Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פולקסווגן: הדור הבא של מנועי הבנזין והסולר יהיה האחרון


green
שימו לב! השרשור הזה בן 1963 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

 

הנכדים שלך יצחקו על זה שהיית צריך לבחוש בהילוכים לבד, ועוד היית מספיק מזוכיסט כדי להנות מזה.

 

לא צריך לחכות לנכדים, כבר עכשיו מרבית הנהגים בישראל וביניהם אני צוחקים על כך ורוכשים רכבים אוטומטיים.

 

גיר ידני אכן נועד להביא את מנוע הבעירה הפנימית לטווח העבודה היעיל שלו ומכך נגרמת "ההנאה", מנוע חשמלי נמצא בטווח הפעולה היעיל שלו כל הזמן ולי נגרמת הרבה יותר הנאה בנהיגה ברכב חשמלי מכל רכב עם מנוע בעירה פנימית בוודאי עם גיר ידני שאותי הוא מענה ולא גורם להנאה וגם מגיר אוטומטי.

 

אני נוהג באופן שוטף ברנו זואי החשמלית של קאר2גו, נתוני הביצועים הרשמיים חלשים, אבל בפועל במהירויות עירוניות מדובר פשוט בהנאה צרופה, תגובה מיידית וחזקה ללא הילוכים כלל (למעשה במהירויות אלו הוא מהיר יותר מהרבה מנועי בעירה פנימית שלכאורה חזקים ממנו), בשקט מוחלט ומייד בתחילת הנסיעה. לא צריך לחכות שהמנוע יתחמם. (זה גם החסרון העיקרי של מנוע הבעירה הפנימית, בזמן שהוא קר הוא מבזבז דלק ומזהם במיוחד. אצלי כמעט 100 אחוז מהנסיעות הן עירוניות קצרות בהן המנוע נשאר קר).

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני מקווה שחמאס לא יאמץ את רעיון הפרות שפולטות גז מתן אחרת נראה בדרום פרות פולטות עשן מהתחת ועפות באוויר לכיוון ישראל :-P

 

פרות מונעות בגז :-P

לאחיין שלי קוראים מתן והוא ממש נעלב שהשוותם בינו לבין גז מתאן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דרך אגב עוד לפני תחילת השיווק של האיוניק החשמלית בחודש 02 שנת 2019, כבר הוזמנו 120 איוניק חשמליות על ידי חברות הייטק.

 

המחיר לצרכן יהיה 159,990 ₪.

 

אבל טווח הנסיעה הרשמי באיוניק הוא רק 280 ק"מ לעומת 465 ק"מ בנירו, בקונה ובסול החשמליים.

 

הקונה תגיע לישראל גם בשנת 2019 אבל כבר בגירסת הבנזין מרווח הרגליים צפוף במושב האחורי ולא מתאים לדעתי כרכב משפחתי ואילו בגירסה החשמלית מרווח הרגליים הוקטן עוד יותר.

 

לאור השינויים בשוק הרכב החשמלי בהחלט הייתי שוקל כבר עכשיו לרכוש בעצמי רכב חשמלי עם מרווח משפחתי עם טווחי הנסיעה הנ"ל של כ- 400 ק"מ במחיר של כ- 160 אלף ₪.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דרך אגב עוד לפני תחילת השיווק של האיוניק החשמלית בחודש 02 שנת 2019, כבר הוזמנו 120 איוניק חשמליות על ידי חברות הייטק.

 

המחיר לצרכן יהיה 159,990 ₪.

 

אבל טווח הנסיעה הרשמי באיוניק הוא רק 280 ק"מ לעומת 465 ק"מ בנירו, בקונה ובסול החשמליים.

 

הקונה תגיע לישראל גם בשנת 2019 אבל כבר בגירסת הבנזין מרווח הרגליים צפוף במושב האחורי ולא מתאים לדעתי כרכב משפחתי ואילו בגירסה החשמלית מרווח הרגליים הוקטן עוד יותר.

 

לאור השינויים בשוק הרכב החשמלי בהחלט הייתי שוקל כבר עכשיו לרכוש בעצמי רכב חשמלי עם מרווח משפחתי עם טווחי הנסיעה הנ"ל של כ- 400 ק"מ במחיר של כ- 160 אלף ₪.

כמובן שאף אחד לא יתקרב ל280, הטווח לפי הepa המדויק יותר הוא 200 ק"מ בדיוק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תיבת הילוכים זה דבר שנוצר בגלל מגרעות של מנוע תבערה פנימית, ויכול להסתובב רק בכיוון אחד (אם הוא לא שתי פעימות). היא גם גורמת לאיבוד כח בדרך.

 

מנוע חשמלי מספיק גמיש כדי שלא יהיה צורך בתיבת הילוכים כלל. מקסימום הילוך בודד שימיר סל"ד למומנט, וישווה את מהירות סיבובי מנוע לסיבוב גלגלים. יש כזה בניסן ליף, מאמין שככה בכל רכב חשמלי.

 

כך שכשייעלמו מנועי ת"פ, ייעלמו גם תיבות הילוכים.

 

הנכדים שלך יצחקו על זה שהיית צריך לבחוש בהילוכים לבד, ועוד היית מספיק מזוכיסט כדי להנות מזה.

 

הם יצחקו ואני אשלח אותם לנהוג ברכבי צעצוע שלהם שנוהגים גם במקומם. מה הנקודה של הפורום הזה אם אתה עוקר מתוכן את כל מה שמחבר בין האדם לבין המכונה? גם הילוכים ואחרי זה גם בכלל את כל הנהיגה עצמה שגם את זה בטח אתה מקבל בברכה וחושב שהנכדים שלי יצחקו על זה שפעם אשכרה אנשים גם נהגו בעצמם.

 

אם אתה לא נהנה מכל ה״מלאכה״ הזו שנקרית נהיגה אז לא ברור לי מה העניין שלך ברכבים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא ממש בשליטתנו.

לא רחוק היום שכשתתקשר לחברת הביטוח תקבל תשובה כמו "נוהגים ברכב? ביטוח חובה XXXXX שקלים, צד ג' ZZZZZ שקלים מקיף YYYYY", אם בכלל יתנו לך אופציה לנהוג ברכבים כאלה בכביש הציבורי ולא ישלחו אותך למסלול למשוגעים בלבד. נראה אותך נוהג ברכב אחר כך ידני או אוטומט, חשמלי או לא חשמלי.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פעם גם כיוונו כיוון הצתה ידנית, והיה צ׳וק, ויכולת גם להתניע עם מנואלה. וגם היית נחנק מאדי דלק ושמן שרוף(זה יש גם היום)

 

אתה רוצה להחזיר גם את זה?

 

ככה גם הילוכים ידניים יעברו מהעולם, במיוחד שבמנוע חשמלי אין בכלל צורך בתיבת הילוכים.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל העולם שהוא לא "הארץ" אנשים שאוהבים מכוניות מאוד, יש פורקן בדמות ספורט מוטורי ותוספות אפטר-מארקט. וכמו בכל טכנולוגיה תמיד יש לאין להשתפר ולהתקדם. הכי חשוב וזה דבר שנשכח בארץ שתחבורה בעיקר היא תחבורה ציבורית ולך כאזרח אין ממש צורך מעשי באוטו פרטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לחובבי נהיגה בעתיד יהיה רק ספורט מוטורי כנראה

בדיוק כמו רכיבה על סוסים שפעם הית תחבורה והיום תחביב

 

על אף שאני חובב נהיגה וגיר ידני אני מקבל באהבה את השינוי. רכבים פרטיים בכלל ובעירה פנימית בפרט היתה הברקה בזמנו, היום מדובר בטכנולוגיה מזהמת ומסוכנת שתעלם, וטוב שכך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בליגת המירוץ Formula E קיימים רכבים עם תיבת הילוכים שמחוברת למנוע החשמלי. להבנתי זה מאפשר מהירות סופית גבוהה יותר.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Audi A3

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא בטוח עד כמה המעבר לחשמל (שמצריך ייצור, ופירוק סולות שעבר זמנן), מזהם פחות ממנוע בנזין.

וכמובן גם הפקת החשמל עצמו זה עדיין לא תהליך נקי יותר מדי במרבית המדינות (וגם פה, עדיין מפיקים חלק ממנו משריפת פחם).

 

פותרים בעיה אחת וממשיכים לשניה, צריך להתחיל מאיפה שהוא

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פותרים בעיה אחת וממשיכים לשניה, צריך להתחיל מאיפה שהוא

 

בעלות על רכב חשמלי (ללא הטבות מס נרחבות, או אחריות ארוכה), היא לא כלכלית בעליל.

ההטבות האלה ניתנות לרכבים האלה לא בכדי.

הסוללה נחלשת ככל שעובר הזמן (גם אם השימוש לא גדול), והחלפה שלה מאוד יקרה.

התיקונים ברכב כזה (בכלל מה שקשור למערכת החשמל לפחות), חייבים להיות איכותיים, אחרת יש סכנה ממשית.

מה גם שההטענה עדיין לא הגיעה למצב שבו היא מהירה כמו תדלוק.

אני בטוח שישנם עוד המון חסרונות ברכבים האלה.

אנשים נמצאים כרגע בהתלהבות הראשונית מטכנולוגיה חדשה שעוד לא צברה מספיק קילומטרים, מכדי לדעת תמונה מלאה.

 

אני לא בא לסנגר על מנועי הבעירה הפנימית ולא טוען שהם מושלמים.

ההיפך.

אבל הטענה העיקרית והכמעט יחידה כנגדם כרגע היא הזיהום, שבמעבר לחשמל, פשוט יהפוך לזיהום מסוג אחר.

נכון, גם הם מתקלקלים ודורשים תיקונים מפעם לפעם, אבל זה בדרך כלל בא במנות קטנות וכחלק מתחזוקה שוטפת.

מה גם שהם הרבה יותר סלחנים לחלפים סוג ז' ולתחזוקת שבר. (אי אפשר לצפות מכל אחד בעולם לעשות הכל לפי הספר).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החפרן האוסטרלי מסביר למה מעבר לרכב חשמלי רק יגביר את הזיהום.

גורם מספר אחת כיום לזיהום אויר זה החשמל לתעשייה (אלא אם יש לך אנרגיות מתחדשות , מה שאין לנו). מכונית חשמלית לא תשפר כמובן את המצב. להפך.

כור גרעיני דווקא זה רעיון לא רע (עד לרעידת אדמה הבאה)

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אף לא מצליח לצפות בסרטונים שלו עד הסוף, נותן הרגשה שהוא זורק נתונים לא מבוססים בגיבוב בלתי נלאה.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Audi A3

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החפרן האוסטרלי מסביר למה מעבר לרכב חשמלי רק יגביר את הזיהום.

גורם מספר אחת כיום לזיהום אויר זה החשמל לתעשייה (אלא אם יש לך אנרגיות מתחדשות , מה שאין לנו). מכונית חשמלית לא תשפר כמובן את המצב. להפך.

כור גרעיני דווקא זה רעיון לא רע (עד לרעידת אדמה הבאה)

 

לא הקשבתי לו עדין, אבל:

1. קל יותר לטפל במפגע זיהום נקודתי כמו ארובה, קשה יותר לטפל בהרבה ארובות שנעות במהירות ממוצעת של 40-60 קמ"ש.

2. ייצור חשמל על ידי תחנות כוח יעיל לעין שיעור ממנוע בערה פנימית.

3. מערכת הנעה חשמלית בעלת נצילות גבוהה יותר לאין שיעור מאשר מערכת הנעה מבוססת מנועה בערה פנימי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1963 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...