Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3918 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אל תעשה מזה עניין. גש לחשמלאי הוא יבדוק לך שניה אחת בחינם עם המכשיר שלו. תרשום או תצלם את הערכים ותעלה לכאן את המסקנות. גם כך טענת שכרגע אתה לא נתקע אלא עושה זאת למניעת התקלה כך שאינך לחוץ.

מהיכן אתה? אני מוכן להמליץ לך על מישהו אמין שוודאי לא יעבוד עליך.

התנגדות של בידוד איננה לינארית ואם המתח השאריתי באזור הזליגה של גוף החימום כשהאפס מחובר נמוך מספיק לא תהיה זליגה משמעותית. כשהאפס מנותק מלוא המתח מופיע בנקודה החלשה ונוצרת פריצה להקפיץ את הפחת.

 

  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אזור אשקלון

לא מתככנים להשתמש כחנוכיה - תמיד זה יכול לגמור על הראש של מישהו... :wink:

 

אין ספק. היופי חולף, אבל הרפס הוא נצחי.

 

בסוף יבוא אחמד וירסס איך שיצא לו.
פורסם

ההמלצה שלי לא רלוונטית אני גר במרכז.

תעדכן מה היו המסקנות של החשמלאי?

התנגדות של בידוד איננה לינארית ואם המתח השאריתי באזור הזליגה של גוף החימום כשהאפס מחובר נמוך מספיק לא תהיה זליגה משמעותית. כשהאפס מנותק מלוא המתח מופיע בנקודה החלשה ונוצרת פריצה להקפיץ את הפחת.

 

פורסם

תתחיל מבדיקה של המתח כשהרכב כבוי , מתניע ודלוק.

אני ביצעתי בדיקה כזאת בלי שום בעיה עם רב מודד ב-60 ש"ח שקניתי בהום סנטר.

 

זה אמור לספק אינדיקציה מספיק טובה אם יש או אין בעיה במצבר \ בטעינה של האלטרנטור.

פורסם
רפי, מי החשמלאי המומלץ שלך? המצבר שלי מראה סימני חולשה (אחרי 5 שנים!) ואני מחפש מקום להחליף אותו.

 

לא צריך חשמלאי רכב להחלפת מצבר , תמצא את המצבר הכי טוב במחיר הכי טוב , החלפת מצבר זה סך הכל פירוק של 4 ברגים.

פורסם
תתחיל מבדיקה של המתח כשהרכב כבוי , מתניע ודלוק.

אני ביצעתי בדיקה כזאת בלי שום בעיה עם רב מודד ב-60 ש"ח שקניתי בהום סנטר.

 

זה אמור לספק אינדיקציה מספיק טובה אם יש או אין בעיה במצבר \ בטעינה של האלטרנטור.

שום אינקדציה מספיק טובה לגבי מצב המצבר. אינדקציה לגבי מצב המצבר נעשית לאחר מספר בדיקות ולא רק בדיקת מתח הקטבים של המצבר.

 

אתה יכול להטעין מצבר ולמדוד על קטבי המצבר מתח של 12.7 וולט ולכאורה לחשוב שהמצבר תקין ולאחר כמה נסיונות התנעה מתח המצבר יירד מתחת למתח המינימלי והזרם הדרוש לסטרטר להסתובב במינימום מהירות בכדי להניע את המנוע.

יש לבדוק את המצבר תחת עומס או בעזרת או ציוד מתאים אחר.

איזה כייף לי :)

פורסם
שום אינקדציה מספיק טובה לגבי מצב המצבר. אינדקציה לגבי מצב המצבר נעשית לאחר מספר בדיקות ולא רק בדיקת מתח הקטבים של המצבר.

 

אתה יכול להטעין מצבר ולמדוד על קטבי המצבר מתח של 12.7 וולט ולכאורה לחשוב שהמצבר תקין ולאחר כמה נסיונות התנעה מתח המצבר יירד מתחת למתח המינימלי והזרם הדרוש לסטרטר להסתובב במינימום מהירות בכדי להניע את המנוע.

יש לבדוק את המצבר תחת עומס או בעזרת או ציוד מתאים אחר.

 

ולכן ציינתי שהוא צריך למדוד אותו תחת עומס של התנעה.

 

לא צריך ציוד מיוחד לזה , זה היופי במדידה של מתח , בהגדרה מדידה במקביל דורשת אימפדנס כניסה אינסופי ולכן גם מד המתח הפשוט ביותר יכול למדוד מגוון עומסים (כל עוד נשארים בטווח המתחים שהמודד אמור לעמוד בו , במקרה הנוכחי אין שום בעיה).

פורסם (נערך)

מתשובתייך ניתן להבין שאתה חסר ניסיון ומדקלם דברים לא קשורים.

 

בעזרת מד מתח פשוט אתה לא יכול לקלוט או לזהות את המתח המינימום בזמן ההתנעה משתי סיבות:

 

1. קצב הדגימה של מד מתח פשוט הוא איטי ולכן אתה תראה בתצוגה מספרים לא רלוונטים.

2. למד מתח פשוט אין את האפשרות למדוד ולאחסן ערכי מינימום ומקסימום בקצב דגימה של 100 מילי-שניה או 1 מילי-שנייה.

 

אתה צריך מודד כמו שיש לי לפחות שעלה בזמנו 1500 שקלים.

 

אני מקווה שאני מספיק ברור.

מתאם לבדיקת מיל&#1.jpg

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

פורסם
מתשובתייך ניתן להבין שאתה חסר ניסיון ומדקלם דברים לא קשורים.

 

בעזרת מד מתח פשוט אתה לא יכול לקלוט או לזהות את המתח המינימום בזמן ההתנעה משתי סיבות:

 

1. קצב הדגימה של מד מתח פשוט הוא איטי ולכן אתה תראה בתצוגה מספרים לא רלוונטים.

2. למד מתח פשוט אין את האפשרות למדוד ולאחסן ערכי מינימום ומקסימום בקצב דגימה של 100 מילי-שניה או 1 מילי-שנייה.

 

אתה צריך מודד כמו שיש לי לפחות שעלה בזמנו 1500 שקלים.

 

אני מקווה שאני מספיק ברור.

 

קודם כל , התנעה של רכב זאת לא פעולה מהירה , וקצב הדגימה שאתה ביקשת 100-מילי-שנייה = 10HZ הוא רחוק מלהיות קצב גבוה. ואין שום צורך בקצב של 1-מילי-שנייה=1KHZ , הוא לא מחפש לעשות אבחון דקדקני למצבר אלא להבין אם הוא צריך להחליף אותו או לא.

 

 

בנוסף , הדברים הלא קשורים ש"דיקלמתי" הם הסבר למה הרב מודד היקר שלך יש לו תועלת שולית אפסית במדידת מתח לעומת רב מודד פשוט. אבל מה אני מבין , אני רק בעל שני תארים בהנדסת חשמל , לימדתי סטודנטים רבים על איך מתפעלים ואיך עובדים עם רב מודדים של מעבדות שעולים פי עשר ומעלה מהפלוק שלך.

 

אז אני מאוד מצטער שניסיתי לתת לבן אדם פיתרון פשוט ויעיל עם הציוד שיש לו בבית ולא ניסיתי לשלוח אותו לקנות ציוד באלפי שקלים ולקבל בדיוק את אותה התמורה.

 

פעם הבאה שישאלו שאלה בחשמל אני אשלח אותם לחבר שלי שאחראי על אישור תוכניות חשמל של תחנות כוח , אתה צודק , רק הציוד הכי טוב שיש! :roll:

פורסם (נערך)

חסר לך רק תואר אחד שנקרא ניסיון מעשי בעבודות חשמל ברכב. הפיתרון שהצעת אינו אינדקציה טובה למצב המצבר מהסיבות שציינתי קודם לכן.

 

זמן ההתנעה המקובל בתיכנון מערכות החשמל ברכב הינו כ-20-30 מילי-שנייה לכן מכשיר המדידה צריך להיות בעל קצב דגימה של 1 או 10 מילי-שניות בכדי 'להקליט' את המתח המינימלי של המצבר בזמן ההתנעה.

 

גם אנוכי לא שלחתי אותו לרכוש ציוד מתקדם אלא הצעתי לו לפנות לחשמלאי רכב בעל ציוד מתאיםץ

 

הרי לא סתם ייצרנים מייצרים ציוד מתאים לבדיקת מצברים תחת עומס וגם ציוד מתקדם המבוסס על בדיקת מוליכות המצבר שעולים כמה מאות דולרים אם היה אפשר לוותר על כול הציוד הזה ולהשתמש במד-מתח פשוט ב-60 שקלים.

 

אני מציע לך לקחת 3 מדי מתח ב-60 שקלים תוצרת ייצרנים שונים ולבצע את הבדיקה שהצעת ותגלה שחלק מהמכשירים בכלל לא מסוגלים לעקוב אחרי קצב השינויים או כול מכשיר יציג תוצאה שונה.

 

דרך אגב רוב ייצרני הרכב כבר לא משתמשים בבדיקה שנקראת בדיקת מצבר תחת עומס וגם בדיקה זו לא קבילה בפני הייצרן בכדי להחליף מצבר תחת אחריות ייצרן הרכב.

היום ייצרני הרכב משתמשים בציוד תוצרת Midtronics או שווה ערך שהינו המילה האחרונה בבדיקת מצברים.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

פורסם

בדיקה שנייה (וכאן אתה צריך אמפרמטר שמסוגל להתמודד עם זרמים גבוהים , עד כ-100A):

1.נתק את אחד הקטבים של המצבר.

2.חבר את המולטימטר בטור לצד שניתקת.

4.התנע את הרכב , פה זה כבר תלוי ברכב אבל הוא אמור לספק כמה עשרות אמפרים.

.

אף אחד לא עובד עם אמפרמטר שמסוגל למדוד 100A ומחבר אותו בטור למצבר בכדי לבדוק כמה זרם מסוגל המצבר לספק ומה שבטוח גם לבחור שהצעת לו את הבדיקה אין לו ציוד כזה.

 

בדיקה דומה (כנראה התבלבת) לזו שכתבת מבצעים על ​טסטבאנצ' לסטרטרים ועם ציוד מתאים כמובן.

 

לבדיקה של זרמים גבוהים משתמשים בצבט אמפרמטר.

איזה כייף לי :)

פורסם (נערך)

לא הגיע הזמן להחליף את מצברי העופרת במשהו עמיד יותר ?

הרבה יותר קל ?

שיכול להחזיק הרבה הרבה שנים ?

עובד בקור מקפיא באותה יעילות שעובד בחום ?

יכול לספוג מאות אלפי הטענות וריקונים ?

יכול להתרוקן לחלוטין בלי שום נזק ולהתמלא בזמן מאד קצר ?

ויכול לספק כמות מטען אדירה בזמן מאד קצר ?

 

עריכה אחרונה על ידי martines
פורסם
לא הגיע הזמן להחליף את מצברי העופרת במשהו עמיד יותר ?

הרבה יותר קל ?

שיכול להחזיק הרבה הרבה שנים ?

עובד בקור מקפיא באותה יעילות שעובד בחום ?

יכול לספוג מאות אלפי הטענות וריקונים ?

יכול להתרוקן לחלוטין בלי שום נזק ולהתמלא בזמן מאד קצר ?

ויכול לספק כמות מטען אדירה בזמן מאד קצר ?

 

 

אם זה היה טוב מזמן כל המכוניות החשמליות היו נוסעות כך

 

התעשיה משקיעה עשרות מיליארדים (תקשיב טוב - עשרות מיליארדים)דולרים על מנת למצוא פתרון לסוללות שישמשו בעיקר לרכב חשמלי . יש כל כך הרבה פרמטרים של : מהירות טעינה מהירות פריקה , מחיר קיבולת , טמפרטורה , כמות טעינות ופריקות ובטיחות. ועשיין אין פתרון קסם.

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

פורסם
אם זה היה טוב מזמן כל המכוניות החשמליות היו נוסעות כך

 

התעשיה משקיעה עשרות מיליארדים (תקשיב טוב - עשרות מיליארדים)דולרים על מנת למצוא פתרון לסוללות שישמשו בעיקר לרכב חשמלי . יש כל כך הרבה פרמטרים של : מהירות טעינה מהירות פריקה , מחיר קיבולת , טמפרטורה , כמות טעינות ופריקות ובטיחות. ועשיין אין פתרון קסם.

 

אין קשר לרכב חשמלי, גם מצבר עופרת לא מכיל מספיק מטען חשמלי כדי להיות מעשי לשימוש ברכב חשמלי, אבל מספיק מעשי כדי לשמש להתנעת מנוע בנזין.


×
×
  • תוכן חדש...