Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3180 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי

ברשותי ניסאן אקו מיקרה 2011.

 

חום המנוע נהג לעלות מדי פעם למקסימום ואז לרדת במכה אחת.

מבדיקה עם מוסכניק, גילינו שהמאוורר נדלק רק מדי פעם בעוצמה מלאה, ושאר הזמן כבוי, או בעוצמה נמוכה.

עובדה נוספת שהתגלתה :

1. כשמדליקים מזגן ברכב המאוורר כן מסתובב בעוצמה מלאה (ברוב המקרים)

2. כשנותנים לו מכה קלה במרכז הוא מתחיל פתאום להסתובב .

 

המסקנה שלי היא שהמאוורר עובד, משום שבמקרים מסויימים יש ביכולותו להדליק ולקרר.

השאלה היא מה עשויה להיות הבעיה שגורמת לו לא להדלק תמיד, או להדלק בחצי עוצמה.

 

החלפת מאוור כזו יקרה בצורה מחרידה, ולכן משום שנראה שהוא נקי, ועובד אני תוהה אם הבעיה היא חשמלית

 

אשמח לעזרה והכוונה איך לבדוק זאת.

 

תודה רבה.

פורסם (נערך)

אעפי שהרכב חדיש יחסית תיתכן בעיה במגע/חיווט למאוורר או נגד מהירות לא פועל תמיד במהירות השנייה (זו שאמורה לפעול עם מזגן).

כמובן שזה לא תקין,פעם אחת היה לך מזל כאשר חום המנוע קפץ למקסימום ולא קרה נזק למנוע (כנראה) אבל בפעם השנייה,מזל לא יהיה.

גש לחשמלאי רכב שיבדוק את העניין לעומק ויתן פתרון לפני שעוד רגע תהרוס מנוע.

עריכה אחרונה על ידי colauti 9

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

פורסם
היי

ברשותי ניסאן אקו מיקרה 2011.

 

חום המנוע נהג לעלות מדי פעם למקסימום ואז לרדת במכה אחת.

מבדיקה עם מוסכניק, גילינו שהמאוורר נדלק רק מדי פעם בעוצמה מלאה, ושאר הזמן כבוי, או בעוצמה נמוכה.

עובדה נוספת שהתגלתה :

1. כשמדליקים מזגן ברכב המאוורר כן מסתובב בעוצמה מלאה (ברוב המקרים)

2. כשנותנים לו מכה קלה במרכז הוא מתחיל פתאום להסתובב .

 

המסקנה שלי היא שהמאוורר עובד, משום שבמקרים מסויימים יש ביכולותו להדליק ולקרר.

השאלה היא מה עשויה להיות הבעיה שגורמת לו לא להדלק תמיד, או להדלק בחצי עוצמה.

 

החלפת מאוור כזו יקרה בצורה מחרידה, ולכן משום שנראה שהוא נקי, ועובד אני תוהה אם הבעיה היא חשמלית

 

אשמח לעזרה והכוונה איך לבדוק זאת.

 

תודה רבה.

לפי התיאור שלך הבעיה כנראה באמת במנוע של המאוורר שניתן להחליפו בנפרד מהמניפה.

 

ניתן לבדוק את תקינות המנוע על-ידי חיבור מתח מצבר ישירות לקונקטור ולבדוק שהוא מסתובב חופשי בלי עזרה של מכות.

 

* כמובן יש לבדוק את החיווט החשמלי למאוורר ואת נגד המהירויות אשר מותקן בחלקו העליון של הרדיאטור בצד ימין אם אתה עומד מול תא המנוע.

איזה כייף לי :)

  • חודש מאוחר יותר...
פורסם

אני רוצה להסביר את פעולת המאוורר בניסאן מיקרה:

 

ללא מזגן- הטרמוסטט הטבול דואג לשמור על טמפרטורה של 84 מעלות , אבל המנוע יכול להגיע לטמפרטורה של 97 מעלות ואז המאוורר ניכנס לפעולה עד שהמנוע מתקרר ל92 מעלות וחוזר חלילה.

 

עם מזגן - המאוורר פועל והטמפרטורה של 84 מעלות נישמרת.

 

לא הצלחתי להבין עד היום מדוע הוא לא שומר תמיד על טמפ' של 84 מעלות.

פורסם (נערך)

לא מדוייק.

 

נניח שמותקן תרמוסטט שטמפ' הפתיחה ההתחלתית שלו היא 84 מעלות צלזיוס בפועל הערך הזה יכול לנוע בתחום של 81-87 מעלות צלזיוס. פתיחה מלאה של התרמוסטט בדרך כלל גבוהה יותר ב-10-14 מעלות כלומר התרמוסטט יגיע לפתיחה מלאה בטמפ' של 97-101 מעלות צלזיוס (לערך).

 

מי שאחראי על הדלקת המאוורר זה מחשב הרכב על סמך מידע שמתקבל מחיישן הטמפ' המותקן במנוע אשר מדליק את המאוורר כאשר הטמפ' מעל 95-101 מעלות צלזיוס.

 

כול עוד הטמפ' בזמן הנסיעה לא יורדת מתחת ל-80 מעלות צלזיוס ולא עולה מעבר ל-105 מעלות צלזיוס הכול תקין. הטמפ' שציינתי נכונות לסוג מנוע מסויים ובהחלט ברכב של פותח האשכול התחום עשוי להשתנות.

 

ברכבים שרוצים לשלוט על טמפ' המנוע בתחומים מסויימים או בתחום מסויים בצורה מדוייקת יותר בכדי לשפר את ביצועי המנוע והפחתת פליטת המזהמים מתקינים תרמוסטט חשמלי אשר נפתח ונסגר על-ידי פיקוד חשמלי ממחשב הרכב.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

פורסם (נערך)

כאשר המזגן פועל - ממדידות שביצעתי תחום הטמפרטורה של המנוע נישמר בתחום 82-85 מעלות.

 

אבל כאשר המזגן מכובה המנוע יכול להגיע לטמפרטורה של 97 מעלות, זה קורה בגלל שמאוורר ניכנס לפעולה מאוחר.

 

אם חשוב ביצועי מנוע - מה קשור המזגן ?

עריכה אחרונה על ידי levy
×
×
  • תוכן חדש...