Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מעירים או שותקים? סקר כללי


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3469 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

שלום,

לאחר ששנה שעברה פרסמתי אשכול בנוגע לחוסר הדלקת האורות במדינת ישראל, שרובו בעיקר חוסר תשומת לב של הנהג ומשום שהיצרן בחר להשאיר אורות לוח המחוונים דלוקים באופן קבוע, אבל לא טרח להגדיל ולעשות הדלקה אוטומאטית של הנורות בהנעת הרכב.

היום אני רוצה לשאול אתכם שאלה - מעירים או שותקים?

בא ממולכם רכב, או שנוסע מלפניכם רכב, השעה כבר 5 אחה"צ, החושך כבר כאן, אבל הנהג שנכנס לאוטו מלפני שעתיים, לא זכר שהוא לא הדליק את האורות.

מהבהבים לו?

צופרים קלות להסב את תשומת ליבו?

מדליקים משולש קצר במידה והוא מאחוריכם?

 

סיטואציה הבאה:

נסעתם מאחורי אדם כלשהו, או שהוא מאחוריכם,

הבחנתם שאורות החזית שרופים, או נורות הברקס או כל נורה שהיא.

עצרתם לידו ברמזור, מסבים את תשומת לבו לתקלה ברכב שהוא אינו מיודע אליה כנראה?

 

אני שואל שאלות אלו משום שאני מסוג האנשים שמעירים, משתדל תמיד להסב את תשומת לב הנהג שמסביבי לגבי האורות שלא דולקים, או אולי אם שכח מראה סגורה ברכב (דבר תמוה ביותר בפני עצמו)

אבל שמתי לב שלפעמים אחרים רואים אותי עושה זאת ואומרים : "מה אכפת לך... מה אתה מתאמץ לתקן אחרים?"

ואני תמיד עונה "מספיק שמנעתי תאונה אחת מתוך אלף נהגים, ועשיתי את שלי."

מצרף סרטון מהשבועות האחרונים בו בשעה כבר די מאוחרת, נהג מבוגר עם פיקנטו נוסע ללא אורות כלל בתוך העיר (מלבד DRL) ואני מנסה להסב את תשומת ליבו אך לשווא, מי יודע כמה זמן הוא המשיך לנסוע כך.

 

דבר מיוחד ששמתי לב בפיקנטו הוא שהרבה פעמים הנהגים ברכב זה משאירים אורות דולקים על מצב חניה, ואז נוצר מצב של DRL וחניה ביחד.

[video=youtube;HrX0-HRwIWI]

 

דיון פורה

עריכה אחרונה על ידי EliC25
  • תגובות 75
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

לפעמים אני מהבהב להם או קצת צופר, בד"כ זה נגמר בכמה מילים בלב כלפיהם.

 

יש הבדל בין נהג שנוסע עם אורות דלוקים אבל משהו שרוף, לא תמיד קולטים את זה במיוחד אם לא נוסעים בלילה, ויש הבדל לכאלו שגם ביום סגרירי לא מדליקים אורות, ובטח לא בשעות שכבר אוטוטו יש שקיעה.

 

ד"א, אהלן וסהלן , והטיוטה מוסרת לך בהצלחה.

פורסם

מה שכן, מטומטמים היצרנים שעשו הדלקת אורות בלוח שעונים ללא הדלקת אורות. ברגע שנהגים יראו לוח שעונים מוחשך הם ידעו להדליק אורות. Just saying...

פורסם

תלוי בנהג ובמאמץ הנדרש. אם הנהג לא נראה מפחיד, ועצרת לידו בלי כוונה ברמזור, אז למה לא. רק היום יצא לי לנסות להאיר לאמא ובן בשרייד ישנה שפיזרה עננים לבנים והסריחה את הרחוב שכדאי שיגשו למוסך, והם הסבירו לי כמובן שזה "אדים של קור", נו שוין, שיהיה להם בהצלחה.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

פורסם

כמעט תמיד מעיר. אם אני מאחוריו אני נותן כמה היבהובים עם האורות ואחר כך מכבה את האורות שלי לשניה ומדליק חזרה, בדרך כלל זה מעביר את המסר. כשהם לידי אני תמיד אומר בטון נחמד, ב-100% מהפעמים אמרו לי תודה עם חיוך. אף אחד לא נפגע או מתעצבן מזה.

יחד עם זאת, כמובן שאני לא ארדוף אחרי אנשים בתוך התנועה כדי להעיר להם, נותן למישהו אחר את הבמה לעשות את זה.

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם

+1 למגיב שמעליי. בדיוק אותו דבר.

הבהוב ואז כיבוי+הדלקה מבהיר היטב.

הערה מנומסת ברמזור תמיד גוררת תודה.

פעם מיניבוס הסעות נסע לפניי כשאורות בלימה לא פעלו. התקשרתי ל"איך אני נוהג" ואחרי יום התקשרו להגיד לי תודה.

כשיש הזדמנות לעזור מבלי לעשות דברי מסוכנים, למה לא?

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

בדרך כלל אני מסמן לנהגים מולי עם הבהוב של פעם או פעמיים באורות הגבוהים, לרוב הם מבינים ומדליקים אורות.

יצא לי גם להעיר לכמה אנשים ברמזור לפעמים, נסעתי מאחורי רכב שהאורות מאחור לא דלקו בכלל, אז ברמזור אמרתי לנהגת להדליק אורות, מסתבר שמקדימה הם דלקו, כנראה מאחור שרופים.

חבל שאנשים מתעצלים לעשות פעם בחודש או חודשיים בדיקה לאורות באופן עצמאי, זה ממש לא מסובך ולוקח בדיוק 2 דקות.

מה גם שנהג אמור לשים לב שאורות לא עובדים, רואים שינוי בעוצמת ההארה.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

משתדל להעיר את תשומת הלב של הנהג\ת השני\ה.

 

מודה שאפילו מרגיז לפעמים לראות נהג אחר בסיטואציה הזו שבוחר לא להעיר לנהג שלפניו שנוסע בלי אורות כלל.

 

לסיטואציה #1:

נוקט בדרדור אמצעים:

הדלקת משולש לסירוגין

(באם נוסע מלפניי) עמעום אורות דרך\מעבר

עמעום דרך\חנייה

(באם נסע מאחוריי ועקף אותי) סימון "אורות" עם כף היד (פתיחה וסגירה של אגרוף).

אם כל זה לא עבד, מכריז על "מקרה אבוד".

 

סיטואציה #2:

מסב את תשומת ליבו\ה ברמזור.

כפי שהייתי רוצה שנהג אחר יעשה בשבילי אם נשרפה לי נורה ולא הבחנתי, אפשר לקבל על זה דו"ח אחרי הכל.

פורסם (נערך)

אני עם spire, גם הערס הכי מפחיד אור תודה.

מי יודע מה הוא עושה עם המידע (על נורה שרופה).

הבהובים - יש מי שמגיב, אבל יש לא מעט שבכלל לא שמים לב מה קורה סביבם. לא מגיבים להבהוב, גם לא רכב שצריך לתת לו זכות קדימה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
משתדל להעיר את תשומת הלב של הנהג\ת השני\ה.

 

מודה שאפילו מרגיז לפעמים לראות נהג אחר בסיטואציה הזו שבוחר לא להעיר לנהג שלפניו שנוסע בלי אורות כלל.

 

לסיטואציה #1:

נוקט בדרדור אמצעים:

הדלקת משולש לסירוגין

(באם נוסע מלפניי) עמעום אורות דרך\מעבר

עמעום דרך\חנייה

(באם נסע מאחוריי ועקף אותי) סימון "אורות" עם כף היד (פתיחה וסגירה של אגרוף).

אם כל זה לא עבד, מכריז על "מקרה אבוד".

 

סיטואציה #2:

מסב את תשומת ליבו\ה ברמזור.

כפי שהייתי רוצה שנהג אחר יעשה בשבילי אם נשרפה לי נורה ולא הבחנתי, אפשר לקבל על זה דו"ח אחרי הכל.

כמוני כמוך, ולא רק זה, עשיתי ניסוי פעם ונסעתי בלי אורות דרך (רק חניה) בתנועה עירונית בלילה, כמובן שבאופן זהיר אחרי הכל...

אף אחד לא העיר לי, ואפילו לא הולך רגל שעבר כשעצרתי ברמזור, מדהים.

פורסם

לא מזמן הערתי לנהגת שיש לה רק אורות חנייה, בחניון. היא אמרה שהיא הדליקה אורות.

בדקתי.

היא אכן הדליקה אורות, אבל אור - יוק. אין.

אני מסתכל על הנורות - יוק. אין.

אין נורות דרך.

יענו, יש חורים.

מסתבר שהיא קנתה את הרכב מחברת ליסינג לפני שבועיים, וקיבלה אותו ככה.

לא שמה לב...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם (נערך)
מה שכן, מטומטמים היצרנים שעשו הדלקת אורות בלוח שעונים ללא הדלקת אורות. ברגע שנהגים יראו לוח שעונים מוחשך הם ידעו להדליק אורות. Just saying...

אצלי לפחות(סקודה ייטי עם חיישני תאורה) לוח השעונים מואר ביום. אבל אם הרכב מזהה שחשוך בחוץ והאורות לא דולקים (למשל כשאני מניע בבוקר והאורות כבויים) לוח השעונים מוחשך.

 

לנושא - אני משתדל לסמן. בדר"כ ע"י הבהוב באור גבוה, וכשזה נכשל (לרוב) אני מנסה לעקוף ומסמן ע"י סגירת ופתיחת אגרוף.

גם את זה לא תמיד מבינים.

עריכה אחרונה על ידי audiR8

I see now that the circumstances of one's birth are irrelevant; it is what you do with the gift of life that determines who you are

Mewtwo -

פורסם

מעיר לאלה שלא מאירים, ולא רק , אלא לפעמים על דלת לא סגורה עד הסוף, וברמזור כשעלמת חן בנונשלנטיות פורשת רגליים סקסיות על כרית האוויר.

 

התגובה תמיד חיובית

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

אני תמיד מעיר.

ברוב המקרים הנהגים מגיבים בדרך החיובית ואומרים תודה,או מסמנים עם היד, אך מדי פעם אני נתקל באנשים שעונים בזלזול.

Hyundai IONIQ

פורסם

בהתחלה הייתי מהבהב עם האורות.

 

עכשיו התייאשתי.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds


×
×
  • תוכן חדש...