Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7762 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

וובר כפול כמו שהיה בקורטינה XL ייתן לך עוד 10 כ"ס,אתה רק צריך להשיג סעפת.גם בסיירה משנת 87 והילך היה מאייד כפול(גם של וובר,רק מדגם מיתקדם יותר).

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
מה לגבי שידרוג לקרבורטור אחר?

 

יש דגמים שאתם יודעים עליהם שיוסיפו כמה סוסים?

על מנת לשדרג לקרבורטור אחר, על מנת שיוסיף כמה סוסים( בספק), יש להחליף סעפת,

ומכלולים נוספים!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

ברוב המכוניות הישנות,קרבורטור כפול אכן תרם להעלאה בהספק.דוגמאות?לרנו 12 TL בעלת סולקס בודד היה 55 כ"ס,ואילו ל 12 TS בעלת וובר כפול היו 65 כ"ס.לאלפא סוד 1.2 בעלת מאייד בודד היו 63 כ"ס ואילו לזו בעלת הוובר הכפול(כמו של ה 12 TS בדיוק!)היה 68 כ"ס.מה שכן,כמעט תמיד היתה פגיעה במומנט.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
ברוב המכוניות הישנות,קרבורטור כפול אכן תרם להעלאה בהספק.דוגמאות?לרנו 12 TL בעלת סולקס בודד היה 55 כ"ס,ואילו ל 12 TS בעלת וובר כפול היו 65 כ"ס.לאלפא סוד 1.2 בעלת מאייד בודד היו 63 כ"ס ואילו לזו בעלת הוובר הכפול(כמו של ה 12 TS בדיוק!)היה 68 כ"ס.מה שכן,כמעט תמיד היתה פגיעה במומנט.
חן פרחי שלום רב!

אתה שם לב שבכל המכוניות שציינתהיה הבדל בכ" ס ובהתאם לכך " שודך " הקרבורטור,

בודד או כפול, לכן הכלאה בין כ"ס נמוך, לבין שידוך לקרבורטור כפול ,לא יתן את המומנט הרצוי,

ויתבטא בתצרוכת דלק גבוהה יותר!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

צביקה ידידי,כנראה לא הבנת אותי.בכל הדוגמאות שנתתי,המנועים היו זהים לחלוטין,פרט למאייד.הוספת מאייד כפול היתה נפוצה מאד כאמצעי להוספת הספק,ורק לקראת שנות ה 80 החלו להופיע המאיידים הכפולים המדורגים(32/28,למשל)שעיקר מטרתם היתה חיסכון בדלק.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
מישהו במקרה יודע מאיפה להשיג סט אטמים לקרבורטור של קורטינה MK3 מנוע 1600?????

אני לא מצליח למצוא בשום מקום וזה מה שחסר לי (מקווה) כדי להעביר טסט...

האם זה קרב' של מוטורקרפט? (הוא דומה 2 טיפות אוקטן 96 לקרב' של הפיאסטה שלי שהוא 1V רק בלי הצ'וק האוטומאטי). אם כן גש לחנות היבואן ברח' הרכב בתל-אביב. יתכן ויש להם חלקים ממלאי ישן.

בהצלחה.

דני.

פיאסטה MK1 שנת 79 בשלבי שיפוץ ->[thread=41214]כאן[/thread]

מנוע:1L, ממוזגת+ תוספות.

פורסם

היום בבוקר הגעתי למכון קרבורטורים בעפולה ולאחר שהחור שם הפך את המקום במשך דקות טובות נמצאו כל החלקים :)

הוכנס לחומצה והוחלפו סיכה, גולה וכל האטמים למינהם.

 

כל זה ב50 ש"ח, אני מאמין שיצא משתלם.

** קורטינה XL 1973

** טראנו 2002

** BMX

פורסם
צביקה ידידי,כנראה לא הבנת אותי.בכל הדוגמאות שנתתי,המנועים היו זהים לחלוטין,פרט למאייד.הוספת מאייד כפול היתה נפוצה מאד כאמצעי להוספת הספק,ורק לקראת שנות ה 80 החלו להופיע המאיידים הכפולים המדורגים(32/28,למשל)שעיקר מטרתם היתה חיסכון בדלק.

חברי חן,

אתה בטוח שהמנועים היו זהים?

בד"כ על מנת להוציא הספק גבוה יותר משנים גם את גל הזיזים יחד עם הקרבורציה.

יכולת קרבורציה מוגברת חייבת להיות מגובה ביכולת יניקה גבוהה יותר בראש - כלומר זמן/עומק פתיחה גדול יותר של השסתומים (LIFT&DURATION) ולעיתים קפיצי שסתומים חזקים יותר לטובת החזרה מהירה יותר ואפשרות טיפוס לסל"ד גבוהה יותר. כל זאת,כאמור, גורר בד"כ ירידה בגמישות המנוע - לא בהכרח מומנט נמוך יותר אלא שיא מומנט בסל"ד גבוה יותר!

 

דוגמא: וולוו 121 מול וולוו 122S

השירוקו נמכרה...עצוב, אבל נכון...

הגיע הזמן לעבוד על החיפושית!

פורסם

יניב חברי משכבר הימים(שמעת לעת מגיע לבקרני!),נתתי בכוונה דוגמאות למנועים זהים למעט סוג הקרבורטור.דוגמא טובה למה שציינת,היה המנוע של הפיאט 127 ספורט 1050,שחוץ מקרבורטור כפול,צויידה בגל זיזים "חם" יותר,מערכת פליטה חופשית ועוד.שים לב שבמנועים שהמומנט היה הצד החזק בהם,בעיקר במכוניות גרמניות,השיפור בהספק בעיקבות החלפת המאייד הבודד(הקטן בדרך כלל)בכפול היה משמעותי.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

×
×
  • תוכן חדש...