Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דאסטר דיזל חדשה 2019 עם 7K ק"מ עם תקלת "בדוק מערכת נגד זיהום"


999256
שימו לב! השרשור הזה בן 1594 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תקן יורו 6 עודכן(6.2), מחמיר יותר מהדאסטר הקודם. גם צריכת אוראה גדולה יותר.

גם בבנזין הותקנו מסנני חלקיקים, הציבור משלם כדי לנשום אוויר נקי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 53
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מעניין, היצרן מוכן לשלם קנסות?

כתבה לפני שנה.

https://group.renault.com/en/news/blog-renault/scr-technology-central-to-groupe-renaults-new-blue-dci-engines/

 

בPSA הצריכה גדלה בדיזל החדש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה.

כאמור, אין באמת שום תנאי עבודה "קשים". מדעתך אני מבין שכנראה כל חצי שנה אאלץ לשלם 700 שקל על החלפה שכזו?!

אינך יכול לקבוע אם הרכב עובד בתנאים קשים או לא, מחשב ניהול המנוע מזהה זאת ע"פ זמן פעולת מנוע ביחס לק"מ ביחס לטמפ' ועוד המון המון פרמטרים.

אפילו למחשב המנוע קיים מונה שסופר את סיבובי המנוע מיום יציאתו מהמפעל.

כך שיש מצב שהרכב בפועל לא נסע כל כך הרבה ק"מ אבל עבד המון זמן בסיבובי סרק כמו עמידה בפקקים או סתם רכב מונע במקום עם מזגן.

כדי לשמר את האחריות אני ממליץ לך להצמד להנחיות היצרן.

אל תחתום על שום מסמך למעט על אישור תיקון או משהו בסגנון אחרת תמצא את עצמך מחוץ לאחריות.

זרוק את הכדור אליהם תגיד שהרכב מטופל אצלם(אם כך) ועדיין לא הגיע זמן טיפול הרכב ושמבחינתך החזקת את הרכב ע"פ הספר והרכב באחריות שיבדקו את עצמם אולי שמו שמן לא מתאים או שאינך פשוט יודע פשוט תעביר את האחריות עליהם ושמע מה אומרים.

תגיד גם שיכול להיות שהרכב לפני המסירה אליך היה אולי מונע שעות על גבי שעות בנמל או במגרש מה שבהחלט יכול להיות. ואינך צריך לקחת אחריות על כך.

עריכה אחרונה על ידי ba323f
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

אממה - הרכב ננהג על ידי אישתי, שנוסעת בגדול כמו "סבתא" - נסיעות עירוניות של כ-15 ק"מ ליום.

 

לצערי עם אופי נסיעה שכזה תאלץ להחליף שמן כל חצי שנה או כל פעם שהמערכת תודיע על "דילול שמן מנוע".

ככה זה בדיזלים המודרנים ולא יעזור כלום, חוץ מאשר אם יהיה שינוי באופי הנהיגה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם אחרי החלפת שמן ואיפוס מונה טיפולים בלוח שעונים גם מונה איכות שמן מתאפס או שיש צורך באיפוס נוסף עם סורק?

עם סורק.

למעשה בדציה איפוס טיפול נעשה רק בעזרת סורק , ונורה המתריע על זמן טיפול היא כביכול "תקלה" סימון זיגזג בצבע כתום ובחיבור סורק מופיע הודעה של זמן טיפול... אבסורד כן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לצערי עם אופי נסיעה שכזה תאלץ להחליף שמן כל חצי שנה או כל פעם שהמערכת תודיע על "דילול שמן מנוע".

ככה זה בדיזלים המודרנים ולא יעזור כלום, חוץ מאשר אם יהיה שינוי באופי הנהיגה.

 

זה בניגוד גמור למה שהם טוענים.

 

ולמה לעזעאל ש-15 ק"מ ביום בנהיגה רגועה בעיר יגרמו לדבר כזה אחרי ק"מ ככ נמוך ברכב חדש?!

 

21



ba323f - אני מבין שההמחשב מחליט, אבל הרכב מלבד מה שציינתי, נסיעה של כ-15 ק"מ בעיר ועמידה ברמזורי במשך זמן קצר, לא עומד ב-"פקקים" ולא עומד "מונע" כלל. אנחנו לא גרים בת"א (גם לא קרוב) ואין פקקים של שעות, גם לא של עשרות דק'.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה בניגוד גמור למה שהם טוענים.

 

ולמה לעזעאל ש-15 ק"מ ביום בנהיגה רגועה בעיר יגרמו לדבר כזה אחרי ק"מ ככ נמוך ברכב חדש?!



היצרן/היבואן לעולם לא יאמרו לך זאת. כי אמירה כזו משולה להפרה יסודית של הסכם המכר. רכב שמצריך טיפול שמנים כל 7,000 ק"מ עקב 15 ק"מ נהיגה רגועה ביום, הוא רכב שאינו עומד בהצהרות היצרן לגבי שיגרת טיפולים ולכן מצדיק ביטול עסקה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה"תקלה" אינה מעידה שיש בעיה בפועל דילול שמן המנוע.

אלא השערה של מחשב המנוע ע"פ אופי הנהיגה בהתאם להגדרות במחשב.

 

לדעתי, מערכות כאלה זה דבר טוב.

אם יש להן יכולת לחשב את איכות השמן על פי אלגוריתם פנימי, ולהודיע לי (בהתאם לתנאי הנסיעה שלי) מתי להחליף את השמן - זה נהדר. גם אם זה כל 7000 ק"מ.

לצערי היבואן בארץ לוקח את זה למקומות לא טובים כי בסופו של דבר זה משרת אותו לא פחות מאשר הלקוח.

לקוח שיחליף שמן בזמן שבאמת צריך להחליף, ישמור על המנוע תקין לאורך זמן ויצריך פחות תיקונים במסגרת האחריות.

כל הנושא הזה יותר מידי חדש בשביל שתהיה לו התייחסות אמיתית, מחוברת למציאות, בספר היצרן או היבואן.

 

להחתים את הלקוח על ויתור אחריות - במסגרת טיפול באחריות - בגלל שהמחשב מודיע שצריך להחליף שמן ? הזיה.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי, מערכות כאלה זה דבר טוב.

אם יש להן יכולת לחשב את איכות השמן על פי אלגוריתם פנימי, ולהודיע לי (בהתאם לתנאי הנסיעה שלי) מתי להחליף את השמן - זה נהדר. גם אם זה כל 7000 ק"מ.

 

איציק

זה בהחלט יתרון אם הרכב יכול להודיע לנהג שצריך להחליף שמן, אבל אם תדירות החלפת השמן קופצת לפי שניים מכל רכב אחר כדבר שבשגרה, אז הרכב הזה לא שווה קניה. למה שיקנו אותו? גם הוצאות אחזקה גדולות יותר וגם צורך להגיע למוסך לטיפול פי שניים מרכב אחר. ישנם 2 דברים שנהגים שונאים יותר מכל: 1. להגיע למוסך. 2. להגיע לטסט. אני בספק אם מישהו היה בוחר ברכב כזה אילו זו היתה שגרת הטיפולים שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מקרים בודדים אפילו נהגי מוניות לא מגיעים כל כך למצבים כאלה יתכן וקרה משהו נקודתי ואולי גם חד פעמי ברכבו של פו ח האשכול.

מדובר ברכב חדש לגמרי, יתכן כמו ששיערתי קודם שהרכב לפני המסירה ללקוח היה מונע שעות. כמובן השערה גסה אך יתכן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה בניגוד גמור למה שהם טוענים.

 

ולמה לעזעאל ש-15 ק"מ ביום בנהיגה רגועה בעיר יגרמו לדבר כזה אחרי ק"מ ככ נמוך ברכב חדש?!

 

21



ba323f - אני מבין שההמחשב מחליט, אבל הרכב מלבד מה שציינתי, נסיעה של כ-15 ק"מ בעיר ועמידה ברמזורי במשך זמן קצר, לא עומד ב-"פקקים" ולא עומד "מונע" כלל. אנחנו לא גרים בת"א (גם לא קרוב) ואין פקקים של שעות, גם לא של עשרות דק'.

 

 

שיטענו מה שהם רוצים.

אני אומר לך תכל'ס בפרצוף בלי ליפייף שום דבר.

מה שגורם לדילול שמן זה נסיעות עירוניות ומאוד קצרות.

רכב דיזל מודרני לא מתאים לכזה סוג שימוש והייתם צריכים לעשות שעורי בית לפני הרכישה.

 

האמת אם חושבים על זה, גם רכב עם מנוע בנזין, בנסועה יומית עירונית וקצרה בלבד, יסבול מדילול שמן מוקדם מהצפוי ופיוח, רק ללא שום התראה לנהג שהשמן מנוע זקוק להחלפה, למרות שיש רכבי בנזין שיש בהם את "האלמנט" לעקוב אחר מצב השמן מנוע ולהתריע לנהג כי הגיע הזמן להחליף שמן.

הדיזל עם המסנן חלקיקים והצורך לבצע רענונים תכופים, רגיש לזה פי כמה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדיון שמתפתח פה הוא נהדר ומצויין, ובהחלט למדתי ממנו ותודה לחברים:-)

אבל, אני פונה עכשיו לפות"ש-

הדיון פה אינו רלוונטי לאיך שאתה צריך להתנהל עם היבואן, זהו דיון טכני נהדר, אך אינו מסיר שמץ מהאחריות מהיצרן/יבואן.

אתה רכשת רכב חדש שאתה מודע למרווחי הטיפולים כפי שפורסמו ע"י היצרן/יבואן.

לא היה כתוב שהרכב "עדין", ולא היה כתוב שנסיעה עירונית דורשת החלפה דחופה יותר - אם צריך, שהיצרן יעדכן את מרווחי הטיפולים.

ישנה תקלה כלשהי, היא צריכה להיות מכוסה באופן מלא ע"י היצרן/יבואן, אתה לא גרמת לשום נזק ועמדת בכל התנאים.

 

כדי לחדד עוד יותר-

לדעתי אפילו אסור לך להיכנס לדיון טכני עם היבואן, זה רק פתח בשבילם לשכנע אותך שאתה אשם כי נסעת נסיעה עירונית.

תדרוש את המגיע לך כמו כל לקוח הדיוט - רכב מטופל ע"פ הוראות יצרן, באחריות יצרן, הנזק לא נגרם ע"י הלקוח - לכן היבואן יתקן על חשבונו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1594 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...