Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2417 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מה המחיר ההוגן לדעתך על החלפת בלמים קדימה+ אחורה ( צלחות + רפידות ) כאשר את החלפים אתה מביא למוסך?

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אני מאמין ( לא בדקתי ) אבל במדינה מערבית נורמלית והגונה זה היה עולה חצי מזה ככל הנראה.

ע"י זה שאתה אומר " את החלפים אתנ מביא למוסך " אז אתה רומז שהם צריכים לגזור משם איזה קופון ואז הם אולי יתחשבו בכך העניין ההרכבה ולא ישדדו אותך כמו תמיד.

פורסם
אני מאמין ( לא בדקתי ) אבל במדינה מערבית נורמלית והגונה זה היה עולה חצי מזה ככל הנראה.

.

 

עד כמה שידוע לי, שעת מוסך במערב אירופה (גרמניה ושות׳) עולה יותר משעת מוסך בישראל

יום טוב גם לך

פורסם

מוסך קונה חלפים בהנחה מהיבואן.

בדרך כלל יש רווח גם על החלפים, אותו הם לא מקבלים מלקוח שמביא חלפים מהבית. תקרא לזה איך שאתה רוצה, אבל אלה העובדות.

למוסך יש מחיר שעת עבודה, סביב 260₪ לשעה. לכל פעולה יש תמחור. החלפת בלמים ברכב שלך אצל מכונאי אחד יכולה לקחת 45 דקות אצל מכונאי אחר שעה וחצי.

כל מדינה ודקויות שלה - גם את הרכב קנית בארץ, לפחות במחיר כפול.

מע"מ זה חלק של מדינה , לא של מוסך. גם מס על הרווח. העובד צריך לקבל משכורת, השכרת מבנה, חשבון חשמל ( בכל זאת השתמשת בליפט ).

לדעתי, אתה מתלהם יותר מדי ובגישה הזאת כדאי לך ללמוד להחליף בלמים לבד או למצוא מוסך מדרכה .

אולי מוסך קבוע בו הרכב מטופל יסכים לקחת 150₪+150.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

תודה לכל העוזרים , הוחלפו צלחות + רפידות בלמים קדמיות ואחוריות והרעידות נעלמו.

לאחר שהחליפו את הרכיבים נדלקה נורת התראה של הרפידות בלמים , השאלות המתבקשות עכשיו הן : האם צריך להחליף את חישניי הבלמים ? , כמה חיישנים בכלל יש ? 4 - אחד על כל רפידה ? , מהם המחירים של הרכיבים האלו ( חישניי בלמים ) ? , והאם ניתן פשוט לבדוק את מצב החישניים במידה והם לא שחוקים ניתן לאפס את המחשב רכב מההתראה והעניין ניפתר , או שלחליפין חייב להחליף את חיישני הבלמים ביחד עם הרפידות בלמים ?

פורסם

רפידות לא מקוריות יכולות להדליק את הנורה הזו.

אפילו רפידות איכותיות לפעמים גורמות לבעיה.

יכול להיות שיש 4 חיישנים או 2, לא מכיר את הדגם שלך.

 

אפשר לנתק חיישן אחד מקדימה, לפמפם את דוושת הבלם ואם הנורה נכבית אז שם הבעיה, אם לא אז לבדוק את האחוריות (אם קיים חיישן).

 

במידה והנורה נכבית הייתי חושד ברפידה כי לפני ההחלפה לא דלקה נורה נכון? (במידה החיישנים היו מחוברים).

פורסם

חיישן הרפידה ידליק נורה רק כאשר הוא יבוא במגע עם הצלחת או עם חלק מתכתי כלשהו. ייתכן והחיבור של החיישנים לא יושב טוב או זז או התנתק ואז נוגע בחלק מתכתי כלשהו. תבדוק גם שמיפלס נוזל הבלמים תקין.

פורסם
רפידות לא מקוריות יכולות להדליק את הנורה הזו.

אפילו רפידות איכותיות לפעמים גורמות לבעיה.

יכול להיות שיש 4 חיישנים או 2, לא מכיר את הדגם שלך.

 

אפשר לנתק חיישן אחד מקדימה, לפמפם את דוושת הבלם ואם הנורה נכבית אז שם הבעיה, אם לא אז לבדוק את האחוריות (אם קיים חיישן).

 

במידה והנורה נכבית הייתי חושד ברפידה כי לפני ההחלפה לא דלקה נורה נכון? (במידה החיישנים היו מחוברים).

 

נכון , הנורת התראה ( זו לא בדיוק נורה על הלוח שעונים אלא התראה על מסך במרכז הלוח שעונים שמופיעה כל כמה זמן ואז נעלמת , וחוזר חלילה ) הזו לא דלקה לפני ההחלפה.

דיברתי עם המוסך והם טוענים שצריך להחליף את כל החיישנים , טוענים שהמחיר שלהם דיי זול.

פורסם
חיישן הרפידה ידליק נורה רק כאשר הוא יבוא במגע עם הצלחת או עם חלק מתכתי כלשהו. ייתכן והחיבור של החיישנים לא יושב טוב או זז או התנתק ואז נוגע בחלק מתכתי כלשהו. תבדוק גם שמיפלס נוזל הבלמים תקין.

 

דיברתי עם המוסך והם טוענים שצריך להחליף את כל החיישנים במידה ומחליפים את הרפידות בלמים ( נשמע טיעון הגיוני אבל ההתראה הזו לא הופיעה לפני החלפת הרפידות בלם + הצלחות ) , טוענים שהמחיר שלהם דיי זול.

אבדק את עניין נוזל הבלמים לפי עצתך.

 

תודה רבה.

פורסם

כמה הערות לי אלייך:

1. לפני שאתה מתחיל לספר סיפורים על מדינה מתוקנת, לך תעשה שיעורי בית - בדוק כמה עולה שעת מוסך בהולנד, צרפת, אנגליה - ותחזור אלינו, ככה זה סתם נראה כמו צעקות של שוק.

2. אני מחליף בלמים לבד, לוקח לי חצי שעה להחליף רפידות קדמיות בתנאים ביתיים - אם אתה חושב שזו עבודה בקטנה ולא רוצה לשלם על השירות, תעשה בעצמך.

אם אתה לא עושה בעצמך כי אתה לא יודע\מפחד\מתעצל - אל תבוא בטענות על המחיר, המוסך הוא עסק פרטי - יתמחר איך שבא לו, ואם לא טוב לך אתה לא חייב.

הכסף הזה הוא בין השאר על הציוד, הביטוח המקצועי ועל הידע.

3. לדעתי להחליף את כל החיישנים זה חרטא של עצלנים - זה פתרון יקר (גם אם לא אבסולוטית) ומיותר.

או שיש חיישן שנדפק\הורכב לא נכון - או שיש חוסר התאמה ואז נגד פשוט (או ביטול ההתרעה כליל דרך מחשב הרכב) יסגרו עניין.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם (נערך)

רציתי להתיחס לסעיף 3 , אבל אתה לא ברור , בחנות חלפים טוענים שסט חיישנים קידמי ואחורי עולים 60 ש"ח ( לא ברור לי מי היצרנים של הרכיבים האלו ומי מומלצים מבינהם ).

 

עידכון : מה שמעניין זה שמחנות החלפים טוענים שישנו רק חיישן אחד מקדימה ואחד למאחור ( מה עם ה 2 הנותרים ?!?! ( למרות שהלחיצה על הבלמים קידמים או אחורים היא מקבילה לכל אחד מהסרנים )

עריכה אחרונה על ידי eran.m
פורסם
כמה הערות לי אלייך:

1. לפני שאתה מתחיל לספר סיפורים על מדינה מתוקנת, לך תעשה שיעורי בית - בדוק כמה עולה שעת מוסך בהולנד, צרפת, אנגליה - ותחזור אלינו, ככה זה סתם נראה כמו צעקות של שוק.

2. אני מחליף בלמים לבד, לוקח לי חצי שעה להחליף רפידות קדמיות בתנאים ביתיים - אם אתה חושב שזו עבודה בקטנה ולא רוצה לשלם על השירות, תעשה בעצמך.

אם אתה לא עושה בעצמך כי אתה לא יודע\מפחד\מתעצל - אל תבוא בטענות על המחיר, המוסך הוא עסק פרטי - יתמחר איך שבא לו, ואם לא טוב לך אתה לא חייב.

הכסף הזה הוא בין השאר על הציוד, הביטוח המקצועי ועל הידע.

3. לדעתי להחליף את כל החיישנים זה חרטא של עצלנים - זה פתרון יקר (גם אם לא אבסולוטית) ומיותר.

או שיש חיישן שנדפק\הורכב לא נכון - או שיש חוסר התאמה ואז נגד פשוט (או ביטול ההתרעה כליל דרך מחשב הרכב) יסגרו עניין.

 

 

 

ולגביי סעיפיים 1 ו 2 אספר לך סיפור :

נדלקה לי נרות התראה של החגורת הבטיחות בלוח השעונים ( לא יכולתי כמובן לעבור טסט בגלל זה ) למזלי הייתי באותה תקופה במוסך הרשמי של היבואן , הסבירו לי שם שנהרס הטפס של חגורת הבטיחות של הנהג , עלות החלק 1450 ש"ח ( לשיטתם ) , ללא עבודה + עבודה זה היה עולה לי 1600-1700 ש"ח דיי קיי בקלות.

למזלי היה לי את המק"ט של אותו טפס חגורת הבטיחות כאשר הגעתי לבית נכנסתי לד"ר גוגל ששלח אותי ל eBay והחלק בידיי כולל משלוח ומיסים ב 450 ש"ח ( היו לי כמובן את המפתחות נכונים בכדי לפרק את הכיסא נהג מהחלפת המצבר שעשתי בעבר והופ הכל בא על מקומו בשלום + פלוס איפוס ההתראה באיזה מוסך קטן האזורי , כל זה במחיר שפוי ).

עכשיו אתיחס לחלק " הכלכלי " בהודעה שלך , ידוע לי מישהו אמור לשלם על שכר העובדים - העבודה עצמה , השכירות , החשמל והמים של המוסך ( וכמובן החלק עצמו ) אבל זה נראה לי מעט חזירי לגבות כאלו מחירים מופקעים על חלק כלכך קטן ( בכלל כל השיטה הזו , עם המיסים הגבוהים בארץ ) ( בכל זאת אני עוקב אחרי הכלכלה בארץ כבר עשור+ , כך שיש לי קצת מושג בעניין ) , אני יכול להעריך איך תראה התגובה שלך כי הבאת את חלקה בהודעה שלך בסעיפים 1 ו 2 אז תחסוך את זה ממני ומעצמך.

פורסם

זה נכון שיש חיישן אחד קד' ואחד אח', מבחינת היצרן זאת אינדיקציה מספיק טובה.

אני בספק אם החיישנים נדפקו סתם ככה אבל אם המוסך אומר אז תזרום איתו מקסימום שיחזיר בחזרה.

 

כדי לבצע בדיקה כמו שהצעתי מקודם, לנתק חיישן מקד' פעם אחת ולבדוק אם יש שינוי ופעם אחת מאח'.

פורסם
זה נכון שיש חיישן אחד קד' ואחד אח', מבחינת היצרן זאת אינדיקציה מספיק טובה.

אני בספק אם החיישנים נדפקו סתם ככה אבל אם המוסך אומר אז תזרום איתו מקסימום שיחזיר בחזרה.

 

כדי לבצע בדיקה כמו שהצעתי מקודם, לנתק חיישן מקד' פעם אחת ולבדוק אם יש שינוי ופעם אחת מאח'.

 

אתה מתכוון שהבחור ינתק את החיישן ויחבר מחדש ואז להתניע ולראות אם יש שינוי מבחינת המחשב רכב ואת אותו הדבר לעשות עם האחורי ( במידה ואותו תהליך לא עזר עם הקידמי ) ?

מההכירות שלי עם המחשב רכב הזה ( מאמין שלא רק הוא ) גם אם אשים חיישנים חדשים אצטרך לאפס את המחשב רכב מההתראה הזו ( אותו מקרה היה לי עם הטפס של החגורת בטיחות ).

בסופו של דבר אני גם חושב כמוך שהחיישנים לא נשחקו פשוט , המחשב רכב זיהה שהיה פירוק של הרפידות ואיתם החיישנים ולכן נדלקה ההתראה הזו.

פורסם

החיישן הזה עובד בצורה פשוטה מאוד. לא צריך איפוס מחשב.

חיפוש זריז בגוגל גילה לי שאתה לא הראשון שנתקל בבעיה הזאת בדגם שלך, לא התעמקתי בלחפש את הפתרון.

 

מספיק לנתק אותו, ללחוץ על הבלם מספר פעמים טובות ולראות אם הנורה נכבית, אם כן אז הבעיה בחיווט חיישן או באינדיקטור שעל הרפידה.


×
×
  • תוכן חדש...