרוב) יש שיכוך רעידות טוב יותר, ולכן ההרגשה של המפעיל נוחה יותר (משמעותית).

 

 

הטכניקה של קידוח באופן מדורג מוכרת ומומלצת גם עבור פטישון, במיוחד במקרים שקודחים בקיר שמצבו לא ידוע וקיים חשש "להתפוררות". בנוסף קידוח בשלבים יכול להקל על התהליך, למרות שבפטישון טוב, עד קטרים מסוימים לא תהייה בעיה מיוחדת לקדוח ישירות עם המקדח בקוטר הרצוי (מבחינת קושי קידוח, לא איכות הקדח).

 

 

פירקתי את המקדחה הרוטטת שלי לצורך המחשה, לא רואים ממש את "השיניים" שתפקידן להרחיק ולקרב את התפסנית בכיוון הצירי (לאחר הפעלת כוח הצמדה לקיר על ידי המפעיל)- המנגנון הזה נמצא בחלק השחור בין התפסנית לצד עם הגלגל שיניים (החלק שבו האצבעות בתמונה 8,9 אוחזות) . אבל בהחלט ניתן לראות את כיוון החופש הצירי שקיים במכלול התפסנית (בתמונות 8,9 ובווידאו). קצת קשה לראות, אבל הלחצן של הפעלת\ביטול הרטט פשוט מונע את חופש התנועה בכיוון הצירי (פנימה החוצה מהקיר).

 

hammer_drill_1.jpeg.b823265fd0890059a473b3932132bb5b.jpeghammer_drill_2.jpeg.4bb3f89b589fb7ae9a83dd51424024ad.jpeghammer_drill_3.jpeg.9e4de1ebaf202942ba71d3cb1c58292e.jpeghammer_drill_4.jpeg.e52fd522e9ecf38ebf5b7b63616c6340.jpeghammer_drill_5.jpeg.e6bb4b3f294d9a0aebfd7e7228bc6ecb.jpeghammer_drill_6.jpeg.75eec1e6721f766586267d83bc5ed879.jpeghammer_drill_7.jpeg.83c8a1a5ea4ff8c9a211c4596f7c2ec6.jpeghammer_drill_8-In.jpeg.23f6a28514be2469205746e8db22fcb9.jpeghammer_drill_9-Out.jpeg.838c8d1959be0876d6dbf85c5b5a1ece.jpeg

 

עריכה אחרונה על ידי innvision
  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)
בתאריך 3.4.2020 בשעה 17:29, innvision כתב:

יש הבדל גדול בין תנועה בכיוון לא רצוי, לבין אחת שנובעת מתכנון של המנגנון. הטענה שמנגנון רטט נותן מכות לצדדים בניגוד למנגנון הלימה בפטישון פשוט חוטאת למציאות.

 

שאלתי את הדיבל אם אכפת לו האם החור יצא גדול בגלל שזה תכנון של המקדחה הרוטטת או שזה תופעת לוואי.

לא היה אכפת לו, הוא רק הסתכל עליי בצורה עקומה.

 

ובלי ציניות, זה ממש לא משנה, במבחן התוצאה יש תנועה בכיוון לא רצוי שעלולה בקלות לגרום לחורים להיות גדולים מהמתוכנן, ולכל החור להיות לא רלוונטי בכלל.

 

בלי קשר קיבלת גביע על התמונות והפירוק

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם (נערך)

זה כל העניין שאני מנסה להעביר, זה משנה. לא נכון לתאר את אופן הפעולה של המכשיר לפי פעולת הלוואי שלו, ובגלל זה הדגשתי שאתה כמפעיל מרגיש יותר רעידות שעוברות אליך עם מקדחה רוטטת, מאשר בפטישון, אבל גם בפטישון יש את אותה פעולה לא רצויה. ובוודאי שההבדל ביניהם הוא לא כיוון התנועה שהמנגנון מתוכנן אליו. בכלל, אולי השם העברי זה מקור הטעות כאן "מקדחה רוטטת", השם באנגלית "hammer drill", נאמן יותר לאופן הפעולה.

 

ולגבי התמונות, תודה, מדובר במקדחה הישנה שלי שאני כמעט ולא משתמש בה, מאוד לא נעים לקדוח איתה בבטון מזויין. הקידוח דורש מאמץ, לוקח זמן רב, ומעביר הרבה רעידות ליד. הפטישון החליף אותה אחרי שנתקעתי בקידוח בקיר בטון בבית (עם מקדח 10 מ"מ) שלא הצלחתי לבצע, הפטישון התעכב מספר שניות על הנקודה והמשיך כמו כלום.

 

עריכה אחרונה על ידי innvision
פורסם

זה משנה אולי לך ול- @מרק10 ולעוד כמה לצורך דיון מקצועי.

למשתמש בקצה (ופות"ש הוא כזה שעכשיו קונה כלי אולי פעם ראשונה) פעולת הלוואי הזו יכולה (והיא הרבה פעמים) קריטית, הרבה הרבה יותר ממבנה המנגנון הפנימי.

 

ובפטישון לא רק שאני לא מרגיש את התנועה הזו, גם לא יצא לי אף פעם שזה עשה חור רחב יותר מהרצוי.

עם המקדחה זה קרה מספיק פעמים.

  • רעיון גרוע 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם (נערך)

אין בעייה, זו דעתך,  אבל אתה רשמת פשוט טעות בהודעה הראשונה שלך בנושא, ועל כך התיקון.

עריכה אחרונה על ידי innvision
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)

כי גם אותי בתור משתמש קבוע בשני הכלים הנ"ל, המנגנון הפנימי לא מעניין. למעשה אני אפילו לא מכיר את המנגנון הפנימי שלהם.

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3
  • רעיון גרוע 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭


×
×
  • תוכן חדש...