Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום עלויות כמעט שנה ו 15K ק''מ סקודה יטי ידנית 2012


system_x
שימו לב! השרשור הזה בן 1431 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תודה על הסקירה המאוזנת. רכב יפה, אתה מאד פדנט והשקעת רבות ברכב! מאד מבעס שאפילו רכב עם שרשרת תזמון, מצריך השקעה כה רבה ולפחות סוג של דאגה מהעלול לקרות... אגב, מניסיון עבר שלי, מכיוון שאנחנו בישראל, צפה בעיה פוטנציאלית במכירה, מכיוון שהוא בצבע אדום...כבר נתקלתי אפילו בסוחרי רכב שהתלוננו על ביקוש נמוך לצבע הנ"ל ודבר שני לרעתו (ולטובתנו כמובן) - הוא ידני - עם ישראל מעדיף קרוסאוברים אוטומטיים ולא ידניים...

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

הכלכלה הישראלית אלצה אותי לעלות לארבעה גלגלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 130
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

להלן פירוט החלפים לגבי הטיימינג, לצערי לא ניתן לשייך עלות עבודה שהיא לטיימינג ספציפית. מעניין איך עניין החשבונית יסתדר לי כי ישנו הסדר פשרה שאמור להסגר על הטיימינג שיכלול פיצוי בגין החלפת השרשרת ושובר 800 ש'' ח לטיפול. הגובה המקסימלי לפיצוי בגין החלפת שרשרת שהוגדר בצ'מפיון הינו 2600 ש''ח שזה המחירון שלהם להחלפת שרשרת טיימינג (חלקים ועבודה)

 

לגבי הצבע שלא תחשבו לרגע שאני אוהב אותו אבל איך אני אומר, ביד שניה לא אפסול רכב על צבע, בכל מקרה לא אני ולא אשתי חסידים של אדום אבל כך יצא. גם במכירה ברור שזה יהיה בעייתי כי אדום מדבר כנראה לחלק מצומצם של נשים אבל הרכב ידני וחוץ מאשתי אני לא מכיר הרבה נשים עם רכב משפחתי ידני.

 

לגבי מכירה: כרגע הכיוון להחזיק בו כמה שאפשר כדי לפנות כסף לדברים אחרים אבל נראה איך זה יסתדר עם "משחק הכסאות" בטיחות.

אם נגיע למצב שהוא שווה 10 אלף ש''ח אדום או לא אדום זה כבר לא משנה.

 

הנסועה היא סביב ה 16 אלף ק''מ בשנה וזה מעט יותר ממה שחשבתי כי עיקר הנסיעות בעיר ופעם בתקופה מחוץ לעיר, בעיר זה פיזור הילדים לגנים ונסיעה של אשתי לעבודה, הכל במרחק קטן אבל זה מצטבר.

היופי ברכישה של רכב עם ק''מ נמוך ונסועה סבירה שהוא תמיד ישמור על ק''מ נמוך ביחס לשוק וזה משאיר אותו איכשהו אטרקטיבי ביחס לשוק של יטי אדומה ידנית.

 

נקודה למחשבה, אנשים קונים את הרכבים האלה עם המנוע המדובר וdsg6 יחסית אמין ובשלב מסויים מחליפים מצמדים/מוח גיר בעלות מטורפת + את השרשרת טיימינג ואני מבטיח שגם את שאר המרכיבים שהוחלפו אצלי, רק מח גיר/מצמדים יכולים לעלות כפול מהטיפול שביצעתי (בהגזמה כמובן). רוב המוחלט של הבעלים יוצא מנק' הנחה שאין צורך כלל בהחלפה של שרשרת טיימינג הרי לשם כך היא נועדה.

 

יש לי מכר שרצה ייטי כמו שלי, לבסוף קנה 1.4 רובוטית בגלל אשתו, איך לומר, הוא כבר מתלונן על רעידות בזינוק בעליה.

 

הרכב מצויין אך זה מבחינתי בתנאי שהוא ידני, יכול להיות שאני מגזים אבל זאת דעתי.

 

 

e0a15f418f45b5386f9e8a59d5c17595.jpg

 

Sent from my MI 8 using Tapatalk

עריכה אחרונה על ידי system_x

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוץ מאשתי אני לא מכיר הרבה נשים עם רכב משפחתי ידני.

 

 

e0a15f418f45b5386f9e8a59d5c17595.jpg

 

Sent from my MI 8 using Tapatalk

 

אשתי עם קקטוס ידני (-;

 

לפעמים אנשים שנכנסים לרכב בהלם. "מה, את יודעת לנהוג בדבר הזה?"

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה קטע, אני מרבה לצפות בסקירות קצרות של carbuyer וזה מדהים איך הם מרבים במנועי דיזל כבררת מחדל וגיר ידני, אפילו ברכבי מנהלים.

 

Sent from my MI 8 using Tapatalk

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמע, מכרת חצי כליה ביישור קו.
בשביל להתעודד אני נוטה להפריד בין עלויות החזקה שוטפת לבין יישור קו לבין תוספות אבל אכן לא זול העסק.

 

 

 

Sent from my MI 8 using Tapatalk

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת שהרכב מופיע בחתימה אבל צודק.

 

ידני בכל מקרה למיטב ידיעתי היה רק 1.2 (מה שיש לי 105 כ''ס) או 2.0 דיזל (שאם היה לי אותו... ואו!).

 

הצריכת דלק בין עירוני עומדת על סביב ה 6.5 ליטר ל 100 ק''מ בשיוט רגוע. בעיר זה כבר מדרדר לכיוון ה 12 ליטר ל 100 ק''מ על פי מחשב דרך, אני גר באיזור הררי.

 

Sent from my MI 8 using Tapatalk

בכל הנתונים היבשים, אם תשים את הייטי ליד רכב פרטי אחר בקונצרן - צריכת הדלק שלו גבוהה יותר (אני מניח שיש כאן עניין של אוירודינאמיות או משקל - או שניהם).

מה שכן, כ-8 ק"מ לליטר בתוך העיר, בשביל מנוע 1.2 עם גיר ידני - לא מחמיא ב-כ-ל-ל.

זה שאתה גר ב"איזור הררי" לא אומר כלום. מכיר את המשפט "כל עליה היא גם ירידה" ?

אני פחות נוטה לכיוון בעיה ברכב - ולכן הייתי אומר ש; או שאתם לא מתפעלים את הגיר הידני (עם המנוע המוגדש) באופן ראוי, או שזו צריכת הדלק שלו.

הדגם הזה מגיע עם גיר 5 הילוכים או 6 ?

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

6 הילוכים, אציין שלא אני ולא אשתי לא מושכים הילוכים בנהיגה שגרתית ביום יום מה שכן צריך מעט לשכלל ושכחתי לציין שהרבה פעמים הרכב מושאר מונע כשאחד מאתנו יוצא למס' דק' לסופר או להביא ילדים מהגן והשני נמצא ברכב, מדובר ככלל בנסיעות קצרות בעיר. בניגוד לדיזל שבעמידה גם שעה השקלול של הדלק ישאר זהה בבנזין זה משתנה במחשב דרך מול העיניים.

בהזדמנות אעשה מעקב מעמיק יותר כדי לבוא עם נתונים מדוייקים יותר.

 

חודש הבא נסיעה לאילת, מעניין יהיה לראות מה תהיה הצריכת דלק שם.

 

אגב לכל עליה יש ירידה אבל זה עדיין לא מדוייק ושמתי לב גם במגאן דיזל שהייתה לנו וגם בייטי שאיך שאני מגיע לחוצה שומרון והרכב מתמודד עם העליות הצריכת דלק עולה אוטומטית, כל הנסיעה מקריית מלאכי (הורים של אשתי) עד לכביש 5 עם צריכת דלק דיי זהה שמעט משתנה אך בחוצה שומרון (כביש 5) עד אריאל אתה תציד תראה עליה בצריכת הדלק למרות שיש גם עליות וגם ירידות.

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א. אני מצטרף לדעתך בנוגע לתא המטען, הוא בהחלט קטן.

אם אני מכניס מזוודה אחת אני כבר בבעיה.

 

ב. מדהים אותי איך אתה מגיע לצריכה של 1:15 בנסיעה בינעירונית.

הכי הרבה שהצלחתי להגיע היה 1:18 כאשר נסעתי מיהוד לנמל התעופה דרך כביש 1, הילוך 6, מהירות 80-90 קמ"ש, ללא מזגן וחלונות סגורים.

 

הצריכה הממוצעת שלי עומדת על בערך כ-1:10-12, תלוי מתי ואיך.

 

 

ג. האופציה של המיזוג מאחורה היא מאוד נוחה בקיץ, זה מקל על מהירות הקירור ברכב לאחר שהייה בחוץ.

 

 

מצד אחד אני מסכים שהמנוע לרכב הוא קטן, אבל בעיקר כאשר אתה עומד במקום וצריך כח בכדי לעלות מדרכה למשל ואין, כי הטורבו לא פועל.

(אלא אם אתה עובר קורס מיוחד לעלייה על מדרכות, כך הציעו לי פה, כי אני לא יודע לנהוג)

מצד שני, אני נוסע את עליות ים המלח לכיוון ירושלים ואני בקלות עושה את זה בהילוך 5\6 במהירות 100 קמ"ש בערך ולא מרגיש קושי.

ומצד שלישי, לעיתים אתה מוצא את עצמך רוצה לעקוב בכביש חד נתיבי ופשוט...אין כח לעקוף.

 

מה לדעתך על שיכוך רעשי הרוח?.

אני מוצא בזה בעיה כי הרכב לא מרגיש לי מבודד מבחינת רעשי רוח.

 

 

ב-2014 שרכשתי את הרכב (כמו שלך) עשיתי גם החלפת שרשרת ומותחנים, עלה לי כ-2,700 שקל.

פרנקופיל מושבע!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצריכת דלק הממוצעת שלך דיי מתארת את מה שציינתי עירוני ובין עירוני.

הבין עירוני זה מדידה של נסיעות רגועות על כביש 6 + כביש 3.

 

הרכב סוחב יפה בעליות ואף מפתח מהירות בבין עירוני בהתאמה נכונה של הילוכים אך עדיין זה לא זה. לאשתי הפיאט 500 1.4 ידנית עם 100 כ''ס הרגישה חזקה בהרבה.

עברתי לרכב הזה אחרי הפיאט 500, ואחרי פיאט בראבו, לפני כן הייתה מגאן סטיישן דיזל עם תוכנה, מבין הרכבים שציינתי הייטי מרגישה הכי עגלה.

 

אגב מחקר באינטרנט מערכת ההצטה היא נק' תורפה של המנוע, שווה להזמין מחו''ל סליל הצטה וחוטי הצטה, אולי גם פלאגים.

 

על כמה ק''מ הרכב עומד כעת?

 

 

 

Sent from my MI 8 using Tapatalk

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי עמידה עם מנוע עובד, לדעתי מקסימום עוד 2 ליטר בנזין בחודש ימים בהגזמה ,אם הוא כל יום עומד מונע 20 דק ללא תזוזה.

סלילי הצתה ישפרו את תצרוכת הדלק, תלוי בקמ שעבר הרכב, גם ניקוי פיח עוזר (בוואג) מאוד לצריכה ופלאגים צריך לבדוק מה היצרן

ממליץ לגביהם, שאל במוסך המטפל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סליל הצטה הוחלף, פשוט מקריאה בפורומים בחו''ל נראה שמנוע cbzb סובל מבלאי מואץ ברכיבי ההצתה, אם מחזיקים לטווח ארוך שווה להזמין מחו''ל ולשמור בבית בייחוד שההחלפה פשוטה.

 

אגב לגבי הרעשי רוח שצויינו מקודם, אכן קיימים, גם על זה נכתב לא מעט, חלק טוענים שזה עקב הבתי גלגלים הגדולים, בכל מקרה ניתן להוסיף בידוד (לי אישית לא ממש מפריע)

 

לגבי ניקוי פיח אבדוק בהזדמנות עם מוסך רון מה הוא ממליץ.

 

Sent from my MI 8 using Tapatalk

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

6 הילוכים, אציין שלא אני ולא אשתי לא מושכים הילוכים בנהיגה שגרתית ביום יום מה שכן צריך מעט לשכלל ושכחתי לציין שהרבה פעמים הרכב מושאר מונע כשאחד מאתנו יוצא למס' דק' לסופר או להביא ילדים מהגן והשני נמצא ברכב, מדובר ככלל בנסיעות קצרות בעיר. בניגוד לדיזל שבעמידה גם שעה השקלול של הדלק ישאר זהה בבנזין זה משתנה במחשב דרך מול העיניים.

בהזדמנות אעשה מעקב מעמיק יותר כדי לבוא עם נתונים מדוייקים יותר.

 

חודש הבא נסיעה לאילת, מעניין יהיה לראות מה תהיה הצריכת דלק שם.

 

אגב לכל עליה יש ירידה אבל זה עדיין לא מדוייק ושמתי לב גם במגאן דיזל שהייתה לנו וגם בייטי שאיך שאני מגיע לחוצה שומרון והרכב מתמודד עם העליות הצריכת דלק עולה אוטומטית, כל הנסיעה מקריית מלאכי (הורים של אשתי) עד לכביש 5 עם צריכת דלק דיי זהה שמעט משתנה אך בחוצה שומרון (כביש 5) עד אריאל אתה תציד תראה עליה בצריכת הדלק למרות שיש גם עליות וגם ירידות.

כי הדרך לאריאל מכיוון מערב למזרח רצופה בהמון עלויות ומעט ירידות. נסיעה בכיוון ההפוך מאזנת לך את זה.

 

אנשים נוטים לייחס חשיבות רק ל"למשיכת הילוך" ולא להילוך השיוט\סלד בו הם נמצאים, גם אם מדובר בשיוט למרחק קצר.

 

במנועי טורבו קטנים (ולא רק) שאתה מקבל את מלוא הכוח כבר ברצועה של בין 1500 ל 2000 סלד, לעיתים ההבדל (אם מיישמים את העיקרון על טנק דלק שלם) בין נסיעה על הילוך 3 ב 2100 סלד לבין הילוך 4 ב 1600 סל"ד, יכול להיות משמעותי.

בגדול אני תמיד ממליץ - אל "תתקמצן" על הלחיצה על הקלאץ'. אפשר לעבור להילוך הבא ? תעבור. תן לאוטו גם לשייט ולא להיות רק בין האצה לבלימת מנוע. נצל את מלוא הגדישה כבר מסלד נמוך ושייט בסלד הכי נמוך שהמנוע מאפשר, גם למרחקים שנראים לך *אולי* קצרים.

 

בהחלט ייתכן שהמחסור בכח שאתה מרגיש - מקורו בהצטברות פיח בשסתומים (רון העלה על זה פוסט לפני שבועיים כאשר התייחס למנועי 1.8/2.0 הזרקה ישירה עד 2013 - העלות כ 1400 ש"ח לניקוי פיח והוא ממליץ כל 80,000 קמ לבצע אותו).

לא יודע אם זה רלוונטי למנוע שלך, נסה לשאול אותו.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק מההודעה שלך ישר רצתי לחו''ל לגשש, האמת שלא ראיתי באף מקום ניקוי פיח למנוע הזה, כן ראיתי ולא פעם ניקוי בית מצערת. בכל מקרה מחר ארים אליו טלפון.

לפחות בנסיעות מבחן שלו התרשם לטובה מהרכב אבל תכלס כמה כבר אפשר להתפרע על איילון בשעות עומס.

 

Sent from my MI 8 using Tapatalk

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1431 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...