Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מיצובישי אקליפס (וחברים) - יום מובילי הדעה


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 2097 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חידה - איזה עוד רכב של מיצובישי קשור לעולם הסוסים? (רמז-היה פופולרי בשנות ב90)

L200...?

אפשר גם את הגאלופר (galloper - דוהר) של יונדאי שמבוסס על הפאג'רו של סוף שנות ה 80 והיה עליו סמל של סוס דוהר. הנה, כזה:

גאלופר.jpg

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

חידה - איזה עוד רכב של מיצובישי קשור לעולם הסוסים? (רמז-היה פופולרי בשנות ב90)

לנסר - נושא רומח רכוב

 

220px-LancerosEER2.JPG

 

היה גם את קולט, שאותו איכשהו אפשר לקשר למערב הפרוע שבו היו סוסים והכל

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל יחסי, ברמת המחירים של ה-ASX (בין 133K לדגם הבסיסי ל-143 למאובזר) יש מתחרות מודרניות יותר. כדי להוות רכישה אטרקטיבית, מחיר ה-ASX אמור להיות נמוך משמעותית. אין לי מושג מה רמת ההנחות אצל היבואן ואם יש דילים אטרקטיביים באתרי ה-"0 ק"מ.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

0 ק"מ מליסינג ASX נמכר סביב 120 אלף₪.

https://www.carcost.co.il/deals/deal/1828/מיצובישי-ASX-אינסטייל-2000-אוטומטי-5-דלתות-2018

זה כבר סיפור אחר - רכב "אופנתי" ומאובזר, כולל מערכות בטיחות.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"מיצובישי ויש בה הכל" זה היה הסלוגן איתו חדרה מיצובישי לארץ בדיוק לפני כ-30 שנה. עוד חודשים מספר ודאי נזכה לראות את המיצובישי לנסר 1989 חוזרת לכבישים עם לוחיות עליהן כתוב "רכב אספנות". הלנסר ההיא היתה הראושנה להציע "אבזור מלא" (שהתבטא אז בגיר אוטומטי+הגה כח+חלונות חשמליים+נעילה מרכזית+מזגן מקורי) כבר מגירסת הבסיס (למען הדיוק היו גם גירסאות ידניות ומאובזרות פחות, אבל הדגם העיקרי הציע את החבילה המלאה)

 

התכנסנו כדי להכיר את האקליפס - שלושים שנה עברו ו"הכל" כבר כולל דברים אחרים לגמרי, ובמקרה של האקליפס מדובר במערכות בטיחות, ומנוע טורבו בנזין המוצע לראשונה ברכב mainstream של היבואן (נמכרו כאן כלי רכב עם מנועי טורבו בנזין של מיצובישי כבר מזמן, אבל רק בדגמים סםורטיביים שנמכרו בכמויות קטנות של עשרות יחידות בשנה במקרה הטוב)

 

להבנתי סיבה נוספת לכך שההתמקדות היא באקליפס היה הסיבה שנראה שבניגוד לרוב דגמי מיצובישי ששווקו כאן בשנים האחרונות האקליפס פונה בעיקר לשוק הפרטי.

 

הצטרפתי ל-ceyal ויחדיו עלינו על אאוטלנדר פרימיום מהדגם אחרי מתיחת הפנים האחרונה המכונה בפי נציגי היבואן "מודל 2019". הדגם בעל מושבי עור בהירים, המושבים נוחים ותומכים והשיפור בבידור הרעשים בהשוואה לדגמים הקודמים של אאוטלנדר - בולט. feature חדש בולט נוסף הוא (סוף סוף) פיתחי מיזוג ליושבי המושב האחורי.

 

מפרט הבטיחות מרשים וכולל בלימה אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל, התראה על סטיה מנתיב, זיהוי עצמים בשטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על תנועה חוצה מאחור, שליטה אוטומטי באורות הגבוהים, ומצלמת רוורס.

 

מהאאוטלנדר עברנו לאקליפס קרוס בגירסת הפרימיום היציאה מהמקום עצבנית משהו, וההבדל בביצועים בינו לבין האאוטלנדר מורגש בהחלט. מפרט מערכות הבטיחות (על הנייר) כמעט זהה לאאוטלנדר, בפועל מערכת הבלימה האוטונומית שונה, וגם זיהוי העצמים בשטח מת, והעקיבה אחרי רכב בשימוש בבקרת השיוט האדפטיבית טובים יותר (לא ניסינו...)

 

פרט מעניין הוא העדר מראה התכונה למניעת סינוור במראה הפנימית, שנובעת ככל הנראה מהעבודה שיש מגן פלסטי בתחתית החלון האחורי שלמעשה מסתיר ברוב המקרים את פנסי הרכב שמאחור. האם זאת הסיבה? אין לי מושג (לא שאלתי), זאת רק השערה.

 

אהבתי את התצוגה העילית באקליפס - היא נראית לי שימושית מאד.

 

אחרונה נסענו ב-ASX. אחרי האקליפס, זה כמו מסע אחורה בזמן. העיצוב מאד מוכר לבוגרי לנסר, ומערכות הבטיחות ברכב בסיסיות וכוללות בלימה אוטונומית והתראה על סטיה מנתיב. מראות הצד מגדילות, ושדה הראיה בבהן מאד מוגבל במיוחד אחרי שיורדים מהאקליפס.

 

לסיכום:

האאוטלנדר היה (ונשאר) הבנצ'מארק למי שרוצה מכונית 7 מקומות עם מוניטין אמינות מוכח - מערכות הבטיחות שהוספו לו לאורך השנים, רק מחזקות את תדמיתו כרכב משפחתי בטוח למשפחה הישראלית הגדולה. בשכונה בה אני מתגורר שמס' הילדים הממוצע בה למשפחה הוא 5 - זה הרכב הנפוץ ביותר (מיותר לציין שרובם בליסינג)

 

האקליפס קרוס פונה לדעתי ללקוח הפרטי שמחפש עיצוב מוחצן, ביצועים טובים - ו"נוכחות" - לדעתי הוא מביא ויביא למיצובישי לקוחות חדשים שמוכנים לשלם יותר, בשביל התכונות שהזכרתי.

 

ה-ASX הוא הרכב לבוגרי הלאנסר, אלה שהיה להם לאנסר ורוצים להתקדם לקרוסאובר, לא מחפשים משהו יוצא דופן, Just more of the same. גם ציי הרכב המחפשים מכוניות פשוטות לתחזוקה וזולות לחכירה ימצאו פה מענה מצוין.

 

סביר להניח שאם היייתי מביא את אשתי ונותן לה לעשות סיבוב בכל אחת מהמכוניות, היא היתה בוחרת ללא ספק ב-ASX, נראה לי שהיא לא היחידה.

 

ולי? אם אני צריך לבחור לעצמי אחת מהשלוש הייתי הולך על האאוטלנדר פרמיום. יש חבילה מרשימה של מערכות בטיחות, והדגם הגיע לסוג של בגרות. אבל דחילק - את מושבי העור תנו למישהו אחר - זה לא מתאים לאקלים הישראלי.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש גם סוס שקשור לאטראג'? :loco:[emoji23]
בטח זה שם של סוס מירוצים מפורסם, שרעד כל הזמן, ובקושי זז.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה גם את האביר של המלך ארתור

סר לאנסרלוט. לא?

 

אז גם אני הגעתי ליום המעניין הזה שארגנו בכלמוביל

וגם אני רוצה בראש ובראשונה להודות לאנשים שמאחורי הארגון המוצלח של היום הזה ובמיוחד לרן.

כמו שכתבו לפני, לארגן רכבים, להדריך, לענות לשאלות שלא עושות הנחות, לתת לכנופיה של שרוטים לנהוג בלי מלווה ובסוף להאביס אותם במסעדה טובה זה לא משהו שקורה הרבה במחוזותינו

כלמוביל כבר הפכו את זה לנוהל ולי לא נותר אלא לומר תודה.

 

מאחר ואני מתנייד בשוטף על גבי אאוטלנדר (השלישי במספר מאז 2015) אפתח ברשותכם בו.

 

השינוי הראשון שקופץ לעין ולדעתי לא לטובה (למרות שעל טעם וריח וכל זה..), זה השינוי המי יודע כמה בפגוש הקדמי והאחורי.

עוד כיפוף, עוד ניקלים, עוד סנטים ורבע לאורך. זה נראה כאילו מחפשים בכח איפה לשנות.

תעזבו. תשאירו כמו קודם.

בכלל, אני חושב שהאאוטלנדר מהדור הקודם (לפני 2013) מעוצב הרבה יותר יפה. אבל זאת דעתי.

גם חישוקי המגנזיום החדשים מזכירים משהו סיני אפטרמרקט ונותנים תחושה של צמיגים קטנים יותר ממה שהם באמת (18).

 

אבל נשים את זה בצד. כבר בהנחת העכוז על המושב מרגישים את השינוי.

המושבים רופדו מחדש, נוספה תמיכה משמעותית יותר לגב התחתון ולצדדים. המושב נוקשה יותר וההרגשה פחות רופסת מבעבר.

 

התוספת החשובה השניה במספר, היא פתחי יציאת המזגן לשורה השניה.

סופסוף מישהו במיצובישי הבין שגם בשורה השניה יושבים אנשים.

ממספר דקות שישבתי מאחור, התוספת הזאת בהחלט משמעותית ועוזרת לקרר את הרכב בצורה הרבה יותר אפקטיבית.

 

בנסיעה עצמה בהחלט מבחינים גם בשינוי בהתנהגות המתלים שהרבה פחות מתנדנדים והרבה יותר מרסנים את הרכב. גם בידוד המנוע שופר אך שמים לב לזה יותר בסל"ד בינוני. מעל 4000 סל"ד הרעש חודר אבל זה עדיין לא נורא.

 

תוסיפו לזה את כל עזרי הבטיחות הנפוצים בשוק (בקרת סטיה מנתיב ושטח מת, בלימה ובקרת שיוט אקטיביים, חישני חניה קדמיים ואחוריים)ואת האבזור הרב כדוגמת החלפת אורות אוטומטית, חיישן גשם, פתיחת תא המטען חשמלית, גג שמש, פתיחת דלתות והנעה ללא מפתח ומולטימדיה טובה למדי,

ואתם מקבלים רכב שבהחלט מתמודד בצורה טובה בקטגורית ה SUV שבעת המושבים.

המנוע לא שש אלי קרב, ובכלל אל תצפו כאן לנטיות ספורטיביות. אפילו לא ברמז.

האאוטלנדר מיועד לשמש כרכב פנאי משפחתי נינוח ושליו - כזה שתרצו לשייט איתו בנוחות כשהמנוע מזמזם בשקט באיזור ה 2000 סל"ד.

וככזה, הוא עושה את תפקידו נאמנה.

התוספות החדשות עוזרות לאאוטלנדר להמשיך להיות רלוונטי. רק שיחליפו את הדש המיושן. (בטח במתיחת הפנים הבאה)

 

ASX

היו מי שקראו לו אאוטלנדר קופה. די נכון. בארה"ב הוא נקרא אאוטלנדר ספורט.

קחו אאוטלנדר, תחתכו לו את התחת, תעצבו אותו זורם (יחסית כן?) תוסיפו פרונט כוחני, גג פנורמי, צמיגים בגודל 18 ואביזרי בטיחות ותקבלו את ה ASX.

המנוע נמרץ יותר, הגיר מחליף יחסי העברה מהר יותר ביחס לאח הגדול והעצל יותר.

הניהוג טוב מאד ביחס לסגמנט, הASX נוח מאד,מרגיש מאוורר ומואר בזכות חלונות גדולים, גג שמש פנורמי וצבעים עליזים.

כמו שכתבתי לפני כן, אני מסמפט יותר את העיצוב הישן עם הגריל הקדמי הגדול. הרבה יותר נוכח מהאאוטלנדר שבעה מושבים.

לדעתי, הוא מספיק אטרקטיבי להתחרות בסגמנט ה SUV במיוחד עם המחיר שבו הוא נמכר בפועל.

 

אקליפס קרוס.

כמו שכבר כתבו, האקליפס משמעו ליקוי חמה. הקרוס הוצג בדיוק בליקוי החמה שמתרחש אחת ל 100 שנה בארה"ב.

לכן השם. או ככה אומרים.

לדעתי? השם הזה מסביר את ליקוי החמה שקיבלו המעצבים של האוטו הזה.

הקרוס קצת קשה לעיכול.

מצד אחד פרונט מאד עכשוי, מאד אגרסיבי ועושה טוב לרכב.

מצד שני, הרכב גבוה מידי לאורכו (אם הבנתם אותי)

ומצד שלישי, כשמביטים על האחוריים, הם לא מתחברים לשאר הרכב.

הקרוס לא מכוער. ממש לא. הוא מיוחד. מיצובישי יצאו מגדרם כדי לעשות רכב שונה, מושך עין ושלא נטעה חלילה ונחשוב שזה משהו אחר.

בזה הם הצליחו ללא ספק.

 

הקרוס נוח, והעיצוב הפנימי שלו מאד עדכני ונעים לעין. הנהג יושב כשכל הבקרים סביבו בגובה המרפקים. מאד נוח לתפעול.

חומרי הבניה איכותיים ויש נסיון לשדר יוקרתיות.

המושים נוחים ותומכים. יש שפע של מקום ליושבים מאחור ואם רוצים תא מטען גדול יותר, אפשר להזיז את המושבים האלו על מסילה.

גם לאחר התזוזה, הנוחות והמרווח לא מושפעים.

הנהיגה נוחה, הקרוס אוחז היטב את הכביש. שוב, אנחנו לא מדברים על רכב ספורטיבי אבל האחיזה וההתנהגות בהחלט לא רעים.

מיצובישי הוסיפו פריט לא שכיח לרכבים מהסגמנט, מוט מייצב מעל הבולמים הקדמיים.

קשה לי לומר אם זה מוסיף או לא כי אין רכב ללא המוט הזה, אבל במבחן התוצאה, אין כמעט זוויות גלגול בזמן פניה.

המנוע הוא טורבו, 1.5 ליטר עם 163 כ"ס. נחמד מאד עד שנזכרים שהוא סוחב איתו טון וחצי.

המנוע והגיר מכויילים על הצד הנמרץ.

לחיצה בריאה תנפק זינוק החלטי ואפילו פרפור גלגלים קל, וזה ימשך עד 50-60 קמ"ש שם תגיע ההתמתנות.

תיבת ההילוכים היא מהסוג הרציף, מה שאומר בתיאוריה אינסוף יחסי העברה.

בפועל מיצובישי הפכו אותו לסוג של גיר אוטומט. ישנם 8 "הילוכים" שעושים את העבודה היטב.

עד כדי כך טוב, שמי שלא יודע שמדובר בגיר רציף, לא ינחש זאת.

המנוע תמיד נמצא בסל"ד יעיל והתחושה הכללית היא של גיר פלנטרי סטנדרטי לגמרי.

בשורה התחתונה, האקליפס בהחלט נותן את התמורה הכספית ומתחרה כתף מול כתף עם המתמודדים האחרים בקטגוריה.

 

לסיכום?

אתם אוהבים עיצוב מוחצן? רוצים מבטים? מחפשים את המעניין והשונה? תנו מבט בוחן על האקליפס קרוס. שווה בדיקה.

מחפשים משהו קצת יותר סטנדרטי? ה ASX מהווה אפשרות טובה.

צריכים 7 מושבים? האאוטלנדר בהחלט שם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2097 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...