Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נהיגה בגיר ידני


explorer
שימו לב! השרשור הזה בן 3070 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ערב טוב,

קניתי רכב ידני לאחר 3 שנים נהיגה בגיר אוטומטי (3.5 שנים ותק נהיגה).

בימים הראשונים, הייתי מעביר את ההילוכים באופן חלק דרך תיאום של צורת מספריים בין הדוושות אך גם הגעה לסל"ד גבוה 4000-5000.

עם הזמן, לא יודע מה השתנה, הפכתי להיות יותר רגוע ולא "מהיר ועצבני", אם הסל"ד נמוך מ 2000 או יותר גבוהה מ2200, מורגשת דפיקה קלה כשאני מעביר הילוכים. מדובר בהילוכים 2 עד 5. בהילוך ראשון התגברתי על זה בנסיעה בסל"ד (למשוך נסיעה עד 25/30 קמ"ש) ואז להעביר.

אגב, האם יש דרך להעביר הילוכים בצורה מאוד חלקה כמו באוטומט ללא דיפקה או שזה טבע הדברים בגיר ידני, שנרגיש אפילו דפיקה קטנה?

אשמח להבהרה כי מאוד חשוב לי לנהוג נהיגה שקטה בלי קפיצות (הרכב לא קופץ) ואפילו בלי שום דפיקה.

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק בטווח מאוד ספציפי של סלד אתה תמצא תנועת מנוע וגיר חלקות.

בגלל שאנחנו אנושיים תמיד יהיו דפיקות כלשהן, חזקות או חלשות.

כדי להתגבר על זה תעלה את הקלאץ לאט יותר ותלווה אותו בגז בסיום העברת ההילוך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה שהדפיקות בגלל שאתה זורק את הקלאץ', נסה לשחרר את הקלאץ' בעדינות יותר ובטווח מסויים של סל"ד שאתה צריך למצוא תוכל להעביר הילוכים באופן חלק.

הכל עניין של תרגול, בהצלחה :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתאים סל"ד, גם בהורדת הילוכים.

הדפיקה הקלה שמרגישים היא הרבה פעמים בגלל שאנחנו עוזבים את הקלאץ' מהר מדי בסוף. כלומר, מתחילים לאט, ואז כשהרכב נע קדימה את החלק האחרון של העזיבה עושים מהר מדי ואז יש קפיצונת כזו.

[video=youtube;F-R76N4qC9k]

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכם.

אגב, אני בכלל לא זורק את הקלאץ' במהירות אלא אם כן ישנה הגדרה מסוימת למושג מהירות.

בדרך ישירת מפלס ובירידה אין לי בעיה להעביר בסל"ד 2000 והכל הולך אחלה. הבעיה היא בעלוית, ואני לא רוצה להרוס את המנוע בסל"ד מעל 4000/5000 כדי שאעביר חלק שוב. שם מורגשות כל מיני דפיקות ממש קטנות אבל אני שואף שהכל יהיה חלק.

אז אתן עוד כמה שניות לשחרור הקלאץ' ונראה איך יהיה המצב.

שוב תודה לכולם :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעבר לסרטונים, קשה מאוד ללמוד נהיגה בהתכתבות. אין תחליף לנהיגה לצד נהג מנוסה.

למרות זאת: הבעיה הקשה ביותר בדרך כלל היא בהילוך הראשון. בעקרון אין בעיה להעלות הילוך ברכב מתגלגל במהירות מתאימה. להוריד הילוך קצת יותר קשה, ובאמת צריך להתאים סל"ד ולשחרר את הקלאץ' יותר באיטיות.

אין סיבה בנהיגה מנהלתית להגיע ל4000-5000 סל"ד, זה שורף דלק ושוחק את הקלאץ'. באיזה רכב מדובר? האם יש מערכת זינוק בעלייה? אני מציע ללמוד לזנק בעדינות בעזרת בלם היד. לא צריך להעלות בצורה הזאת לסל"ד גבוה יותר מאשר זינוק במישור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעבר לסרטונים, קשה מאוד ללמוד נהיגה בהתכתבות. אין תחליף לנהיגה לצד נהג מנוסה.

למרות זאת: הבעיה הקשה ביותר בדרך כלל היא בהילוך הראשון. בעקרון אין בעיה להעלות הילוך ברכב מתגלגל במהירות מתאימה. להוריד הילוך קצת יותר קשה, ובאמת צריך להתאים סל"ד ולשחרר את הקלאץ' יותר באיטיות.

אין סיבה בנהיגה מנהלתית להגיע ל4000-5000 סל"ד, זה שורף דלק ושוחק את הקלאץ'. באיזה רכב מדובר? האם יש מערכת זינוק בעלייה? אני מציע ללמוד לזנק בעדינות בעזרת בלם היד. לא צריך להעלות בצורה הזאת לסל"ד גבוה יותר מאשר זינוק במישור.

 

לגבי זינוק בעלייה, אין שום בעיה. בזה אני מצליח גם בעזרת בלם יד וגם בלחיצה על דוושת הבלימה (בלי בלם יד).

מדובר ברכב פולקסווגן פולו 2010 מנוע 1.4.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לחלק מהרכבים בשנים האלה מערכת אוטומטית לסיוע בזינוק בעלייה. גם אם לא, בעקרון בשיטת בלם היד, אפשר להתחיל נסיעה הכי רגוע, כמעט כמו במישור, ובלי לעלות לסל"ד 4000. בלי לדרדר אחורה, בלי לכבות את המנוע ובלי קפיצות.

 

מעבר לעצות בהתכתבות אני מדגיש את החשיבות בייעוץ מנהג מנוסה, וכן: ניסיון, ניסיון ועוד ניסיון.

 

תן לכל נהג שיודע את התאוריה, אפילו לנסות לבלום בעדינות עם רגל שמאל (בולמים ברגל ימין) ותקבל בלימה אגרסיבית ולא עדינה.

שלא לדבר על פעולה מורכבת של שילוב שחרור קלאץ' וגז. אחרי שמבינים את העקרון, צריך פשוט תרגול, תרגול ועוד תרגול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעולם לא הזדקקתי לשימוש בבלם יד בזמן זינוק בעליה, ירושלים, הרים וכדומה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3070 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...