Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום עלויות כמעט שנה ו 15K ק''מ סקודה יטי ידנית 2012


system_x
שימו לב! השרשור הזה בן 1405 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רכב מנהלים כמו מזדה 6 רק נשמע גדול, בפועל הייטי יותר מרווחת ופרקטית למשפחה, אם כי לא אופטימאלית ל-3 מתבגרים מאחור (גם בגלל תעלת ההינע)

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 130
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

רכב מנהלים כמו מזדה 6 רק נשמע גדול, בפועל הייטי יותר מרווחת ופרקטית למשפחה, אם כי לא אופטימאלית ל-3 מתבגרים מאחור (גם בגלל תעלת ההינע)
לחבר טוב יש מאזדה 6 פרמיום מהדור הקודם (2010), המרווח פנים טוב מהייטי, תא מטען בגרסת ה 5 דלתות מעולה וכו'. החסרון הוא חוסר פתחי מזגן אחורה (משער שבחדשה יותר יש) וזה שהרכב קשיח בצורה קיצונית, אני מאמין שהדגם משנת 2013 השתפר משמעותית.

 

Sent from my MI 9 using Tapatalk

Citroen C4 Grand Picasso 2016 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לייטי יש תא מטען קצר וגבוה, שממש לא מתאים לכל אחד, אבל הוא ממש מעולה לחניות בעיר, דוקא בגלל זה.

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לייטי יש תא מטען קצר וגבוה, שממש לא מתאים לכל אחד, אבל הוא ממש מעולה לחניות בעיר, דוקא בגלל זה.
גר באריאל, פחות הרגשתי את זה [emoji6]

 

Sent from my MI 9 using Tapatalk

Citroen C4 Grand Picasso 2016 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

היטי חגגה 20 אלף ק''מ בבעלותי (עומדת על 94 אלף ק''מ) וקיבלה פינוק.

תוסף דלק ווישרים ממשה חלפים (הישנים של בוש החזיקו שנה), בנוסף קיבלה תוסף דלק של פרו טק לבנזין ויצאנו עם 150 ש''ח פחות אך מרוצים.

הייתי כבר בזמן פנוי ורציתי למלא גז מזגנים, היה נדמה לי שיש מעט הרעה בקירור של המזגן אך לא משהו אמפירי, בכל מקרה בהיסטוריה של הרכב שברשותי נראה שמעולם לא הוסיפו ולכן ראיתי לנכון להוסיף, כבר הייתי באזור של סגולה (משה חלפים) וחיפשתי משהו קרוב לעשות את זה שם, רציתי לקפוץ לגיא מאוטואיטליה לזכר הימים הטובים אך גיא לא היה וקפצתי למוסך הקרוב ביותר שגם היה לו ייצוג של vw (אומנם עתיקות אבל...) איחוד מוסכים, מילאתי גז, אמר שהיה שם סביב ה 300 והושלם ל 550 כמה שזכור לי כמו כן נתן שטיפה של הרדיאטור של המזגן בזרם מים (לא גרניק כמובן) ויצאנו עם פחות 320 ש''ח אחרי שספגתי מעט תרבות מוטורית בגוון של פורש אספנות וכמה חיפו מעניינות.

 

סה''כ נזק 470 ש''ח! כנראה ככה חוגגים 20k בעלות.

 

אין תמונות להוספה, הייתי שמח לצלם את הרכבים היפים במוסך אך זה מרגיש מעט סטוקרי לטעמי וויתרתי.

 

שלב הבא טיפול 100k.

 

 

 

Sent from my MI 9 using Tapatalk

Citroen C4 Grand Picasso 2016 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

היום בוצע טיפול, שקלתי לעשות אותו ב 100 אלף אבל גם היום היה לי זמן להתעסק בזה וכבר אקדים ואת ההבא של רק החלפת שמן ופילטר שמן אעשה ב 105 אלף.

 

החלקים ממשה חלפים כמובן ובוצע במוסך באריאל.

הוחלף שמן מנוע קסטרול אדג' 5w40

פילטר שמן מאן

נוזל קירור מוכן (לצערי קניתי 2 בסוף אחד כלל לא נפתח)

נוזל בלמים

שמן גיר ידני של קסטרול

ובורג סגירה של הקרטר שמן.

 

ניקוז בלמים ושאר הדברים בוצעו בעזרת ואקום כמו שצריך מהפטמות של הגלגלים ולא בצורה חאפרית.

 

כנראה שזה פסיכולוגי אבל ההעברות הילוכים חלקות יותר.

 

עד כה מאז שהרכב אצלי בוצעו טיפולים ב 86 אק''מ, עכשיו עומד על (כמעט) 96 אק''מ ולפני שרכשתי טופל ב 74 אק''מ. טיפול הבא כנראה רק שמן מנוע ופילטר שמן אעשה ב 105 אק''מ כדי שיהיה עגול.

 

ברכב הורכב פילטר אויר של פייפרקרוס אבל היום החלטתי להעיף אותו והורכב בנתיים פילטר אויר חליפי של מוטוליין עד שיגיע לי פילטר של k&n שהזמנתי.

 

העבודה והפילטר אויר עלו 317.50 ש''ח במוסך פרונט השומרון באריאל, החלקים עלו 551 ש''ח אצל משה חלפים.

 

על המוסך אגב אני ממליץ בחום, חבר'יה רוסים ונראה שהם גם ישרים וסה''כ עובדים יפה, הכרתי אותו מהכיוון פרונט שעשיתי לפני הטסט ואמר לי שאין בעיה להביא חלקים ויעשה את העבודה מה שהרבה דווקא לא רוצים לעשות. גם המחיר יצא סביר מאוד.

 

כל זה הסתכם ב 868.5 ש''ח שזה לטעמי זול, בטח לעומת מוסך מורשה!

e6ea252e2d7e8d19336959aed88018b2.jpgda3a500a7951bef1b1906f82f571b70d.jpgc5c5cfaedc980cc7d9eba243f6cd49c9.jpg5a3694df0c1685830e5f4a7e4d5d2ace.jpgfac5d2d8e5f402f3ea3ec19689de5dd7.jpg

 

Sent from my MI 9 using Tapatalk

Citroen C4 Grand Picasso 2016 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה פילטר הזמנת מ-K&N? פילטר "פתוח" טבול בשמן ממש לא מומלץ למנוע הזרקה ישירה.
אכן k&n אינבוקס, היה לי בכל הרכבים עד היום ורק במגאן סטיישן דיזל גרם להתלכלכות של חיישן מאפ. קראתי בעבר על החסרונות והיתרונות.

 

מוזר לי לשים על פילטר מקורי כל פעם 110 ש''ח ואני בקטע של להחליף/לנקות כל 10-15 אק''מ.

 

האמת שעוד לא הזמנתי אלה הוספתי לסל קניות באיביי ומתכתב עם המוכר על המשלוח. אולי שווה לוותר וללכת על משהו אחר. הקטע שהדעות חלוקות ופה אני מדבר על פילטר אינבוקס כאשר אנשים שמים ברכבם פילטר פתוח חיצוני טבול בשמן וזה על רכבי טורבו....

 

אחפש אלטרנטיבה רב פעמית. הפייפרקרוס שהיה אצלי יבש ורב פעמי אבל לטעמי לא נראה איכותי ולכן עף....

 

Sent from my MI 9 using Tapatalk

Citroen C4 Grand Picasso 2016 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב משעשע אבל בזמן שהרכב שלי היה שם הייתה שם גם איביזה עם מנוע כמו שלי cbzb שנת 2012 כנראה שבא מישהו חיצוני לעשות לה לימוד גיר לאחר החלפת מחשב גיר. מהצצה ברכב היה מלא נזילות והזעות, לפי האיש דיאגנוסטיקה מצמדים לקראת הסוף, אקואטור של הטורבו שעושה רעשים חריגים, שרשרת טיימינג שזקוקה להחלפה (מרעישה) וכו'. רק חשבתי על הסכומים שיש לשים על הרכב ההוא וקיבלתי חום. תוצאה של החזקת שבר והזנחה. יש מצב גם שהרכב יד ראשונה מרופא.

 

Sent from my MI 9 using Tapatalk

Citroen C4 Grand Picasso 2016 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם בשלך השקעת סכום מטורף, אפילו האוקטביה שלי מליסינג שעשתה 150 אלף לא הגיעה להשקעה כמו שלך.

 

תושבות כולן בק"מ כזה? גם לא מדד לרכב שמור .

 

אבל מקווה שעכשיו אתה על דרך המלך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם בשלך השקעת סכום מטורף, אפילו האוקטביה שלי מליסינג שעשתה 150 אלף לא הגיעה להשקעה כמו שלך.

 

תושבות כולן בק"מ כזה? גם לא מדד לרכב שמור .

 

אבל מקווה שעכשיו אתה על דרך המלך.

נתושבות הוחלפו בהמלצתו של רון ואכן היה שיפור משמעותי, מערכת ההצתה גם כנראה הייתה זקוקה לרענון בזמנו, מעבר לכך רק הטיימינג היווה התקלה רצינית אבל זאת בעיה ידועה שלא ייחסתי לה מספיק חשיבות בזמנו לצערי וזה קיים בכל רכב מהשנתון המדובר עם המנוע המדובר (אוקטביות, איביזות, גולפים ועוד ועוד) השאלה אם אתה קונה את הרכב לפני או אחרי ואם אתה מוריד על זה מחיר, מעבר לכך הכל דבש.

 

סה''כ מאז היישור קו לא מרגיש הוצאות חריגות.

 

אגב אני מאמין שכל מי שקונה רכב יד שניה אם באמת יחפש מה לסדר ובמה ליישר קו יצא עם נזק בכיס ונזק לא קטן, יש אנשים שבאים למוסך ואומרים תראה מה צריך להחליף ויש כאלה שגם כשמצביעים להם על בעיה לא עושים עם זה כלום. גם היום כשהייתי במוסך הסתכלתי וגם שאלתי אם יש הזעות, נזילות ונתתי מבט יחד עם המכונאי על משולשים, על תושבות של האנטירול וכו'.

 

הייתי יכול לנסוע עד היום גם עם הטיימינג וכנראה גם עם התושבות, כמה שמלחיצים על הטיימינג הזה בפועל לא להרבה הלך מנוע ואנשים הגיעו ככה גם ל 160 אק''מ ויותר, האיביזה שהייתה במוסך הייתה על 150 אק''מ עם השרשרת המקורית כנראה

 

צריך להבין שגם את הטיפול הזה יכלתי בכלל לדחות ל 100 אק''מ בכיף ולהחליף רק שמן ופילטר שמן אבל אני לא כזה ואיפשהו כן מחפש לעשות אקסטרה ולסדר עוד משהו או לסדר משהו שבמצב ביניים ומטה כי זה גורם לי מעין סיפוק לדעת שאני נוסע על רכב מתוקתק.

 

שכחתי לציין שהבלאי מתחיל להכות בפנים הרכב, בדיפוני דלתות הבד נפרד מהדיפון וצריך יהיה לפרק את הדיפונים ולהדביק בדבק מיוחד בהתזה.

 

כמו כן ההגה נהיה מעט משופשף (כנראה מהטבעת נישואים) והזמנתי כיסוי לתפירה בהמלצה של חבר שכבר קנה ותפר כזה (לצערי הגיע לי אך ללא החוט והמחט וכרגע אני מחכה לחוט ולמחט ולזמן לכל זה).

 

בנוסף שכחתי לציין שנולד לי בן, ילד שלישי שסוגר לנו את העסק (ויהי מה). כרגע הרך הנולד מקדימה בסלקל (כרית אויר מבוטלת) ושני ילדים מאחורה (הגדולה בת 4 וקצת ששוקלת 20 קילו באמצע עם כיסא שמחובר בחגורה והקטן בן שנתיים וקצת עם כסא שמחובר באיזופיקס בצד), התא מטען מכיל עגלה עם אמבטיה ומרגיש קטן מתמיד.

 

המטרה להחזיק אותה כרגע כמה שיותר, הייתי רוצה להאמין שעוד שנה וחצי אחליף אותה במשהו עם לפחות 150-200 על בסיס רכב משפחתי.afbeaea66195bcd94f175af3113104c6.jpgb63bd2bcea56f03543dafa9e21c7bd1a.jpg

 

Sent from my MI 9 using Tapatalk

עריכה אחרונה על ידי system_x

Citroen C4 Grand Picasso 2016 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

עונת הגשמים מבצבצת ואיתם המחשבה על הצמיגים האחוריים שהוחלפו ברכב אצל הבעלים הקודם כחודש לפני שרכשתי את הרכב וכעת בני שנה ושבעה חודשים, הצמיגים הם של פארואד ולהפתעתי נראים נהדר! אין יובש, אין שחיקה קיצונית או משהו! חיפשתי סיבה להחליף אותם גם שתשמש תירוץ לאשתי אבל מלבד היותם סיניים אין סיבה כזאת!

 

מעבר לכך התכופפתי מתחת לרכב ולהפתעתי ראיתי שהקרטר שמן מכוסה בשמנוניות, הרמתי את הרכב וירדתי לעומק העניין ומה? ההזעה התגלתה כאותה הזעה שבגללה נסעתי לרון לפני הטסט ונאמר לי שזה לא משהו קריטי, מסתבר שמדובר בבעיה נפוצה (שיש לא מעט כאלה), לאחר בירור מדובר בהזעה מחלק שנקרא oil separator שמעביר בתוכו כמויות שמן קטנות, אין לו גומי אטימה אלא הוא נאטם על ידי סיליקון מהיצרן. מבירור בפורום רוסי (אין על המידע שם, חולי עשה זאת בעצמך האנשים שם) ניתן לנסות לחזק את הברגים טיפה או לפרק את החלק, לנקות ולחבר עם סיליקון חדש. נכון לעכשיו ניקיתי את האזור מהשמן על מנת לעקוב אחרי התופעה, שלב הבא כשיהיה לי זמן אחזק טיפה את הברגים ואם לא יעזור אז כמובן כבר אגש למוסך שיטפלו בזה כמו שצריך עם אטימה מחדש. למרות שזה מזערי לא מקובל עליי שיהיה לי נזילת/הזעת שמן.

 

מצרף תמונה של החלק וסתם תמונה של הרכב אחרי גשם קליל.

 

b7831034fe3e9f6dcdf53c98fa5d634c.jpg9a7fe9c108f52e8065e12beba2656dc3.jpg5349647834ebb0781fb41c286f35afa9.jpg

 

Sent from my MI 9 using Tapatalk

Citroen C4 Grand Picasso 2016 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 חודשים מאוחר יותר...

הרבה זמן לא עדכנתי (יחסית), אז מה היה לנו? האמת שום דבר דרמטי!

 

ההזעת שמן שהעלתי כאן פעם אחרונה בטיפול האחרון סודרה, שלב ראשוני לסידור הינו חיזוק הברגים לפני שמפרקים את כל העסק ומורחים אטימה חדשה, אכן בטיפול האחרון בוצע חיזוק ברגים והם באמת היו מעט משוחררים, כעת כשלושה שבועות אחרי הכל יבש וללא הזעות.

 

הטיפול השגרתי בוצע ב 104500 ק''מ בערך, כלל פילטר שמן מאן, שמן מנוע יורול לפי תקן ופילטר אויר. עלות 500 ש''ח במוסך ליד הבית שאני סומך עליו, כולל החיזוק ברגים שציינתי מקודם.

 

תקלות? כן, אחרי ביקור בשטיפה הכפתור נעילת דלתות מהרכב הפסיק לעבוד מה שגרם ללא מעט עצבים, הוזמן כפתור חדש אבל עד שיגיע פרקתי את הישן, היה מלא קורוציה, ניקיתי מגעים והוא חזר לעבוד, חיברתי אותו אך לא החזרתי למקום היות ומעדיף כבר לחכות לכפתור החדש.

 

חוץ מזה?

בוצע היום טסט (בפועל נגמר רק ב 27.5.20 ככה שיש טסט עכשיו לשנתיים וחודשיים קדימה), אגרה 1424 ש''ח, טסט 90 ש''ח וזהו, הרכב נכנס ויצא ללא דופי.

בוצע חידוש ביטוח מקיף וצד ג' (הישן ייגמר ב 30.4.20), עלות 3350 ב AIG (שני נהגים מעל גיל 30, העדר תביעות ומעל 10 שנות רשיון).

 

מעבר לזה הסמל האחורי החליט להתנתק מהמקום, למזלי לא באמצע נסיעה וניצלתי את ההזדמנות לשים סמלים מהסגנון החדש מקדימה ומאחורה.

 

כרגע על הפרק החלפת צמיגים אחורה שאומנם עם מלא בשר אבל סיניים והתחילו להתייבש.

 

כמו כן הרכב פורסם למכירה כדי להשתדרג מבחינת ביצועים גם אם זה על חשבון אמינות (לא אציין פה מה אני מחפש/חיפשתי). את התחליף מצאתי אבל הקפאתי הכל כי זאת כנראה לא תקופה טובה להחלפת הרכב, במיוחד לא למציאת קונה ליטי.

 

צירפתי תמונות של הסמלים ותמונה של הפארוד הסיניים שהחלו להתייבש (יוצרו ב 2017).

 

 

Sent from my MI 9 using Tapatalk

 

 

 

db38c3d62aea3d7f2aebfe499eeb7fdf.jpg738a110e27edba94f374aadab2e07e4d.jpg

 

04533f568c0119789958a3456b21058a.jpg

Citroen C4 Grand Picasso 2016 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צודק, בטעות כתבתי שנתיים, כמובן שזה שנה וחודשיים עד ה 27.5.21.

2014 זה כבר המנוע עם 110 כ''ס אם אני לא טועה נכון?

Sent from my MI 9 using Tapatalk

Citroen C4 Grand Picasso 2016 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1405 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...