Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

וזה קורה שוב: "וולוו" מנסה להדגים מערכת בטיחות למניעת דריסת הולכי רגל - ודורסת אותם


stio
שימו לב! השרשור הזה בן 3263 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני לא מבין את כל המערכות האלה כי לפי רוב המבחנים שאני רואה ב- euro-ncap יש לרכבים החדשים בשנים האחרונות ירידה יחסית בהגנה על מבוגרים שמושגת נטו ממבנה הרכב (פיזור האנרגיה) ופעולת כריות האוויר. למעשה בארה"ב ה- IIHS מחמיר את הבדיקות וטוען שהרכבים לא מספיק מגנים על הנוסעים כאשר הפגיעה היא בחפיפה של 25% מקדמת הרכב - לעומת 40% באירופה או למעשה המבחן הסטנדרטי עד כה. חמור מכך, הם אפילו טוענים שיצרני הרכב משקיעים מאמץ בעיקר שהרכבים יעמדו במבחן הסטנדרטי ופחות בהגנה כוללת יותר על הנוסעים ולראיה התוצאה שהוזכרה.

לעומתם ה- E-NCAP בחן הנושא וטען שזה לא מבחן (- חפיפה קטנה יותר) שמתאים לאירופה. למה לא?!

 

מה כל מערכות הבלימה האלה יעזרו בכל התאונות של סטייה מנתיב בגלל צמיג זבל שמתפוצץ, בגלל סטייה של רכב ממול או פגיעה של רכב אחר שמביאה לסטייה מהנתיב ותאונות דומות שהרכב הנפגע כלל לא אחראי להן וכמעט לא שולט בהן.

 

יש לי תחושה שיצרני הרכב האירופאיים מעט מזניחים את הבטיחות הפסיבית של הרכבים על חשבון השקעה במערכות אלקטרוניות שיעילותן עדיין בספק אך משום מה ה- E-NCAP מעניק להן ציון גבוה מדי בשקלול הכולל של בטיחות הרכב. (כמובן ש-ESP ו-ABS לא נכללים במערכות חדישות אלו).

לדוגמה, איזו סיבה יש בשנת 2015 לרכב לקבל 5 כוכבי בטיחות כאשר ההגנה על מבוגרים היא רק 82%?! כבר לפני 10 שנים היו רכבים רבים שהשיגו ציונים גבוהים יותר. זה קורה רק בזכות מערכות אלקטרוניות למיניהן. להן לדעתי צריך ציון נפרד, איזה מין כוכבית לצד הציון הרגיל.

 

אני כבר כמה שנים לא רואה שום שינוי דרמטי בבטיחות הרכבים באירופה נניח משהו בסגנון שכולם היו מקבלים באחוזים ציון של 95% ומעלה בהגנה פסיבית נטו על הנוסעים וזאת בגלל שמבחני הבטיחות למעשה כמעט לא השתנו כבר שנים רבות.

עריכה אחרונה על ידי student
בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יורו אנקאפ כל הזמן מחמירים את הדרישות במבחנים, בגלל זה אתה "לא רואה שיפור". ה82% מלפני 10 שנים הם ממש, אבל ממש לא 82% של היום. רק ממש לאחרונה החמירו את הדרישות שוב, תראה את תוצאות המבחן של אאודי TT (ארבעה כוכבים) ומולה את התוצאת שול ניסאן פולסר משנה שעברה (חמישה כוכבים) ותראה שהאאודי בעצם עשתה עבודה יותר טובה. למה אחת קיבלה חמישה והשניה רק ארבעה? כי הוחמרו הדרישות.

 

כמות הכוכבים הפכה לא רלוונטית לאחרונה כי הכוכב החמישי מחייב המצאותה של מערכת בלימה אוטונומית (שמביאה את הציון של מערכות העזר ל-68%). מה שיותר חשוב זה הציונים הנפרדים בכל מבחן - וכן, יש מבחן נפרד למערכות האלקטרוניות, הוא הציון הכי ימני באתר שלהם.

ABS ו-ESP לא נכללים במערכות האלה כי הן לא נחשבות ל"מערכות בטיחות אקטיבית". האמת? לא יודע למה.

 

כמות הכוכבים כיום כל כך לא רלוונטית, שאתה יכול לבדוק את הציון הלפני אחרון של רנו מגאן. היא קיבלה שלושה כוכבים. למה? כי ההתראה על אי חגירת חגורת בטיחות במושב האחורי לא הייתה מוצגת במספיק שפות (היית אחת קריטית שלא הופיעה, אל תתפוס אותי במילה). רנו הוסיפו את הפיצ'ר הזה וקיבלו ארבעה כוכבים. זה אומר שעכשיו היא יותר בטיחותית? כמובן שלא.

 

המבחן של ה-IIHS הוא אחת מתעודות העניות הכי גדולות ל"תעשיית" הבטיחות הזו. תפס את היצרניות עם המכנסיים למטה והתגובה של יורו אנקאפ נשמעת כמו מלמול עלוב שמנסה לכסות על למה הם בעצמם לא חשבו על זה קודם.

עריכה אחרונה על ידי Spire
מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"וולוו מפשלת שוב בהדגמת בטיחות" ..? כתבה פח מוואלה שתפקידה העיקרי הוא להיות קליק בייט בפייסבוק, וכולכם מגיבים כאילו הסרטון הזה (שהועלה ע"י איזשהוא בלוג סוג ב' מהרפובליקה הדומיניקנית כנראה) הוא משהו מעבר לסתם וולו של מישהו עם בקרה כבויה שנכנסת במישהו, ואנשים שלבושים יפה עומדים ליד (הימור שלי שזה כנראה סרטון מבוים שהופק ע"י חברת רכב מתחרה).

 

הדבר המביך הוא שאותה טעות בדיוק קרתה פעמיים תוך חמש שנים (מערכת כבויה)

 

יש הבדל בין הדגמה אמיתית, מטעם וולוו, באירוע תקשורתי (בו הנהג הוא בובת הדגמה נגיד) לסתם מישהו שכיבה בקרה אלקטרונית ברכב ודרס מישהו אחר. וזה כנראה קרה יותר מפעמיים בחמש שנים..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א: "תראה, יש לי המצאה חדשה: נצרה לרובה."

ב: "מעניין מאוד. מה היא אמורה לעשות?"

א: "היא מונעת ירי לא מתוכנן."

ב: "מעניין מאוד! תוכל להדגים לי כיצד היא עובדת?"

א: "בטח! בוא עמוד מולי רגע..."

 

אתה צוחק, לפני כמה שנים סמל מחלקה הרג חייל שלו כששאל "מי מוכן שאני אדגים עליו את היעילות של האפודים החדשים שמונעים דקיאת סכין"

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יורו אנקאפ כל הזמן מחמירים את הדרישות במבחנים, בגלל זה אתה "לא רואה שיפור". ה82% מלפני 10 שנים הם ממש, אבל ממש לא 82% של היום.

 

זה בדיוק העניין - מה השתנה בתוצאות של מבחן הפגיעה הקדמית ?. המהירות היא אותה מהירות, 64 קמ"ש. החפיפה של 40% זהה. אז האם הקריטריון של הניקוד השתנה מבחינת "הפגיעה" בבובה?. לא ראיתי אזכור לכך.

כן מסכים שבמשך השנים שינו את חישוב הכוכבים בגלל מבחנים הנוספים ובגלל מערכות אלקטרוניות אבל לדעתי מבחני הריסוק עצמם לא השתנו והקריטריונים לאחוזים גם נותרו זהים. האם אני טועה?

הדבר היחיד שראיתי הוא שהוסיפו השנה מבחן פגיעה חזיתית בקיר - כל חזית הרכב ( האם חזרנו לתחילת שנות ה-90? ) עם בובה שמדמה נהגת קטנה, במהירות של 50 קמ"ש. למה, כי מחקרים הראו שנשים מרסקות את כל חזית הרכב וגברים רק 40% מחזית הרכב?!.

 

ואגב, האודי TT שהבאת זו בדיוק, לדעתי, דוגמה מחפירה לרכב שמוגדר "ספורט" והצליח ב-2015 להשיג "רק" 81% במבחן פגיעת חזית. הייתי מצפה מהיצרן שישקיע קצת יותר ברכב כזה .

 

דווקא אני כן חושב שהכוכבים חשובים כי זה מה שהקונה רואה בפרסומים ובכתבות על הרכבים ולרוב בלי פירוט של המבחנים השונים.

 

בכל מקרה, כמוך אני גם חושב שה-IIHS עשה את אחת מהמהפיכות היותר חשובות בבטיחות רכבים בשנים האחרונות ובגלל שזה ארה"ב נראה אפילו שיצרני הרכב גם מסתגלים לכך במהירות, ממש עושים שינויים מבניים בדגמים שנמכרים כדי לשפר את בטיחות הרכב ולא רק מחכים שיתחלף הדגם.

עריכה אחרונה על ידי student
בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צוחק, לפני כמה שנים סמל מחלקה הרג חייל שלו כששאל "מי מוכן שאני אדגים עליו את היעילות של האפודים החדשים שמונעים דקיאת סכין"

 

אתה צוחק? אצלי בפלוגה (במחלקה אחרת) חייל נפצע כך. המפקד לא שאל את החיילים, אלא הדגים שרירותית על אחד מהם. דרך שכפ"ץ רגיל, לא קראמי. לחייל שלום (חזר לגדוד אחרי חצי שנה), המפקד לא ישב בכלא אפילו יום. הדבר קרה בקו, אהם.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד על הניסויים.

יצרנית שמכבדת את עצמה לא מחכה שמישהו ימציא את הטכנלוגיה ואז להעתיק ממנו, שאפו לוולווו :) למרות הניסוי הכושל!

SOLD  Manual Black Seat IBIZA 2012

Manual Toyota Corolla 2010 <----------

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכותרת עושה הרבה יותר רעש ממה שיש בכתבה.

אני נוסע ב-s60 ויכול להעיד שחלק מהמערכות הצילו אותי יותר מפעם אחת מתאונה של חוסר תשומת לב.

יכול להיות רק טוב אם בכל המכוניות יהיו את מערכות הבטיחות של וולוו, במיוחד המערכת למניעת פגיעה בהולכי רגל.

לכל אלה שלא ראו, ממליץ לחפש ביוטיוב ולראות גם איך היא עובדת מול כתב אדיוט שמנסה אותה על עצמו ולא נפגע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרבה כבוד לוולוו לטכנולוגיות החדשות שלהם, המערכת שלא עבדה בניסוי של לפני כמה שנים עכשיו קיימת גם במכוניות קטנות.

אני מתאר לעצמי שכבר כמה אלפי בני אדם ניצלו בזכות המערכת הזאת.

על כל תקלה יש 1000 תאונות שנמנעות ע"י המערכות שלהם

אישית אני אוהב את המנוע של XC90 T8

אייל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב שלפחות לא העמידו אשה ועגלה עם תינוקת.... :-).

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש כזה מין הדרכה מאוד מוכרת (לחובבי חתולים) ברשת "10 צעדים קלילים לרחצת חתולים":

 

1. מלא כיור במים פושרים.

2. הכן מבעוד מועד שמפו ומגבת.

3. הבא את החתול לכיור ובעדינות מירבית הכנס אותו למים לאט לאט.

4. בעזרת חוסם העורקים שהכנת מבעוד מועד, חסום את שתף הדם.

5. בעזרת הספיד-דייל שהוכנס מבעוד מועד, התקשר והזמן אמבולנס.

6. אל תשכח להבהיר להם שמדובר במצב חיים ומוות.

7. שניה לפני שהאמבולנס מפנה אותך למיון, השאר לחתול גרגרים בקערה!

 

נראה לי המדריך של וולבו להדגמת מערכות חדשות נראה משהוא דומה מאוד :roflmao::roflmao::roflmao:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3263 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...