Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התרופה למחלת כל המאזדות!


elad1299
שימו לב! השרשור הזה בן 6999 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

עשיתי על ניקוי בית המצערת תחקיר קטן באינטרנט. מצאתי את השרשור הזה:

http://www.protegeclub.com/showthread.php?t=15114&highlight=clean+throttle+body

המליצו שם לפרק את בית המצערת מסעפת הפליטה לפני הניקוי (שימו לב להודעה מספר 8 ) בכדי לא לפגוע במזרקים, חיישנים וכו'. מה אתם אומרים על זה? פירוק בית המצערת מהסעפת הוא עניין מסובך?

מדובר על פירוק מסעפת היניקה(!) ולא מסעפת הפליטה(מה הקשר?).

תעשה מה שאתה מוצא לנכון.

אם מוסך מורשה ורציני טיפל בבעיה בשיטה שהצעתי אזי אין סיבה שזה יגרום ליותר מדיי נזק(?).

הפתרון הנ"ל הוא פתרון פשוט, זול, ומהיר. אם אתה רוצה להתחיל לפרק את המנוע - BE MY GUEST.

 

שלד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טעות בהקלדה, התכוונתי לסעפת יניקה. משום מה אני לא רואה שום כפתור עריכה.

 

בכל מקרה, אני לא חושב שהמוסך טועה, אבל אני לא רואה את מה שהוא עושה כתורה מסיני, יכול להיות שפירוק יכול להיות יותר טוב, יכול להיות שלא... בגלל זה אני מתייעץ פה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוסי,

לאחר בדיקה קצרה: הלחיצה הראשונה על הברקס הייתה כאילו המנוע עובד. ככל שעלה מספר הלחיצות התגברה ההתנגדות של הדושה(כנראה הואקם נחלש).

אך הנעה+לחיצה על הברקס גרמה אכן לדושה לשקוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוסי,

לאחר בדיקה קצרה: הלחיצה הראשונה על הברקס הייתה כאילו המנוע עובד. ככל שעלה מספר הלחיצות התגברה ההתנגדות של הדושה(כנראה הואקם נחלש).

אך הנעה+לחיצה על הברקס גרמה אכן לדושה לשקוע.

אם חכית כ-10 שניות לאחר כבוי המנוע, לחצת על דוושת הברקס והיא רכה, אין בעיה בשסתום החד כיווני. ברור שלחיצות נוספות הופכות את הדוושה לקשה - זה נורמלי ותקין. כך גם שקיעת הדוושה לאחר ההתנעה אם 'בזבזת' את הוואקום האגור בבוסטר.

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי במאזדה 626 אותה בעייה עם הדוושה שהיא קשה אבל לא כמו שאתם מתארים אותה...

אצלי רק בחורף בדרך כלל שקר אני מניע את האוטו והדוושה קשה מאוד! אי אפשר להזיז אותה אני מחכה דקה-שתיים והיא משתחררת וזהו.....יותר היא לא קשה...!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ככל הנראה יש לך כניסת אוויר לא רצויה מכיוון צינור יניקת אוויר. בדוק לסדקים וקרעים.

ע"פ דבריו של שמוליק הדבר נשמע מאוד הגיוני.

 

ואם כבר ברעשי אויר עסקינן, אצלנו ברכב, כאשר הוא נמצא בהילוך סרק, לחיצת גז פתאומית ובריאה גורמת מיידית למעין רעש יניקת אויר הבא מכיוון תיבת מסנן האויר. גם אם המצערת פתוחה באופן קבוע והמנוע חג לו על 1500 סל"ד, כאשר תלחץ הדוושה בחוזקה ופתאומיות יישמע רעש היניקה הנ"ל.

השערתי היא שמדובר במסת אויר גדולה הנכנסת למנוע עקב פתיחת המצערת.

היש מישהו שיכול לאשר זאת?

 

תודה,

לילה טוב,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ע"פ דבריו של שמוליק הדבר נשמע מאוד הגיוני.

 

ואם כבר ברעשי אויר עסקינן, אצלנו ברכב, כאשר הוא נמצא בהילוך סרק, לחיצת גז פתאומית ובריאה גורמת מיידית למעין רעש יניקת אויר הבא מכיוון תיבת מסנן האויר. גם אם המצערת פתוחה באופן קבוע והמנוע חג לו על 1500 סל"ד, כאשר תלחץ הדוושה בחוזקה ופתאומיות יישמע רעש היניקה הנ"ל.

השערתי היא שמדובר במסת אויר גדולה הנכנסת למנוע עקב פתיחת המצערת.

היש מישהו שיכול לאשר זאת?

 

תודה,

לילה טוב,

שחף בן צבי.

גם אצלי זה ככה. אם תשים את היד שלך בפתח יניקת האוויר גם תרגיש את האויר נכנס (אל תסתום אותו לגמרי).

ולגבי סדקים וקרעים בצינור אויר, לא הצלחתי לעלות אל כאלה.

דרך אגב מה שתארתי בהודעה קודמת זה כשהמנוע כבר מדומם אז לא נראה לי שהוא ישאב אויר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואם כבר ברעשי אויר עסקינן, אצלנו ברכב, כאשר הוא נמצא בהילוך סרק, לחיצת גז פתאומית ובריאה גורמת מיידית למעין רעש יניקת אויר הבא מכיוון תיבת מסנן האויר. גם אם המצערת פתוחה באופן קבוע והמנוע חג לו על 1500 סל"ד, כאשר תלחץ הדוושה בחוזקה ופתאומיות יישמע רעש היניקה הנ"ל.

השערתי היא שמדובר במסת אויר גדולה הנכנסת למנוע עקב פתיחת המצערת.

היש מישהו שיכול לאשר זאת?

 

תודה,

לילה טוב,

שחף בן צבי.

גם אצלי זה ככה(אני מניח).

במכת גז נשמע מין רעש שיעול מכיוון תיבת האוויר, ואכן מדובר בתזוזה של התיבה+מסת אוויר גדולה הנשאבת פנימה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה לך שלד על ההסבר ולשניכם על ההתייחסות לתופעה.

 

חשבתי שהדבר חריג משום שכיום כל רכב מצוייד בתיבה שכזו, ואף מידי פעם שמזדמן לשמוע רכבים במצב כזה לא שמעתי אף לא פעם אחת את הרעש, ולכן חששתי שהדבר חריג.

 

jenia269, את צינור האויר יש לבדוק בקפדנות יתרה, די בחריר קטנטן לשאיבת אויר לא מחושבת ע"י מחשב המנוע ובלבול בפעולתו.

צינור האויר בלאנטיס (לפחות בדור הראשון, שברשותנו) ידוע כבעייתי ועם הזמן נסדק וגורם לפעולה לא תקינה של המנוע.

 

לילה טוב,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צינור האויר בלאנטיס (לפחות בדור הראשון, שברשותנו) ידוע כבעייתי ועם הזמן נסדק וגורם לפעולה לא תקינה של המנוע.

ומחיר חדש - כ-340 ש"ח. BF6A אם אני לא טועה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6999 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...